Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Ā© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTijd van bezinning - waar?

Tijd van bezinning - waar?

1591 antwoorden
181 weergaven
18-5-2026
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#1
De kinderloosheid is een groot thema en was ook aanleiding tot de crisis. Een van de aanleidingen.

Moeilijke dag vandaag. Teveel hooi op mijn vork gehad en nu dit er nog bij. Deze emotie.
K
Koffieb00nLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik raad het festival ook af. Zijn echt veel triggers hoor en vergis je niet in de onbewuste groepsdruk of het gevoel er niet bij te horen. Mensen in mijn NA groep zeggen: sla het eerste jaar in herstel alle feestjes maar even over.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Over twee weken een festival aan de andere kant van het land. We gingen vaak met 6 personen, allemaal bekenden.
Nu gaan opeens allemaal anderen mee. En overal drank natuurlijk. Misschien is het nog iets te vroeg.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Alinde zei:
Over twee weken een festival aan de andere kant van het land. We gingen vaak met 6 personen, allemaal bekenden.
Nu gaan opeens allemaal anderen mee. En overal drank natuurlijk. Misschien is het nog iets te vroeg.
Klik om te vergroten...
Ik weet wel zeker dat ā€˜t te vroeg voor je is.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hmmm ik dacht meer aan de drukte. En de lange reis. Het is jammer want ik zie die vrienden niet zo vaak. Maar ik voel me nu zo ongelofelijk belabberd dat ik er ook niet de energie voor heb.

Qua alcohol ben ik clean sinds begin mei. Maar met de pillen deze week de mist in gegaan. Ik heb de pillen van 3 dagen, gebruikt in 2 dagen.

Ze zijn nog in beheer bij mijn moeder dus ik heb het wel opgebiecht.

Ben gewoon heel druk in mijn hoofd geweest en nu dat is omgeslagen voel ik mij echt ellendig. Echt ziek. Vandaag wel naar wrap cursus geweest maar zo weinig energie.

Vorig weekend ook al heel erg moe. Afgelopen dinsdag knop om gezet voor de dierentuin maar ook daarmee mezelf voorbij gelopen.

Voel me ziek van vermoeidheid, bah.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Alinde zei:
Hmmm ik dacht meer aan de drukte. En de lange reis. Het is jammer want ik zie die vrienden niet zo vaak. Maar ik voel me nu zo ongelofelijk belabberd dat ik er ook niet de energie voor heb.

Qua alcohol ben ik clean sinds begin mei. Maar met de pillen deze week de mist in gegaan. Ik heb de pillen van 3 dagen, gebruikt in 2 dagen.

Ze zijn nog in beheer bij mijn moeder dus ik heb het wel opgebiecht.

Ben gewoon heel druk in mijn hoofd geweest en nu dat is omgeslagen voel ik mij echt ellendig. Echt ziek. Vandaag wel naar wrap cursus geweest maar zo weinig energie.

Vorig weekend ook al heel erg moe. Afgelopen dinsdag knop om gezet voor de dierentuin maar ook daarmee mezelf voorbij gelopen.

Voel me ziek van vermoeidheid, bah.
Klik om te vergroten...
Probeer toch maar actief te blijven. Wandeling iedere dag op een vast tijdstip bijvoorbeeld.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ben nu weer nachtje op t platteland bij familie. Ik kan zo slecht tegen alleen zijn. Al een paar jaar, maar met wat wijntjes ging het wel.

Mijn gedachten gaan dan vastlopen. We hadden een opdracht van de wrap cursus waardoor ik ook erg met verleden bezig was. (Na telefonisch overleg heb ik de opdracht ook even terzijde geschoven)

Even wennen aan t idee dat het festival aan me voorbij gaat. Ik had eerst nog t plan van daaruit nog een aantal dagen weg te gaan. Maar t lukt dus ook nog niet zo goed om de medicatie zelf te beheren.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Wow wat een lieve fijne berichten! Ik houd het even kort, het is okƩ hier tot nu toe.

Mijn spv was vanmorgen meteen achter de medicatie aan gegaan want was zeker een vergissing.
Ze had voor tienen al van alles gebeld en gemaild, heel netjes.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Alinde zei:
Ik krijg dat hoofd van mij soms echt niet meer rustig.
Ik heb nog geen nieuwe manier gevonden om de gedachten rustig te krijgen.

Ik heb me vrijdag bij de wrap-cursus ook niet fijn gevoeld. Al die persoonlijke dingen van iedereen… en ik was zo moe.

Soms is het net even te blij allemaal. We kregen ook een kaart, daar kon je iets aan jezelf schrijven en die sturen zij dan op, later in het jaar. Maar ik was alleen maar negatief. Heb het nog niet gedaan. Tegen je zin zo’n kaart schrijven en dan elke keer als je de brievenbus open doet, bang zijn dat dat ding er in zit.
Het was ff niet het moment.
Klik om te vergroten...
Joh, het komt wel weer goed. Heb je jouw piekergedachten met iemand gedeeld?

