Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Ā© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTijd van bezinning - waar?

Tijd van bezinning - waar?

1591 antwoorden
205 weergaven
18-5-2026
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Je gaat lekker volgens mij. Kan best zijn dat je hele leuke tijd meemaakt en dat moeilijkste tijd komt, als je weer naar huis moet.
Krijg je lekker eten?
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Soms komen er een paar tranen.

Maar niet van die overstuur-huilbuien. Ik kan gewoon in de les/groep blijven, het stopt ook weer.

We hadden creatieve therapie en ik heb allemaal vrolijke pilletjes getekend en flessen wijn. Het was een opdracht. Als ik naar mijn eigen tekening kijk zie ik wel werk aan de winkel.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Als het eten niet te goed is heb je in ieder geval iets om naar uit te kijken. Ben benieuwd hoe lang je mag blijven daar. Zal me niets verbazen als het afbouwen van de laatste hoeveelheden gewoon thuis gebeurt.
Enjoy the good company!
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Achteraf gezien, was vanmorgen mijn laatste lorazepam.

We zouden na het weekend naar diazepam gaan maar het kon ook vandaag.

De arts zei dat het psychologisch ook een stap is voor sommigen, de omzetting van het middel. Dat is het voor mij zeker.

Verder lees ik dat de verbouwing van mijn ouders sneller gaat starten dan gepland dus dat ik het huis niet meer in de huidige staat ga terug zien. Ook best raar. (Start tijdens mijn opname)

Er zijn veel verpleegkundig specialisten hier, daarmee heb je meer contact dan met de arts. Vandaag was voor het eerst de arts, heel aardige man.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Onrustige nacht gehad, met onrustige voeten.

Heb het idee dat de omzetting van de ene naar de andere pam toch wel merkbaar is.

Is dit herkenbaar?
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Alinde zei:
Achteraf gezien, was vanmorgen mijn laatste lorazepam.

We zouden na het weekend naar diazepam gaan maar het kon ook vandaag.
Klik om te vergroten...
Klinkt wel als een wereld van verschil. Vandaag gekozen of tot Maandag geen Benzo?
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Sorry het staat er onduidelijk.
Vanavond krijg ik diazepam en dan gaan we in stapjes naar beneden.

In het weekend zijn er geen artsen en aanvankelijk was dat de reden om niet op vrijdagavond een verandering in te voeren.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Zo fijn om steeds mensen om me heen te hebben. Ik zit ook regelmatig op mijn kamer. Maar dat ze er ZIJN dat is zo prettig.

We gingen met een paar mensen gelijk medicatie halen. Eentje vond het heftig dat ik (ook nog) Seroquel slik gezien zijn eigen heftige ervaringen daarmee.

De seroquel blijft gewoon wat het is, voor nu, dat valt niet onder verslavingen v Brijder.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Alinde zei:
Onrustige nacht gehad, met onrustige voeten.

Heb het idee dat de omzetting van de ene naar de andere pam toch wel merkbaar is.

Is dit herkenbaar?
Klik om te vergroten...
Ja dat kan. De werking van verschillende Benzo’s kan net iets anders zijn en dus anders voelen.

Op hoeveel Diazepam ben je over gezet?
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik weet het niet meer precies. Ik krijg s avonds iets en s ochtends.

Gisteravond twee blauwe ronde tabletjes, ik zal het nog even vragen.
R
RnB_fanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Alinde zei:
Ik weet het niet meer precies. Ik krijg s avonds iets en s ochtends.

Gisteravond twee blauwe ronde tabletjes, ik zal het nog even vragen.
Klik om te vergroten...
Het lijkt dan alsof je 2 x 20 mg (40 mg) diazepam per dag krijgt. Dat zou dan gelijk staan aan 4 mg lorazepam per dag en dus iets hoger dan waar je op zat.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Alinde zei:
En dat dealen wil ik helemaal niks mee te maken hebben en die gast moet uit mijn buurt vanaf nu.
Klik om te vergroten...
Misschien kun je het op een voor jou veilige manier aankaarten bij de verpleging. Dit is geen gezonde situatie in een detox, en wellicht komt je eigen herstel er door in gevaar.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#13
er wordt gedealt in de kliniek ?!

dat zou ik zeker melde gelet op ieders weg naar herstel daar
L
LifeIsAlmostGreatAgainLid
01-01-2024, 00:00
#14
OtherShore zei:
Wel op een positieve manier natuurlijk, in de trant van ā€œDie paar weken slapeloosheid is een kleine prijs voor een leven zonder drank/medicijnenā€. Dan sta je toch sterker. En het kan allemaal ook nog meevallen.
Klik om te vergroten...
Slapeloosheid moet je niet onderschatten.

Ik keek zelf het meest op tegen slapeloosheid, en vooral ook omdat die in mijn geval ruim 7 weken duurt (wist ik uit eerdere pogingen tot blijvend herstel).

@Alinde je zou eens kunnen informeren naar het middel Promethazine.

Zelfs bij detox van pammen werd dat regelmatig voorgeschreven bij ons in de kliniek. Zelf heb ik ze sinds ontslag in pilvorm, daarvoor in kliniek kreeg ik het als drank, 25ml. 2 uur voor het slapengaan innemen.

