Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTijd van bezinning - waar?

Tijd van bezinning - waar?

1591 antwoorden
178 weergaven
18-5-2026
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#1
Alinde zei:
En we weten eigenlijk oprecht niet waarom mijn arts mij bij DSW niet wilde doorverwijzen naar GGZ Solutions
Klik om te vergroten...

De arts staat los van de verzekering. De arts verwijst door naar Solutions en de betalende factor is DSW. Of CZ. Of IZZ. Of VGZ. Of de Hema.
Het enige wat zou kunnen is dat DSW een soort machtiging wilt zien van de arts dat je hulp nodig hebt. Dat leek me bij jou niet zo'n lastige

Alinde zei:
En ik weet niet, wie met wie heeft gesproken. Er is een familiegesprek geweest met de Brijder maar daar was ik niet voor uitgenodigd. En juist dat is een enorme trigger geweest.
Klik om te vergroten...

Ook heel herkenbaar.
Toch triest dat instanties dit zomaar doen.
Ik heb daar destijds ook heel veel last van gehad.
Heb de woorden: "er wordt over mij gesproken ipv met mij" heel vaak benoemd.
Ik ben bij familie ook anders neergezet dan het daadwerkelijk is. Ik heb me bv vaak moeten verdedigen op het werk. Dat had vaak traumatische gevolgen. Maar er werd dan benoemd tegen familie: "Kordi was impulsief in zijn handelen". Pislink was ik destijds. En nu nog wel als ik er over na denk haha.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dank je!

Ik ben toen heel even in t ziekenhuis geweest maar voor de buitenwereld leek het op een ongelukje en zo is het toen mijn dossier in gegaan. Het was een poging met daden. Ik weet niet wat de regels zijn omtrent dit onderwerp, op dit forum.

Ik ben gewoon heel erg eerlijk geweest maar dat is natuurlijk niet leuk voor hem om te horen. Sowieso is het een lastig onderwerp.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Jeetje heftig dat laatste.

Mijn psychiater gaf mij idd geen verwijzing en we weten niet waarom niet. De familie is er echt aan onderdoor gegaan. Zij hebben een half jaar een volwassen dochter in crisis verzorgd.

Bij het invullen van de lijsten in de kliniek behoor ik tot de zwaarste categorie. Geen daginvulling, financieel niet zelfstandig, geen partner, geen kinderen, klein netwerk. Het ligt niet aan je middel. Sommigen zitten jaren aan de coke maar ze werken, hebben een gezin etc. Je kunt het niet vergelijken. Ik ben meer en meer geisoleerd geraakt.

Laatst heeft mijn oudste broer mijn voorraad medicijnen meegenomen hier omdat ik mezelf er niet mee vertrouwde. Dus nadat ik het hem gevraagd had. Vanmiddag belde hij wat hij er nu precies mee moet want nu ligt het daar te liggen haha. Ik hoef het hier eigenlijk ook niet meer dus het moet maar terug naar de apotheek.

Ik zal een andere keer wat meer update geven. Het zijn veel afspraken deze week. Het was koud hier, vandaag.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Sorry soms doen de toetsen niet wat ik wil.

Broer belt ´gewoon´ mijn psychiater op zijn privé nummer als er iets is. Ik doe altijd via het secretariaat zoals het hoort. Ik zie net dat ik ook niet eens een 06 van hem heb.

Ik realiseerde me wel, ik moet gewoon voor januari mijn medicatie op orde hebben. Zal bij Brijder ook aan mijn ambulant begeleider vragen wat die daarin voor advies geeft. Het is nu zo gelopen dat broer sinds aug 2022 mee kijkt met de medicatie maar dit zou niet nodig moeten zijn. En ik had hem gevraagd mijn voorraden mee te nemen omdat ik in de war was en destructief maar ook dit zou niet nodig moeten zijn. Ondertussen heb ik bijna niets meer nodig, maar dat wat ik nodig heb dat moet er wel zijn.

Het wordt allemaal nog spannend met de baby maar de medicatie moet gewoon klaar liggen.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#5
Medicatie in zakje niks voor je?

