Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTijd van bezinning - waar?

Tijd van bezinning - waar?

1591 antwoorden
189 weergaven
18-5-2026
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Vriendin zij ze zijn boos op situatie. Ik zie nu hoe vaak ik naar winkel ben geweest, had daar geen idee meer van.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#2
@Alinde ik zie dat je het steeds hebt over externe factoren, maar ga op jezelf letten en onderneem actie om het voor jou fijner te maken, los van wat anderen doen of wat je behandelaars voor plannen hebben (volg die wel maar ook daar is ruimte voor aanpassingen). Als jij het je best doet is het goed genoeg.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#3
Alinde zei:
Verslaving kliniek
Klik om te vergroten...
Okay, fijn dat je zo snel weer terug kon komen. Hoe is het daar?
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Moeilijk de familie is boos

ik was doorgedraaid van slaaptekort
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#5
Alinde zei:
ik was doorgedraaid van slaaptekort
Klik om te vergroten...
Ik hoop nog steeds dat je een oplossing kunt vinden voor de slapeloosheid (en gevoelens en gedachtes daaromheen) die je herstel niet in gevaar brengt.
Alinde zei:
Moeilijk de familie is boos
Klik om te vergroten...
Ja, dat kan ik me voorstellen, gezien de verhalen. Veel sterkte de komende tijd!
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#6
Alinde zei:
Vriendin zij ze zijn boos op situatie
Klik om te vergroten...

Probeer het je niet aan te trekken. Hoe moeilijk dat ook is en hoe makkelijk van mij ook gezegd.
Maar dit overkomt je. Je bent ziek. Je bent niet voor niks misschien wel tien keer per dag naar de winkel gerend voor wijn te halen.

Maak jezelf én je familie weer trots!
De eerste stap heb je alweer gezet door je te laten opnemen
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Dank je, nee twee keer soms. Ik heb de hoeveelheden opgebiecht aan de verpleegkundige.

Ik had gisteren gezegd ik kan niet alleen zijn de laatste nacht. Maar niemand kon komen slapen. Niet voor daten maar gezelschap.

Broer zegt het is keuze. Hier zeggen ze ziekte. Als je het niet hebt kijk je anders. Hij heeft ook nooit alleen gewoond dat je tegen de muren op kunt vliegen.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#8
Alinde zei:
Ik heb de hoeveelheden opgebiecht aan de verpleegkundige
Klik om te vergroten...

Hoeveel heb je gedronken als ik zo vrij mag zijn om dat te vragen?
Ben benieuwd of je echt zoveel hebt gedronken dat je "tegen de bandenstapel" bent geklapt of dat je nu meer diep in de grindbak zit te spinnen.

Alinde zei:
Broer zegt het is keuze. Hier zeggen ze ziekte
Klik om te vergroten...

Het is een ziekte.
Zodra jij een druppel wijn hebt zul je waarschijnlijk snel op een lege fles zitten, en dan denk je och nummer twee kan ook wel.

Als je dadelijk de verslaving meer onder controle hebt dan is je niet actieve verslaving wel nog een ziekte, maar kun je wellicht makkelijker de keuze maken om niet te gaan drinken.
Hoe dan ook: voor nu is het ruk voor je, want onbegrip vanuit naasten is super vervelend.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik heb van vrijdag t/m donderdag meestal 3 of 4 flessen rode wijn gedronken. Ik haal het op de fiets en dat lukte nog wel met pinnen enzo. Verschillende winkels, soms s ochtends heel vroeg bij ah to go, als ik drink is het hele dag, als ik binge drink.

Vanavond meeting en bekenden gaan. Mijn gezicht is bont en blauw ik weet het nog niet, van het vallen.

Deze aflevering heeft veel chillere leiding. T is ook rommeliger maar fijn.

Ik tril ik schrijf later verder.

stukje weggehaald was zo vaag geworden. Afkick is nog ff heftig
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Soms na zoveel nachten zonder slaap is het even niet meer te doen. Ik was ook eens (nuchter) in de sportschool terwijl bijna niemand er nog was 7 uur.

Gek werd ik er van.

Vroeger werd je veel eerder opgenomen bij verwardheid ook ggz. In familie was het regelmatig nodig. Misschien niet met alcohol maar de fase die bij mij ervoor zat.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Hij had mij stap voor stap al erbij betrokken, bij zijn praktijken.

