Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTijd van bezinning - waar?

Tijd van bezinning - waar?

1591 antwoorden
169 weergaven
18-5-2026
R
RnB_fanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Alinde zei:
Goed dat je het zegt. We hadden een moeilijke groep maar er zijn mensen weggestuurd. Sfeer is nu veel beter.

Het is lastig. Je ‘mag’ niet op je kamer, de huiskamer is soms ook druk. Programma wijzigt vaak. Ik kan daar slecht tegen.

Je mag met 2 weg, aanvraag in drievoud en dan wijzigt de ander de plannen. Heb bijv nu maandverband nodig maar kan niet naar de winkel, zulke dingen.

Had het beter kunnen voorbereiden maarja. Heb ook te weinig kleding eigenlijk.

Verder dus momenteel een prettige groep. Zometeen een meeting, dat faciliteren ze wel. Dat heeft ook een duidelijke structuur, dat gaat vast beter. Ondanks alles zitten de pammen nu op een vijfde vergeleken met dag 1.
vandaar mijn pokkenhumeur haha.
Klik om te vergroten...
Je zit nu al op een vijfde vergeleken met dag één? Dat gaat veel te snel, Alinde!

Ik zou echt langzamer afbouwen en het laatste stukje desnoods thuis doen. Je wilt niet net zoals mij en andere forumleden PAWS oplopen..
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Alinde zei:
Ik heb mijn spullen wel klaar staan zodat ik evt elk moment weg kan. Ik denk niet dat ik weg ga maar ik moet het idee hebben dat het kan. Dit is niet te doen.
Klik om te vergroten...
Ik denk dat je wel vooruitgang boekt, maar ik was even bang, dat je het niet uit hield en de kliniek uit was gerend om je toch weer te gaan verdoven.

Maar 5mg diazepam, ik geloof je wel, maar niet helemaal.. Heb je nog een andere pil ter vervanging erbij of ga je echt zo snel naar 0? Klinkt in ieder geval weer als super goede vooruitgang.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#3
Alinde zei:
Maar ik vind ‘nauwelijks vooruit’ wel een vreemde samenvatting.
Klik om te vergroten...
Hahah, ik begrijp @dupont wel een beetje. Ik zie toch wel vaak dezelfde patronen voorbijkomen in je berichten, maar fundamentele verandering, vooral als er meerdere serieuze diagnoses in het spel zijn is vaak moeilijk en kost tijd. Dus alle begrip en de vooruitgang ten aanzien van je verslaving zie ik zeker.

De laatste dagen — en misschien ben ik niet de enige — krijg ik gewoon een beetje een onbehagelijk gevoel bij je berichten. Je bent net als altijd, maar mijn terugval spider-sense speelt een beetje op en zegt “Gevaar, gevaar!” (Sorry, belachelijk verwoord 😅 maar zoiets)

Er zitten wel heel veel negatieve gevoelens in je verhaal en veel ongezonde reacties op andere mensen — te veel nadruk op wat andere mensen verkeerd doen. Ik weet niet of ik het helemaal goed uitdruk, maar het neigt allemaal naar iets destructiefs. Zoiets kan de wil om te stoppen met gebruiken ombuigen, dus vandaar mijn (onze?) zorg en mijn waarschuwing al eerder.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#4
RnB_fan zei:
Je zit nu al op een vijfde vergeleken met dag één? Dat gaat veel te snel, Alinde!
Klik om te vergroten...
De beslissing is al gemaakt en de afbouw is al bijna volbracht, dus zaai je met deze opmerking op dit moment niet alleen maar twijfel en onrust?
R
RnB_fanLid
01-01-2024, 00:00
#5
OtherShore zei:
De beslissing is al gemaakt en de afbouw is al bijna volbracht, dus zaai je met deze opmerking op dit moment niet alleen maar twijfel en onrust?
Klik om te vergroten...
Je kunt altijd een stap terug doen in de ontwenning. We zijn hier niet om elkaar te pamperen, maar om elkaar goede adviezen te geven. De ontwenning van Alinde gaat gewoon veel te snel, zelfs als je de reguliere (snelle) afbouwschema's aanhoudt, die huisartsen gebruiken.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik begrijp wel waar je vandaan komt @RnB_fan en ik weet dat je het nodige afweet van dit onderwerp, maar er zitten grote individuele verschillen in hoe mensen reageren op een benzo afbouw. Sommige mensen moeten heel langzaam gaan en sommige mensen kunnen vrij snel. Ik ben zelf afgebouwd van 25 mg diazepam naar 0 in 6 dagen (elke dag 5 mg eraf). Dat is snel, maar het ging goed. Dus er zijn ook positieve verhalen.

