Ik had wel heel erg diarree op het laatst dus dan zijn de darmen echt leeg. Dat scheelt wel voor je gewicht.
Inderdaad.
En je zat volgens mij niet aan de zoete wijn, dat scheelt ook een slok op de borrel van de weegschaal.
Nogmaals dit is een week crisis geweest. Niet eten en die hoeveelheden drinken
Ja oké.
Dit had ook niet heel lang moeten duren.
Fles wijn per dag is ook niet goed maar kan nog wel. Maar vier is echt heel erg veel. Dertig glazen!
Wie komt er nou bij Brijder op een crisiskamer?
Jij.
En ik ook.
Met politiebegeleiding zelfs. Vier stuks.
Niet om de verslaving maar door gedraaid door PTSS, en ja ook wel wat alcohol op toen (maar niet op de voorgrond.
Moeten we ons er voor schamen Alinde?
Nee. Het hoort er bij en we zijn geholpen.
Zo probeer ik het te zien.
Ik heb des te meer bewondering voor de verpleging dat ze mij zo menselijk behandelen en niet als een of andere vreemde diersoort.
Absoluut.
Dit zijn gouden mensen.
Maar je bent toch ook geen dier? Je bent gewoon een goed mens en mag zo ook behandeld worden.
Vanmorgen deed ik een beetje flauw tegen de buurman. Hij zei dat hij me heel vroeg had horen stofzuigen in het trappenhuis. Ik vroeg: Oh jee had u er last van? Nee hoor hij had er geen last van. Hij had het alleen gehoord.
Probeer het los te laten wat andere van je denken.
Hij bedoelde het vast niet verkeerd.
Betrek het dan ook niet teveel op je zou ik zeggen.
Maar dat zijn misschien vrouwen ... mijn vrouw kan dat ook haha.
Waarom kom je nooit in dat trappenhuis?
Kom je niet buiten?
De film blijft zich herhalen.
Dat is heel logisch.
En opzich ook goed dat dat gebeurd.
Voor het verwerkingsproces.
Heeft het zin om dingen van de Wine-Only-Week weer terug te laten komen in mijn hoofd?
Ik denk dat dat waardevol is, zolang het je niet triggert om aan de drank te gaan.
Ik heb nog steeds veel flashbacks en denk daaraan terug, ook wel aan de tijd toen ik veel aan de downers zat.
Maar ik heb vooral van dat laatste geen last. Geeft me juist het besef: "dit nooit meer"
Lukt niet altijd, helaas. jij bent sterker dan mij.
Maar herken je dat gevoel wel?