Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTijd van bezinning - waar?

Tijd van bezinning - waar?

1591 antwoorden
174 weergaven
18-5-2026
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Meeting morgenochtend is niet zo handig… t is best een rotvirusje en straks knuffel ik iedereen er onder.

En t zaaltje wordt daarna weer voor iets anders gebruikt. Eerst maar ff beter worden.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#2
En ik heb zin om mijn haar te knippen. Ik heb allemaal gekke plukken omdat vanaf mei, mijn haar weer dikker is geworden.

Ik knip het wel vaker zelf, meestal vindt men het leuk.

t is nu zo’n eighties kapsel met op je hoofd een heleboel haar en bij het uiteinde dunne slierten.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Wel 13 uur geslapen en nog steeds moe. En hoesten.

Miijn hoofd is denk ik alles van het afgelopen jaar aan het verwerken.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ach mijn vader is nu ook ziek. Bovenop alles wat hij toch al heeft.
Mijn ouders willen geen zorg, zijn daar eigenlijk al lang aan toe, maarja… zoals dat gaat.

Mijn jongste broer zei dat ik geen eigenaarschap moet nemen van hun situatie. Dat zei hij mooi en dat heeft hij vroeger zelf juist wel gedaan maar hij heeft kennelijk ook veel geleerd in het leven.

Grappig ik woon hier al jaren maar toen ik hier kwam slikte ik al hoge dosering Seroquel. Ik heb nooit met een cleane bril naar mijn wijk gekeken. Grappig hoe je na 8 jaar opeens nieuwe dingen ziet.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Weer ruim 12 uur geslapen en helemaal gaar.
misschien een stukje fietsen als ik opknap.

Vanavond misschien half pammetje minder proberen.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik heb Leids Ontzet maar afgezegd. T Was toch al niet handig met al die drank maar kan zo ook geen hele dag staan.

Ik had altijd van die onderbroken nachten, nu is het opeens 8 uur bijv. Zou alleen lekker zijn als ik me dan ook uitgeslapen voelde.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Stukje gefietst maar de laatste 4 km lukt niet, haha. Zit nu ff eigens te zitten in de hoop dat het zo weer gaat.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Nog steeds Coronagaar. Ik ga niet hardlopen. T is al een half uur fietsen erheen, het gaat ff niet.

Gisteren had mijn moeder weer een heel verhaal over zichzelf; de band het haar ouders etc. Ik zou willen dat zij eens hulp zocht:
Het begon eigenlijk over de verslaving van oma, dat ik wel relevant ook voor Brijder.

Ik ben zo moe… gaap.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Vraagje, hebben jullie ook dat bij elke meeting weer een appgroep hoort? Vaak wordt er een tikkie in geplaatst voor zevende traditie maar je kunt ook contant betalen.
Ik ben uit veel appgroepen gegaan want het gaf zoveel drukte op de telefoon.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik ben veel artistieker dan de rest van de familie maar heb daar niet altijd uiting aan kunnen geven.
Alles braaf, gereformeerd, hoe het heurt. Heb zelfs lange tijd mijn haar niet durven verven omdat opa dat niet mooi vond.

Dat met die emotie-regulatie: het was ook niet de bedoeling dat ik mijn emoties er uit gooide thuis. Lief zijn en het goede voorbeeld geven. En de sociale controle was groot.
Iedereen zei altijd dat ik het karakter van mijn vader heb. Maar ben ik niet ook een stuk Fries, van de andere kant van de familie?
Bij de psycholoog kwam ter sprake dat de emotieregulatie sterk kan samenhangen met je geboortegrond.

Vrijdag hoor ik wat ze doen met het advies voor schematherapie. Wat eigenlijk de uitkomst was van het gesprek van de psycholoog. Maar waarvan hij ook zei, start daarmee bij de Brijder moet want dan heb je alles onder 1 paraplu.

Misschien ga ik mijn artistieke kant maar weer eens voeden.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik heb zo’n dekentje, waar ik heel augustus onder heb gelegen zo’n beetje. Toen de tranen niet kwamen.

Nu zag ik dat dekentje weer en kan alleen maar janken. Raar hoe dat werkt. Ik zat helemaal op slot.

Dekentje is nu in de was. Het wordt de snotter-deken denk ik.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Tussendoor aan t schoonmaken. Maar nog een vraag. Ik krijg de correspondentie van Brijder via ‘secretariaat leefstijl’.