Als iemand onder medische supervisie staat wordt er waarschijnlijk goed gekeken of de rebound- en ontwenningsverschijnselen behapbaar blijven. Dus ik heb er vertrouwen in. Toch een paar dagen langer op 5 mg blijven is vast een optie, maar niet altijd noodzakelijk. @Alinde kan ten alle tijden aan de bel trekken en dat zie ik haar ook wel doen 🙂

RnB_fan zei:
We zijn hier niet om elkaar te pamperen, maar om elkaar goede adviezen te geven.
Klik om te vergroten...
Dit kan ik alleen maar onderstrepen natuurlijk.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Thanks mensen.

Nogmaals ik waardeer alles heel erg. Ik heb twee mensen een berichtje gestuurd. Er is veel gebeurd op de afdeling en ik kan helaas dit niet op het topic melden omdat het over anderen gaat.

Alles bij elkaar zorgt het voor een incompleet plaatje. Uiteraard wordt alles besproken binnen de groep maar het is niet aan mij om er iets over te zeggen.

Heeft dus niets te maken met het forum zelf, ik heb wat slapeloze nachten (eigenlijk alle nachten) en het heeft geen zin om dingen te ventileren die ik niet kan benoemen. Is echt de privacy van de groepsgenoten.

Ik heb 24 uur begeleiding en ga naar meetings hier. We moeten er maar op vertrouwen dat het goed komt hier.

Niet om berichten te negeren of kop in het zand te steken. Ik ben echt bezig. Maar er is ontzettend veel gebeurd in de groep hier.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#8
Alinde zei:
Thanks mensen.

Nogmaals ik waardeer alles heel erg. Ik heb twee mensen een berichtje gestuurd. Er is veel gebeurd op de afdeling en ik kan helaas dit niet op het topic melden omdat het over anderen gaat.

Alles bij elkaar zorgt het voor een incompleet plaatje. Uiteraard wordt alles besproken binnen de groep maar het is niet aan mij om er iets over te zeggen.

Heeft dus niets te maken met het forum zelf, ik heb wat slapeloze nachten (eigenlijk alle nachten) en het heeft geen zin om dingen te ventileren die ik niet kan benoemen. Is echt de privacy van de groepsgenoten.

Ik heb 24 uur begeleiding en ga naar meetings hier. We moeten er maar op vertrouwen dat het goed komt hier.

Niet om berichten te negeren of kop in het zand te steken. Ik ben echt bezig. Maar er is ontzettend veel gebeurd in de groep hier.
Klik om te vergroten...
Hopelijk vind je snel meer rust. Je kunt altijd benoemen wat iets met je doet in zo’n groep, mits je het respectvol doet, en desnoods 1-op-1 met de verpleging.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Maandag had ik bij de leiding gemeld me niet fijn te voelen bij de ontstane situatie.
Al snel werd duidelijk dat ‘de ontstane situatie ‘ ook niet werd benoemd maar gemaskeerd met grappen.

de dagafsluiting daarna werd mijn thema in de groep gegooid en dat was heel heftig. Weglopende mensen, kapotte glazen. Sommigen waren blij dat ik de olifant in de kamer benoemde, anderen boos dat het alweer over hetzelfde ging en dat ik zoveel tijd vroeg.
de begeleiding zei dat ze al een paar dagen vonden dat er erg veel speelde in onze groep. ‘Dit ging niet over jou’ zei ze.

Het valt op dat we meer leiding hebben opeens, waarschijnlijk omdat er veel onuitgesproken irritaties zijn.

