Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTijd van bezinning - waar?

Tijd van bezinning - waar?

1591 antwoorden
182 weergaven
18-5-2026
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Deze dag gaat goed. Waar ik vorige keer op de crisiskamer van de Brijder kon omdat de onttrekking enorm heftig was... valt het alles mee. Morgen toevallig bloedprikken bij mijn SPV dus ik kan dan ook niet dronken aankomen. Verder kan ik meer dagen dagbehandeling gaan doen waar eerst de groepen vol waren, dus veel meer structuur in de komende weken.

Vanavond meeting. Was drukke dag maar gaat dus best goed. Ik kan ook weer genieten van eten waar ik dat met de benzo´s niet meer echt kon had ik het idee. Mag dus niet sharen maar t is fijn dat je er wel heen mag juist in gebruik. Dat alleen als update.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dank je. Ik wil denk ik even niet de hoeveelheden bespreken.

Ik wil sowieso even niks, vies nat weer. Later wat meer en ook over de inspirerende posts van eerder vandaag.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Alinde zei:
Zat te denken, vind jullie soms wel hard maar nooit respectloos. Dat is de mooiste combinatie. Vind dit zo'n mooi forum. Vanavond meeting en degene met wie ik ga, daar zou ik niet tegen liegen over gebruik. Zal ook zeggen dat mijn gebruik tm gisteren aangehouden heeft, ik merkte dat diegene dacht dat ik vorige week gestopt was.
Klik om te vergroten...
Toch blijf ik het gevoel houden dat je ons (en misschien ook wel anderen) op afstand houdt. Geen zin, te lang, te moe, enz. Als je er bovenop wil raken zul je toch zin moeten gaan maken. Begin maar eens bij je sponsor om haar toe te laten tot de echte Alinde.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#4
@Alinde bel je sponsor ASAP.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#5
_shikantaza zei:
@Alinde bel je sponsor ASAP.
Klik om te vergroten...
DIt is een beetje wat ik bedoel. De een roept, zoek een andere sponsor, bel een fellow, bel een fella

IK slik weer pammen ivm het mogelijke insult. Mijn ouders hebben lief voor mij gezorgd. Ik wil ff liggen gewoon. En als Fella mevrouw van hiertegenover weer thuis is ga ik daar misscshien even eeen
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#6
Lieve Alinde,

Wat ontzettend rot dat je je nu zo voelt als dat je je voelt. In je laatste berichten lees in veel wantrouwen en m.i. is dat onterecht. Leden proberen je hier eindeloos te helpen en ja daar zit wel eens wisselend advies tussen.

Daarnaast kijken wij van een flinke afstand waardoor we soms ook patronen herkennen die je misschien minder herkent als je er middenin zit. Dat kan confronterend zijn, maar ik heb hierin naar jou toe nooit een vervelend woord gezien. En zeker niemand heeft ooit gezegd dat jij er nooit komt, dat je nog steeds niet bij stap 12 bent oid. Sterker nog, er is je aangeraden om de stappen rustig te doorlopen.

Je berichten op dit moment komen wat verward over en alsof je de grip op het hier en nu een beetje kwijt bent. Dat is waarom men je aanraadt nu iemand te bellen. We maken ons zorgen om je, iedereen gunt je een ander gevoel dan het gevoel dat je nu hebt.

Als je je topic echt dicht wil wil ik dat best voor je doen, maar niet vanavond laat. Ik wil graag vrij zijn om op mijn eigen tijd te gaan slapen. En veel liever zou ik zien dat je nu doet wat nodig is om voor jezelf te zorgen ❤️
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Even kort vanuit mij, ik heb mogelijk een insult gehad zit onder de pammen.

ik wil helemaal niet bellen ofzo ik wil rust en soep eten.

gewoon pauze kan toch altijd gewoon
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Nee gewoon nu dicht
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#9
Oke, dan sluit ik bij deze je topic.