Baxterrol dispensers -

www.medimpex.nl www.medimpex.nl

Kun je iedere week de rol halen bij de apotheek. Ieder inname moment is een zakkie
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ja die heb ik!

Alleen nu komt er een seroquel zo nodig bij en die kon niet meer mee op de rol. Ik snap ook wel dat ik erg lastig ben. Maar het is voor mij ook nieuwe situatie dat ik geen benzo´s meer heb. En geen voorraden meer dus want die heb ik laten meenemen door de familie. Of hebben ze zelf meegenomen.

Het gaat eigenlijk heel goed maar als ik bijv niet slaap en er gaat iets mis met de baby dan is het wel gevarenzone. Ik bedoel, stel dat de broer die mij nu helpt, even niet beschikbaar is. Ik moet gewoon de medicatie op orde hebben.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Alinde zei:
Ja die heb ik!

Alleen nu komt er een seroquel zo nodig bij en die kon niet meer mee op de rol. Ik snap ook wel dat ik erg lastig ben. Maar het is voor mij ook nieuwe situatie dat ik geen benzo´s meer heb. En geen voorraden meer dus want die heb ik laten meenemen door de familie. Of hebben ze zelf meegenomen.

Het gaat eigenlijk heel goed maar als ik bijv niet slaap en er gaat iets mis met de baby dan is het wel gevarenzone. Ik bedoel, stel dat de broer die mij nu helpt, even niet beschikbaar is. Ik moet gewoon de medicatie op orde hebben.
Klik om te vergroten...
Ligt toch niet aan jou. "zo nodig" kan praktisch gezien nou eenmaal niet in een baxter. Of nouja het zou natuurlijk kunnen maar als je 1 keer in de maand noodzaak hebt om te nemen zit je met 27+ pillen "voor niks".
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ok dank je.

Ik heb nu idd te maken met een zo nodig.
Daarnaast met een Anabus die om praktische redenen niet op de rol moet. IK moet volgens mij kunnen laten zien dat ik het uit het potje haal.

In principe is het nu geregeld.

Broer 1 zegt dat ik het met broer 2 'niet te groot' moet maken. IK zeg, hij staat al 19 jaar dag en nacht voor me klaar.... het IS groot.
Broer 1 zegt dat ik broer 2 even moet bellen, op een rustig moment als het mij uit komt. Dat hoeft niet vandaag. Het mag morgen, overmorgen, zondag. Niet s avonds laat.

Dat is moeilijk maar dat ga ik doen.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik kom er nu achter dat mijn ambulant begeleider, die van huis uit maatschappelijk werker is, boven alle artsen staat.

Ik had voor kerst verlenging gevraagd. Kreeg bij wijze van hoge uitzondering een gesprek met de arts zonder dat ik het had aangevraagd. Meestal krijg je de verpleegkundig specialist te spreken, wat ook prima is. Meestal moet je er 30 x om vragen maar ik kreeg het voor niks.
Ze gaven aan dat ik verlenging zou krijgen mits ik met de antabus zou beginnen. Anders deden ze het niet. Ik had er zelf uiteraard al over nagedacht en ik ging met de antabus starten. Ze regelde meteen het beeldbellen erbij incl dagen en tijden.

Vandaag hoor ik dat deze vorm van chantage uit de koker van mijn AB komt.

Ik vroeg of die andere dat ook kwam. Hij zei nee ik weet van niks, wat bedoel je. De tweede verlenging na kerst:
Ik had nog koorts en wilde iets langer blijven. Ze zeiden: We gaan het overleggen maar dan ga jij nu een vriendin bellen die je thuiskomst gaat begeleiden. Flessen weg en dat soort dingen.

Ik hoorde ook dat de AB dit soms kan doen.

Ab zei, nee Alinde die kwam niet van mij. En nee Alinde daar begin ik ook niet aan. En het is ook goed voor jezelf om de puinhoop nog ff te zien.
Ik zei, ik wist alleen nog dat ik twee keer de wc niet gehaald had, met diarree. En dat ik de hele week rode wijn had gedronken. Ab zei: Nee daar begin ik echt niet aan.

