Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTijd van bezinning - waar?

Tijd van bezinning - waar?

1591 antwoorden
157 weergaven
18-5-2026
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Mijn broertje heeft nog een zus.
Die niet mijn zus is.

Ze dreigen haar te verliezen aan kanker. Eerst was er er niets meer aan te doen, toen misschien toch nog een beetje.
Maar echt beter wordt ze niet meer. Haar lijf is nu al stuk.

Niemand ‘mag’ huilen, dat is hoe de jeugd met kanker omgaat. Elke dag feest.

Ik snap wel dat hij nu uit machteloosheid alles wil doen om mij niet kwijt te raken. Mijn lijf is gezond, mijn geest soms niet.

Maar ik ben als een zeepje. Als je te hard in mij knijpt, dan glibber ik weg.

De hele familie komt in een gekke spagaat. Ik zal blij zijn als oudste broer terug is van vakantie. Hopelijk brengt dat wat lucht.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Foto van de psycholoog gezien, waar ik morgen voor het eerst heen ga.

Ze gaan ‘kijken of het zinvol is’. Ik heb GGZ gestalkt laatste dagen, ik denk dat ze het nu wel nodig vinden.
(binnen het toelaatbare)

Weet alleen niet zeker of een evt behandeling dan bij deze psycholoog is of dat deze mensen ook weer alleen gaan ‘kennismaken’ en je weer doorschuiven. Vraag ik meteen wel even.

Mijn broer zegt altijd: niet aan alle knoppen tegelijk draaien. Maar ik doe dat soms ff wel, haha,
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Nog eentje. Dit is zo lief.

Ik heb vrienden van de andere kant van t land die ik al 10 jaar met alle geweld weg probeer te houden hier.
Want moe, ziek, zwak, misselijk en een teringzooi. We deden vaak weekendjes weg samen.

Zij snapten nooit zo goed wat ik nou had en ik wist het zelf eigenlijk ook niet. (T schijnt dat ik heel raar doe na inname seroquel)

In april in crisis geraakt en mij afgemeld voor alle activiteiten en festiviteiten. Ze bleven regelmatig appen en op een gegeven moment vonden we een manier die niet vervelend was (uiteraard maakten ze zich zorgen, het bleef op socials ook stil).

Nu heel voorzichtig gevraagd of ze een keer willen helpen met wat klusjes. Ja, ze komen dan met de camper en maken er een weekend van, waarbij ze mij een (mid)dagje komen helpen.

Dus dit kan op je pad komen als je clean bent. En ze zijn nooit afgehaakt. Zo ontzettend lief!!

(en ook wel fijn dat ze niet meteen hier willen pitten een heel weekend, dat is daar wel gebruikelijk)
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#4
wow wat een goede updates
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik dacht dat mijn leven wel meeviel. Keurige familie enzo.

Nu kreeg ik een lijst van de psycholoog waar ik zo heen ga. (Niet zelf actor geweest)
Moord - check
Zelfmoord - check
Huiselijk geweld - check
Auto- ongeluk - check

Sommige dingen had ik dacht ik gewoon van me af laten glijden. Maar ik kreeg die lijst en toen drong het door.

Na de moord (op iemand die dichtbij stond en vermoedelijk onschuldig was) ben ik eerst keihard gaan drinken, toen keihard gaan werken, toen allebei en ongeveer een jaar na de moord zat ik op gesloten afdeling.
Ik heb een en ander nooit in verband gezien. In de tijd van de moord verliet een geliefde me en ik dacht dat ik daarom zo los ging.

Kijken wat die man straks zegt. Heb de helft van de vragen met ja ingevuld. Nu zullen ze me toch wel behandeling geven.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Alinde zei:
Ik dacht dat mijn leven wel meeviel. Keurige familie enzo.

Nu kreeg ik een lijst van de psycholoog waar ik zo heen ga. (Niet zelf actor geweest)
Moord - check
Zelfmoord - check
Huiselijk geweld - check
Auto- ongeluk - check

Sommige dingen had ik dacht ik gewoon van me af laten glijden. Maar ik kreeg die lijst en toen drong het door.

Na de moord (op iemand die dichtbij stond en vermoedelijk onschuldig was) ben ik eerst keihard gaan drinken, toen keihard gaan werken, toen allebei en ongeveer een jaar na de moord zat ik op gesloten afdeling.
Ik heb een en ander nooit in verband gezien. In de tijd van de moord verliet een geliefde me en ik dacht dat ik daarom zo los ging.