Doet geen wonderen, maar helpt wel iets.

www.apotheek.nl

Apotheek.nl

Apotheek.nl: informatie over medicijnen en gezondheid.
www.apotheek.nl www.apotheek.nl

Verder ben ik niet zo van doktertje spelen, echter wou ik deze tip wel even meegeven.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Thanks allemaal.

op promethazine heb ik helaas een heftige reactie gehad. Dat was toen wel in combinatie met veel seroquel en alle andere middelen die ik slikte.
Toen nog alles op voorschrift trouwens.

Het is iemand van een andere groep met die duistere praktijken. Ik wil eigenlijk gewoon niks met diegene te maken hebben. Ik Bonjour m er uit als hij hier loopt maar wil er geen energie in steken.
Wat hij dealt gebruik ik zelf niet.
Misschien erg kort door de bocht maar iig vandaag kan ik het niet meer opbrengen.

Ik dacht dat ik sportles zou hebben maar dat werd weer 1,5 uur praten. Ik kan niet meer.

sorry ff telefoon
L
LifeIsAlmostGreatAgainLid
01-01-2024, 00:00
#16
Alinde zei:
Thanks allemaal.

op promethazine heb ik helaas een heftige reactie gehad. Dat was toen wel in combinatie met veel seroquel en alle andere middelen die ik slikte.
Toen nog alles op voorschrift trouwens.

Het is iemand van een andere groep met die duistere praktijken. Ik wil eigenlijk gewoon niks met diegene te maken hebben. Ik Bonjour m er uit als hij hier loopt maar wil er geen energie in steken.
Wat hij dealt gebruik ik zelf niet.
Misschien erg kort door de bocht maar iig vandaag kan ik het niet meer opbrengen.

Ik dacht dat ik sportles zou hebben maar dat werd weer 1,5 uur praten. Ik kan niet meer.

sorry ff telefoon
Klik om te vergroten...
De eerste 2 weken zijn het vervelendste, daarna word het echt beter en makkelijker. Echt doorheen bijten, deze dagen zijn de dagen waarin jij moet laten zien aan jezelf dat je dit echt wilt.

Je storen aan externe factoren etc hoort daar ook bij, lees mijn topic maar eens de eerste pagina. Was ik ook aan het klagen over medebewoners.

Zodra je draai hebt gevonden, jezelf daadwerkelijk voelt aansterken en weer een beetje Alinde in de spiegel begint terug te zien, dan kan je echt aan je herstel gaan werken.

Volhouden! šŸ’Ŗā¤ļø
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#17
Makelifegreatagain zei:
Slapeloosheid moet je niet onderschatten.
Klik om te vergroten...
Lastig punt, want in slapeloosheid kan ook een excuus schuilen om te gebruiken. Ik kan me deze denkwijze voorstellen:

Slapeloosheid is onacceptabel.
Dus als slapen op de natuurlijke wijze niet lukt heb ik een middel nodig.
Middelen als promethazine en quetiapine werken niet goed genoeg.
Dus dan maar benzo’s šŸ¤·ā€ā™‚ļø

Sorry als dit te duister is, maar het lijkt me eigenlijk niet zo ver gezocht. Met dit soort denkwijzen rechtvaardigde ik mijn gebruik ook. Dus daarom benadrukte ik hierboven meer ā€˜het trainen van de ongemak spier’, leren leven met een zekere mate van ongemak en pijn. Als je steeds voor de makkelijke oplossing blijft kiezen, blijf je verslaafd.

Maar waar ligt de grens? Wanneer is pijn en ongemak echt onacceptabel? Dat is een lastig punt. Tijdelijke ontwenningsverschijnselen lijken me niet onoverkomelijk.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Dank jullie wel!!

Ik heb inmiddels toestemming om de groepsonderdelen te schrappen om even te ontprikkelen. Wel samen eten maar verder mag ik op de kamer als ik wil.

Niet slapen uiteraard maar heb wat knutselspullen mee etc.

De sfeer is omgeslagen. Paar boeffies erbij zeg maar.

Mijn behandelaar heeft t volle vertrouwen dat t goed komt. Ik zelf niet. Er is nog zoveel werk aan de winkel.

volgende week is mijn ā€˜aanspreekpunt’ terug van vakantie. Ik heb een afspraak gepland voor dinsdag as.

Ik reageer misschien niet overal op maar zal later nog even beter lezen. Heb iig aangegeven dat ik beetje code oranje ben en heb nu meer vrije tijd gekregen.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#19
bewonderswaardig dat je ondanks alles toch volhoud ! ga zo door 🄰
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#20
MR_CHIP zei:
bewonderswaardig dat je ondanks alles toch volhoud ! ga zo door 🄰
Klik om te vergroten...
Dank je wel.

Ik denk dat ik het niet verteld heb. Maar ik heb een aantal dagen in mijn ouders’ huis gezeten. Ramen en deuren op slot, fietsen op slot. Zij hadden de sleutel.
Ik wilde per se naar de winkel en het is een paar keer fysiek geworden.

Ambulante crisishulp van ggz om elke dag te wandelen.

Ik zie geen andere optie meer. Ik moest de kliniek in.

Na een paar dagen had ik gisteren de vrijheid om naar de winkel te gaan hier. Met een medebewoner. En omdat ik hier in de buurt woon is de enige optie mijn ā€˜eigen’ supermarkt.

Ik zie overal wijn en bier. Dat is niet over 2 weken opeens over.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...4546474849...80
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."