Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsIk zit er zo erg mee, wie heeft tips?

Ik zit er zo erg mee, wie heeft tips?

37 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
G
GembertheeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik ben trouwens niet in 1 x gestopt met benzodiazepines. Ik begon eerst met antidepressiva (Citalopram 20 mg) en 2 weken Oxazepam 10 tot 20 mg per dag. Na die twee weken geen benzo meer aangeraakt.

Mocht je problemen ervaren in de benzo afbouw, mag je me contacten.
S
Sniffle88Lid
01-01-2024, 00:00
#2
kikker1987 zei:
Dat is het net. Ik moet leren met mijn emoties om te gaan. Positieve emoties geen probleem. Maar negatieve emoties ,ja die los ik op met te gebruiken. En dat is niet ok. Ik voel me zoveel beter zonder die troep. Helder, meer energie,gelukkiger noem maar op. Mijn kinderen zijn mijn enige geluk in mijn leven. Ik ga mij daar aan optrekken. Mijn jongens hebben hun papa nodig. Ik word gelijk emotioneel nuđŸ˜ȘđŸ˜Ș
Klik om te vergroten...
Misschien met je psycholoog kijken of je baat zou hebben bij emotie regulatie therapie maar misschien krijg je dat al wel.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Koffieb00n zei:
Ik heb ook nog een hele zak bromazolam liggen die ik moet vernietigen, maar beetje gek als ik daarmee naar de apotheek ga ofzo đŸ€·
Klik om te vergroten...
Probeer het maar :)

Uit de comfort zone 👍

@Koffieb00n als apotheek nog te oncomfortabel is kan KCA ook bij 't afvalstation.
d
d22wthLid
01-01-2024, 00:00
#4
dupont zei:
Kun je een grove schatting geven?

Als je je heel slecht gaat voelen of als de slapeloosheid met een week niet over is kun je ‘t best even hulp inschakelen. Desnoods naar de eerste hulp. Cold turkey stoppen met Benzo’s kan gevaarlijk zijn.
Klik om te vergroten...
Ik zal het hieronder even verder toelichten aan de hand van een lijstje van mijn bestellingen.

OtherShore zei:
Vandaar ook mijn bezorgdheid. Tijdens mijn verslaving (erg vergelijkbaar met die van jou trouwens @daanwth ) heb ik weleens stellig beweerd dat ik pas een paar weken aan het gebruiken was en dat de hoeveelheden wel meevielen. Later moest ik op basis van mijn bestelgeschiedenis erkennen dat de hoeveelheden stimulerende rcs en benzos wel haast astronomisch waren en dat het eigenlijk eerder ging om maanden. In de waas van drugsgebruik kon ik gewoon geen goede inschatting maken van de ernst van mijn situatie.

Als er bij jou idd sprake is van ASS en ADHD (en ik herken wel een paar symptomen) dan zou ik mijn aandacht nu zoveel mogelijk richten op het diagnostische proces en een eventuele behandeling. Daar is echte winst te behalen, maar dan is het juist belangrijk dat je drugsvrij bent. Als stoppen niet lukt, om wat voor reden dan ook, is dit het moment om hulp te zoeken. Daar blijf ik op hameren, want juist bij ASS en ADHD kan zelfregulering een probleem zijn.
Klik om te vergroten...
Ik weet dat ik geen zelfdiagnose mag en kan doen echter heb ik na heel wat onderzoek (het wordt dan gewoon een special interest, ofzo...) op het internet, het lezen van o.a bepaalde .gov research documents, reddit, boeken etc. kunnen concluderen dat de kans enorm aanwezig is dat ik ASS i.c.m. ADHD 'heb' - mijn 'gifted kid'/meerbegaafdheid en hoogsensitief zijn helpen dan ook niet mee, ben wel als kind ooit getest omdat mijn ouders mij niet aankonden omdat ik als kind al enorm onrustig was. Uit die test (ergens tussen mijn 8e en 12e levensjaar) kwam puur alleen naar voren: ''je bent hoogsensitief en erg intelligent maar je hebt gewoon meer uitdaging nodig'' - naar mijn mening moet er dus 'meer' met mij zijn...

