Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTijd van bezinning - waar?

Tijd van bezinning - waar?

1591 antwoorden
146 weergaven
18-5-2026
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#1
Maar wat wil je wel Alinde? Misschien is het eens goed om daar over na te denken en dat op papier te zetten. En dan niet alleen op het gebied van de GGZ maar vooral ook inzichtelijk krijgen wat je wil op andere levensgebieden.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#2
Alinde zei:
Ja sorry Mister ben wel blij dat je het programma hebt gedeeld!
Maar had in kliniek al zoiets, wanneer mogen we een dagje vrij?
Zou dat geen 365 per jaar willen haha. Misschien werkt het voor anderen wel hoor.
Klik om te vergroten...
dit is wat ik zelf wil he
je mag ook complete dagen binnen zitten en naar de momenten gaan wanneer je wilt,
net wat de persoonlijke afspraken zijn (die worden op individuele basis bepaald )
en bij begeleid wonen is het juist nog erger lijkt me
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Thanks. Ik heb eigenlijk best veel dingen buitenshuis en nu ook de meetings. Dus binnen zitten sowieso niet.
Heb je dan wel een keuken voor jezelf?

En als je mensen wilt ontvangen, mag dat dan? Ik heb er geen idee van.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#4
Alinde zei:
weet je bij vrijwilligerswerk loop ik er altijd tegenaan dat er te weinig structuur is. Ik functioneer veel beter als iets goed georganiseerd is.
Klik om te vergroten...

Herken ik wel.
Ik heb dat zelf ook nodig.
1) omdat ik wat wil betekenen en 2) omdat het meer een stok achter mijn deur is.
Bij vrijwilligerswerk zou ik te makkelijk kunnen zeggen: "ik kom niet, of ik kom later" en dat is (voor mij) ook niet goed.

Alinde zei:
igenlijk zijn de depressies begonnen toen ik niet meer kon studeren. Vreselijk als iedereen zijn leven leeft en jij zit maar bij je ouders
Klik om te vergroten...

Lijkt mij ook verschrikkelijk.
Misschien ontstaan depressies wel omdat je je niet zinvol voelt c.q. iets wilt betekenen.

Alinde zei:
Altijd vrijwilligerswerk gedaan maar mijn drive is te groot, ik wil gewoon harder werken.
Klik om te vergroten...

Prima instelling.
Go with the flow.

Misschien eens bespreekbaar maken met je AB of psychiater.
Wanneer is zoiets goed. Nu, over paar weken, over paar maanden etc.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#5
Alinde zei:
Thanks. Ik heb eigenlijk best veel dingen buitenshuis en nu ook de meetings. Dus binnen zitten sowieso niet.
Heb je dan wel een keuken voor jezelf?

En als je mensen wilt ontvangen, mag dat dan? Ik heb er geen idee van.
Klik om te vergroten...
ik heb alles eigen
eigen appartement
eigen keuken
eigen douche met aparte wc, eigen internet aansluiting ziggo punt met eigen abonnement net wat je wilt
eigen brievenbus / eigen huisnummer / eigen tag
alleen begeleiding heb een lopers tag
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#6
IMG_20240120_103157.jpg
mocht maar 8 fotos uploaden in 1 bericht maar dan heb je beetje idee
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Klopt Kordie. Hoewel de alcohol mij soms ook gevoelig maakte. Dan kon ik zonder drank niet voelen en met drank wel. Ging ik huilen na een (of meer) flessen wijn.

Die man is niet meer te redden, hij schijnt inmiddels op staat te leven. Ik zeg het niet snel maar denk dat hij niet meer te redden is. En mocht hij nog het licht zien, tussen ons is al teveel mis gegaan.

En toch mis ik die armen om me heen. Gestoord als hij was, hij kon wel luisteren.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Merk dat ik alweer op zie tegen ggz morgen.

Er is geen recent behandelplan en ik weet ook niet welke kant we precies op werken. Natuurlijk crisis voorkomen maar dat is nogal breed. Van iemand helemaal drogeren tot niet ingrijpen als er crisis is, tot werken aan een zinvol leven met een eigen inkomen.

Ik heb vaak mijn broer meegenomen, dit begon toen we er niet uit kwamen met de afbouwpoli. Jongste broer heeft mijn signaleringsplan gemaakt, ik kreeg er in de kliniek complimenten over.

Vorige keer merkte ik dat ze mij met kleine opmerkingen weer de kant van die tweede diagnose op probeerde te krijgen. En ja ik heb destijds gezegd dat ik het pas wilde onderzoeken als de middelen er af waren. In de kliniek is het woord nooit gevallen, nergens, al die 5 weken niet.
ze zagen wel ‘dingen’ met name in het stellen van grenzen. Maar dat is ook iets van vroeger.

Zou binnenkort toch het behandelplan weer willen bespreken. Maar nu ben ik moe. Eerst maar stabiliseren en dagbehandeling.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Leuk man foto’s. Allemaal foto’s van mijn ouders waarom ik NIET bij ze terecht kon en dan allemaal verbouwing troep. Kan de terugval wel weer een beetje verklaren. (Van december)

Antabus zit er weer in voor vandaag. Had een ‘vreemde’ mevrouw met beeldbellen.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Wim van WMO was er. Hij vond mij heel helder en stabiel overkomen. Kennelijk is het slaaptekort me niet aan te zien of is dit altijd nog beter dan wat het was.