Ik voelde mij dom maar hij had zoveel mensen laten geloven dat hij wilde afkicken. Sommige mensen zijn zo geraffineerd.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#12
Alinde zei:
Ik heb van vrijdag t/m donderdag meestal 3 of 4 flessen rode wijn gedronken.
Klik om te vergroten...
Wow, dat is wel een serieuze terugval. Dat verbaast me toch een beetje, zo snel na je opname. Begrijp je een beetje hoe het gebeurd is? Lag het echt alleen aan de slapeloosheid?
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#13
Drank helpt je niet bij slapeloosheid..
..je krijgt een slaap zonder REM slaap als je al slaap krijgt en je wordt dood vermoeid weer wakker en dan moet je de hele dag nog door.
Stop toch met die alcohol....het leidt alleen maar tot meer ellende
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#14
OtherShore zei:
Wow, dat is wel een serieuze terugval. Dat verbaast me toch een beetje, zo snel na je opname. Begrijp je een beetje hoe het gebeurd is? Lag het echt alleen aan de slapeloosheid?
Klik om te vergroten...
Nee er is tijdens de opname veel gebeurd met de groep. Wat ze niet vaak meemaken. In de haast van mijn vertek nummers gegeven maar niet ontvangen in de drukte. Ik kon er niet meer over napraten en het ook geen plekje geven. Ik moet discreet blijven nu.

Inmiddels wel weer contact omdat ik iemand op fb zag. Hier in de kliniek hebben ze het er ook nog steeds over, het was voor niemand leuk.

Ik kon geen rust vinden en ben dagen door de stad gelopen, ook afspraken maar ook zomaar. En toen op een nacht dat ik fuck it ik wil rust.

Idd heel snel, oh en mijn broer had mijn huis aangepakt, heel lief maar ik was van alles kwijt toen ik thuiskwam, ook wel lastig hoewel het lief was bedoeld.

Maar bovenal eenzaam gevoel na 3 weken mensen. En zo balen dat het contact weg was toen.

Tegenwoordig word ik een monster, een heks voor de omgeving. Alcohol was ik clean geweest van 14 oktober. Detox was v benzo’s. Maar ging snel, de afbouw.

vanavond meeting als ik niet zo wankel ben, wel confronterend maar wel goed.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Manu76 zei:
Veel sterkte @Alinde!
Trouwens wat ik voor je hoop, is dat je niet je slaapproblemen als reden blijft noemen, maar toch ook een beetje de knop in je hersenen. Je zei zelf vorige week, dat je nog niet echt klaar was met alcohol. Je had je benzo tijdperk netjes afgesloten, maar stoppen met alcohol had je nog niet als even definitief gezien. Je was al bang dat je weer ging drinken, dagen voordat je weer ging kopen. Je besluit had je onderbewuste al genomen volgens mij.
Succes en twijfelen is funest!
Klik om te vergroten...
Ik heb in mijn dronken dagen niet alles laten doordringen. Maar ik heb zoveel rare dingen gedaan ik moet beseffen dat het niet meer kan omdat ik echt gek word. Gisteren had ik nog zucht in de kliniek, vandaag eerder spijt.

Mijn ouders hebben een grens getrokken maar ik kan OOK stoppen met mij zo druk te maken om hun. Ze zijn nog best traditioneel soms en misschien mag ik dat eens loslaten. ‘Hoe het heurt’.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#16
Alinde zei:
Mijn ouders hebben een grens getrokken
Klik om te vergroten...
Misschien een spiegel voorhouden…
Ik weet niet alles, maar misschien hebben ze wel gelijk.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#17
Alinde zei:
Ik heb verlenging aangevraagd, wordt nu besproken
Klik om te vergroten...

Hoop voor je dat je de feestdagen kan over bruggen in de kliniek.
Anders lijkt het wel "kat op het spek binden" .

Mocht dat niet zo zijn, denk er dan aan om boodschappen te bestellen ipv te halen.
Dan voorkom je dat de flessen wijn je vrolijk begroeten.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Kordie zei:
Anders lijkt het wel "kat op het spek binden" .
Klik om te vergroten...
Met Antabus valt er niets te drinken hoor. Dan is het snel afgeleerd begreep ik.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Nee idd. Maar fijner om dan nog even in deze bubbel te blijven ipv met Anta bus te beginnen en dan de kerstdrukte in te gaan.

Maar vooral ff de slaap. Ik word soms wakker alsof ik dood ga… wil daarin wel even de rust hebben voor ik vertrek. Weet ook niet wat het is, eerder had ik dit niet. Of al die gifstoffen s nachts vrij komen…
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Alinde zei:
Maar vooral ff de slaap. Ik word soms wakker alsof ik dood ga… wil daarin wel even de rust hebben voor ik vertrek. Weet ook niet wat het is, eerder had ik dit niet. Of al die gifstoffen s nachts vrij komen…
Klik om te vergroten...
Kan ook nog deel uitmaken van je benzo ontwenning...

Heb je ooit eerder Antabus genomen? Het verbaast me dat ze je zouden laten gaan zonder dat spul.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...2324252627...80
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."