De een vindt dat ik een mooi karakter heb, de ander vindt dat ik altijd drama ben, een derde vindt dat ik een stoere sterke meid ben.
Ik denk dat iedereen vooral in de spiegel kijkt hier.

Een persoon houdt mij continu een spiegel voor en het is oké.

Gisteren zei hij: Dit is een afkickkliniek, dit is geen privékliniek.
I know maar ik vind de groep lastig.

Verder zou ik zeggen: het is een afkickkliniek, het is niet de hel.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#10
En dan komt weer de kwetsbare vrouwen discussie, midden in de nacht.

Nou weet ik niet wat de definitie precies is. Maar ik denk dat ik het wel weet, ik heb gewerkt met de doelgroep.

En ze hoeven mij geen 6 x op kantoor te roepen en te ondervragen, ik ben geen kwetsbare vrouw.

Niet in die zin. Ik heb ook niemand beschuldigd. Het lijkt een soapserie hier.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Heftig weekje. Ze vinden dat ik rand psychotische trekken vertoon. Vaak boos van tafel, laat wakker, vroeg weer op. Ik kan er niets aan doen mijn hele lijf staat op zijn kop.

ze wilden me vrijdag eigenlijk overplaatsen naar ggz maar er was geen arts om mij te zien dus ze gaan maandag weer kijken. Medicatie is ondertussen ‘bevroren ‘ .
Evt krijg ik dormicum of zyprexa erbij.

morgen is het volgens mij maandag. Ik probeer een update te geven. Al s ik evt wordt overgeplaatst mag ik volgens mij geen telefoon.

fijne zondag allemaal.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#12
Sterkte @Alinde

Dormicum is een benzodiazepine, toch? Bedoel je met ‘de medicatie bevriezen’ dat het plan om te stoppen met benzodiazepines nu van tafel is?

Je hoeft niet te antwoorden trouwens…
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#13
Alinde zei:
Heftig weekje. Ze vinden dat ik rand psychotische trekken vertoon. Vaak boos van tafel, laat wakker, vroeg weer op. Ik kan er niets aan doen mijn hele lijf staat op zijn kop.

ze wilden me vrijdag eigenlijk overplaatsen naar ggz maar er was geen arts om mij te zien dus ze gaan maandag weer kijken. Medicatie is ondertussen ‘bevroren ‘ .
Evt krijg ik dormicum of zyprexa erbij.

morgen is het volgens mij maandag. Ik probeer een update te geven. Al s ik evt wordt overgeplaatst mag ik volgens mij geen telefoon.

fijne zondag allemaal.
Klik om te vergroten...
Sterkte. Ik weet hoe kut het kan zijn om van de Benzo's af te komen. Mochten ze je er weer op zetten en je er ooit weer vanaf willen, regel dan dat de afbouw langzaam gaat (Ashton protocol).

@OtherShore ja, Dormicum = Midazolam.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#14
OtherShore zei:
Sterkte @Alinde

Dormicum is een benzodiazepine, toch? Bedoel je met ‘de medicatie bevriezen’ dat het plan om te stoppen met benzodiazepines nu van tafel is?

Je hoeft niet te antwoorden trouwens…
Klik om te vergroten...
IK ben al gestopt
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#15
dupont zei:
Sterkte. Ik weet hoe kut het kan zijn om van de Benzo's af te komen. Mochten ze je er weer op zetten en je er ooit weer vanaf willen, regel dan dat de afbouw langzaam gaat (Ashton protocol).

@OtherShore ja, Dormicum = Midazolam.
Klik om te vergroten...
Is op zich niet aan de orde. Ze mogen mij niet zomaar weer op nieuwe medicatie zetten. Althans dat zou een psychiater mogen maar die heeft Breijder niet in het weekend.

Ze overdrijven een beetje. Ik slaap wel weinig maar ook weer niet TE weinig. Straks verder met ambulante begeleiding met huisbezoeken.

Ben al 4 x naar meetings geweest. Sleutels worden zwaaar 😉
R
RnB_fanLid
01-01-2024, 00:00
#16
Alinde zei:
Ik weet niet of de benzo’s iets met mijn immuunsysteem gedaan hebben. Heeft iemand daar verstand van?

