Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTijd van bezinning - waar?

Tijd van bezinning - waar?

1591 antwoorden
163 weergaven
18-5-2026
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik heb zoveel hulp gehad en dat is heel mooi van lieve mensen en instanties.

Als ik niet goed eet is het lastig maar ik heb geen trek.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dat is waar maar helaas probeerde ze t vorige keer weer dus het is realiteit.

Voel me echt ellendig. Veel mensen van onze meeting gaan vandaag naar een meeting ver weg. Ik kan ff niet mee in deze toestand.

Ben stiekem gewoon heel erg moe. Zoveel nachten niet geslapen. En de escapes (verdoven of naar ouders) die mis ik en dat is lastig.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#3
Alinde zei:
Ik voel me raar vandaag. Heel onbestemd omdat ik naar ggz ga. Bang dat ik weer allemaal nieuwe diagnoses krijg.
Klik om te vergroten...

Geloof me Alinde.
Die gaan ze je niet zomaar geven. Althans niet 1 iemand. Dat mag geloof ik niet eens. Moet volgens mij hele observatieperiode aan voor af gaan.
Dus zet deze angst van je af.

Alinde zei:
Dat is waar maar helaas probeerde ze t vorige keer weer dus het is realiteit.
Klik om te vergroten...

Ik snap het heel goed. Want ik ken die angst ook.
Maar wat ik hier boven typ heb ik toen geleerd.
Juist als je onzeker bent gaan ze daar wat van vinden.

Stap naar binnen met: Hey ik ben een maand clean.
Dat heb ik toch verrekte goed gedaan.
En nu heb ik vaak wat behoefte aan verdoving en ik drink niet.
Die Alinde die moet zich zo bij de GGZ presenteren.
Want zo ben je. Nu.

Alinde zei:
Ben stiekem gewoon heel erg moe. Zoveel nachten niet geslapen. En de escapes (verdoven of naar ouders) die mis ik en dat is lastig.
Klik om te vergroten...

Al gebeld met degene die je vanmorgen wilde bellen?
Zou ik echt doen voor advies. Niet schamen maar beramen zeiden we in het leger. Staat voor: "plan maken en go"
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik heb haar geappt. Ze zei, ga vooral naar de meeting. Maar ze is er zelf niet begrijp ik nu, zij gaat naar Den Haag.

Ze willen graag dat ik onderzoek ga doen voor die diagnose. Er zijn op gegeven moment allemaal mensen over gaan drammen, zelfs gaan bellen.
ik ben wel bereid tot MDO bij de Brijder. Maar dat onderzoek bij ggz, je kan er bijna vanuit gaan dat je dan die diagnose ook krijgt. Ik denk dat mijn klachten juist kwamen door de pillen. En momenteel heb ik zoveel rare dingen, ik ben nu niet te onderzoeken.

Heb fomo dat mensen naar Den Haag gaan, ik had ze liever hier gehad vanavond.

Van de mensen van de kliniek zitten sommigen weer in gevarenzone. Dat is lastig, dat moet ik een beetje loslaten. Bedoel waarmee ik in de kliniek zat.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#5
Alinde zei:
Ik heb haar geappt. Ze zei, ga vooral naar de meeting. Maar ze is er zelf niet begrijp ik nu, zij gaat naar Den Haag.
Klik om te vergroten...

Ik bedoel niet de fellow maar de verpleegkundig specialist (dacht ik?) die je wilde bellen. Gezien de AB er niet is.

Alinde zei:
Van de mensen van de kliniek zitten sommigen weer in gevarenzone. Dat is lastig, dat moet ik een beetje loslaten. Bedoel waarmee ik in de kliniek zat.
Klik om te vergroten...

Nee inderdaad.
Dit is je eigen proces. Daar moet jij door heen. Je bezig houden met anderen is super lief maar loslaten voor nu is het beste.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ze vroeg ook hoe het gaat met de medicatie-inname en of ik er achter sta. En als ik er niet achter sta, of ik het wil aangeven want dan kunnen we er over praten.

Goed punt. Ik heb daar namelijk wel mee gerommeld. Ook de laatste maand nog. Goed dat ze dit zegt want dat klinkt anders dan: je moet het slikken.
Geen benzo’s meer uiteraard.

Verder had ik mij goed voorbereid maar was mijn tas vergeten. Na het gesprek ging ik lopend naar huis terwijl ik op de fiets was gekomen. Toen naar de winkel en toen was ik weer mijn fiets kwijt. Thuis was ik mijn sleutels kwijt. Ze is duidelijk, geen pillen erbij. Ik dacht, misschien is er iets wat geen pam is.
Wel naar dagbehandeling maar bijv niet elke avond meetings. Rust inbouwen.

