Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTijd van bezinning - waar?

Tijd van bezinning - waar?

1591 antwoorden
153 weergaven
18-5-2026
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Alinde zei:
Ik ben sinds vrijdag ziek met koorts. Verpleegkundige vandaag vermoedt dat het. Corona is, maar ze testen niet meer.

Zo veel hoesten en het hoesten doet zo’n pijn. Voel me echt ellendig.
Klik om te vergroten...
Het gaat weer over. Net als alles 🥳.
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#2
kerst is sowieso overrated en er komen nog genoeg kerstdagen in de toekomst aan waar je wel aan kan deelnemen als je dit graag wil.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#3
@Alinde wat ben je stil. Gaat ‘t wel goed?
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dank je, vrijdag thuisgekomen. Aantal dagen koorts gehad in de kliniek en ik voel mij na thuiskomst erg alleen.

Vanmiddag wandelen met mijn oude buurvrouw, misschien kunnen we dat vaker doen.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#5
Alinde zei:
Aantal dagen koorts gehad in de kliniek en ik voel mij na thuiskomst erg alleen.
Klik om te vergroten...
Denk je dat je een beetje in de gevarenzone zit qua gebruik? Eenzaamheid is voor veel mensen een trigger.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Yes… maar ik slik nu Antabus. De trek is er wel.

Misschien kan ik met de buurvrouw vaker afspreken.

En even bij mijn oude dagbesteding langs.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Alinde zei:
Misschien kan ik met de buurvrouw vaker afspreken.
Klik om te vergroten...
Je kunt wel meer verzinnen denk ik!
Sterkte en gezellig jaar toegewenst!
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Dank je. Ja iets anders dan brak zijn iig.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Alinde zei:
Verklaart ook een klein beetje de vermoeidheid
Klik om te vergroten...
Antabus kan ook slaperigheid als bijwerking hebben oa.
Sterkte met je herstel!
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dank je. Daar hadden we het al even over. Had ik me voor vanavond voorgenomen, online of offline. En dat werd dus offline, het was fijn.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik denk dat ik maar moet gaan accepteren dat ik nog een tijd slecht zal slapen. De lat op andere gebieden niet hoog leggen. Beetje creatieve therapie, meetings volgen.
Vriezer vol gooien met eten voor als koken of boodschappen doen niet lukt.

Er zit hier nou eenmaal geen nachtdienst.... ik moet er toch zelf doorheen. 3 x per week Antabus innemen bij beeldbellen. AH to go is geen optie meer. Althans wel voor een croissantje ofzo. Das misschien wel fijn als het echt een kutnacht is.
Bedoel 6 uur s ochtends wijn halen kan niet meer.... met Antabus.

Benzo-verslaving is de ergste verslaving volgens sommigen (ook personeel van de kliniek). Ik kan het maar beter serieus nemen, het zal niet vanzelf gaan.

Enige wat MOET.... is op kraamvisite gaan bij broer als het zo ver is. In tegenstelling tot kerst en mijn moeders verjaardag.... vind ik dat ik dat NIET kan afzeggen. Overigens was t vorige keren spannend of hij niet zou bellen als ik ladderzat was. Gelukkig is dat net goed gegaan. Daar hoef ik in ieder geval deze keer niet bang voor te zijn. Wil de baby een armbandje geven van mijzelf van vroeger. t moet nog even gerepareerd worden maar dat kan nog net op tijd, denk ik.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#12
De opruimkabouters van november hebben niet zo goed begrepen dat er een systeem zat in mijn huishouden. Het was 1000 % lief bedoeld maar ik ben nog steeds dingen kwijt.

Bijv een cadeaubon die ik morgen wel zou willen gebruiken. Hij lag op tafel. Er lag heel veel op tafel… en dat lag bij thuiskomst allemaal niet meer op tafel maar waar dan wel?

Moet dit midden in de nacht? Ja dit moet midden in de nacht.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Het blijft een lastige. Wanneer is iets een achterdeurtje, wanneer is het betutteling? En in hoeverre kun je dat zelf nog bepalen?

Iemand van mijn laatste groep, zij levert haar pinpas ergens in, haar OV-kaart. Voor haar is dat vrijheid, juist doordat ze alle achterdeuren dichttimmert voor zichzelf. Nieuwe telefoon, nieuw nummer, geen nummers van de mensen van de kliniek.

Binnen de kliniek is het best onhandig dat je geen scharen mag, geen mesjes. Gewoon omdat je wel eens fatsoenlijk een appel wilt kunnen schillen maar dat gaat nou eenmaal niet. Geen nagelknippertje.... en dan schijnt er wel een gezamenlijk ding te zijn voor 3 afdelingen maar dat is dan net kwijt. Ik heb flink bonje gehad over nagels knippen op mijn eerste dag.

Wanneer mag je iemands pinpas meenemen, iemands wijn weggooien, iemands fietssleutel verstoppen, iemands messen weghalen? En wanneer kan diegene dit nog voor zichzelf bepalen of moet er ingegrepen worden? Mijn familie heeft iets meegenomen van mij wat ik niet fair vind. En het gaat er niet om dat ik 'dat ene' nu per se terug wil. Het gaat er om dat het VAN MIJ is. Ik ben qua alcohol nu 3 weken clean (benzo's iets korter) en ik vind nog steeds dat het niet fair is. We hebben het hier niet over een nagelknippertje helaas.