Ik zit nu op 0 en ben nog nooit zo verkouden geweest. Veel snot, ook de hele nacht, en ik hoest de hele buurt wakker. Ik lijk wel een hond, zo’n geluid. Stem is een klein beetje terug maar ik moet wel ff rust nemen qua praten.

Mentaal gaat het wel. Hoewel ik slecht slaap omdat mijn neus elke keer dicht zit.

Gisteren met broer had ik het nog over de maand die vooraf ging aan de opname. Ik zat zodanig in crisis dat er elke dag een psychiatrisch verpleegkundige aan huis kwam. Nog 2,5 week dagbehandeling gehad bij ggz tot de opnamedatum van de kliniek. Ik dacht dat de kliniek het ergste van het ergste zou worden. Maar de depressie verdween in de eerste dagen. Wat lastig was, was de schuring met de groep. Maar zoals ons Opperhoofd zei, hoe meer wrijving, hoe meer je er van leert. En dat bleek waar.
Klik om te vergroten...
Dit is een zeer vaak waargenomen verschijnsel. Dat mensen opeens ziek en vaker ziek worden na de benzo ontwenning.

De exacte oorzaak ken ik niet. Maar wel dat het in veel onderzoeken beschreven wordt.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Dank je!

Ik was vaak 3 weken lamlendig als er iets heerste. Maar het brak niet door. Zeer irritant en het zorgde voor veel onbegrip in de omgeving. Want Ik hoestte niet, snoot mijn neus niet etc.

Ik vind het bijna lekker om weer eens hele zakdoeken vol te snuiten. Al had het geen 3 x in het uur gehoeven. Ik weet ook niet in hoeverre de buren er last van hebben als ik zo’n hoestbui heb. Dan ga ik maar uit bed, in de woonkamer hoesten maar bevordert de slaap niet.

Ach ik heb niets ingewikkelds vandaag.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik ben aan t opruimen en kom een gedichtje tegen. Of eigenlijk een liedje. Ik kan er hartelijk om lachen nu. Zelf geschreven, melodie van ‘ik heb een boot’ oftewel ‘boten Anna’.

Ik heb een doos
Ik heb een hele mooie nieuwe pillendoos
Ik ga hem vullen en we worden nooit meer boos
Wat veel pillen, niet normaal
Ik heb de allervolste doos van allemaal

Prettige dag iedereen.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#19
T Medicatiegebeuren loopt weer niet zo soepel. Ik wil liever niet teveel in huis hebben (quetiapine en lamotrigine) maar wil het zeker niet meer aan mijn moeder geven.

Misschien kan ik met oudste broer iets regelen, zodat ik 1 week tegelijk in huis heb. Via ggz is het kennelijk te moeilijk, ik stond vandaag weer voor niks bij de balie. Ik zou het eigenlijk per week daar afhalen.

Wat ik straks niet meer slik, qua afbouw, moet maar in de prullenbak. Ik heb al mijn goodwill getoond maar ze zijn er niet op ingesteld.

Als er straks weer benzo’s liggen dan doe ik ze wat. Of ik stuur mijn nieuwe foute vriendjes er op af gnagnagna.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#20
Alinde zei:
Wat ik straks niet meer slik, qua afbouw, moet maar in de prullenbak. Ik heb al mijn goodwill getoond maar ze zijn er niet op ingesteld.
Klik om te vergroten...

Tenzij het gevaarlijk voor je is om ze in huis te hebben, lever je ze beter weer in bij de apotheek.
Alinde zei:
Als er straks weer benzo’s liggen dan doe ik ze wat. Of ik stuur mijn nieuwe foute vriendjes er op af gnagnagna.
Klik om te vergroten...

Hopelijk gebeurt dat niet, maar maak een plan voor als je ze per ongeluk krijgt. En je kunt in je dossier op laten nemen dat je nooit meer Benzo’s wil. Ik heb dat ook in mijn Medical ID op m’n telefoon gezet.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...6364656667...80
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."