Er komt een andere organisatie helpen met huishouden. We hadden telefonische intake. Ik wilde bijna roepen: hoeft niet, ik kan het heus wel. Maar het gaat erom dat het me niet lukt. Lichamelijk wel maar ik heb geen overzicht.

Het contact met fellows doet me goed. Ik heb ook contact met een mogelijke sponsor. Ik heb altijd zoveel schaamte gehad voor dingen die ik niet kan. Ik ben best slim maar sommige simpele dingen lukken me niet. Dan ben ik boos op mezelf.

Vanavond met de fiets-fellow ga ik lopen. Om het verhaal ingewikkeld te maken. Die is ook echt relaxed. Gaat ook gaaf werk doen. Tijdens zijn gebruik werkte hij niet meer volgens mij.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#11
Alinde zei:
Er komt een andere organisatie helpen met huishouden. We hadden telefonische intake. Ik wilde bijna roepen: hoeft niet, ik kan het heus wel. Maar het gaat erom dat het me niet lukt. Lichamelijk wel maar ik heb geen overzicht.
Klik om te vergroten...
En dan is het heel goed om daar hulp bij te krijgen! Ik heb hetzelfde, en doordat er nu elke week hulp is is mijn huis zoveel leefbaarder. Hoe het nu is als ik zeg 'let niet op de zooi hoor, het is echt ontploft', zo was het voordat ik hulp kreeg als ik het 'vrij netjes' had.

Het einde raakt niet meer zoek.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ben ook wel blij dat ik Wim in zijn waarde heb kunnen laten. We beëindigen het traject omdat hij niet aansluit bij de hulpvraag maar het was toch een fijn gesprek. Goed dat dit kon.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mevrouw Pløp zei:
En dan is het heel goed om daar hulp bij te krijgen! Ik heb hetzelfde, en doordat er nu elke week hulp is is mijn huis zoveel leefbaarder. Hoe het nu is als ik zeg 'let niet op de zooi hoor, het is echt ontploft', zo was het voordat ik hulp kreeg als ik het 'vrij netjes' had.

Het einde raakt niet meer zoek.
Klik om te vergroten...
Ja wij hebben overeenkomsten. Dank je. Vriendin van mij is heel intelligent maar krijgt het ook niet voor elkaar. Zij zegt al heel lang dat ik hulp nodig heb. Het heeft niet altijd met je verstand te maken.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#14
Alinde zei:
Ja wij hebben overeenkomsten. Dank je. Vriendin van mij is heel intelligent maar krijgt het ook niet voor elkaar. Zij zegt al heel lang dat ik hulp nodig heb. Het heeft niet altijd met je verstand te maken.
Klik om te vergroten...
tuurlijk niet dat heeft er echt totaal niks mee te maken
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Dank je. Ik denk dan… het is niet moeilijk, dan moet ik het kunnen.

Nog over die man. Zonder in detail te treden. Bij de meetings denken we een moment aan degenen die het niet gered hebben. Zo iemand is hij. Het schijnt dat hij op straat beland is. Dat hij hier in de stad zwerft. Hij gebruikt weer, of nog, hij gaat echt niet stoppen.
Dat is niet leuk. Ik heb m zien gebruiken, buiten onder een boom, dat is niet leuk. Zo wil je je medemens niet zien.

Ik heb het nog niet helemaal kunnen voelen. Kan het niet delen. Misschien kan ik er op een dag met fellows over praten.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik dacht dat hij mij ging redden en ik hem. Toen was hij weg en moest ik het zelf doen.

Dat viel niet mee.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Wilde heel verhaal typen maar ben gewoon moe, ben beetje negatief nu.

Bij de meeting kreeg ik vooral trek. Kan beter nu gaan tandenpoetsen en slapen.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ben wel in de war soms. Vanavond ook mijn sleutels in huis laten liggen. Ben wel naar de meeting geweest en na de meeting nog naar mijn ouders voor de reservesleutels.

Bij GGZ durf ik het niet zo goed te bespreken, bang dat ik op meer medicatie word gezet. Ik mis AB, die ziet vrij helder waar je nog doorheen moet of wat de spuigaten uit loopt.

Liep gisteren ook met mijn kaas en melk de wc in ipv naar de koelkast. Het is een beetje op het randje soms.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Contact met de afbouwpoli is hersteld. Ik was destijds heel tevreden maar werd overgedragen naar mijn eigen arts. En ik heb niet het idee dat er toen nog veel contact geweest is.

Lijkt me goed om iig te vertellen hoe het hier gelopen is want dan kunnen ze de nieuwe cliënten misschien ook wijzen op de gevaren van verslaving.

Ik heb zelf achter gehouden dat ik zelf benzo’s bestelde. Drinken deed ik in die tijd niet dagelijks en heb t wel even laten vallen maar niet gezegd: hallo ik ben Alinde en ik ben alcolist.

Het is gelopen hoe het is gelopen. Ben nu clean.

Zeker ook dankzij jullie. Weet niet of het anders ook gelukt was.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#20
Alinde zei:
Vind t eigenlijk niet meevallen, deze periode na de detox.

Ik verlang wel terug naar de kliniek. Met nachtdienst enzo. Dit wist ik van tevoren. Fijn als donderdag de dagbehandeling begint. Kan niet hele dagen blijven internetten.
Klik om te vergroten...
Dat is ook lastig. Geen easy way out meer als je je niet goed voelt, weer op jezelf aangewezen, in een triggerende omgeving, confrontatie met je oude omgeving.

Inderdaad goed om er uit te gaan. Vluchten in internetten schiet niet op 👍

Blijf in contact met fijne mensen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...757677787980
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."