Hahaha mijn AB is cool.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#10
We hadden het gisteren even over mijn binnenkomst bij de tweede detox. Ik was in een slaapshirt, met een legging, zonder verdere spullen. Wel mijn paspoort.
Blauw oog en flinke wond bij mijn lip.

Ab zei:
Het leek of je zelf bang was voor een delier, maar wij waren niet bang voor een delier. Je wist precies te vertellen waar je was en hoe laat en je kon een gesprek voeren.

Ik heb volgens mij het woord delier helemaal niet in de mond genomen want weet niet precies wat dat is. Maar ik denk dat ik hem wel begrijp. Ik was het begrip op de realiteit aan het verliezen maar tegelijk ook weer niet.

Tijdens de eerste opname had ik het continu met Mevrouw Facilitair aan de stok. Tijdens de tweede opname zag ik haar weer. Zij zag mij ook uiteraard. Met mijn blauwe oog, kapotte lip en in mijn slaapshirt. Dus na de intake ging ik meteen naar mevrouw Facilitair toe en zei: Trudy sorry!

Gisteren pas begreep ik dat zij waarschijnlijk al lang niet meer bezig was met wat gebeurd was, maar meer met die pyjama en dat blauwe oog en mijn medische toestand. Dat het fijn was dat ik meteen haar naam wist en de hele situatie. Ik heb voor de rest heel fijn contact met haar gehad en heel goede gesprekken.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik was gisteren overdag moe en niet zo lekker. Gisteravond na het eten ben ik in slaap gevallen, geloof ik, en ergens in de nacht weer wakker geworden en wakker gebleven.

Moet mezelf even resetten nu. Vanmorgen rond 6 uur koffie genomen en nu blijf ik ook gewoon wakker. Valt me wel op hoe laat deze volksbuurt tot leven komt, in de meeste huizen is het nog steeds donker.

Ik heb nog nooit zo weinig medicatie geslikt als nu. Bijzonder is dat.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#12
Alinde zei:
Ik moet gewoon de medicatie op orde hebben
Klik om te vergroten...

Dat is ook zo.
Je bent een volwassen vrouw en kan dat ook.
Zakje met medicatie, potje met antabus, en een doosje seroquel (of desnoods een paar op voorraad en de rest bij iemand anders. Maar dat je wel even vooruit kan).
Leg het op een vaste plek. Dan weet je ook altijd waar het ligt en geeft je dat geen onrust.

Alinde zei:
Daarnaast met een Anabus die om praktische redenen niet op de rol moet. IK moet volgens mij kunnen laten zien dat ik het uit het potje haal.
Klik om te vergroten...

Slim van ze.
En goed dat ze het zo doen.
Dit blijft toch een essentieel medicijn.

Alinde zei:
Broer 1 zegt dat ik het met broer 2 'niet te groot' moet maken. IK zeg, hij staat al 19 jaar dag en nacht voor me klaar.... het IS groot.
Klik om te vergroten...

Ik denk dat hij ermee wilt zeggen: maak het niet te zwaar beleden.
Hij staat al 19 jaar voor je klaar. Hij zal zich ook zorgen om zijn zus maken. Dat is heel normaal.
Maar probeer dat niet te negatief in te zien. Uiteindelijk zijn het zijn keuzes geweest om te doen wat hij gedaan heeft.
Denk dat je het een beetje in deze context moet zien.

Bellen zal goed zijn.
Maar de vraag is of je dat alleen moet doen als je het moeilijk vindt.
Kan broer 1 bv niet bij je komen en samen bellen, of de AB.

Alinde zei:
Ik heb volgens mij het woord delier helemaal niet in de mond genomen want weet niet precies wat dat is
Klik om te vergroten...

Plotselinge verwarheid heel kort gezegd.
Dat zul je thuis met 4 flessen wijn op minder hebben, maar treedt vooral op als je gelijk stopt (geloof ik) of veel minder drinkt. Daarom is afkicken in kliniek goed. Dan krijg je geen delier ivm opvang dmv medicatie.