Diagnose zou erg fijn zijn - hoe weinig vertrouwen (of juist mijn extreme zelfvertrouwen) ik heb in psychologen/psychiatristen moet ik dat echt gaan doen omdat ik mijn eigen grenzen niet weet en soms denk te weten dat iets goed voor mij is of juist helemaal niet doorheb dat ik zo veel schade aan doe...

Komt ie dan, het 'lijstje' (dit zijn dus de data waarop ik de spullen besteld heb, ik noem geen vendor maar moeilijk is het niet om dat te raden...)
Het is wel zo dat wanneer ik een benzo gebruikte dit enkel in de avond was en altijd maar een kwartje/0,75mg

16-07-23:

- 5g 3cmc
(deze had ik besteld voor een feestje op 22 juli, dus eigenlijk pas gebruikt vanaf 22 juli)

27-07-23:
- 10g 3-cmc
- 1 pellet (70mg 5-mapb + 20mg 2-fma + 2mg 5-meo-mipt) (dit pellet was voor op een feestje)
- 0.5g 2f-dck
- 10 pellets bromazolam (3mg)

09-08-23:
- 15g 3-cmc
- 1g 2f-dck

22-08-23:
- 15g 3-cmc
- 10 pellets bromazolam (3mg) (de vorigen waren nog niet op)
- 1g 2-fdck

07-09-23:
- 10g 3-cmc
- 1g 2f-dck
- 5g ED-DB

21-09-23:
- 10g 2-mmc
- 1g 2f-dck
- 10 pellets Pyrazolam (3mg)
- 1 pellet (70mg 5-mapb + 20mg 2-fma + 2mg 5-meo-mipt) (dit pellet was voor op een feestje)

28-09-23:
- 10g 2-mmc
- 5g 2-fma
- 1g 2f-dck

Dus helemaal vergeten te melden dat ik ook nog fluorketamine gebruikte.

Op moment van schrijven en na inventarisatie heb ik het volgenede nog over:
- 7.5g 2-mmc
- 0.5g 2f-dck
- 4.5g 2-fma
- 1g ED-DB
- 2 pellets bromazolam
- 8 pellets pyrazolam

De rekensom
Vanaf 22 juli (73 dagen)
- 3-cmc/2-mmc: 65g - 7.5g = 57.5g

Vanaf 27 juli (68 dagen)
- 2f-dck: 5.5g - 0.5g = 5g
- bromazolam (3mg): 20 - 2 = 18 pellets (54mg)

Vanaf 7 september (26 dagen)
- ed-db: 5g - 1g = 4g

Vanaf 21 september (12 dagen)
- pyrazolam (3mg): 10 - 8 = 2 pellets (6mg)

Vanaf 28 september (5 dagen)
- 2fma: 5g - 4.5g = 0.5g

Dit is een beetje het overzicht - wel moet ik zeggen dat wanneer je gemiddelde cijfers per dag zou uitrekenen dit een wat vertekend beeld geeft aangezien ik op een feestje meer gebruikte dan op een 'normale' doordeweekse dag. Ook kan het zijn dat ik bijvoorbeeld een keertje een pilletje XTC heb gebruikt, dat is onmogelijk voor mij om te weten.

Het zijn wel echt enorme hoeveelheden voor in ieder geval ongeveer 2/2,5 maand RC's.

Gemberthee zei:
Goed dat je hulp inschakelt. Ik heb zelf een tijdje ongeveer elke dag rc benzo gebruikt. Nooit meer dan 3 mg per dag. Inmiddels gebruik ik al een aantal maanden niets en dat voelt heerlijk.

Wat je nu even heel praktisch kan doen, terwijl je wacht op hulp:

- achterhalen hoeveel je hebt gebruikt (bestelgeschiedenis onderzoeken, even wat rekensommetjes doen)
- bijhouden wat je nu gebruikt
- Aston manual bekijken en voor jezelf doelen stellen.
- dagboeken schrijven om zelfinzicht te krijgen. Bv waarom het niet lukte om je beoogde doelen te behalen.

Ass en ad(h)d kunnen niet alleen de oorzaak zijn. Maar dat er iets onderliggends aan de hand is, is wel duidelijk. Ik wil je meegeven dat je hier uit kan komen. De huisarts/ praktijkondersteuner/ psycholoog zullen heel nuttig voor je zijn!
Klik om te vergroten...
Zoals je hierboven kan zien heb ik aan de hand van mijn bestelgeschiedenis een goede indicatie kunnen geven en is het naar mijns inziens best schrikbarend...

