Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEen maand niet blowen

Een maand niet blowen

170 antwoorden
20 weergaven
18-5-2026
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Hippie Langwaus zei:
Hou vol! Het wordt beter en dat weet je uit eigen ervaring. Het was je dit jaar al 3 maanden gelukt.
Klik om te vergroten...
Klopt, dikke 3 maanden en hoe pijnlijker de moeilijke momenten, hoe beter het gevoel dat volgt.
Eerste 3 weken verwacht ik minstens wat ups en downs.
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#2
Proberen vindt ik altijd lastig klinken. Je zsgt dat je verslaafd bent, wilt stoppen met roken maar het wel wil consumeren. Uit ervaring van velen inclusief mijzelf weet ik dat die vlieger niet opgaat. Op eigen houtje stoppen moet gebeuren met een goed plan wat vooral gaat over vermijden van triggers, hoe ga je om met cravings en hoe voorkom je verveling. Als ik je zo hoor is belonen een trigger, dus spreek dan af met jezelf hoe je jezelf wel 'beloont'
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hippie Langwaus zei:
Vannacht heb ik weer iets beter kunnen slapen, alleen was het jammer dat ik er al om 05.00 uur uit moest om te gaan werken. Ik had nog wel iets langer willen slapen.

Ik ben benieuwd of de ergste ontwenningsverschijnselen nu achter de rug zijn.
Klik om te vergroten...
Slecht slapen duurt wel ff en de echte ontwenning begint pas echt na een paar dagen/weken omdat het dan pas helemaal uit je systeen is.
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#4
Vandaag voelde ik me al wat beter. Lekker vroeg begonnen met werken. Het werken ging lekker. Ik was vroeg klaar en daardoor kon ik een lange wandeling maken.

Doordat ik werd geschampt door een automobilist, werd er een woede in me wakker die ik in tijden niet had ervaren.

Ik betwijfel of de ontwenning hier nog een rol in speelde. Ik verwacht dat meer mensen hier behoorlijk boos door zouden worden.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Hippie Langwaus zei:
Ik betwijfel of de ontwenning hier nog een rol in speelde.
Klik om te vergroten...
Ik weet wel (bijna) zeker dat de ontwenning het gevoel anders doet aanvoelen.
Ik loop me te ergeren over de oorlog in Gaza en zou ik anders ook doen, maar dit is even een combinatie van ontwenning en wanhoop..
Oorlog gaat waarschijnlijk langer door dan deze verdraaide maag gevoelens.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hippie Langwaus zei:
Doordat ik werd geschampt door een automobilist, werd er een woede in me wakker die ik in tijden niet had ervaren
Klik om te vergroten...

Niks mee gekregen?


Hippie Langwaus zei:
Ik betwijfel of de ontwenning hier nog een rol in speelde. Ik verwacht dat meer mensen hier behoorlijk boos door zouden worden
Klik om te vergroten...

Precies dit.
Als je de sokken uit de schoen gereden wordt is iedereen snel boos, en in een hoge versnelling opschakelend.
Zou het je niks doen zou juist niet goed zijn.
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#7
Kordie zei:
Niks mee gekregen?
Klik om te vergroten...

Gelukkig niet echt gewond geraakt.
Kordie zei:
Als je de sokken uit de schoen gereden wordt is iedereen snel boos, en in een hoge versnelling opschakelend.
Zou het je niks doen zou juist niet goed zijn.
Klik om te vergroten...
Helemaal mee eens. Maar ben ook blij dat ik er niet te lang mee bezig ben gebleven. Wandelen is echt heilzaam voor me. Zowel lichamelijk als geestelijk.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Toen ik gestopt ben met blowen heb ik ook een aantal dagen gehad waarbij ik een zeer kort lontje had en diverse woede aanvallen heb gehad.
De oorzaak lijkt me logisch.....het filter valt weg en ja, daar moet je je weer geestelijk op instellen.
Het ging vanzelf weer over.
R
RnB_fanLid
01-01-2024, 00:00
#9
Hippie Langwaus zei:
Het levendig dromen van zeer realistische dingen, is nog niet voorbij. Misschien is het gewoon normaal, maar ben ik niet meer gewend dat mijn dromen zo goed te herinneren zijn na het ontwaken.

