Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTijd van bezinning - waar?

Tijd van bezinning - waar?

1591 antwoorden
145 weergaven
18-5-2026
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Sportschool-broer is er idd echt klaar mee.

Nu discussie over ‘iets dat ergens in een doos zit’.
Maar ik ben verdomme mijn hele administratie kwijt omdat ie dat in dozen heeft gestopt en het is wel fucking irritant.

Het is heel nobel dat hij hier heeft opgeruimd maar handig was het niet.

Hj zegt dat ik nooit wil praten maar hij is degene die dit via app doet. Bel dan ff.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#2
Wat een nare siruatie met je broer Alinde.

Als het thuis een bende was met overal lege flessen etc kan ik nog wel begrijpen dat ze alles hebben opgeruimd.
Zolang de spullen in dozen zitten en niet in de prullenbak liggen kun je je spullen nog wel terug vinden.

Het is erg jammer dat hij niet lijkt in te zien dat verslaving een ziekte is.
Maar zoals ik al eerder schreef; sommige mensen kennen weinig inlevingsvermogen / vluchten weg van situaties omdat ze het niet willen zien / stijfkoppig etc.
Ik weet niet precies wat jij in een dronken bui bv tegen hem hebt gezegd, maar over alles valt te praten.

Wat de sportschool betreft; woon je in een kleine stadje waar maar één sportschool is? Of kun je uit meerdere kiezen? Hier heb je er bv al zeker tien
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Sorry ik heb 3 broers en ik kan er nu niet per broer op in gaan
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Vrijdag had ggz ‘per ongeluk ‘ mijn broer gebeld en ik heb haar laten weten dat dit echt niet zomaar kan. Ook niet per ongeluk.

Het is echt kapot. We spreken elkaar alleen nog met een prof van brijder erbij
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ggz kwam laatst ook op huisbezoek terwijl ik familie had. Kan echt niet. (Tante kwam)
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Kijk in mijn familie is er heel veel onderhuids. Andreren zien de geweldigste familie ever maar geloof me dat bestaat niet.

Mijn ouders kwamen tweede kerstdag mijn kerstcadeau naar de kliniek brengen en dat was oké.

Bij sportschool-broer heb ik bij brijder gezegd dat ik in oktober suïcidaal geweest ben. Natuurlijk is dat kut voor hem maar het is wat het is.
Er is was in 2023 een ander persoon met suïcide in de familie. Het is het lastigste onderwerp dat er bestaat dat weet ik.

Ik heb in ieder geval tegen de verpleegkundige gezegd dat ze niet zomaar mijn broer kan bellen dat is veel te beladen. Ze kan niet zeggen ik drukte op een verkeerd knopje. Broer krijgt een hardverzakking als zij hem zomaar belt.

Het is allemaal superkut maar het contact verloopt nu met een professional van Brijder erbij. Mijn intuïtie klopte wel, wij hadden geen kerst kunnen vieren met elkaar. Gelukkig zijn er fellows
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Het loopt allemaal door elkaar nu. Er zijn drie broers en de ene heeft nog nooit flessen opgeruimd, de ander 1 x te vaak en weer een ander daar ben ik gewoon mee on speaking terms.

En de neef met de suicide dat was eigenlijk weer wat anders. Het was goed dat ik kerst in de kliniek heb gevierd en zij gezellig met elkaar. Als ik respect heb voor mijn broer dan ga ik nu niet lopen sporten in zijn ´aura´. Dus als ik wil sporten dan kan ik dat overal doen maar niet nu in zijn sportschool.
Ik heb heeeeeeeeel veel van mijn broer gevraagd, veel te veel. Maarja hij biedt ook heel veel zelf aan en dan kan het mis gaan.

Verder wordt vandaag gewoon een leuke dag. Wel koud. Vanavond meeting. Fietsfellow gaat me en mijn kliniek-maatje. We worden gewoon een gezellige groep met zijn allen.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#8
Alinde zei:
Sorry ik heb 3 broers en ik kan er nu niet per broer op in gaan
Klik om te vergroten...

Hoeft ook niet.
Het moet niet te belastend voor je zijn.

Alinde zei:
Ggz kwam laatst ook op huisbezoek terwijl ik familie had. Kan echt niet. (Tante kwam)
Klik om te vergroten...

