Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTijd van bezinning - waar?

Tijd van bezinning - waar?

1591 antwoorden
173 weergaven
18-5-2026
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dankjewel voor je bericht. Heb nu niet de focus uitgebreid te reageren.

Ik hoop echt dat het gaat lukken, dat mijn hoofd weer helder wordt. Hoe ik mij nu voel, weet ik niet hoe het verder moet.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Alinde zei:
Als ik goed begreep had de psychiater vandaag een nieuwe voorraad lorazepam uitgeschreven.
Snap t niet, ik ga morgen de kliniek in, heb zelf nog voorraad en neem toch aan dat t omgezet gaat worden naar diazepam.

Heb apotheek gebeld, hopelijk hadden ze t nog niet verpakt. Best zonde want dan moet het weer vernietigd worden.

Ik snap niet hoe hij dat dan bedenkt, de medicatie gaat via Brijder als ik daar zit (alleen eerste 2 dagen nog niet)
Klik om te vergroten...
Communicatie is wel een dingetje hoor, zeker als verschillende instellingen opeens samen moeten werken. Zorg maar dat je niets meer in huis hebt voordat je de kliniek in gaat zodat je niet thuis komt in een huis met verleidingen. Ook voor Alcohol lijkt me dat slim maar misschien had je dat zelf al bedacht of geregeld.

Ik weet niet precies wanneer je gaat maar ik wil je alvast veel sterkte wensen. Als het kan zou ik een update af en toe vanuit de kliniek wel op prijs stellen. Het is goed als je daar veel contact maakt met de andere patiënten maar ook hier kun je steun uit ervaring komen halen (mits je online mag met je mobiel ofzo).

Anyways, zet 'm op, zet door. Nuchter leven is de bom 🤗.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Wat moet je arts allemaal begrijpen? Ik verwacht dat je voorlopig nog wel aan de pammetjes zit. Hoeveel neem je deze dagen?
En dat je verdrietig wordt van alles en niets, dat hoort erbij vrees ik.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Maar ik ga de kliniek in om de pammen te detoxen.

Ik zit nu op 3 mg lorazepam.

Ik verwacht dat ik in ieder geval over ga op diazepam en vind het zelf niet voor de hand liggend dat ik thuis een voorraad lorazepam neerleg.
Ik snap serieus de redenering niet.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Alinde zei:
Maar ik ga de kliniek in om de pammen te detoxen.

Ik zit nu op 3 mg lorazepam.

Ik verwacht dat ik in ieder geval over ga op diazepam en vind het zelf niet voor de hand liggend dat ik thuis een voorraad lorazepam neerleg.
Ik snap serieus de redenering niet.
Klik om te vergroten...
Ja, was niet geheel zo gepland denk ik. Volgens mij moet je dan overstappen naar 30mg diazepam en vervolgens afbouwen.
Succes en mooie vooruitzichten!
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dank je!

Er moeten maar duidelijke afspraken komen dat de Brijder de benzo’s begeleidt. Mijn psychiater is van ‘lange halen snel thuis’ met zijn recepten, dat zegt ie zelf ook. Maar bij medicijnverslaafden is dat niet zo handig.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Laatste nachtje voor de opname.

Hopelijk komt er dan weer wat kleur in het leven, over een tijdje.

Vanaf 4 mei 2x terugval gehad met alcohol, 7 dagen in totaal.
Dus heel veel dagen niet gedronken maar de terugvallen waren alsof ik iets in te halen had.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#8
Alinde zei:
Laatste nachtje voor de opname.

Hopelijk komt er dan weer wat kleur in het leven, over een tijdje.

Vanaf 4 mei 2x terugval gehad met alcohol, 7 dagen in totaal.
Dus heel veel dagen niet gedronken maar de terugvallen waren alsof ik iets in te halen had.
Klik om te vergroten...
Ja, zo gaat dat. Doorgaan waar je gebleven was :/

Geniet van je laatste nachtje thuis en zet ‘m op :)
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Dank je wel!

ik ben zeker van plan jullie op de hoogte te houden. Zal kijken of het lukt niet al te herkenbaar te schrijven.

Er is nu meer contact met familie en bij beide terugvallen wist ik dat het snel ontdekt zou worden. Toen heb ik t tempo maar wat opgeschroefd ofzo…

Als ik goed lees had de psychiater voor 4 maanden lorazepam voorgeschreven. Ik heb t afgebeld bij de apotheek dus ik hoop dat dat wel goed opgepakt is, dat t niet morgen alsnog klaar ligt.