Wat zou je er van vinden om een kaart of brief te schrijven aan Alinde van 6 jaar oud? Zou dan een liefdevole boodschap kunnen opbrengen?
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik krijg dat hoofd van mij soms echt niet meer rustig.
Ik heb nog geen nieuwe manier gevonden om de gedachten rustig te krijgen.

Ik heb me vrijdag bij de wrap-cursus ook niet fijn gevoeld. Al die persoonlijke dingen van iedereen… en ik was zo moe.

Soms is het net even te blij allemaal. We kregen ook een kaart, daar kon je iets aan jezelf schrijven en die sturen zij dan op, later in het jaar. Maar ik was alleen maar negatief. Heb het nog niet gedaan. Tegen je zin zo’n kaart schrijven en dan elke keer als je de brievenbus open doet, bang zijn dat dat ding er in zit.
Het was ff niet het moment.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Wrap gaat niet door morgen. Nu wel lekker maar misschien komt er in september nog een week bij.

Ik ben zo moe en voel me zo verrot. Gisteravond ging het wel weer even maar nu zo moe.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Dank je. Ik had voor de wrap-bijeenkomst al contact gehad met de docent, dat ik er ff niet uit kwam.

En in de groep ook verteld van dat voogd-gebeuren en dat de baby kennelijk 4 ouders heeft en dat ik me buitengesloten voelde. Was niet eens van plan dat te delen.

Ja de kaart kan later nog. Ik had geen inspiratie.

Deze groep duurt 8 weken. Ik heb zo veel mensen ontmoet in een paar maanden, teveel eigenlijk. Je zit er voor jezelf, zeggen ze. Maar natuurlijk luister je naar de anderen. Mijn geheugenkaartje raakt alleen vol.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Heb vannacht van alles lopen/zitten doen. Knutselen, brief schrijven etc. Met het idee, dan word ik zo wel moe. Later in de nacht nog wel heel vast geslapen maar dat is dan maar een paar uurtjes geweest denk ik.
K
Koffieb00nLid
01-01-2024, 00:00
#14
Een ding wat mij altijd moe krijgt: zwemmen. Hoe langer hoe beter en je valt gegarandeerd als een blok in slaap in de avond.
R
RnB_fanLid
01-01-2024, 00:00
#15
En stel jezelf gerust met de gedachte dat een mens echt niet veel slaap nodig heeft (ik heb een kind, dus heb de vuurdoop gehad).. Alleen van die gedachte al, val ik meestal alsnog in slaap!
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Best depressief geworden. Zo veel tekst als ik eerst had, zo weinig nu.
Heb wel activiteiten maar daarbuiten nergens zin in. Vorige week dus wel alcohol gehad, na woensdag niet meer.

Zo rot, eerst zo’n strijdlust en dan weer zo’n omslag waarbij alle energie weg is. Op de fiets ergens heen kost al moeite.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#17
Alinde zei:
Best depressief geworden. Zo veel tekst als ik eerst had, zo weinig nu.
Heb wel activiteiten maar daarbuiten nergens zin in. Vorige week dus wel alcohol gehad, na woensdag niet meer.

Zo rot, eerst zo’n strijdlust en dan weer zo’n omslag waarbij alle energie weg is. Op de fiets ergens heen kost al moeite.
Klik om te vergroten...
Probeer actief te blijven, en je over ā€œgeen zinā€ heen te zetten. Je zult merken dat het helpt. Houd moed 😘.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Overigens bij de wrap-cursus, als iets een beetje persoonlijk wordt, wordt het afgekapt en wordt gevraagd het onderwerp centraal te houden.

Dat is wat ik lastig vind aan die groepen. Je raakt soms net een pijnpunt en dan wordt het afgekapt. En kom je weer niet bij de emotie.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#19
Alinde zei:
Overigens bij de wrap-cursus, als iets een beetje persoonlijk wordt, wordt het afgekapt en wordt gevraagd het onderwerp centraal te houden.

Dat is wat ik lastig vind aan die groepen. Je raakt soms net een pijnpunt en dan wordt het afgekapt. En kom je weer niet bij de emotie.
Klik om te vergroten...
Zit je met die behandelaars ook 1 op 1? Dan kun je vragen dat naar een privƩ sessie mee te nemen.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Bij de Wrap werk je klassikaal, met twee docenten/facilitators.
Je kunt ze benaderen voor 1 op 1 gesprek. Ik heb dat 2 x gedaan.

Gisteren zei een groepslid iets wat voor mij heel nuttig was en toen reageerde ik en toen werd gevraagd het centraal te houden. Wat ik wel begrijp maar wat wel inherent is aan groepsdingen.

Heb diegene in de pauze nog even verder gesproken.

Ben beetje bang dat de clean en nuchter groep ook zoiets is waarbij je vooral niet gaat kijken WAT je nou eigenlijk aan het verdoven bent.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...5556575859...80
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."