Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMijn nieuwe verslaving

Mijn nieuwe verslaving

105 antwoorden
15 weergaven
18-5-2026
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Voor mezelf zie ik er niet zo veel kwaad in. Behalve misschien het feit dat ik het gevoel heb onder de mensen te zijn geweest terwijl ik dan gewoon thuis was.

Ik zat al met 19 op een forum, ik vind het gewoon leuk. Toen kwamen de middelen er niet meteen bij.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Alinde zei:
Deze verslaving kost geen geld, ik vind het niet zo erg.
Klik om te vergroten...
Ik vind het niet per se erg, maar ben me wel bewust van verslavingsgedrag en dit haakt wel in op Dopamine en daar heb ik een zwak voor. Dus toch waakzaam blijven anders neemt mijn verslaving het roer weer in handen. En dat wil ik niet :)
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mindless zei:
Als je verslaving ziet als iets diepers dan slechts de oppervlakkige uiting daarvan (bijvoorbeeld het gebruiken van een bepaald middel), dan voedt ook iets "onschuldigs" als dit eigenlijk je verslaving, of anders gezegd: je verslaafde geest. Dan blijft je geest zoeken naar die dopamine hits, ook al komen ze niet van iets externs. En zodoende houdt dit het verslavingspatroon in leven.

Ik denk eigenlijk dat het beter is om op die manier naar verslaving te kijken. Anders trek je de wortel er niet uit en ontspruit de verslaving weer opnieuw of zelfs in een andere vorm.
Klik om te vergroten...
Precies dit. Mijn verslaving gaat altijd op zoek naar iets. Toen ik stopte met drugs werden het sigaretten, toen ik stopte met roken werd het snaaien, als ik stop met snaaien wordt het porno, als ik geen porno kijk wordt het shoppen, gokken, etc. Ik geloof niet in middel-specifieke verslaving, althans niet bij mijzelf.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#4
dupont zei:
Precies dit. Mijn verslaving gaat altijd op zoek naar iets. Toen ik stopte met drugs werden het sigaretten, toen ik stopte met roken werd het snaaien, als ik stop met snaaien wordt het porno, als ik geen porno kijk wordt het shoppen, gokken, etc. Ik geloof niet in middel-specifieke verslaving, althans niet bij mijzelf.
Klik om te vergroten...
Same.

Je drukt er 1 de kop in en een andere komt naar boven...

e51bf6901bda08805179ff7cb6597061 (1).gif


Maar serieus, het is eigenlijk nogal een belangrijk iets om dit te beseffen: De geest die altijd zoekend is, is onderliggend aan de uiting(en) van die verslaving (aan zoekende zijn). Het echte einde van verslaving ligt er dus in wanneer de geest stopt met zoeken. In deze zin is verslaving denk ik echt meer een spiritueel probleem zou je kunnen stellen. Spiritueel in de zin van: de echte oplossing ligt in de "staat" van niet meer zoeken "bereiken". Al het andere is slechts kattekopjes in een doos proberen te houden. :wink:
S
StraffeNeelLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mindless zei:
Same.

Je drukt er 1 de kop in en een andere komt naar boven...

Bekijk bijlage 56742


Maar serieus, het is eigenlijk nogal een belangrijk iets om dit te beseffen: De geest die altijd zoekend is, is onderliggend aan de uiting(en) van die verslaving (aan zoekende zijn). Het echte einde van verslaving ligt er dus in wanneer de geest stopt met zoeken. In deze zin is verslaving denk ik echt meer een spiritueel probleem zou je kunnen stellen. Spiritueel in de zin van: de echte oplossing ligt in de "staat" van niet meer zoeken "bereiken". Al het andere is slechts kattekopjes in een doos proberen te houden. :wink:
Klik om te vergroten...
Ja, daar herken ik me wel in. Ik ben niet zoekende naar meer of anders, behouden is m'n doel. Ik verwacht niet verslaafd te raken, omdat ik heel gelukkig ben met mijn leven.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#6
N3K0 zei:
Kijk maar eens naar Ipad kids its horrible :cry:
Klik om te vergroten...
Kinderen worden letterlijk getraind om verslaafd te zijn.

Vind het echt naar om een energiek vrolijk kind in een hersenloze zombie te zien veranderen die eigenlijk steeds op het knopje "dopamine hit" drukt door die tablet spelletjes te doen en filmpjes te bekijken.

