Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMijn nieuwe verslaving

Mijn nieuwe verslaving

105 antwoorden
16 weergaven
18-5-2026
B
Beyond MachineLid
01-01-2024, 00:00
#1
dupont zei:
Heb je ooit DMT gerookt? Heeft mij echt waardering voor het bestaan gebracht.
Klik om te vergroten...
Ja dat heb ik zeker gedaan paar jaar terug. Voelde me zo nietig, alles wat je aan materialisme bezat betekende niks. Heb bizare entiteiten ontmoet, waarbij ik me zo klein voelde. Heerlijk! Complete overgave! :praying1: Maar kan er niet meer aankomen helaas. Maar wat een fijne ervaring was dat zeg!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#2
dupont zei:
Ik vind het niet per se erg, maar ben me wel bewust van verslavingsgedrag en dit haakt wel in op Dopamine en daar heb ik een zwak voor. Dus toch waakzaam blijven anders neemt mijn verslaving het roer weer in handen. En dat wil ik niet :)
Klik om te vergroten...
Als je verslaving ziet als iets diepers dan slechts de oppervlakkige uiting daarvan (bijvoorbeeld het gebruiken van een bepaald middel), dan voedt ook iets "onschuldigs" als dit eigenlijk je verslaving, of anders gezegd: je verslaafde geest. Dan blijft je geest zoeken naar die dopamine hits, ook al komen ze niet van iets externs. En zodoende houdt dit het verslavingspatroon in leven.

Ik denk eigenlijk dat het beter is om op die manier naar verslaving te kijken. Anders trek je de wortel er niet uit en ontspruit de verslaving weer opnieuw of zelfs in een andere vorm.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
StraffeNeel zei:
Klik om te vergroten...
LOL :tilttearlaugh:
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Deze verslaving kost geen geld, ik vind het niet zo erg.
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#5
Alinde zei:
Deze verslaving kost geen geld, ik vind het niet zo erg.
Klik om te vergroten...
Ik vind het toch niet zo ´onschuldig´, het kost misschien geen geld maar als ik kijk naar de gevolgen dat duimpjes/views en andere shit kunnen hebben vind ik dit toch wel serieus te nemen, toch wel een zorgwekkende evolutie.
Ik heb het hier niet specifiek over drugsforum maar over de evolutie van sociale media en de ´mentale´ gevolgen ervan bij sommige gebruikers ervan.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ja dat is waar.

Mijn internetgebruik was afgelopen winter ook wel een wat zorgelijk maar toen kwam ik in t echte leven niet in actie. Dan haal je je dopamine alleen uit de duimpjes.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
mandragora zei:
Ik vind het toch niet zo ´onschuldig´, het kost misschien geen geld maar als ik kijk naar de gevolgen dat duimpjes/views en andere shit kunnen hebben vind ik dit toch wel serieus te nemen, toch wel een zorgwekkende evolutie.
Ik heb het hier niet specifiek over drugsforum maar over de evolutie van sociale media en de ´mentale´ gevolgen ervan bij sommige gebruikers ervan.
Klik om te vergroten...
Eens, maar we moeten hier doorheen denk ik. We kunnen er niet omheen. De technologie is er, social media is er. Dat wordt niet weggehaald.

Het moet zo ver gaan dat mensen op een gegeven moment gaan denken: ja maar wacht eens even, dit is krankzinnig. Ik ben verslaafd aan mijn apenbrein impulsen.

Dat je er dus zelf zo'n last van gaat ondervinden dat je zo dwangmatig met die likes en dergelijke omgaat, dat je uiteindelijk wel meer bewustzijn hierin móet brengen, omdat het je leven teveel gaat beheersen en je er daadwerkelijk onder lijdt.

En dat kan heel ver gaan voordat dat moment van "ja maar wacht eens even" komt.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Voor mezelf zie ik er niet zo veel kwaad in. Behalve misschien het feit dat ik het gevoel heb onder de mensen te zijn geweest terwijl ik dan gewoon thuis was.

Ik zat al met 19 op een forum, ik vind het gewoon leuk. Toen kwamen de middelen er niet meteen bij.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Alinde zei:
Deze verslaving kost geen geld, ik vind het niet zo erg.
Klik om te vergroten...
Ik vind het niet per se erg, maar ben me wel bewust van verslavingsgedrag en dit haakt wel in op Dopamine en daar heb ik een zwak voor. Dus toch waakzaam blijven anders neemt mijn verslaving het roer weer in handen. En dat wil ik niet :)
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mindless zei:
Als je verslaving ziet als iets diepers dan slechts de oppervlakkige uiting daarvan (bijvoorbeeld het gebruiken van een bepaald middel), dan voedt ook iets "onschuldigs" als dit eigenlijk je verslaving, of anders gezegd: je verslaafde geest. Dan blijft je geest zoeken naar die dopamine hits, ook al komen ze niet van iets externs. En zodoende houdt dit het verslavingspatroon in leven.