Ik voel me heel depressief al een tijdje. Hopelijk komt er wat energie als de pammen weg zijn.
Ben wel blij dat ik in de ‘donkere dagen’ ga afbouwen. In t voorjaar ben ik veel gevoeliger voor manie.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Alinde zei:
Als ik goed lees had de psychiater voor 4 maanden lorazepam voorgeschreven. Ik heb t afgebeld bij de apotheek dus ik hoop dat dat wel goed opgepakt is, dat t niet morgen alsnog klaar ligt.
Klik om te vergroten...
Wauw, sterke stap. Mocht het morgen klaarliggen zeg je gewoon dat je het niet mee neemt.

Alinde zei:
Ik voel me heel depressief al een tijdje. Hopelijk komt er wat energie als de pammen weg zijn.
Ben wel blij dat ik in de ‘donkere dagen’ ga afbouwen. In t voorjaar ben ik veel gevoeliger voor manie.
Klik om te vergroten...
Houd er rekening mee dat depressie tijdens afbouw en evt PAWS erger kan worden. Maar houd ook in je achterhoofd dat het uiteindelijk allemaal beter wordt, je hele leven en denken zal erop vooruitgaan. Laat je sowieso niet opjagen met de Benzo's. Slow and steady wins the race.
H
HappyMindLid
01-01-2024, 00:00
#11
Heel veel succes, kracht en moed toegewenst. Aan de start van een nieuw hoofdstuk, waarbij jij in het middelpunt staat met al jouw eigen emoties, behoeftes en hoe je in jouw manier van leven staat en uiteindelijk wil komen te staan. 🌻
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#12
wat spannend moet dit zijn voor je heel veel sterkte :redheart:
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#13
Zet 'm op vandaag @Alinde 😘
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#14
IMG_1106.jpeg
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#15
Alinde zei:
Drank is er idd niet meer en pammen wilde ik ook allemaal meenemen naar de Brijder vandaar dat ik de nieuwe voorraad niet begrijp.

En word er ook wel wat verdrietig van want begrijpt mijn arts het nou echt niet?
Klik om te vergroten...

Heel handig is het niet, maar zie het maar zo: beter dat de apotheek het vernietigt, dan dat het jou vernietigd wanneer je terugkomt.

Al had je het via de apotheek al stopgezet volgens mij. Goed dat je die voorzorgsmaatregelen neemt.

Heel veel succes komende tijd! ❤️
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Fijne eerste dag gehad. Onze groep is wat rustiger dan gemiddeld en daar zijn we allemaal wel blij mee, lijkt het.

Ik zie niet meer zo op tegen deze drie weken.

Het is fijn om mensen om me heen te hebben, je kunt elkaar opzoeken maar het hoeft helemaal niet.

De kamer is helemaal donker, dat is ook prettig.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ja idd thuis zal alles heel lekker smaken. Jammer dat we niet zelf kunnen koken maar dat heeft met veiligheid te maken.

Ik weet niet precies hoe het laatste stuk zal gaan. Hangt misschien ook af van de drukte en andere factoren.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Redelijk geslapen. Ik merk dat het gisteren veel geweest is, alle gesprekken, gezichten, verhalen. De weg nog niet weten etc.

De medicatie is nog niet veranderd, volgens mij gaat dat morgen gebeuren.

Gisteravond wel even gehuild bij de tv, dat ik hier nu zomaar tussen wildvreemde mensen voor de tv zat voelde even heel raar. Ben gewoon blijven zitten, geen tranen met tuiten maar gewoon ff emotioneel.

Verder heel veel wisselende gezichten van personeel. Allemaal lief maar lastig te onthouden wie waarover gaat. Dat zal wel wennen na paar dagen.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#19
Alinde zei:
Dank je. Voel me wel slecht nu. Heb wel gegeten maar zat niet lekker aan tafel en gesprekken voeren was ook moeilijk.

Ik zie er ook niet uit. Ouders komen vanmiddag op bezoek en vind wel vervelend dat ik er zo verrot bij loop. Heb nog niet eerder bezoek gehad maar lijkt of ik er niet op vooruit ga zo, terwijl t vorige dagen wel ging.
Klik om te vergroten...
Lieve schat, dit is je derde dag daar. Het hoeft nog helemaal niet vooruit! En zeker met het afbouwen van benzo's zal het waarschijnlijk ook nog wel even niet voelen als vooruitgang. Hoort er echt allemaal bij!
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Dankjewel!!!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...5859606162...80
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."