Sterkte!
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dat spreekt me meer aan idd. Morgenochtend is er een meeting en dat is een goed idee ipv weer mijn bed niet uit te komen.

Ik lees nu dat er eigenlijk ook niet gerookt mag worden. Dat wordt bij onze NA wel gedaan.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#11
idd in de psychiaterie is vaak medicatie de oplossing denken/vinden ze
ik denk totaal van niet nu ik wat langer clean ben begin ik zelfs weer emoties te voelen en gelukkig kan zijn zonder drugs/medicatie en me rust neem door normale dingen te doen ipv eventuele benzo's die ze wouden opdringen
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Dankjewel. Hij moet het overleggen (volgens mij was hij nieuw) en dan zou het ook bij vrijgevestigde psych kunnen.

Dan is het de vraag of dat handig is, of wachten tot Brijder.

Ik heb broer gevraagd wat telefoontjes over te nemen deze week. Ik ben op.

Alleen UWV moet ik zelf nog doen woensdag.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#13
Overigens zie ik wel een groot verschil tussen jou en mij @Alinde en dat is dat je benzodiazepines voorgeschreven krijgt. Dus dat rechtvaardigt het gebruik van voorgeschreven benzodiazepines wel een beetje. En dat lijkt me erg lastig. Dat zal de tweestrijd wel vergroten.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Je bent depressief omdat het hoort bij manisch depressiviteit.

Ze kijken niet naar ‘levensfactoren’.

Mijn vorige depressieve periode kwam door de alcohol. Zeggen ze. Maar was het niet andersom eigenlijk?
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Dank je. Vanaf het moment dat ik toegaf dat ik een verslaving heb, heb ik er nog niet of nauwelijks over kunnen praten.

Ik heb gevaarlijke dingen gedaan, zie ik nu. De hoeveelheid benzo’s, het gekloot met mijn andere medicatie (ook teveel), de combinatie met drank….
De dagbestedingsgroep is er niet voor bedoeld om deze dingen van mij af te praten. Er komt sinds mei iedere dinsdag iemand van WMO bij mij en met hem kan ik er wel over praten.
De SPV wil hem nu spreken want hij is niet voor gesprekken maar voor praktische zaken. Ik zal wel aangeven dat er voor mij wel een gat was, waarin er nog niets aan/met de verslaving gedaan kon worden.

Hoe lang heb jij benzo’s gebruikt?
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Verder heb ik gedroomd van degene met wie ik voor het eerst ging drinken om het drinken.

Hij stond algemeen bekend om zijn vele gezuip. Het was een beetje zijn image. We studeerden en hij presenteerde zich bijna als een typetje, een karikatuur. Altijd grappen over bier.
Het bleek zo’n man te zijn die ‘alles begreep’ en ik was juist wat zoekende. Toen kwamen de avonden dat we samen op de bank zaten met heel veel bier. Geen feestje, niks te vieren, ook niet echt gezellig, gewoon in zo kort mogelijke tijd die flesjes er doorheen. Volgens mij was zijn relatie ook net uit.

Toen was ik 21. Een jaar later ontwikkelde ik de gewoonte om ook zonder hem - en alleen - die verdoving op te zoeken.
Het is soms ook maanden of jaren goed gegaan. Maar de laatste tijd dat gekloot met al die pillen en de alcohol dat ging niet meer. En dat isolement.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#17
Alinde zei:
Dank je. Vanaf het moment dat ik toegaf dat ik een verslaving heb, heb ik er nog niet of nauwelijks over kunnen praten.
Klik om te vergroten...
Daar is NA bij uitstek geschikt voor. Herkenning zonder oordeel 👍 en misschien krijg je nog tips.
Alinde zei:
Ik heb gevaarlijke dingen gedaan, zie ik nu. De hoeveelheid benzo’s, het gekloot met mijn andere medicatie (ook teveel), de combinatie met drank….
Klik om te vergroten...
Ook dat zullen veel verslaafden wel herkennen. Zie het als les. Doe het vanaf nu anders, dat is het enige dat je nu voor jezelf kunt doen.
Alinde zei:
De dagbestedingsgroep is er niet voor bedoeld om deze dingen van mij af te praten. Er komt sinds mei iedere dinsdag iemand van WMO bij mij en met hem kan ik er wel over praten.
De SPV wil hem nu spreken want hij is niet voor gesprekken maar voor praktische zaken. Ik zal wel aangeven dat er voor mij wel een gat was, waarin er nog niets aan/met de verslaving gedaan kon worden.
Klik om te vergroten...
Gebruik de telnrs van NA vooral om je hart te luchten. En hulp vragen is juist goed 👍
Alinde zei:
Hoe lang heb jij benzo’s gebruikt?
Klik om te vergroten...
Jarenlang onregelmatig om de conedowns van mijn coke binges op te vangen. Werd door de jaren heen wel steeds regelmatiger natuurlijk.