Ik denk eigenlijk dat het beter is om op die manier naar verslaving te kijken. Anders trek je de wortel er niet uit en ontspruit de verslaving weer opnieuw of zelfs in een andere vorm.
Klik om te vergroten...
Precies dit. Mijn verslaving gaat altijd op zoek naar iets. Toen ik stopte met drugs werden het sigaretten, toen ik stopte met roken werd het snaaien, als ik stop met snaaien wordt het porno, als ik geen porno kijk wordt het shoppen, gokken, etc. Ik geloof niet in middel-specifieke verslaving, althans niet bij mijzelf.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#11
dupont zei:
Precies dit. Mijn verslaving gaat altijd op zoek naar iets. Toen ik stopte met drugs werden het sigaretten, toen ik stopte met roken werd het snaaien, als ik stop met snaaien wordt het porno, als ik geen porno kijk wordt het shoppen, gokken, etc. Ik geloof niet in middel-specifieke verslaving, althans niet bij mijzelf.
Klik om te vergroten...
Same.

Je drukt er 1 de kop in en een andere komt naar boven...

e51bf6901bda08805179ff7cb6597061 (1).gif


Maar serieus, het is eigenlijk nogal een belangrijk iets om dit te beseffen: De geest die altijd zoekend is, is onderliggend aan de uiting(en) van die verslaving (aan zoekende zijn). Het echte einde van verslaving ligt er dus in wanneer de geest stopt met zoeken. In deze zin is verslaving denk ik echt meer een spiritueel probleem zou je kunnen stellen. Spiritueel in de zin van: de echte oplossing ligt in de "staat" van niet meer zoeken "bereiken". Al het andere is slechts kattekopjes in een doos proberen te houden. :wink:
S
StraffeNeelLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mindless zei:
Same.

Je drukt er 1 de kop in en een andere komt naar boven...

Bekijk bijlage 56742


Maar serieus, het is eigenlijk nogal een belangrijk iets om dit te beseffen: De geest die altijd zoekend is, is onderliggend aan de uiting(en) van die verslaving (aan zoekende zijn). Het echte einde van verslaving ligt er dus in wanneer de geest stopt met zoeken. In deze zin is verslaving denk ik echt meer een spiritueel probleem zou je kunnen stellen. Spiritueel in de zin van: de echte oplossing ligt in de "staat" van niet meer zoeken "bereiken". Al het andere is slechts kattekopjes in een doos proberen te houden. :wink:
Klik om te vergroten...
Ja, daar herken ik me wel in. Ik ben niet zoekende naar meer of anders, behouden is m'n doel. Ik verwacht niet verslaafd te raken, omdat ik heel gelukkig ben met mijn leven.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#13
N3K0 zei:
Kijk maar eens naar Ipad kids its horrible :cry:
Klik om te vergroten...
Kinderen worden letterlijk getraind om verslaafd te zijn.

Vind het echt naar om een energiek vrolijk kind in een hersenloze zombie te zien veranderen die eigenlijk steeds op het knopje "dopamine hit" drukt door die tablet spelletjes te doen en filmpjes te bekijken.

Het ziet er allemaal heel onschuldig uit met al die kleurtjes, maar schijn bedriegt. Gelukkig hebben ze het bij ons in de familie wel door bij de kleine kinderen en worden dat soort dingen thuis zoveel mogelijk vermeden en bij opa en oma mag het voor beperkte tijd en wordt er op een gegeven moment ook een wekker gezet om aan te geven dat tablet-time bijna om is. Persoonlijk denk ik: doe het liever helemaal niet, er zijn zoveel dingen te bedenken die kinderen niet in die staat brengen. Zelfs een tekenfilm kijken krijgt dat niet voor elkaar. En nog beter: games (echte, bijvoorbeeld Mario, niet die tablet spelletjes). Dat houdt het verstand actief. Het beste is natuurlijk speelgoed dat je echt in je handen hebt en waarmee je fysiek actief bent, liefst nog buiten. Dan zie je ook dat die kinderen in een totaal andere staat verkeren: intens in het moment aanwezig.
B
Beyond MachineLid
01-01-2024, 00:00
#14
Mindless zei:
Kinderen worden letterlijk getraind om verslaafd te zijn.