Kijken wat die man straks zegt. Heb de helft van de vragen met ja ingevuld. Nu zullen ze me toch wel behandeling geven.
Klik om te vergroten...
Goed van je. Met een clean hoofd kun je ‘t helderder zien en aanpakken 👍
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Helaas…
Het was niet wat ik gehoopt had. Wat ik wel meteen er allemaal uit heb gegooid.

Ik weet nog niet wat ik er over ga schrijven. Het was een soort screening en er kwam ook meteen uit dat ik deze hulp niet nodig had.
Ik zei, ben jij dan zo iemand die ik 1 keer zie, waar ik mijn verhaal doe die dan weer uit beeld verdwijnt?
Ja dat was hij. Volgens mij was hij ook nieuw, had m nooit eerder gezien.

En hij moet zijn kamer opruimen. Ik schrijf later meer maar eerst ff naar buiten.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ok het was niet zo positief eigenlijk. Vooraf kreeg ik een lijst die juist van alles naar boven haalde.

Ik heb een hekel aan het ggz gebouw en ze hadden nog meer toeters en bellen opgehangen. Kleurtjes, dingetjes, handgeschreven toestanden. Irritant.

Die man had niet paraat wie mijn behandelaar was. Hij vertelde iets over MDO, een tijdje, en toen vroeg ik:
Weet je ook dat ik verslaafd ben? Nee hij had geen idee.

En het bleek dat ik deze persoon 1 x ging zien voor screening en dan weer een ander, al dan niet. Ik was meteen best wel kwaad eigenlijk.

Hij zei dat er absoluut life events waren maar geen ‘keiharde’ PTSS. Dus dat er geen psycholoog wordt ingezet daarvoor.

Hij vond me onrustig en ik heb ff uitgelegd hoe ik er in zit. Dat ik voor elke scheet pillen krijg, net lekker ben afgebouwd en nu willen ze weer ophogen. En dat ik al zo ontzettend veel gezichten heb gezien en iedereen doet het een tijdje en vertrekt weer.

Die kerel zelf was wel oké maar t voorwerk was belabberd en ik had gewoon gehoopt dat het ‘would make sense’.

Hij waardeerde mijn openheid zei hij. Tja lang genoeg in Amsterdam gewerkt, als ik boos ben ga ik in Standje Amsterdams.

Wel zei hij, als de benzo’s naar 0 zijn gaan de emoties misschien vanzelf beter. Ik heb gevraagd of hij dat alsjeblieft bij de arts wil benadrukken.

Hij zei dat ik toch echt op de Brijder moet wachten, dat ik niet urgent ben zoals het nu gaat (maarja bepaalt hij dat?)

En hij raadt schematherapie aan, bij Brijder. Hij gaat terugkoppelen naar de SPV,

Verder komt er vanuit de familie een actie om mij elke dag 1 x te bellen. Als ze dat nou eerder bedacht hadden… ben heel lang heel eenzaam geweest, toen had ik het fijn gevonden.

Ik zei tegen mijn broer, dat ik tegen die psych had gezegd: Veel families vallen uit elkaar bij verslaving. Dat gebeurt niet, zei broer zonder aarzelen.

t is hard werken. Kut ggz. Met hun pillen.

En zo’n lijst over moord en zelfmoord thuis invullen is ook triggerend. En dan niks mee doen.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Vraagje.

Hij had het over schema-therapie. Maar dat kan weer niet bij hem.

Ik ken dat als groepstherapie. Is het altijd in een groep?

Als je kijkt aan hoeveel mensen ik mij voorstel dit jaar kom je wel boven de 1000 misschien. Ben er zo moe van.
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#10
Alinde zei:
Vraagje.

Hij had het over schema-therapie. Maar dat kan weer niet bij hem.

Ik ken dat als groepstherapie. Is het altijd in een groep?

Als je kijkt aan hoeveel mensen ik mij voorstel dit jaar kom je wel boven de 1000 misschien. Ben er zo moe van.
Klik om te vergroten...
Schematherapie kan ook zeker individueel maar meestal is het in groepsverband.