Je laatste stukje dat klopt zeker. Het is ook in het begin van het gebruik zo geweest dat mijn opa is overleden, een belangrijk en aanwezig persoon in mijn leven waar ik hecht contact en een hechte band mee had.
d
d22wthLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hi forumleden,
Mede door een bij mij nog niet-gediagnosticeerde aandoening of stoornis (ADHD+ASD zegt mijn gevoel) ben ik er achter gekomen dat ik enorm verslavingsgevoelig ben. Met alcohol heb ik echt geen problemen en nooit problemen gehad, wel een tijdje veel uitgaan (clubs) en dan ook best vaak tot het gaatje met alcohol maar dat heb ik achter me gelaten.

Nu zit ik met een ‘groter’ probleem: ik vind het heel erg leuk om naar raves te gaan, dit is ook bijna een jaar goed gegaan tot ik op een gegeven moment RC’s ging onderzoeken en vanuit daaruit een verslaving heb opgebouwd. Ik ben nu inmiddels sinds dinsdagnacht 03:30 clean. Ik ben vanaf woensdag op vakantie geweest en zit nu al bijna in het vliegtuig terug naar Nederland.

Exacte duur durf ik niet te geven maar het is inmiddels al een paar weken, het begon met elke vrijdag een beetje Mdma gebruiken, daar kon ik ook heel goed van afblijven tot ik op een gegeven moment RC’s ontdekte. Bestelde het bij een bekende vendor (waar ze ook echt flinke kortingen gaven “we moeten er van af!!!” Dus had ik 3cmc in huis. Begonnen met elke donderdag/vrijdag gebruiken, merkte wel dat ik niet kon slapen. Toen de wereld van de magische benzo’s ontdekt en toen kon ik elke avond na stims goed slapen. Vanaf dat moment ben ik eigenlijk elke avond gaan gebruiken tot nu eigenlijk de hele dag door (slaap dan wel van 00:00 tot 08:00 doordeweeks want ik heb een kantoorbaan, echter zelfs op werk ben ik gaan gebruiken) en in de weekenden kon het niet stoppen

Na de 3cmc probeerde ik een keer eutylone (vind dat niks eig) en na dat 3cmc verboden werd ben ik nu overgestapt op mijn kleine beetje overgebleven (en inmiddels illegale) eutylone en naar een nieuwe: 2mmc en af en toe om toch te focussen (zonder 2mmc) 2-fma (even zonder dollen, dat is echt bizar spul!)

Nu ik deze nog net geen drie dagen niks heb kunnen gebruiken (ook geen alcohol, niks nada) merk ik echt hoe weinig energie ik heb en dat mijn lichaam echt op is (soort elektrische schokken die ik voel in mn hoofd, niet uit te leggen) en errug moe
 Ook van 66,5kg afgevallen naar bijna 60, inmiddels gaat eten weer stukken beter en zit ik weer op 64kg (waar ik echt super blij mee ben, dat kan ik nu ook doorzetten) maar schrok daar zo enorm van, binnen twee weken zo veel afvallen en dat mijn conditie non existent was. Zag er uit als een zombie manđŸ„Č

Ik weet ook gewoon weer dat als ik vanavond thuis kom ik gewoon weer ga gebruiken, heb nog zat zooi thuis liggen (2mmc, 2-fma, beetje eutylone, bromazelam en pyrazolam (dat laatste is wel echt bizar spul, ja om te slapen maar ook gewoon echt een rust in mn kop, zelfs zonder gebruik van iets anders!))

Vervelende met deze shit is ook gewoon dat niemand het merkt aangezien ik heel goed ben in maskeren en dat ik op mezelf woon dus feitelijk m’n ouders niet hoef te zien (kutte is dat die op vakantie zijn) en dat mijn huisgenoten ook heel vaak werken/ander schema hebben dan ik


Iemand tips om niet terug te hoeven vallen? Nu doe ik het puur nog om me niet zo extreem kut te voelen, ben verder gewoon wel happy enz als ik niet gebruik maar het is meer dat ik gewoon zo moe ben plus mijn hoofd voelt echt alsof er constant energie draadjes tegen elkaar aan worden gehouden, niet te omschrijven
 Ik kan echt wel janken en ben er zo depressief om. Binnenkort ga ik ook naar een psychiatrist voor diagnose (Denk ADHD/ASD, dat zegt mijn gevoel) en ga dit dan aankaarten

D
Dick_van_LeeuwenLid
01-01-2024, 00:00
#6
daanwth zei:
Mede door een bij mij nog niet-gediagnosticeerde aandoening of stoornis (ADHD+ASD zegt mijn gevoel)
Klik om te vergroten...
Dit komt voor mij eerlijk gezegd een beetje over als een gedeeltelijk excuus zoeken.