Vind het echt naar om een energiek vrolijk kind in een hersenloze zombie te zien veranderen die eigenlijk steeds op het knopje "dopamine hit" drukt door die tablet spelletjes te doen en filmpjes te bekijken.

Het ziet er allemaal heel onschuldig uit met al die kleurtjes, maar schijn bedriegt. Gelukkig hebben ze het bij ons in de familie wel door bij de kleine kinderen en worden dat soort dingen thuis zoveel mogelijk vermeden en bij opa en oma mag het voor beperkte tijd en wordt er op een gegeven moment ook een wekker gezet om aan te geven dat tablet-time bijna om is. Persoonlijk denk ik: doe het liever helemaal niet, er zijn zoveel dingen te bedenken die kinderen niet in die staat brengen. Zelfs een tekenfilm kijken krijgt dat niet voor elkaar. En nog beter: games (echte, bijvoorbeeld Mario, niet die tablet spelletjes). Dat houdt het verstand actief. Het beste is natuurlijk speelgoed dat je echt in je handen hebt en waarmee je fysiek actief bent, liefst nog buiten. Dan zie je ook dat die kinderen in een totaal andere staat verkeren: intens in het moment aanwezig.
Klik om te vergroten...
De laatste generatie is de meest verloren generatie helaas.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Eens, ik ben een kind van de jaren 80, toen had je dat allemaal nog niet. Een boomhut, daar kregen wij dopamine van. Of een zandkasteel.

Verder, toen ik in gebruik was, zat ik heel veel op Tinder. Alsof ik daar, hangend in bed, nog een klein beetje dopamine van kreeg. Dat vond ik wel extreem verslavend. Het is ook nooit klaar. Doen ze slim met de algoritmes.
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#16
De "verborgen" zieke shit in die video's en dat ouders niet eens weten wat hun kids kijken plus ook nog eens de groomers/predators die free game hebben dat vind ik zorgwekkend.

Kheb in 2020 een keer een tiktok account aangemaakt en merkte hoe snel dat erin sloop. Wat uiteindelijk lijden naar RSI klachten in mijn arm. (Gelukkig nu geen last mee van ) en kheb ook mijn account verwijderd.

En ook hoe vertekend beeld er word gepresenteerd. Heel de wereld is slecht. Alle mannen zijn erop uit om je iets aante doen. Iedereen is narcistisch, alle vrouwen zijn slecht enz enz. En vooral heel veel polarisatie.
En zo zijn er nog veel meer dingen.

Ik (en jullie) weet gelukkig dat dat niet de realiteit is. Dat online niet het "echte" leven is.
Maar voor die kleine baby's nu is er geen verschil meer tussen online en offline...

Ik hoop echt dat ouders zelf bewuster omgaan met social media/tekenfilms en mee kijken met hun kids wat voor crap die allemaal kijken.

Let kids be kids :cheerpompom:
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#17
Alinde zei:
Dat vond ik wel extreem verslavend.
Klik om te vergroten...

Wat maakt Tinder dan eigenlijk verslavend?
Sex afspraak? Of echt het swipe?
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Let me guessss!!! ATENTION!!! :lolol:
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik denk het swipen, telkens weer een nieuwe foto in beeld krijgen. Ik zat soms heel lang te swipen (onder invloed) en de dag daarna schrok ik van de hoeveelheid gesprekken waar ik dan wat mee moest.

Daten niet echt, vaak kwam het niet tot een afspraak. En ik sprak ook niet af om te seksen, wel echt om de ander te leren kennen.

T was ook om de eenzaamheid tegen te gaan, het idee dat mogelijk de ware in je telefoon zit. Of bang om die juist mis te lopen.
Z
ZeebatsLid
01-01-2024, 00:00
#20
Alinde zei:
Ik denk het swipen, telkens weer een nieuwe foto in beeld krijgen. Ik zat soms heel lang te swipen (onder invloed) en de dag daarna schrok ik van de hoeveelheid gesprekken waar ik dan wat mee moest.

Daten niet echt, vaak kwam het niet tot een afspraak. En ik sprak ook niet af omber seksen, wel echt om de ander te leren kennen.

T was ook om de eenzaamheid tegen te gaan, het idee dat mogelijk de ware in je telefoon zit. Of bang om die juist mis te lopen.
Klik om te vergroten...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."