Met je eens. Eveneens dat broer bellen.
Heeft MGGZ ook eens bij mij gedaan. Kwamen ze checken hoe ik erbij zat (toen gebruikte ik nog veel).
Zat hier net mijn schoonzus aan de tafel. Nou geloof me. Ik was destijds een gesloten boek en wilde ook niet dat de vrouw teveel vertelde.
Dus dat was wel even erg maf.

Alinde zei:
Andreren zien de geweldigste familie ever maar geloof me dat bestaat niet.
Klik om te vergroten...

Ja, dat is hier in de familie ook.
Moet zogenaamd allemaal top gaan voor de buiten wereld. Problemen? steek dan maar de kop in het zand en/of draai het positief.
Maar ben het met je eens. Overal is wat.

Alinde zei:
Bij sportschool-broer heb ik bij brijder gezegd dat ik in oktober suïcidaal geweest ben. Natuurlijk is dat kut voor hem maar het is wat het is.
Er is was in 2023 een ander persoon met suïcide in de familie. Het is het lastigste onderwerp dat er bestaat dat weet ik.
Klik om te vergroten...

Precies. Het is erg genoeg en het is een lastig onderwerp.
Maar helaas wel de realiteit destijds.

Alinde zei:
Als ik respect heb voor mijn broer dan ga ik nu niet lopen sporten in zijn ´aura´. Dus als ik wil sporten dan kan ik dat overal doen maar niet nu in zijn sportschool.
Klik om te vergroten...

Ik snap je keuze.
Ik zou dat hetzelfde doen.
Als er een AH to Go is dan woon je vast in een niet zo'n kleine stad, en heb je vast mer mogelijkheden.
Maar sporten is echt gezond. Dat merk ik nu ook wel.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Dank je wel!!!

het is idd een middelgrote stad. Met dit weer wandel ik graag.

Ik heb al een tijdje het gevoel dat het niet relaxed is om broertje in de sportschool tegen te komen. Hij is teveel in de zorgverlener-rol gekomen en ik in de zorgvrager-rol.
Sterker nog bij brijder vroeg iemand of hij mijn zoon is.

Moeder vertelt verhaal a tegen de een en verhaal b tegen de ander. Niemand snapt het meer.

Er is een datum voor een gesprek eind februari met de fam alleen 1 broer laat niks weten. Ik kan het nu niet bevestigen. Ben echt mijn hele dag bezig zo.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Goed gesprek gehad ggz en WMO.

Ook bijv over het afzeggen van afspraken en hoe vaak kan/mag je afzeggen en wanneer is het klaar.
En dat er voor hun een verschil is van zit je brak of je afspraak of zit je dronken op je afspraak.

(zat vroeger ook dronken op mijn werk…).

Vanavond meeting.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik moest in de kliniek iets tekenen over beschermd wonen of begeleid wonen ofzo. Ik had die dag 60 mg voorgeschreven Valium gehad dus ik weet het niet meer zo goed. Heb nog wel een kopietje.

Maar mijn ambulant begeleider van Brijder is er niet meer over begonnen en die van GGZ eigenlijk ook niet. Realiseer ik mij nu. Wellicht komt het bij de familie vandaan.

Het kan nooit rechtsgeldig zijn na 60 mg valium.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Vandaag overdag (straks) dingen uitzoeken voor mijn verzekering met mijn vader. Hij zou er een beetje in duiken en ik had zelf nog een lijst gevonden van vorig jaar toen ik alle klinieken gebeld had.

ggz solutions werd door mijn oude verzekering dsw bijvoorbeeld niet vergoed.

Ik zal wel even vragen of ze nog klussers over de vloer hebben. Ik trek het nu niet als er geboord moet worden terwijl ik de verzekering moet bellen. Eerlijk gezegd denk ik dat het goed is dat ik kom op een moment dat broer niet komt.

Ik vraag het wel even van tevoren.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#13
Alinde zei:
Met dit weer wandel ik graag.
Klik om te vergroten...

Wandelen is ook goed.
Ik ga drie uur per week 's middags sporten vanuit MGGZ.
Maar het liefste wandel ik. In de natuur. Thermoskan koffie mee en ergens zitten. Heerlijk relax.