Je bent "nog maar" een paar weken onderweg met die zooi. Zit die kater uit en verkort hem met gezonde dingen (slaap, voeding, water, bewegen). Zoek hulp bij de verslavingszorg eventueel.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#7
daanwth zei:
Iemand tips om niet terug te hoeven vallen?
Klik om te vergroten...
daanwth zei:
Ik weet ook gewoon weer dat als ik vanavond thuis kom ik gewoon weer ga gebruiken
Klik om te vergroten...
Je zegt eigenlijk al dat je toch weer gaat gebruiken, dus hebben tips nu zoveel zin? Ik zou zeggen: maak zo snel mogelijk een afspraak bij de huisarts en vraag om hulp.

Ik heb zelf ASS en ADHD, dus ik weet een beetje wat de valkuilen zijn. Uiteindelijk zullen stimulerende middelen je symptomen alleen maar erger maken, ook al geven ze je even de energie, focus en rust waar je naar op zoek bent. En tja, om de nadelige bijwerkingen tegen te gaan gebruik je dus ook benzodiazepines. Is dat pas echt een paar weken? Want zo te horen heb je last van ontwenningsverschijnselen (en dat is potentieel gevaarlijk).
D
De pen is van je zusLid
01-01-2024, 00:00
#8
Neem contact op met verslavingszorg, Verder kan de luister lijn helpen als je verhaal wil doen inprincipe luisteren ze alleen maar kan ook zijn dat ze soms advies geven.
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik zou ff die prijzen weg halen die je vernoemd want dat is niet de bedoeling.
B
BelowTheFlowLid
01-01-2024, 00:00
#10
Derde alinea, derde regel: conflicteert met forumregels !
Tijdig aanpassen is wellicht op tijd !
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#11
daanwth zei:
Hi forumleden,
Mede door een bij mij nog niet-gediagnosticeerde aandoening of stoornis (ADHD+ASD zegt mijn gevoel) ben ik er achter gekomen dat ik enorm verslavingsgevoelig ben. Met alcohol heb ik echt geen problemen en nooit problemen gehad, wel een tijdje veel uitgaan (clubs) en dan ook best vaak tot het gaatje met alcohol maar dat heb ik achter me gelaten.

Nu zit ik met een ‘groter’ probleem: ik vind het heel erg leuk om naar raves te gaan, dit is ook bijna een jaar goed gegaan tot ik op een gegeven moment RC’s ging onderzoeken en vanuit daaruit een verslaving heb opgebouwd. Ik ben nu inmiddels sinds dinsdagnacht 03:30 clean. Ik ben vanaf woensdag op vakantie geweest en zit nu al bijna in het vliegtuig terug naar Nederland.

Exacte duur durf ik niet te geven maar het is inmiddels al een paar weken, het begon met elke vrijdag een beetje Mdma gebruiken, daar kon ik ook heel goed van afblijven tot ik op een gegeven moment RC’s ontdekte. Bestelde het bij een bekende vendor (waar ze ook echt flinke kortingen gaven “we moeten er van af!!!” Dus had ik 3cmc in huis. Begonnen met elke donderdag/vrijdag gebruiken, merkte wel dat ik niet kon slapen. Toen de wereld van de magische benzo’s ontdekt en toen kon ik elke avond na stims goed slapen. Vanaf dat moment ben ik eigenlijk elke avond gaan gebruiken tot nu eigenlijk de hele dag door (slaap dan wel van 00:00 tot 08:00 doordeweeks want ik heb een kantoorbaan, echter zelfs op werk ben ik gaan gebruiken) en in de weekenden kon het niet stoppen

Na de 3cmc probeerde ik een keer eutylone (vind dat niks eig) en na dat 3cmc verboden werd ben ik nu overgestapt op mijn kleine beetje overgebleven (en inmiddels illegale) eutylone en naar een nieuwe: 2mmc en af en toe om toch te focussen (zonder 2mmc) 2-fma (even zonder dollen, dat is echt bizar spul!)