Het ziet er allemaal heel onschuldig uit met al die kleurtjes, maar schijn bedriegt. Gelukkig hebben ze het bij ons in de familie wel door bij de kleine kinderen en worden dat soort dingen thuis zoveel mogelijk vermeden en bij opa en oma mag het voor beperkte tijd en wordt er op een gegeven moment ook een wekker gezet om aan te geven dat tablet-time bijna om is. Persoonlijk denk ik: doe het liever helemaal niet, er zijn zoveel dingen te bedenken die kinderen niet in die staat brengen. Zelfs een tekenfilm kijken krijgt dat niet voor elkaar. En nog beter: games (echte, bijvoorbeeld Mario, niet die tablet spelletjes). Dat houdt het verstand actief. Het beste is natuurlijk speelgoed dat je echt in je handen hebt en waarmee je fysiek actief bent, liefst nog buiten. Dan zie je ook dat die kinderen in een totaal andere staat verkeren: intens in het moment aanwezig.
B
Beyond MachineLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mindless zei:
Kinderen worden letterlijk getraind om verslaafd te zijn.

Vind het echt naar om een energiek vrolijk kind in een hersenloze zombie te zien veranderen die eigenlijk steeds op het knopje "dopamine hit" drukt door die tablet spelletjes te doen en filmpjes te bekijken.

Het ziet er allemaal heel onschuldig uit met al die kleurtjes, maar schijn bedriegt. Gelukkig hebben ze het bij ons in de familie wel door bij de kleine kinderen en worden dat soort dingen thuis zoveel mogelijk vermeden en bij opa en oma mag het voor beperkte tijd en wordt er op een gegeven moment ook een wekker gezet om aan te geven dat tablet-time bijna om is. Persoonlijk denk ik: doe het liever helemaal niet, er zijn zoveel dingen te bedenken die kinderen niet in die staat brengen. Zelfs een tekenfilm kijken krijgt dat niet voor elkaar. En nog beter: games (echte, bijvoorbeeld Mario, niet die tablet spelletjes). Dat houdt het verstand actief. Het beste is natuurlijk speelgoed dat je echt in je handen hebt en waarmee je fysiek actief bent, liefst nog buiten. Dan zie je ook dat die kinderen in een totaal andere staat verkeren: intens in het moment aanwezig.
Klik om te vergroten...
De laatste generatie is de meest verloren generatie helaas.
S
StraffeNeelLid
01-01-2024, 00:00
#8
Beyond Machine zei:
De beste slaaf is de slaaf die denkt dat ie vrij is. Ziel is oneindige energie. Denk je niet dat we worden gefarmd? Reptilians? Saturn mopn matrix zoek maar op. Dit is niet wat wij denken of war wordt geleerd. Doe je eigen onderzoek! Ben al wakker vanaf 2012. The rabbit hole goes deeeeep
Klik om te vergroten...
Mooi dat die reptielen denken dat ze ons in de greep hebben. Ze hebben totaal niet door dat een klein clubje van havenwerkers ze eigenlijk al jaren aansturen. Havenwerkers.... let op m'n woorden!
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#9
dupont zei:
Bekijk bijlage 56532

😄
Klik om te vergroten...
Dat is wel interessant. Ik heb een paar weken terug juist alle meldingen uitgezet, op berichten waarin ik getagd of geciteerd ben na, omdat ik het veel te overweldigend vond en ik daardoor ook niet meer op het icoontje durfde te klikken om te checken of iemand me geciteerd of getagd had. Ik vond het ook irritant van mezelf om er een soort van kick uit te halen dat mensen m'n shit geliked hadden, want wat heb ik daar nou eigenlijk aan? Ik heb ook bijv. op Instagram het aantal likes bij mezelf en anderen onzichtbaar gemaakt, want het enige dat dat doet is me onzeker maken en me demotiveren om dingen te posten die ik eigenlijk wel wil delen. Ik heb dat al zo lang uit staan dat ik me ook niet kan voorstellen dat mensen die functies wel nog aan hebben staan. Vind het best wel een giftig iets.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik vind deze tijd ook wel iets preutser eigenlijk. Jongeren gaan echt niet meer topless en op veel onderwerpen ligt weer taboe.
En ik had in de jaren 90 zoveel vrijheid waar ik s avonds heen ging. Tegenwoordig volgen sommige ouders de jeugd via Snapchat.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#11
StraffeNeel zei:
Mooi dat die reptielen denken dat ze ons in de greep hebben. Ze hebben totaal niet door dat een klein clubje van havenwerkers ze eigenlijk al jaren aansturen. Havenwerkers.... let op m'n woorden!
Klik om te vergroten...
Eén klein dorpje blijft weerstand bieden?