Ik denk dat het wel bij jou zou kunnen passen omdat het een inzichtgevende therapie is en je diep op je gevoel ingaat. Je gaat aan het werk met schema’s (patronen) en leert dit om te buigen en er meer grip op te krijgen.
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#11
Alinde zei:
Dankjewel. Hij moet het overleggen (volgens mij was hij nieuw) en dan zou het ook bij vrijgevestigde psych kunnen.

Dan is het de vraag of dat handig is, of wachten tot Brijder.

Ik heb broer gevraagd wat telefoontjes over te nemen deze week. Ik ben op.

Alleen UWV moet ik zelf nog doen woensdag.
Klik om te vergroten...
Als je het op financieel gebied bekijkt zou ik niet voor een vrijgevestigde psycholoog gaan in verband met vergoeding vanuit je zorgverzekering. En daarnaast zijn daar de wachtlijsten ook steeds langer aan het worden.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Dan kan ik beter alles bij Brijder houden. Hoewel de intake nog moet komen en met een beetje pech vinden ze t daar ook niet nodig.

Het geeft ook wel rust om bij ggz even geen verwachtingen te hebben.

Bij WMO loop ik er tegenaan dat er praktische hulp gevraagd is, maar dat er twee verschillende mensen komen om te praten. En daar moet weer over gepraat worden. Ik heb mijn broer gevraagd het even over te nemen.

Heb nu zelf wat hulp geregeld. Als alles weer een keer goed schoon is kan ik het wel weer zelf. Maar ik zat al 11 jaar in de rotzooi. Schijnt ook benzo-gerelateerd te zijn. En nu mag ik praten over rotzooi.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Jullie zijn echt een enorme steun. Mag ook gezegd worden.

t is een gevecht. Mijn neef heeft dit gevecht verloren in mei (alcohol). Het gaat niet zomaar over.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#14
@Alinde het lijkt wel of je van alles tegelijk aan het doen bent. Kun je niet beter één ding tegelijk aanpakken, te beginnen met je verslaving?
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Oh f*ck, hij was ook een keer alles kwijtgeraakt ‘door zijn ziekte’.

Zou het gewoon coke geweest zijn?

Ik ben zo genaaid.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Over die flessen in het andere topic:

Mijn broer had gezegd wel een begin te willen maken met de zooi opruimen. Dus na het crisisgesprek meteen naar mijn huis.
Ik zei dat ik wel flessen wilde weggooien en dan in een andere wijk.
Toen hebben we met de auto alles weggebracht. Toen vond ik dat niet zo vreemd… nu denk ik wat een enorme hoeveelheid flessen voor 1 vrouw.

Ik ben niet naar sterk gegaan. Bij wijn ging ik niet out en dat zou bij sterk wellicht wel gebeuren. En ik moet er van overgeven.

Als die flessen allemaal weg zijn en zeker als een ander geholpen heeft, is het wel makkelijker.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Die kerel was misschien wel verslaafd aan liegen. Uren over zijn gezondheid praten en misschien was het idd iets heel anders.

Eerst vrij hoog in de party-scène zitten (niveau Duncan Stuttenheim) en dan opeens alles kwijt zijn.

Of dat was ook verzonnen, dat kan ook.

I’ll never know.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Heb sowieso erg instabiele types aangetrokken.
Eentje leek wel leuk en stabiel maar die vond mij geloof ik te instabiel. Ik dronk veel, toen.

Mijn ene broer had het maandag over t weekend weg annuleren omdat ik niet stabiel was.
En ik zei, laat t alsjeblieft doorgaan want dan zijn we er weer vanaf. Als je gaat schuiven wordt het alleen maar erger.

Nu heeft andere broer Corona en is er ook goed ziek van.

Mijn moeder zei: we kunnen niet nu annuleren omdat 1 persoon ziek is.

Dus ik ben beter verklaard? Het lijkt erop, haha.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Dank je wel. Bij de dagbehandeling een tijdje terug gaven veel deelnemers aan met een knuffel te slapen. De arts gaf aan ook met een knuffel te slapen. En zij had rondgevraagd bij vriendinnen en die sliepen vaak ook met een knuffel.

Ik heb deze ook gekocht toen ik iets spannend vond. Het is een leeuw en hij kan echt brullen.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik had het met een hulpverlener over iets naars gehad vanmorgen. Misschien daarom nog dat lege onbestemde gevoel. Het ging echt beter namelijk, maar misschien was dat de trigger.
Dat dat nog geen plekje heeft.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...80
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."