#1
Oeps die andere: Noach had de ark.
Oeps die andere: Noach had de ark.
Ja dat heb ik zeker gedaan paar jaar terug. Voelde me zo nietig, alles wat je aan materialisme bezat betekende niks. Heb bizare entiteiten ontmoet, waarbij ik me zo klein voelde. Heerlijk! Complete overgave!Heb je ooit DMT gerookt? Heeft mij echt waardering voor het bestaan gebracht.
Als je verslaving ziet als iets diepers dan slechts de oppervlakkige uiting daarvan (bijvoorbeeld het gebruiken van een bepaald middel), dan voedt ook iets "onschuldigs" als dit eigenlijk je verslaving, of anders gezegd: je verslaafde geest. Dan blijft je geest zoeken naar die dopamine hits, ook al komen ze niet van iets externs. En zodoende houdt dit het verslavingspatroon in leven.Ik vind het niet per se erg, maar ben me wel bewust van verslavingsgedrag en dit haakt wel in op Dopamine en daar heb ik een zwak voor. Dus toch waakzaam blijven anders neemt mijn verslaving het roer weer in handen. En dat wil ik niet![]()
Ik vind het toch niet zo ´onschuldig´, het kost misschien geen geld maar als ik kijk naar de gevolgen dat duimpjes/views en andere shit kunnen hebben vind ik dit toch wel serieus te nemen, toch wel een zorgwekkende evolutie.Deze verslaving kost geen geld, ik vind het niet zo erg.
Eens, maar we moeten hier doorheen denk ik. We kunnen er niet omheen. De technologie is er, social media is er. Dat wordt niet weggehaald.Ik vind het toch niet zo ´onschuldig´, het kost misschien geen geld maar als ik kijk naar de gevolgen dat duimpjes/views en andere shit kunnen hebben vind ik dit toch wel serieus te nemen, toch wel een zorgwekkende evolutie.
Ik heb het hier niet specifiek over drugsforum maar over de evolutie van sociale media en de ´mentale´ gevolgen ervan bij sommige gebruikers ervan.
Ik vind het niet per se erg, maar ben me wel bewust van verslavingsgedrag en dit haakt wel in op Dopamine en daar heb ik een zwak voor. Dus toch waakzaam blijven anders neemt mijn verslaving het roer weer in handen. En dat wil ik nietDeze verslaving kost geen geld, ik vind het niet zo erg.
Precies dit. Mijn verslaving gaat altijd op zoek naar iets. Toen ik stopte met drugs werden het sigaretten, toen ik stopte met roken werd het snaaien, als ik stop met snaaien wordt het porno, als ik geen porno kijk wordt het shoppen, gokken, etc. Ik geloof niet in middel-specifieke verslaving, althans niet bij mijzelf.Als je verslaving ziet als iets diepers dan slechts de oppervlakkige uiting daarvan (bijvoorbeeld het gebruiken van een bepaald middel), dan voedt ook iets "onschuldigs" als dit eigenlijk je verslaving, of anders gezegd: je verslaafde geest. Dan blijft je geest zoeken naar die dopamine hits, ook al komen ze niet van iets externs. En zodoende houdt dit het verslavingspatroon in leven.
Ik denk eigenlijk dat het beter is om op die manier naar verslaving te kijken. Anders trek je de wortel er niet uit en ontspruit de verslaving weer opnieuw of zelfs in een andere vorm.
Same.Precies dit. Mijn verslaving gaat altijd op zoek naar iets. Toen ik stopte met drugs werden het sigaretten, toen ik stopte met roken werd het snaaien, als ik stop met snaaien wordt het porno, als ik geen porno kijk wordt het shoppen, gokken, etc. Ik geloof niet in middel-specifieke verslaving, althans niet bij mijzelf.

Nou ehh graag gedaanIk had trouwens een leuke droom met jullie daarnet. Een meeting in één of ander hotel en wat waren de meeste van jullie toch jong zeg!
Was erg gezellig in ieder geval!
Deze verslaving kost geen geld, ik vind het niet zo erg.
Ik vind het toch niet zo ´onschuldig´, het kost misschien geen geld maar als ik kijk naar de gevolgen dat duimpjes/views en andere shit kunnen hebben vind ik dit toch wel serieus te nemen, toch wel een zorgwekkende evolutie.
Ik heb het hier niet specifiek over drugsforum maar over de evolutie van sociale media en de ´mentale´ gevolgen ervan bij sommige gebruikers ervan.
Ik vind het niet per se erg, maar ben me wel bewust van verslavingsgedrag en dit haakt wel in op Dopamine en daar heb ik een zwak voor. Dus toch waakzaam blijven anders neemt mijn verslaving het roer weer in handen. En dat wil ik niet![]()
Same.
Je drukt er 1 de kop in en een andere komt naar boven...
Bekijk bijlage 56742
Maar serieus, het is eigenlijk nogal een belangrijk iets om dit te beseffen: De geest die altijd zoekend is, is onderliggend aan de uiting(en) van die verslaving (aan zoekende zijn). Het echte einde van verslaving ligt er dus in wanneer de geest stopt met zoeken. In deze zin is verslaving denk ik echt meer een spiritueel probleem zou je kunnen stellen. Spiritueel in de zin van: de echte oplossing ligt in de "staat" van niet meer zoeken "bereiken". Al het andere is slechts kattekopjes in een doos proberen te houden.![]()
@dupont hallomaar dan gaat 't (hopelijk) ergens over.
Ik dacht het en jij doet het 😂
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."