Nu ik deze nog net geen drie dagen niks heb kunnen gebruiken (ook geen alcohol, niks nada) merk ik echt hoe weinig energie ik heb en dat mijn lichaam echt op is (soort elektrische schokken die ik voel in mn hoofd, niet uit te leggen) en errug moe
 Ook van 66,5kg afgevallen naar bijna 60, inmiddels gaat eten weer stukken beter en zit ik weer op 64kg (waar ik echt super blij mee ben, dat kan ik nu ook doorzetten) maar schrok daar zo enorm van, binnen twee weken zo veel afvallen en dat mijn conditie non existent was. Zag er uit als een zombie manđŸ„Č

Ik weet ook gewoon weer dat als ik vanavond thuis kom ik gewoon weer ga gebruiken, heb nog zat zooi thuis liggen (2mmc, 2-fma, beetje eutylone, bromazelam en pyrazolam (dat laatste is wel echt bizar spul, ja om te slapen maar ook gewoon echt een rust in mn kop, zelfs zonder gebruik van iets anders!))

Vervelende met deze shit is ook gewoon dat niemand het merkt aangezien ik heel goed ben in maskeren en dat ik op mezelf woon dus feitelijk m’n ouders niet hoef te zien (kutte is dat die op vakantie zijn) en dat mijn huisgenoten ook heel vaak werken/ander schema hebben dan ik


Iemand tips om niet terug te hoeven vallen? Nu doe ik het puur nog om me niet zo extreem kut te voelen, ben verder gewoon wel happy enz als ik niet gebruik maar het is meer dat ik gewoon zo moe ben plus mijn hoofd voelt echt alsof er constant energie draadjes tegen elkaar aan worden gehouden, niet te omschrijven
 Ik kan echt wel janken en ben er zo depressief om. Binnenkort ga ik ook naar een psychiatrist voor diagnose (Denk ADHD/ASD, dat zegt mijn gevoel) en ga dit dan aankaarten

Klik om te vergroten...
Heavy man. Maar er is een uitweg via je huisarts. Als je de Benzo’s (pammen en -lammen) nog niet lang (korter dan 2 weken) hebt gebruikt stop daar dan mee. De afkick daarvan is hels. Ga in behandeling en hard aan jezelf werken. Psychiaters stoppen je alleen maar vol met pillen.
d
d22wthLid
01-01-2024, 00:00
#12
Zeehond zei:
Beetje makkelijk wat ik ga zeggen

Alle antwoorden zitten in jezelf.

Kap ermee, doodlopende weg dit.
Sterkte!
Klik om te vergroten...
Je hebt zeker gelijk, dat merk en weet ik ook dondersgoed maar het is zo makkelijk met 1 druk op de knop heb je die troep in huis



Dick_van_Leeuwen zei:
Dit komt voor mij eerlijk gezegd een beetje over als een gedeeltelijk excuus zoeken.

Je bent "nog maar" een paar weken onderweg met die zooi. Zit die kater uit en verkort hem met gezonde dingen (slaap, voeding, water, bewegen). Zoek hulp bij de verslavingszorg eventueel.
Klik om te vergroten...
Zo schrijf ik het wel op inderdaad, maar dat is het niet. Het is eerder dat ik bij mezelf beseft heb dat ik hier extra gevoelig voor ben en dus weet dat ik er zo snel mogelijk mee moet kappen.


OtherShore zei:
Je zegt eigenlijk al dat je toch weer gaat gebruiken, dus hebben tips nu zoveel zin? Ik zou zeggen: maak zo snel mogelijk een afspraak bij de huisarts en vraag om hulp.

