#1
Ik zal het hieronder even verder toelichten aan de hand van een lijstje van mijn bestellingen.Kun je een grove schatting geven?
Als je je heel slecht gaat voelen of als de slapeloosheid met een week niet over is kun je ‘t best even hulp inschakelen. Desnoods naar de eerste hulp. Cold turkey stoppen met Benzo’s kan gevaarlijk zijn.
Ik weet dat ik geen zelfdiagnose mag en kan doen echter heb ik na heel wat onderzoek (het wordt dan gewoon een special interest, ofzo...) op het internet, het lezen van o.a bepaalde .gov research documents, reddit, boeken etc. kunnen concluderen dat de kans enorm aanwezig is dat ik ASS i.c.m. ADHD 'heb' - mijn 'gifted kid'/meerbegaafdheid en hoogsensitief zijn helpen dan ook niet mee, ben wel als kind ooit getest omdat mijn ouders mij niet aankonden omdat ik als kind al enorm onrustig was. Uit die test (ergens tussen mijn 8e en 12e levensjaar) kwam puur alleen naar voren: ''je bent hoogsensitief en erg intelligent maar je hebt gewoon meer uitdaging nodig'' - naar mijn mening moet er dus 'meer' met mij zijn...Vandaar ook mijn bezorgdheid. Tijdens mijn verslaving (erg vergelijkbaar met die van jou trouwens @daanwth ) heb ik weleens stellig beweerd dat ik pas een paar weken aan het gebruiken was en dat de hoeveelheden wel meevielen. Later moest ik op basis van mijn bestelgeschiedenis erkennen dat de hoeveelheden stimulerende rcs en benzos wel haast astronomisch waren en dat het eigenlijk eerder ging om maanden. In de waas van drugsgebruik kon ik gewoon geen goede inschatting maken van de ernst van mijn situatie.
Als er bij jou idd sprake is van ASS en ADHD (en ik herken wel een paar symptomen) dan zou ik mijn aandacht nu zoveel mogelijk richten op het diagnostische proces en een eventuele behandeling. Daar is echte winst te behalen, maar dan is het juist belangrijk dat je drugsvrij bent. Als stoppen niet lukt, om wat voor reden dan ook, is dit het moment om hulp te zoeken. Daar blijf ik op hameren, want juist bij ASS en ADHD kan zelfregulering een probleem zijn.
Diagnose zou erg fijn zijn - hoe weinig vertrouwen (of juist mijn extreme zelfvertrouwen) ik heb in psychologen/psychiatristen moet ik dat echt gaan doen omdat ik mijn eigen grenzen niet weet en soms denk te weten dat iets goed voor mij is of juist helemaal niet doorheb dat ik zo veel schade aan doe...
Komt ie dan, het 'lijstje' (dit zijn dus de data waarop ik de spullen besteld heb, ik noem geen vendor maar moeilijk is het niet om dat te raden...)
Het is wel zo dat wanneer ik een benzo gebruikte dit enkel in de avond was en altijd maar een kwartje/0,75mg
16-07-23:
- 5g 3cmc
(deze had ik besteld voor een feestje op 22 juli, dus eigenlijk pas gebruikt vanaf 22 juli)
27-07-23:
- 10g 3-cmc
- 1 pellet (70mg 5-mapb + 20mg 2-fma + 2mg 5-meo-mipt) (dit pellet was voor op een feestje)
- 0.5g 2f-dck
- 10 pellets bromazolam (3mg)
09-08-23:
- 15g 3-cmc
- 1g 2f-dck
22-08-23:
- 15g 3-cmc
- 10 pellets bromazolam (3mg) (de vorigen waren nog niet op)
- 1g 2-fdck
07-09-23:
- 10g 3-cmc
- 1g 2f-dck
- 5g ED-DB
21-09-23:
- 10g 2-mmc
- 1g 2f-dck
- 10 pellets Pyrazolam (3mg)
- 1 pellet (70mg 5-mapb + 20mg 2-fma + 2mg 5-meo-mipt) (dit pellet was voor op een feestje)
28-09-23:
- 10g 2-mmc
- 5g 2-fma
- 1g 2f-dck
Dus helemaal vergeten te melden dat ik ook nog fluorketamine gebruikte.
Op moment van schrijven en na inventarisatie heb ik het volgenede nog over:
- 7.5g 2-mmc
- 0.5g 2f-dck
- 4.5g 2-fma
- 1g ED-DB
- 2 pellets bromazolam
- 8 pellets pyrazolam
De rekensom
Vanaf 22 juli (73 dagen)
- 3-cmc/2-mmc: 65g - 7.5g = 57.5g
Vanaf 27 juli (68 dagen)
- 2f-dck: 5.5g - 0.5g = 5g
- bromazolam (3mg): 20 - 2 = 18 pellets (54mg)
Vanaf 7 september (26 dagen)
- ed-db: 5g - 1g = 4g
Vanaf 21 september (12 dagen)
- pyrazolam (3mg): 10 - 8 = 2 pellets (6mg)
Vanaf 28 september (5 dagen)
- 2fma: 5g - 4.5g = 0.5g
Dit is een beetje het overzicht - wel moet ik zeggen dat wanneer je gemiddelde cijfers per dag zou uitrekenen dit een wat vertekend beeld geeft aangezien ik op een feestje meer gebruikte dan op een 'normale' doordeweekse dag. Ook kan het zijn dat ik bijvoorbeeld een keertje een pilletje XTC heb gebruikt, dat is onmogelijk voor mij om te weten.
Het zijn wel echt enorme hoeveelheden voor in ieder geval ongeveer 2/2,5 maand RC's.
Zoals je hierboven kan zien heb ik aan de hand van mijn bestelgeschiedenis een goede indicatie kunnen geven en is het naar mijns inziens best schrikbarend...Goed dat je hulp inschakelt. Ik heb zelf een tijdje ongeveer elke dag rc benzo gebruikt. Nooit meer dan 3 mg per dag. Inmiddels gebruik ik al een aantal maanden niets en dat voelt heerlijk.
Wat je nu even heel praktisch kan doen, terwijl je wacht op hulp:
- achterhalen hoeveel je hebt gebruikt (bestelgeschiedenis onderzoeken, even wat rekensommetjes doen)
- bijhouden wat je nu gebruikt
- Aston manual bekijken en voor jezelf doelen stellen.
- dagboeken schrijven om zelfinzicht te krijgen. Bv waarom het niet lukte om je beoogde doelen te behalen.
Ass en ad(h)d kunnen niet alleen de oorzaak zijn. Maar dat er iets onderliggends aan de hand is, is wel duidelijk. Ik wil je meegeven dat je hier uit kan komen. De huisarts/ praktijkondersteuner/ psycholoog zullen heel nuttig voor je zijn!
Je laatste stukje dat klopt zeker. Het is ook in het begin van het gebruik zo geweest dat mijn opa is overleden, een belangrijk en aanwezig persoon in mijn leven waar ik hecht contact en een hechte band mee had.