Alinde zei:
Hij is teveel in de zorgverlener-rol gekomen en ik in de zorgvrager-rol.
Klik om te vergroten...

Dat is inderdaad een lastige situatie.
Je bent nou bij professionals. Dus wat dat betreft hoeft hij niet meer voor zijn zusje te zorgen.

Alinde zei:
zat vroeger ook dronken op mijn werk
Klik om te vergroten...

Serieus?
Viel dat niet op?

Alinde zei:
Ik moest in de kliniek iets tekenen over beschermd wonen of begeleid wonen ofzo. Ik had die dag 60 mg voorgeschreven Valium gehad dus ik weet het niet meer zo goed. Heb nog wel een kopietje.
Klik om te vergroten...

Je bent toerekeningsvatbaar. Dat staat denk ik los van 60 mg valium.
Ik snap je wel hoor. Maar als ik jou was zou ik voor de zekerheid nog eens bellen om na te vragen wat er nu precies is getekend.
Om dadelijk voor verrassingen te komen staan.

Alinde zei:
Vandaag overdag (straks) dingen uitzoeken voor mijn verzekering met mijn vader. Hij zou er een beetje in duiken en ik had zelf nog een lijst gevonden van vorig jaar toen ik alle klinieken gebeld had.
Klik om te vergroten...

GGZ Solutions valt zover ik weet gewoon onder de basiszorg:
solutions-center.nl

Kosten en Vergoedingen 2026 Verslavingszorg

Onze behandeling voor verslaving wordt vergoed door jouw zorgverzekering. Lees meer over de vergoeding en zelfstandige bijdrage.
solutions-center.nl solutions-center.nl
Wel moet je bij DSW toestemming vragen / machtiging. Maar goed, als je dat kan onderbouwen via een arts (waarom heb je die hulp nodig) doen ze daar niet zo moeilijk over. Ik heb zelf ook DSW en ik vind hen fantastisch. Heb peperdure trajecten achter mijn rug. Daar waar mijn werkgever mij in het sop liet gaar koken was DSW er wel. Maar ze willen inderdaad wel meer bewijs zien is mij opgevallen. Lees: verwijzing.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Oh jeetje wij hebben DSW nu al opgezegd.
En we weten eigenlijk oprecht niet waarom mijn arts mij bij DSW niet wilde doorverwijzen naar GGZ Solutions. Er was in april plaats in voorthuizen, ik heb eigenlijk vanaf april in crisis gezeten.

Ik ken ook niemand die van april tot november heeft moeten wachten voor opname. Ik heb ruim een half jaar bij familie gelogeerd en de familie is er aan onderdoor gegaan.

Destijds (2005) studeerde ik nog. Ik dronk gedurende de nacht een fles wijn leeg en kwam dus s ochtends beschonken op t werk. Maar een brakke student om 9 uur is best geaccepteerd. Zij weten niet dat je helemaal geen feestje hebt gehad. Ik liep dus niet met een fles drank op het werk maar had dan al voor werktijd gedronken.

Vandaag sprak ik middelste broer en die vindt dat dingen die nu spelen, niet moeten wachten tot eind februari, qua familieperikelen. Ik zei, mijn deur staat open en mijn telefoon staat aan maar ik kan dit niet via Whatsapp gaan oplossen. Nee dat leek hem niet de bedoeling. We hebben inmiddels te maken met een situatie die ik mij niet meer geheel herinner. En ik weet niet, wie met wie heeft gesproken. Er is een familiegesprek geweest met de Brijder maar daar was ik niet voor uitgenodigd. En juist dat is een enorme trigger geweest.

Ik zal bij Brijder nog wel aangeven dat dit voor mij niet ideaal was, zeer bedreigend zelfs. Ik ben net thuis en ga eerst maar even rustig aan doen.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#15
Alinde zei:
En we weten eigenlijk oprecht niet waarom mijn arts mij bij DSW niet wilde doorverwijzen naar GGZ Solutions
Klik om te vergroten...

De arts staat los van de verzekering. De arts verwijst door naar Solutions en de betalende factor is DSW. Of CZ. Of IZZ. Of VGZ. Of de Hema.
Het enige wat zou kunnen is dat DSW een soort machtiging wilt zien van de arts dat je hulp nodig hebt. Dat leek me bij jou niet zo'n lastige

Alinde zei:
En ik weet niet, wie met wie heeft gesproken. Er is een familiegesprek geweest met de Brijder maar daar was ik niet voor uitgenodigd. En juist dat is een enorme trigger geweest.
Klik om te vergroten...