Alinde zei:
Moet mezelf even resetten nu. Vanmorgen rond 6 uur koffie genomen en nu blijf ik ook gewoon wakker.
Klik om te vergroten...

Goed dat je een slechtere nacht bent doorgekomen zonder extra medicatie

Alinde zei:
Ik heb nog nooit zo weinig medicatie geslikt als nu. Bijzonder is dat.
Klik om te vergroten...

Ben daar trots op!
De eerste stappen naar een nieuw leven.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Dank je wel!

Ik begrijp inderdaad van de andere familie dat Jongste Broer het contact niet wil stoppen, maar wel wil praten. Apart want mijn eerste reactie is juist, even niet praten, even geen contact. Even rust. En daar kan het dan ook weer onduidelijk worden.
Ik heb bij Brijder, in december, tegen broer toegegeven dat ik in oktober een suicidepoging had gedaan. Dit was helemaal niet zo gepland om dat te zeggen. Ik heb oktober 2023 dus een suicidepoging gedaan.... en in december 2023 zat ik met broer bij de Ambulant Begeleider en heb ik aan het einde van het gesprek dit opgebiecht.

Ik denk dat Ambulant Begeleider een heleboel vragen heeft gesteld en dat dit er toen uit kwam. Het was wel even stil, weet ik nog.

Ben ergens wel blij dat ik het verteld heb maar het kwam natuurlijk niet zo lekker binnen. Broer doet alles voor me en ik probeer er een einde aan te maken. Ik zal in het weekend of daarna contact opnemen met hem. Kijken of we face to face kunnen praten. Als hij dat wil.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#14
Alinde zei:
Broer doet alles voor me en ik probeer er een einde aan te maken
Klik om te vergroten...

Probeer het te zien als:
Ik zat in oktober diep in de put (mogelijk ook zwaar onder invloed) en deed een zelfmoordpoging. Echt serieus? Of waren het meer woorden dan daden?
Maar je moet je daarover niet schuldig voelen tov je broer. Onder het motto: "hij doet alles voor me". Hij is nl niet de oorzaak dat je dit hebt gedaan, en ik denk dat hij dit ook zeker wel zal weten als hij je echt kent. Dat het moeilijk is om te horen dat je zusje een ZMP heeft gedaan, dat is logisch. Maar bestraf jezelf niet door te negatief te denken. Dat is denk ik ook wat je andere broer bedoelt wat je gisteren typte
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ook neemt AB de periode van de opsluiting best wel serieus. Ik heb in oktober een tijd in het huis van mijn ouders gezeten met ramen en deuren op slot. Dit om te voorkomen dat ik weer naar de winkel ging. Want ik ging desnoods kruipend door het gras in de regen naar de winkel. Desnoods haalde ik wijn zonder te betalen. Een paar keer werden we fysiek. Als ik wijn wil, dan wil ik wijn.

Voor de duidelijkheid, ik zat binnen en had niet de sleutel. Dit heeft enkele weken zo geduurd denk ik.

Dat verklaart misschien waarom de gesloten kliniek een bevrijding voor mij was. Dat alle remmen los gingen, dat ik meteen een crimineel vriendje had. Ik had iets grenzeloos en ik had vooral veel moeite met die gesloten deur. Dat noemde ik ook vaak bij de dagsluiting.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#16
Alinde zei:
Ook neemt AB de periode van de opsluiting best wel serieus. Ik heb in oktober een tijd in het huis van mijn ouders gezeten met ramen en deuren op slot. Dit om te voorkomen dat ik weer naar de winkel ging. Want ik ging desnoods kruipend door het gras in de regen naar de winkel. Desnoods haalde ik wijn zonder te betalen. Een paar keer werden we fysiek. Als ik wijn wil, dan wil ik wijn.

Voor de duidelijkheid, ik zat binnen en had niet de sleutel. Dit heeft enkele weken zo geduurd denk ik.

Dat verklaart misschien waarom de gesloten kliniek een bevrijding voor mij was. Dat alle remmen los gingen, dat ik meteen een crimineel vriendje had. Ik had iets grenzeloos en ik had vooral veel moeite met die gesloten deur. Dat noemde ik ook vaak bij de dagsluiting.
Klik om te vergroten...