Na een psychose heb ik 6 maanden op 3mg Lorazepam per dag gezeten. Er af komen vond ik ern hel die ik niemand toewens. Later nog 2 maanden Temazepam elke dag enndie afbouw ging een stuk beter. Nog steeds niet leuk en ik hoef nooit meer een Benzo tenzij ik onder het mes moet.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Dank je voor je reactie.

6 maanden 3 mg is best veel idd. Ik hoor van meer dat de afbouw een hel is. Daarom snap ik ook iets beter dat ik me in april zo slecht voelde. Ik was gestopt met zelf bestellen van benzo’s en kreeg vanuit ggz nog 2 mg. Achteraf gezien is dat een hele grote stap geweest en dat gaf weer enorme zucht naar alcohol.

Ja heel bijzonder zo’n NA meeting. Ook dat zo’n groep blijvend is. De mensen van mijn huidige GGZ-groep, daar moet ik ook weer afscheid van nemen, evenals de begeleiding. Die vleugel van het gebouw, waar we nu kind aan huis zijn, die is straks weer gesloten.
Ik had het idee bij de NA groep dat sommigen er al jaren in zitten.

Nog geen bericht van Brijder en ik vraag mij oprecht af waar we nu precies op wachten. Er moeten 2 agenda’s naast elkaar gelegd worden. Hoe moeilijk is dat?

De man van WMO was er. Ik had gevraagd of we konden wandelen want ik kon mij niet concentreren op administratie etc en er is nu niets dat haast heeft. Hij had een bericht van mijn SPV dat ze een gesprek met hem wil (met zijn drieën).
Ik heb gezegd dat dat maar ff moet wachten. Dat ik op dit moment alleen maar wil weten wanneer die afspraak met Brijder is. Als ik het goed onthouden heb is die vrouw morgen ook weer vrij. Daarnaast stamt mijn signaleringsplan van Ggz uit 2007 en is er vanuit de familie een vriendelijk doch dringend verzoek voor een update. Ze hebben laatst bijv getwijfeld of ze bij ernstige ongerustheid met mijn reservesleutel mijn huis in mogen. Nou hoop ik natuurlijk dat er nooit meer zo’n situatie komt maar t is goed om daar afspraken over te hebben.
Signaleringsplan maken heeft voor mij prioriteit boven het gesprek met WMO. Hoewel hij ook signaleringsplan kan maken maar dat zou spv moeten doen.

SPV is vaak heel scherp maar er zijn ook wel eens dingen blijven liggen ‘omdat de computer ff vast liep’. Soms zijn er van die vage dingen. Overigens moet er een signaleringsplan van 2017 geweest zijn. Ook niet bepaald up to date maar beter dan 2007.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Nog geen datum voor het gesprek met de Brijder. De persoon werkt niet op woensdag (dat wist ik al) dus vandaag is er wederom geen duidelijkheid gekomen.

En wat ik al dacht, voor GGZ is de urgentie weg want ik drink niet meer en gebruik een acceptabele hoeveelheid benzo’s. Dus ik moet het gesprek met Brijder goed voorbereiden dat het probleem niet van tafel wordt geveegd.