Ik kom er wel achter dat de dagen heel lang zijn opeens als je niet meer gebruikt. Een uurtje sporten helpt niet echt. Dan ben je van 9 tot 10 onder de pannen en is de dag daarna nog steeds lang.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Sorry! Nee VS nog niet gesproken. Ben warrig. Ga nu naar GGZ, heb zo afspraak.

Dat was idd wat ik van plan was…

Het contact is wel leuk want na 3 weken ook bepaalde humor ontwikkeld enzo. Maar D laat elke keer weten dat hij niet naar meeting komt want ziek. En iemand anders zei dat D het moeilijk had… ja dan weet ik ff genoeg. Zeg niet dat hij al terug gevallen is. Maar je kunt best naar een meeting ook al ben je verkouden.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Dank je!!!

Ik heb nieuwe kleren en is bij ggz een teken dat je verhoogde stemming hebt.

Zij lijkt toch te denken, dit is je normale patroon, straks ben je weer depressief. Ze ging ook niet echt mee in het idee weer te gaan werken of studeren. Denkt misschien dat dat ook een bevlieging is. Mijn vorige psychiater daar werkte ze mee samen en die vond dat ik vooral in de wajong moet blijven.

Ze had wel goede tips voor het stabiliseren. Voor verdere behandeling vraag ik toch liever AB van Brijder. Weet ook niet of Triora of Solutions nog een optie is, om meer de oorzaken aan te pakken. We hebben het daar gisteren bij de zelfhulpgroep over gehad.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Alinde zei:
Wat is eigenlijk gebruikelijk, ik heb zondag de 30 dagen sleutelhanger opgehaald. Doe ik dat vanavond dan weer? Bij de dinsdag-meeting?
Of gewoon laten bij 1 x. Wil sowieso wel gaan.
Klik om te vergroten...
Je mag je sleutelhanger de hele week ophalen op iedere meeting.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dank je, heel fijn om dit even te horen.

Ik kan natuurlijk de betreffende klinieken ook zelf bellen. Soms hebben mensen moeilijke jeugd, schulden etc en dan ben ik misschien ook te licht met ‘hallo ik ben Alinde en ik ben al clean’.

Ik voel dat ik het vandaag moet laten rusten, ben kapotmoe. Geen telefoontjes nu. Maar ik kan tijdens dagbehandeling vragen of ik een uurtje mag bellen. Hun doel is ook dat ik na de dagbehandeling ergens terecht kan.

Er is natuurlijk ook een risico om weer in een zwaardere groep te komen. Wordt de medicatie beheerd bij solutions en Triora?
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Kan niet goed mijn eigen belastbaarheid inschatten. Met heel veel Seroquel 1,5 uur reizen naar de hoofdstad (enkele reis) en 8 uur werken hield ik geen jaar vol, 24 uur per week. Wel een aantal maanden.

Ik vind eigenlijk dat men het nu heel pessimistisch inziet. Dat gezicht van spv bij het woord studeren.

Morgen zie ik Astrid (fictieve naam) van ggz, maatschappelijk werk. Heb geen consulten met haar maar ze leidt nu dagbehandeling en ik wil met haar graag overleggen, ken haar bijna 19 jaar nu. SPV zei gisteren, overleg dingen, doe niet impulsief. Mag ook overleggen op dagbehandeling.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#12
Alinde zei:
De verpleegkundige van dagbehandeling GGZ zei dat ze liever had dat ik bij Brijder naar de mogelijkheden keek want ‘dagbehandeling is geen behandeling’.
Klik om te vergroten...

Het is inderdaad geen behandeling.
Maar het is wel heel erg waardevol vind ik. Als je een goede plek hebt.
Een fatsoenlijke daginvulling is al een goeie start van een dag en geeft een weekritme.
Super belangrijk. Voor ieder mens.

Ik merk het nu ook aan mezelf. Zit na behandeling een beetje te hangen en te wachten op ambulante hulp en reintergratie.
De dagen duren soms lang. Een goede daginvulling is daarom belangrijk wil ik ermee zeggen.

Alinde zei:
Er is natuurlijk ook een risico om weer in een zwaardere groep te komen.
Klik om te vergroten...

Precies dat.
Als je clean bent is een kliniek denk ik geen goede optie. Maar anders moet ik ook voorzichtig zijn, want ik heb misschien een verkeerd beeld over klinieken.
Ik denk namelijk dat die alleen zijn om echt van een middel cq verslaving af te komen. Veilig afkicken.