Het zijn gelukkig geen nachtmerries of hele nare dromen. Al zit er ook wel narigheid tussen, maar gelukkig niet extreem.

Vannacht heb ik bijvoorbeeld met een Mexicaans Mariachi gezelschap meegespeeld, maar aan het eind van die droom was er iemand op mijn viool gaan staan. ☹️

Ik ben na een aantal dromen even kort wakker geworden, maar kon weer verder slapen. Ik voel me redelijk uitgerust nu.
Klik om te vergroten...
Dat je dromen nog lang op de dag blijven hangen wordt uiteindelijk wel weer minder.

Ik ben nu ruim een half jaar nuchter na 20 jaar dagelijks blowen en 15 jaar dagelijks harddrugs- en medicatiemisbruik. Ik heb in die 20 jaar geen besef gehad van mijn dromen. De eerste maanden nuchter waren mijn dromen ook om gek van te worden. Deze waren zeer intens en bleven heel erg lang bij me hangen na het wakker worden. Inmiddels droom ik weer gewoon en weet ik bij het wakker worden vaak ook niet meer precies wat ik heb gedroomd. Dit is volgens mij hoe de meeste mensen dromen en helemaal prima voor mij!
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#10
Vanmorgen werd ik vroeg, maar heel erg moe wakker. De dromen waren intensief geweest en hadden voor mijn gevoel al veel energie gevraagd.

Op het werk ging het gelukkig best goed, maar toen ik weer thuis was, was mijn energie bijna volledig op. Ik was snel overprikkeld, maar heb mijn best gedaan iedereen thuis toch aandacht te geven. Ik heb gekookt en daarna samen met mijn gezin gegeten en ik heb daarna zelfs nog viool gespeeld.

Ik hoop nu weer vroeg te kunnen slapen en wat meer rust te krijgen vannacht.

Ik heb opvallend geen enkel verlangen naar cannabis gehad vandaag.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Hippie Langwaus zei:
Ik heb opvallend geen enkel verlangen naar cannabis gehad vandaag.
Klik om te vergroten...
Precies, jij bent heel goed bezig!

Zin in cannabis heb ik ook niet op dag 11 in mijn proces, maar steady energie mis ik wel.
Komende dagen heb ik veel gepland, dus eens kijken hoe ik dat weet te managen. Op tijd mijn licht uit en maar een beetje extra vermoeidheid accepteren..
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#12
Manu76 zei:
Komende dagen heb ik veel gepland, dus eens kijken hoe ik dat weet te managen. Op tijd mijn licht uit en maar een beetje extra vermoeidheid accepteren..
Klik om te vergroten...
Extra vermoeidheid lijkt er bij te horen. Misschien had ik, en jij misschien ook wel, die vermoeidheid ook wanneer we wel cannabis gebruikten, maar ervaar je die niet als 'storend' wanneer je stoned bent.

Veel activiteiten op een dag lijken te helpen om gedachten en verlangens naar THC weinig kans te geven een hoofdrol te krijgen in je gedachten. Dus dat gaat je waarschijnlijk alleen maar helpen.
V
Vincent ALid
01-01-2024, 00:00
#13
Manu76 zei:
Precies, jij bent heel goed bezig!

Zin in cannabis heb ik ook niet op dag 11 in mijn proces, maar steady energie mis ik wel.
Komende dagen heb ik veel gepland, dus eens kijken hoe ik dat weet te managen. Op tijd mijn licht uit en maar een beetje extra vermoeidheid accepteren..
Klik om te vergroten...
Als je stopt heeft je lichaam gewoon wat tijd nodig om weer in jou synergie te komen
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#14
Hippie Langwaus zei:
Extra vermoeidheid lijkt er bij te horen
Klik om te vergroten...