Voelt een beetje alsof ze het zien als een leefstijl-probleem of moet ik het zo niet zien?
Ik ben ff moe gebeld en geregeld enzo.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Woensdag weer mijn ggz groep bipolair. Ik ben in februari voor het laatst geweest volgens mij. Ik ken sommigen al 9 jaar, ze waren wel ongerust na een ‘no show’ en ik heb regelmatig updates gestuurd maar ze dus nog niet gezien. In de zomer was ik twee keer van plan te gaan maar ging het niet door.
Het is eens per maand. In tegenstelling tot bij NA mag je elkaar in de rede vallen. Alleen dat gebeurt soms wel heel erg vaak. Ik realiseer me nu dat ik dit zelf laat gebeuren. Als ik mij anders opstel zal het voor de ander lastiger zijn mij steeds te onderbreken.
Meestal heb je een kwartiertje spreektijd en ik weet nog niet hoe ik alles in een kwartier samenvat.
Er is een kg of 8 af sinds februari en dat zien zij waarschijnlijk ook wel, haha.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Alinde zei:
Vraagje, hebben jullie ook dat bij elke meeting weer een appgroep hoort? Vaak wordt er een tikkie in geplaatst voor zevende traditie maar je kunt ook contant betalen.
Ik ben uit veel appgroepen gegaan want het gaf zoveel drukte op de telefoon.
Klik om te vergroten...
Ja die app groepen ken ik wel. Voor het service team (de mensen die de meeting organiseren) ontkom je daar eigenlijk niet aan, maar voor de bezoekers kan het leuk zijn om uitjes te regelen en laagdrempelig hulp te vragen maar is het zeker niet verplicht.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Dank je. Eentje hier is eigenlijk wel heel helpend mijn telefoon is gewoon te druk nu. Ben er nu iig even uit.

Zie er tegenop om in mijn woensdag-groep mijn verhaal te doen, na al die maanden. Bang dat er verwijten komen want nee, ik had niet zelf benzo’s hoeven bestellen een jaar lang en nee ik had niet dagelijks hoeven drinken en ja ik had het anders kunnen doen.
Als het al komt is het echt uit betrokkenheid.
Het is niet dat ik tegen ze gelogen heb maar de keiharde crash kwam door iets uit onverwachte hoek.
Ik kan het 100 x met droge ogen vertellen maar hun ken ik zo lang, zo goed.

Maar uitstellen heeft geen zin. Woensdagochtend zie ik ze.

Eentje kwam ik in de zomer nog tegen, hij vond me er zo goed uit zien zonder al die medicatie. Dat steunt me wel.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#16
kan hij eventueel niet 1 van de 2 via beelbellen doen in het begin ,
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Gatverdarrie. Telefoon ging, iemand die ik jaren niet gezien heb. Heb m laten gaan.
Krijg ik een foto van mijn huis. Dat hij in de buurt is.
Het is geen ex ofzo. Het is vast goed bedoeld. Maar gatver.
Dit is niet een buurt waar je zomaar langs komt en daar waar hij stond daar heeft al helemaal niemand iets te zoeken. Het is echt een een foto van vandaag.

Ik ben eigenlijk heel lang heel lief geweest tegen iedereen. Dit is een soort vriend van vrienden, hij woont hier ook helemaal niet.

Geval goed bedoeld maar brrr.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Die man is best autistisch en het is voor hem iets heel anders dan voor mij. Hij moest in de buurt zijn (hij schrijft ook waar) en had zijn auto hier in de wijk geparkeerd en was zelf daar waarschijnlijk heel blij mee.

Hij is hier lang geleden eens geweest. Ik woon eigenlijk in een heel veilige buurt dus t verbaast me al dat niemand hem de steeg uit gejaagd heeft. Met zijn camera.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#19
Alinde zei:
Ik kreeg een psychiater, ik noem hem even P18 want ik kreeg hem in 2018. Heb hem nu niet meer. Hij praatte echt de hoop uit mijn hoofd. Ik kon helemaal niet werken volgens hem, veel te beperkt.
Toen is ook de familie zo belangrijk gemaakt. Bij zijn voorganger deed ik alles alleen en kon ik prima.
Klik om te vergroten...
Het fijne weet ik er natuurlijk niet van maar het klinkt alsof die psychiater verkeerd bezig was — afhankelijk maken in plaats van onafhankelijk en zelfstandig maken.

Ik vermoed dat je veel sterker bent dan je omgeving denkt en ik hoop dat je de regie over je leven terugkrijgt.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Dank je wel! De voorganger van P18 had mij al een beetje voorbereid. Het is niet enkel mijn ervaring dat hij zo is.
Maar het pakte nog erger uit dan waar ik bang voor was. Hij maakte me zo klein.

Dank je. Ik was al jong het huis uit, was best sterk. En dat moet ik terugpakken, weg P18.

Daarom laat mijn moeder ook niet los, zij denkt dat er onder dat gordijn van pillen en onzekerheid nog wel ergens dat meisje van 19 moet zitten.

Ik zag zo’n Paul elstak shirt (nav post iemand anders) dat niet zo Christelijk was maar best zin om dat te bestellen. Niet altijd alles zo braaf.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...5960616263...80
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."