Wow Alinde.
Wat een heftig verhaal dat je opgesloten bent ..... in je ouderlijk huis.
Deze vrijheidsberoving gaat mijn inziens alle beperken te buiten.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#17
Alinde zei:
Ook neemt AB de periode van de opsluiting best wel serieus. Ik heb in oktober een tijd in het huis van mijn ouders gezeten met ramen en deuren op slot. Dit om te voorkomen dat ik weer naar de winkel ging. Want ik ging desnoods kruipend door het gras in de regen naar de winkel. Desnoods haalde ik wijn zonder te betalen. Een paar keer werden we fysiek. Als ik wijn wil, dan wil ik wijn.

Voor de duidelijkheid, ik zat binnen en had niet de sleutel. Dit heeft enkele weken zo geduurd denk ik.

Dat verklaart misschien waarom de gesloten kliniek een bevrijding voor mij was. Dat alle remmen los gingen, dat ik meteen een crimineel vriendje had. Ik had iets grenzeloos en ik had vooral veel moeite met die gesloten deur. Dat noemde ik ook vaak bij de dagsluiting.
Klik om te vergroten...
Zo da’s heftig 😢
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ja verklaart ook beter waarom ik 2 weken na mijn vrijlating, dronken op de vloer lag in het kantoor van AB.

Meestal ben ik van het kleiner maken en relativeren maar het was een heftige tijd. De zelfmoordpoging was ook tijdens de opsluiting zeg maar. Ik ga het nu allemaal pas beter zien. Hoe ik in de kliniek ook de realiteit enigszins uit het oog verloor en in mum van tijd t vriendinnetje van de grootste gluiperd was. Hoe dat ook weer allerlei consequenties had.

t Is achteraf allemaal wel te verklaren dat ik in december bont en blauw daar binnen kwam. Overigens heeft niemand mij aangeraakt. De gluiperd niet (helemaal niet) en t blauwe oog was van het vallen.

AB zei gisteren ook: Alinde heb je nog meer verrassingen of hebben we nu alles gehad. Ik zei: Ab we hebben nu alles gehad hoor. Echt.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#19
Alinde zei:
Aan de ene kant ben ik zwak geweest, aan de andere kant ben ik ook sterk geweest.

Tijdens de opsluiting logeerden mijn broers in de kamer op een matras. Het was niet anders. Ik was het er wel mee eens hoor. Ik kon niet naar een kliniek, al maanden niet, en toen zijn we zelf kliniekje gaan spelen. Broers meldden bij hun bazen dat ze gingen thuiswerken en zo had ik 24 uurs bewaking. Als ik raar gedroomd had kon ik met ze praten, als ik niet kon slapen kon ik naar ze toe gaan.

Nog steeds vraag ik mij af waarom een gewone opname nog niet aan de orde was. Anderen hebben veel minder lang hoeven wachten, veel minder ver hoeven gaan.
Klik om te vergroten...

Ik begrijp ook niet waarom je niet eerder ergens binnen kon.
Klinkt als een crisis. Of op zijn minst een snelle behandeling.
Of hield familie een opname tegen? Omdat ze graag de vlag voor de buitenwereld goed wilde/willen laten wapperen zoals je reeds eerder schreef?
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Aan de ene kant ben ik zwak geweest, aan de andere kant ben ik ook sterk geweest.

Tijdens de opsluiting logeerden mijn broers in de kamer op een matras. Het was niet anders. Ik was het er wel mee eens hoor. Ik kon niet naar een kliniek, al maanden niet, en toen zijn we zelf kliniekje gaan spelen. Broers meldden bij hun bazen dat ze gingen thuiswerken en zo had ik 24 uurs bewaking. Als ik raar gedroomd had kon ik met ze praten, als ik niet kon slapen kon ik naar ze toe gaan.

Nog steeds vraag ik mij af waarom een gewone opname nog niet aan de orde was. Anderen hebben veel minder lang hoeven wachten, veel minder ver hoeven gaan.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...5758596061...80
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."