Ik zag wel dat mijn SPV heel blij was dat ik er beter bij zat. Ze heeft vorig jaar wel moeite gedaan om een andere psychiater voor me te regelen. Dat is gelukt maar helaas raakte ik in crisis en daar heeft ze ook echt veel tijd in gestoken.

De vorige psychiater dacht erg in diagnoses en pillen dus er kwamen telkens pillen bij en hij hielp nauwelijks met afbouw. Verder steeds zoeken naar nog meer diagnoses en hij bleef als een kapotte grammofoonplaat doorgaan over dat autisme. Daar is veel tijd mee verloren gegaan want we kwamen in de consulten niet toe aan de relevante onderwerpen.

Overigens was er toen nog geen alcohol in het spel of slechts incidenteel.

Ik kwam de vorige psychiater wel tegen in de wachtkamer maar had me vooraf hier niet druk over gemaakt. Eerder wilde ik zelfs liever niet langs het gebouw van ggz rijden. Nu ben ik hele dagen in dat gebouw en ben ik er niet meer mee bezig dat die man daar ook is. Een soort exposure.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik weet niet of ik mijn vragen bij de Brijder kan bespreken. Door mijn SPV wordt het nu gereduceerd tot ‘omgaan met trek’.

Maar waarom ik zoveel ben gaan gebruiken heeft wel een reden. Het is gewoon een ontzettend leeg bestaan. Ik woon alleen in een flat.
In mijn familie heeft bijna iedereen kinderen. Je krijgt kinderen, bent altijd bezig met de kinderen, richt je leven in naar de kinderen, praat over de kinderen en als ze uit huis gaan val je in een gat. Totdat er kleinkinderen komen en dan draait je leven om het grootouderschap.

Ik heb mijzelf als een soort onvruchtbaar gezien omdat ik niet van de benzo’s en de seroquel af kon komen.
In datingsituaties was het ook lastig als het op het onderwerp kinderen kwam. Want wens: ja. Mogelijkheid: nee.
Maar je wilt dat ook niet meteen op tafel gooien.

Toen ik ging afbouwen leefde ik helemaal tussen hoop en vrees want ook inmiddels 40.

Ik ben onderuit gegaan toen een jeugdliefde contact zocht. Hij had zijn leven overdacht en achteraf gezien was ik de ware voor hem en hij wilde het weer proberen. En ik dacht, misschien met hem aan mijn zijde, voelt het minder leeg en lukt afbouw/afkick ook beter.
De jeugdliefde heeft het gelaten bij mooie woorden en het is nooit van daden gekomen.

En het gemis werd toen opeens enorm. Ik dacht een paar dagen mijzelf te verdoven en dan de draad weer op te pakken. Maar ik bleef hangen in gebruik van alcohol en lorazepam, 24/7.

En nu. Het zijn kleine doelen. Een legpuzzel maken. Week na week de dagbesteding volhouden. Iets maken met vouwblaadjes wat ik waarschijnlijk nooit ga ophangen.
Het is eigenlijk helemaal niks. Ik logeer nog bij familie maar als ik naar huis ga is er weer deze leegte.

Ik denk dat mensen die niet binnen GGZ vallen, ook met dit soort levensvragen kunnen lopen zoals ongewenste kinderloosheid. Mijn moeder heeft geen diagnose en geen GGZ en zij heeft in periodes wel psychologen bezocht als er een levensvraag was.

Ik wil wel met dat existentiële aan de slag. Ik vraag mij af of de Brijder zulke problemen herkent en of ze er iets mee kunnen. Of dat bij hun ook alles gericht is op gedragsverandering en omgaan met trek.

En als dit niet zo is kom ik weer bij de beginvraag om zelf aan de gang te gaan. Overigens heeft NA ook veel activiteiten, dat biedt ook perspectief.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...5455565758...80
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."