Ik heb zelf ASS en ADHD, dus ik weet een beetje wat de valkuilen zijn. Uiteindelijk zullen stimulerende middelen je symptomen alleen maar erger maken, ook al geven ze je even de energie, focus en rust waar je naar op zoek bent. En tja, om de nadelige bijwerkingen tegen te gaan gebruik je dus ook benzodiazepines. Is dat echt pas een paar weken? Want zo te horen heb je last van ontwenningsverschijnselen (en dat is potentieel gevaarlijk).
Klik om te vergroten...
Ja dat die effecten het verergeren merk ik nu dus heel erg, onrust als de pest. In het begin leuk en aardig maar na een tijdje is het niet leuk meer en begint de sensory overload al heel snel

Die benzo’s gebruikte ik al wel wat langer maar dat was dan na zo’n feestje eens in de twee a drie weken, nu dus bijna elke dag (ook al is het een kleine hoeveelheid is het idd nogal gevaarlijk) - zou heel goed kunnen zijn dat daar de ontwenningsverschijnselen vandaan komen en wil mezelf geen angst aanpraten maar als dat potentieel gevaarlijk is
 Geen idee! Deze drie nachten waren een hel, zweet aanvallen en om het uur wakker worden, komt ook mede door een kamer/bed/kussen die ik niet gewend ben.


De pen is van je zus zei:
Neem contact op met verslavingszorg, Verder kan de luister lijn helpen als je verhaal wil doen inprincipe luisteren ze alleen maar kan ook zijn dat ze soms advies geven.
Klik om te vergroten...
Ik moet sowieso al contact zoeken met m’n huisarts voor doorverwijzing :)


N3K0 zei:
Ik zou ff die prijzen weg halen die je vernoemd want dat is niet de bedoeling.
Klik om te vergroten...
BelowTheFlow zei:
Derde alinea, derde regel: conflicteert met forumregels !
Tijdig aanpassen is wellicht op tijd !
Klik om te vergroten...
Done, thanks!

dupont zei:
Heavy man. Maar er is een uitweg via je huisarts. Als je de Benzo’s (pammen en -lammen) nog niet lang (korter dan 2 weken) hebt gebruikt stop daar dan mee. De afkick daarvan is hels. Ga in behandeling en hard aan jezelf werken. Psychiaters stoppen je alleen maar vol met pillen.
Klik om te vergroten...
Ja I know en vind het daarom extra lastig de juiste hulp te zoeken aangezien ik dit niet in m’n eentje kan (ook al denk ik eigenwijs van wel). En dat laatste ik ga niks van die shit in m’n lichaam proppen
 Die benzo’s zijn al ietsje langer in gebruik dus ja ik moet echt oppassen
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#13
Beetje makkelijk wat ik ga zeggen

Alle antwoorden zitten in jezelf.

Kap ermee, doodlopende weg dit.
Sterkte!
s
sedativenLid
01-01-2024, 00:00
#14
Een goede tip: Kijk uit met de GGZ en over jezelf praten bij die mensen en zoek eerst je huisarts op.

Afkicken van al dat spul moet je gewoon doen die weg lijd nergens naar wens jou veel sterkte succes liefde en kracht toe
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#15
Hey Daan, fijn om te horen dat het inmiddels beter gaat!
d
d22wthLid
01-01-2024, 00:00
#16
OtherShore zei:
Hey Daan, fijn om te horen dat het inmiddels beter gaat!
Klik om te vergroten...
En jij bedankt voor je antwoord, dat doet goed!
Ik hoop dit jaar stappen te gaan zetten op mentaal gebied zodat ik de rust krijg in mijn hoofd die daar nooit is geweest.
c
caninusLid
01-01-2024, 00:00
#17
OtherShore zei:
Je zegt eigenlijk al dat je toch weer gaat gebruiken, dus hebben tips nu zoveel zin? Ik zou zeggen: maak zo snel mogelijk een afspraak bij de huisarts en vraag om hulp.

Ik heb zelf ASS en ADHD, dus ik weet een beetje wat de valkuilen zijn. Uiteindelijk zullen stimulerende middelen je symptomen alleen maar erger maken, ook al geven ze je even de energie, focus en rust waar je naar op zoek bent. En tja, om de nadelige bijwerkingen tegen te gaan gebruik je dus ook benzodiazepines. Is dat pas echt een paar weken? Want zo te horen heb je last van ontwenningsverschijnselen (en dat is potentieel gevaarlijk).
Klik om te vergroten...
mag ik vragen wat je dan doet, om om te gaan met je ASS en ADHD? Krijg je hier iets voor voorgeschreven?
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#18
caninus zei:
mag ik vragen wat je dan doet, om om te gaan met je ASS en ADHD? Krijg je hier iets voor voorgeschreven?
Klik om te vergroten...
Ik reageer even in het Off topic topic.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."