Is dat meer mentale vermoeidheid (in de zin van: "vechten tegen craving bv")?
Of echt fysieke vermoeidheid (door herstel van organen, spieren, noem maar op)?
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#15
Kordie zei:
Is dat meer mentale vermoeidheid (in de zin van: "vechten tegen craving bv")?
Of echt fysieke vermoeidheid (door herstel van organen, spieren, noem maar op)?
Klik om te vergroten...
Meer vermoeidheid van veel indrukken, zorgen, prikkels, gedachten, sociale interacties en plannen voor korte termijn. Aan het eind van de dag kan ik niet veel meer aan prikkels verwerken zonder er sjagerijnig van te worden. Ik heb er nog net geen hoofdpijn van.

Ik trok me normaal vaak even terug om te blowen en even te ontspannen om daarna weer vrolijk verder te kunnen. Ik denk ook niet dat dit per sé van het afkicken komt, maar dat ik dit altijd al had, maar beter aan kon door een THC-roes te gebruiken om de ergste stress even af te zwakken.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#16
Hippie Langwaus zei:
Meer vermoeidheid van veel indrukken, zorgen, prikkels, gedachten, sociale interacties en plannen voor korte termijn. Aan het eind van de dag kan ik niet veel meer aan prikkels verwerken zonder er sjagerijnig van te worden
Klik om te vergroten...

Herkenbaar.
Prikkels vragen ontzettend veel van je.
Klinkt inderdaad als dat blowen een pauze moment voor je was, en je even alleen kon zijn en ontprikkelen.

Probeer dit eens:
Neem een stuk fruit of kop koffie en ga ergens alleen zitten voor een paar minuten.
Mij hebben ze dit geleerd eerder dit jaar. Heb er keihard om gelachen destijds. Maar toch doe ik dat nu vaker, en het helpt.
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik ben een heel sociaal persoon, maar om dat duurzaam te zijn heb ik wel heel veel tijd nodig om in mijn eentje te kunnen zijn.
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#18
Afgelopen nacht heb ik slecht geslapen. Ik had erg veel dromen en werd na veel dromen even wakker om daarna in een volgende verstrikt te raken. Uiteraard ben ik wel gewoon vroeg opgestaan en naar mijn werk gegaan.

Daar heb ik geprobeerd niet al te druk te doen, maar dat was moeilijk. Eenmaal thuis heb ik gekookt en samen met mijn gezin gegeten. Daarna was mijn energie op en ben ik naar bed gegaan. Hopelijk wordt deze nacht iets minder chaotisch en rust ik wat uit.

Ook vandaag heb ik geen verlangen naar THC gehad.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Hippie Langwaus zei:
Daarna was mijn energie op en ben ik naar bed gegaan.
Klik om te vergroten...
Volgens mij is er geen fijnere plek op aarde voor jou momenteel.
Mijn nacht was redelijk waardeloos, maar om één of andere reden kon ik zelfs nog een beetje genieten van het onrustige gevoel voordat ik in slaap viel. Beetje observeren wat ik voelde en draaien en weer draaien. Gaat geen weken duren en hoe meer de onrust, hoe beter het gevoel dat volgt wanneer de rust terugkeert.

No pain, no gain!
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#20
Afgelopen nacht was wederom vol extreem realistische dromen. Ik werd ook weer vaak even wakker na zo'n droom. Er zaten minder leuke dromen bij, maar de laatste was wel leuk.

Ik mocht meespelen op dwarsfluit met een gezelschap Cubanen op Cuba. Wat verder opviel was dat ik ook enorm heb gezweten in mijn slaap.

Na die laatste droom ben ik maar uit bed gegaan. Ik vraag me wel een beetje af hoe lang dit gaat duren, maar dat merk ik uiteraard vanzelf.

Als dit het ergste is dat ik blijf ervaren nu ik geen THC gebruik, is dat goed te doen en mag ik niet klagen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...34567...9
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."