Ook heel herkenbaar.
Toch triest dat instanties dit zomaar doen.
Ik heb daar destijds ook heel veel last van gehad.
Heb de woorden: "er wordt over mij gesproken ipv met mij" heel vaak benoemd.
Ik ben bij familie ook anders neergezet dan het daadwerkelijk is. Ik heb me bv vaak moeten verdedigen op het werk. Dat had vaak traumatische gevolgen. Maar er werd dan benoemd tegen familie: "Kordi was impulsief in zijn handelen". Pislink was ik destijds. En nu nog wel als ik er over na denk haha.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Dank je!

Ik ben toen heel even in t ziekenhuis geweest maar voor de buitenwereld leek het op een ongelukje en zo is het toen mijn dossier in gegaan. Het was een poging met daden. Ik weet niet wat de regels zijn omtrent dit onderwerp, op dit forum.

Ik ben gewoon heel erg eerlijk geweest maar dat is natuurlijk niet leuk voor hem om te horen. Sowieso is het een lastig onderwerp.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Jeetje heftig dat laatste.

Mijn psychiater gaf mij idd geen verwijzing en we weten niet waarom niet. De familie is er echt aan onderdoor gegaan. Zij hebben een half jaar een volwassen dochter in crisis verzorgd.

Bij het invullen van de lijsten in de kliniek behoor ik tot de zwaarste categorie. Geen daginvulling, financieel niet zelfstandig, geen partner, geen kinderen, klein netwerk. Het ligt niet aan je middel. Sommigen zitten jaren aan de coke maar ze werken, hebben een gezin etc. Je kunt het niet vergelijken. Ik ben meer en meer geisoleerd geraakt.

Laatst heeft mijn oudste broer mijn voorraad medicijnen meegenomen hier omdat ik mezelf er niet mee vertrouwde. Dus nadat ik het hem gevraagd had. Vanmiddag belde hij wat hij er nu precies mee moet want nu ligt het daar te liggen haha. Ik hoef het hier eigenlijk ook niet meer dus het moet maar terug naar de apotheek.

Ik zal een andere keer wat meer update geven. Het zijn veel afspraken deze week. Het was koud hier, vandaag.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Sorry soms doen de toetsen niet wat ik wil.

Broer belt ´gewoon´ mijn psychiater op zijn privé nummer als er iets is. Ik doe altijd via het secretariaat zoals het hoort. Ik zie net dat ik ook niet eens een 06 van hem heb.

Ik realiseerde me wel, ik moet gewoon voor januari mijn medicatie op orde hebben. Zal bij Brijder ook aan mijn ambulant begeleider vragen wat die daarin voor advies geeft. Het is nu zo gelopen dat broer sinds aug 2022 mee kijkt met de medicatie maar dit zou niet nodig moeten zijn. En ik had hem gevraagd mijn voorraden mee te nemen omdat ik in de war was en destructief maar ook dit zou niet nodig moeten zijn. Ondertussen heb ik bijna niets meer nodig, maar dat wat ik nodig heb dat moet er wel zijn.

Het wordt allemaal nog spannend met de baby maar de medicatie moet gewoon klaar liggen.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#19
Medicatie in zakje niks voor je?

Baxterrol dispensers -

www.medimpex.nl www.medimpex.nl

Kun je iedere week de rol halen bij de apotheek. Ieder inname moment is een zakkie
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ja die heb ik!

Alleen nu komt er een seroquel zo nodig bij en die kon niet meer mee op de rol. Ik snap ook wel dat ik erg lastig ben. Maar het is voor mij ook nieuwe situatie dat ik geen benzo´s meer heb. En geen voorraden meer dus want die heb ik laten meenemen door de familie. Of hebben ze zelf meegenomen.

Het gaat eigenlijk heel goed maar als ik bijv niet slaap en er gaat iets mis met de baby dan is het wel gevarenzone. Ik bedoel, stel dat de broer die mij nu helpt, even niet beschikbaar is. Ik moet gewoon de medicatie op orde hebben.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...7475767778...80
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."