Als je echt behoefte hebt aan een groep, is dan een hersteloord tijdelijk geen idee Alinde?
Via mijn verzekering ben ik vorig jaar een paar weken in een soort zorghotel (voor veteranen) geweest.
Als overstap tussen kliniek en thuis.
Dat heeft mij wel goed geholpen.
Volledig vergoed door verzekering, ja oké moest iets betalen maar was niet de moeite waard geloof ik.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#13
Alinde zei:
Soms hebben mensen moeilijke jeugd, schulden etc en dan ben ik misschien ook te licht met ‘hallo ik ben Alinde en ik ben al clean’.
Klik om te vergroten...
Ik denk dat ze vooral kijken naar de ernst van je verslaving op dit moment. Met een moeilijke jeugd en schulden houdt de verslavingszorg zich niet direct bezig. De verslavingszorg is vooral bezig met mensen clean krijgen en houden. Jij bent op dat gebied al op de goede weg @Alinde dus ik vraag me af of ze een klinische opname dan nog noodzakelijk zullen achten.

Kordie zei:
Ik denk namelijk dat die alleen zijn om echt van een middel cq verslaving af te komen. Veilig afkicken.
Klik om te vergroten...
Ja, volgens mij is dat gewoon zo. Voor intensieve psychotherapie moet je niet bij de verslavingszorg aankloppen.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik kom er op terug, dank je!

Ik had bij beeldbellen de dame die mij opgenomen heeft tweede keer. Ik was toen helemaal in de war. Durf niet eens op te schrijven hoe dat is gegaan. Lastig om haar weer te zien (antabus telefoon)

Crosspost zie ik.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ok heel helder. Dan zijn mijn verwachtingen ook niet goed geweest. Dat is ook wel even schakelen want dacht eigenlijk dat de behandeling intensiever zou zijn, na detox.

Dit is even slikken eigenlijk. Als dit het is.

Kordie ik probeer later je vragen te beantwoorden.

Ben ook even van mijn apropos om die dame weer te zien, had haar na de intake niet meer gezien.
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik zit ook best veel online en op m’n mobiel. Maar zou het jou ook niet wat meer rust geven om wat minder online te zijn?
Of geeft dit juist rust?
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik zie er echt heel goed uit, als ik dat mag zeggen van mezelf. Zo anders dan met zoveel pillen.

Ik krijg echt het idee bij GGZ dat ik al lang op de stapel hopeloze gevallen lig. Maandagavond werd mij duidelijk dat ik niet uurtje sport, uurtje cursus, uurtje meeting wil. Ik wil een werkplek met collega’s. De dag heeft veel te veel uren nu.

Dit even kort, kom later terug op de klinieken. Vind t een bittere pil als dit alles is qua verslavingshulp.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Het is even een beetje teveel allemaal. Ik probeer het even te laten rusten.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#19
Alinde zei:
Ik wil een werkplek met collega’s. De dag heeft veel te veel uren nu
Klik om te vergroten...

Mooi doel om naar toe te gaan werken

Alinde zei:
Vind t een bittere pil als dit alles is qua verslavingshulp.
Klik om te vergroten...

Met je eens.
De basiszorg qua zorg is vaak nog wel oké, en daarna beginnen de bezuinigen.
Maar uiteindelijk is denk ik het doel van de betalende overheid om zo snel en zo goed mogelijk op eigen benen te staan.
Daar hoort dan ambulante hulp bij ipv opname. Dat scheelt aanzienelijk in de kosten.

Spreek dit ook uit naar je hulpverleners.
Krop het niet op.

Alinde zei:
Het is even een beetje teveel allemaal. Ik probeer het even te laten rusten.
Klik om te vergroten...

Probeer het inderdaad te laten rusten.
Leg het vergrootglas weg.
Want jij bent ontzettend goed bezig!
Kijk in de spiegel en ben trots op jezelf.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#20
Alinde zei:
Ik zie er echt heel goed uit, als ik dat mag zeggen van mezelf. Zo anders dan met zoveel pillen.

Ik krijg echt het idee bij GGZ dat ik al lang op de stapel hopeloze gevallen lig. Maandagavond werd mij duidelijk dat ik niet uurtje sport, uurtje cursus, uurtje meeting wil. Ik wil een werkplek met collega’s. De dag heeft veel te veel uren nu.

Dit even kort, kom later terug op de klinieken. Vind t een bittere pil als dit alles is qua verslavingshulp.
Klik om te vergroten...
Kleine stapjes Alinde. Werk aan je herstel. Ga naar de dagbesteding. Werk en collega’s komt over een jaar wel. Leg die lat eens wat lager 😘

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...7677787980
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."