Het is een ethisch ding. Ik maak het niet concreet en ik hoef ook geen concrete antwoorden op een vaag verhaal. Maar denk dat het uiteindelijk bij veel mensen speelt, qua verslaving, relaties enzo.

Even een overpeinzing op de zondagochtend.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#14
@Alinde je zult inderdaad een tijd slecht slapen. Probeer daar vrede mee te sluiten. Hoe meer je er mee be ig bent, des te slechter slaap je. In mijn ervaring dan. Het komt allemaal goed.

Barrières opwerpen met pinpassen enzo hielp bij mij nooit echt. Uitvogelen waarom ik gebruikte en dat aanpakken werkte wel.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Thanks. Jij bent wel verhuisd toch? Vind ik ook best een stap.

ja het moet nu ff comfortabel zijn. Heb afgelopen zomer bijv nieuw duur dekbed gekocht maar ik vind het een rotding to be honest. Vannacht m’n ouwe vod er weer op gegooid en dan ga ik tot eind februari niet meer met dat nieuwe ding kloten of druk om maken.

Ik ben gewoon ziek. Kan nu geen carrière maken, geen beddenwinkels bezoeken. Kan wel schilderen en kleien. Meetings bezoeken. Maar bij benzo afkick ben je gewoon ziek. That ‘s what it is.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#16
Alinde zei:
Thanks. Jij bent wel verhuisd toch? Vind ik ook best een stap.

ja het moet nu ff comfortabel zijn. Heb afgelopen zomer bijv nieuw duur dekbed gekocht maar ik vind het een rotding to be honest. Vannacht m’n ouwe vod er weer op gegooid en dan ga ik tot eind februari niet meer met dat nieuwe ding kloten of druk om maken.

Ik ben gewoon ziek. Kan nu geen carrière maken, geen beddenwinkels bezoeken. Kan wel schilderen en kleien. Meetings bezoeken. Maar bij benzo afkick ben je gewoon ziek. That ‘s what it is.
Klik om te vergroten...
Ik ben verhuisd ja. Niet dat dat veel hielp om clean te blijven hoor. Daar is echt het interne werk voor nodig. Maar ik zit nu wel even goed hier in het ouderlijk huis. Rustige plek om m'n leven weer opnieuw op te bouwen. Inmiddels is er heel veel veranderd.

Je bent inderdaad ziek. Gun jezelf ook de rust om daar van te herstellen.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Dankjewel. Net als twee weken geleden in de kliniek, koorts is koorts, ziek is ziek. Toch ff accepteren.

Ah ik wist niet dat je daar wel je roots hebt. Ja heerlijk zou er ook goed kunnen wonen daar.

Wonen je ouders er ook nog? Niet antwoorden als ik teveel vraag. Hier zit m ook de crux in t woordje ‘platteland’. Ik vind t leven in de stad moeilijk en ga daarom regelmatig naar ouders. Toen ik zelf op platteland woonde had ik dit niet. Eind februari een gesprek met ouders plus broers plus een prof over ‘mijn casus’.

vanmorgen croissantjes gehaald, sap etc. T advies is om dezelfde etenstijden aan te houden als in de kliniek.

Die mensen kennen mij echt niet meer als ‘die ene die altijd om 7 uur wijn haalt’. De stad heeft ook voordelen 😉
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#18
Alinde zei:
Dankjewel. Net als twee weken geleden in de kliniek, koorts is koorts, ziek is ziek. Toch ff accepteren.

Ah ik wist niet dat je daar wel je roots hebt. Ja heerlijk zou er ook goed kunnen wonen daar.

Wonen je ouders er ook nog? Niet antwoorden als ik teveel vraag. Hier zit m ook de crux in t woordje ‘platteland’. Ik vind t leven in de stad moeilijk en ga daarom regelmatig naar ouders. Toen ik zelf op platteland woonde had ik dit niet. Eind februari een gesprek met ouders plus broers plus een prof over ‘mijn casus’.

vanmorgen croissantjes gehaald, sap etc. T advies is om dezelfde etenstijden aan te houden als in de kliniek.

Die mensen kennen mij echt niet meer als ‘die ene die altijd om 7 uur wijn haalt’. De stad heeft ook voordelen 😉
Klik om te vergroten...
Jazeker, die wonen er.

Vast ritme is belangrijk, zeker voor Bipolairen. Zelfde tijd opstaan, zelfde tijd naar bed, ongeacht weekend, feestdag, verjaardag, werkdag, etc.

Ben je al van plan om voor je verslaving een kliniek in te gaan?
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Overigens heb ik in de nacht van woensdag op donderdag nog tegen die pillen-automaat van de apotheek staan schoppen voor mijn ‘gewone pillen ‘. Ben toch een junkie dat dat opeens midden in de nacht moet.

Bedoel je raakt ook verslaafd aan dat schimmige, dat stiekeme. En aan de angst dat er opeens dingen op zijn of niet leverbaar. Tijd om terug te gaan naar een normaal leven met croissantjes.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#20
Heb je een lange termijn doel Alinde?
Dat heeft mij goed geholpen; waar wil je staan over een jaar bv. Dan nemen je gedachtes dat vaak / hopelijk over op den duur

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...7071727374...80
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."