😄
D
DamiusLid
01-01-2024, 00:00
#12
Beyond Machine zei:
Lol. Tuurlijk wordt hij afgekraakt. Maar word wakker en doe gewoon je stukje eigen onderzoek. Kerel deze plek. Alles is zo op elkaar afgestemd. De golven. Spiraal. Handtekening van de maker. Schelpen golven bloemen. Doe je eigen onderzoek! Ben al vanaf 2012 wakker
Klik om te vergroten...
Dat hele oordelende toontje staat mij altijd tegen bij mensen die ‘spiritueel ontwaakt’ zijn. Zelfs de term ‘ontwaken’ vind ik al misplaatst. Het is niets meer of minder dan het geven van een eigen duiding cq antwoord op existentiĂ«le vraagstukken. Ik zeg bewust “een” en niet hĂ©t antwoord. Determinist is een passendere term. Dat laat ook mensen met een andere ideologie in hun waarde zonder hen te bestempelen als ‘niet ontwaakt’.

Als jouw deterministische overtuiging voor jou werkt als leidraad in het leven sinds 2012, dan ben ik hartstikke blij voor je. Laat anderen zelf bepalen wat voor (filosofisch) onderzoek zij wel of niet doen.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik vind meetings ook wel een beetje verslavend. Weet niet of dat erg is

B
Beyond MachineLid
01-01-2024, 00:00
#14
Alinde zei:
Ik vind meetings ook wel een beetje verslavend. Weet niet of dat erg is

Klik om te vergroten...
Lijkt mij niet erg ofzo. Meetings doen mensen goed toch? Ik zelf zou het eng vinden, omdat ik het nog nooit heb gedaan.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#15
Zweevteev zei:
Dat is wel interessant. Ik heb een paar weken terug juist alle meldingen uitgezet, op berichten waarin ik getagd of geciteerd ben na, omdat ik het veel te overweldigend vond en ik daardoor ook niet meer op het icoontje durfde te klikken om te checken of iemand me geciteerd of getagd had. Ik vond het ook irritant van mezelf om er een soort van kick uit te halen dat mensen m'n shit geliked hadden, want wat heb ik daar nou eigenlijk aan? Ik heb ook bijv. op Instagram het aantal likes bij mezelf en anderen onzichtbaar gemaakt, want het enige dat dat doet is me onzeker maken en me demotiveren om dingen te posten die ik eigenlijk wel wil delen. Ik heb dat al zo lang uit staan dat ik me ook niet kan voorstellen dat mensen die functies wel nog aan hebben staan. Vind het best wel een giftig iets.
Klik om te vergroten...
Snap ik wel. Het is toch een Dopamine hit steeds. Ik bedacht met net dat ik het voornamelijk handig vind om te kijken of iemand een bericht van me citeert, zodat ik evt nog kan reageren. Dat is dus in te stellen, en ga ik eens een tijdje proberen. Dank voor de info :)

Nou hopen dat ik niet vergeet dat ik 't uitgezet heb en teleurgesteld raak als ik geen "likes" zie.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#16
Zweevteev zei:
Ik heb dat al zo lang uit staan dat ik me ook niet kan voorstellen dat mensen die functies wel nog aan hebben staan. Vind het best wel een giftig iets.
Klik om te vergroten...
Likes zijn ook een vorm van feedback, een manier om je te spiegelen aan anderen. In die zin vind ik ze wel waardevol.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#17
T is ook fijn als je een mijlpaal hebt, dat je niet 10 losse berichten krijgt maar gewoon likes.
J
Javelin FGM-148FLid
01-01-2024, 00:00
#18
dupont zei:
Bekijk bijlage 56532

😄
Klik om te vergroten...
Ik heb ban aangevraagd, as dinsdag wordt ik geband voor 1 week, want die addiction to dit forum is te ongezond geworden
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Javelin FGM-148F zei:
Ik heb ban aangevraagd, as dinsdag wordt ik geband voor 1 week, want die addiction to dit forum is te ongezond geworden
Klik om te vergroten...
En dan ook de echt ongezonde verslavingen ook aanpakken, anders ben je straks nog verder van huis.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#20
www.nrc.nl

Het probleem smartphone is nĂłg groter dan ik al dacht

Ben Tiggelaar Zo werkt dat!?
www.nrc.nl www.nrc.nl

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."