Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTijd van bezinning - waar?

Tijd van bezinning - waar?

1591 antwoorden
190 weergaven
18-5-2026
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dat is zo… maar het verdient nog wat aandacht.

Ik was best emotioneel toen ik mijn sleutelhanger ophaalde van een maand niet drinken. Het is ook niet dat ik het weer wil. Ik denk alleen dat het minder makkelijk is dan ik dacht. Al die reclames, tv programma’s met drank, winkels vol drank. Sociale activiteiten. Straks is die toch lastiger dan de benzo’s. In t dagelijks leven.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Alinde zei:
Ik ben er in oktober soort psychotisch van geworden en dat weet ik niet eens meer.
Dat moet ook nog bezinken. In de kliniek waren we elke dag bezig en was ik een beetje kwijt wat daarvoor gebeurd was.

Maar oktober was niet best. Het was verschrikkelijk.

Vind het lastig dat ik het drinken niet bewust heb afgesloten. Bij de benzo’s was het een proces waarbij ik naar t lastste pilletje toe leefde en daar een momentje van gemaakt heb met de verpleegkundige. Bij de drank heeft de familie gezorgd dat ik niet meer naar de winkel kon. Dat proces verdient nog wel wat aandacht, het is niet goed afgesloten.
Klik om te vergroten...
Ik denk dat een grondige stap 1 goed kan helpen met afsluiten (uiteraard gevolgd door de rest van de stappen) - verslaving accepteren en gaan voelen dat je niet meer hoeft te gebruiken. Niet om het leuk te hebben, niet omdat anderen het wel kunnen, niet omdat het "moet", maar omdat het je naar de afgrond heeft gebracht en dat je daar echt nooit meer naar toe wil ook al vertelt je hoofd je dat het weer fantastisch gaat worden als je weer drinkt. Ik begin daar na 1,5 jaar bij in de buurt te komen voor mijn gevoel.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Wow mooi…

Ja het wordt wel tijd voor een sponsor. Zondag stak degene naast mij zijn hand op als sponsor maar was ook snel weg na afloop. Ik kies niet zomaar iemand, ik wil wel een connectie.
Er is ook iemand die ik juist niet wil, te dramatisch.

Ik was even in slaap gevallen. T was nog geen bedtijd maar zonder middelen even in dromenland was wel fijn!
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Alinde zei:
Wow mooi…

Ja het wordt wel tijd voor een sponsor. Zondag stak degene naast mij zijn hand op als sponsor maar was ook snel weg na afloop. Ik kies niet zomaar iemand, ik wil wel een connectie.
Er is ook iemand die ik juist niet wil, te dramatisch.

Ik was even in slaap gevallen. T was nog geen bedtijd maar zonder middelen even in dromenland was wel fijn!
Klik om te vergroten...
Kies iemand uit die iets heeft wat jij wil leren.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Alinde zei:
Ja… dat realiseer ik me nu.

Zal vragen of er met de fellows iets van kerst en/of oud en nieuw is.
Klik om te vergroten...

Er wordt best veel georganiseerd rondom kerst. Ik weet niet waar je een beetje zit in de regio. Maar in Amsterdam is zowel op eerste als tweede kerstdag een diner American style.

En zowel area West (Den Haag e.o.) als area Rijnmond (Rotterdam e.o.) hebben een kerstfeest voor alle fellows. De evenementen zijn terug te vinden in de agenda op de website.

Maar ook lokaal wordt er vaak nog vanalles georganiseerd, wat kleinschaliger. Dat beland ook lang niet altijd op de website en gaat van mond-tot- mond op de meetings.

Maar juist op deze dagen wordt er veel georganiseerd omdat het vaak lastige dagen zijn voor verslaafden met (gemis van) familie of vele triggers.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dank jullie wel! Ik zal eens vragen, het zal idd niet allemaal online staan.

Weer wakker. Ik merk dat ik nu alweer erg veel alleen thuis ben. In het verleden was ik vaak bij mijn ouders op t platteland maar dan vervielen we in oude patroon

Herstellen is een werkwoord, zei een goede bekende. Dat is wel waar.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ben misschien kort van stof maar ga zo weer proberen te slapen.

Morgen even nadenken of de dagbesteding nog wel de juiste is. Komt neer op heel veel praten met cliënten van ggz. Misschien iets met wat minder praten en wat meer fysieke uitdaging. Maar kan dat beter overdag uitzoeken.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#8
De Zandman zei:
Noot:

Het is typisch dat je, als je een ronde door de supermarkt loopt, je op strategische plekken stapels alcohol tegenkomt. Kratten soorten bier met name.

Deze stapels alcohol zet men zodanig neer, dat iedereen die dus een ronde boodschappen doet, die alcohol gegarandeerd tegenkomt.

Ik vind dit haast misdadig.....
Klik om te vergroten...
Het is dat ik het zo gewend ben omdat het altijd al zo is geweest voor zover ik me kan herinneren, maar als je erbij stilstaat past het (zeer verslavende zeer schadelijke drugs (alcohol dus) en ook overal vreselijk ongezond voedsel in de supermarkt) eigenlijk niet thuis in een samenleving die gericht is op gezondheid en welzijn voor de bevolking.

Maar ja, dat zijn we dan ook niet: een samenleving die gericht is op gezondheid en welzijn voor de bevolking.

Het is meer de schijn van een verlichte samenleving maar in werkelijkheid zijn we zo verlicht dat we nog niet eens de basics ervan down hebben: lichamelijke en geestelijke gezondheid stimuleren en realiseren voor de meeste mensen. Waar de rotzooi die je overal in de supermarkt ziet een groot aandeel in heeft.

Oerdom eigenlijk.
K
Koffieb00nLid
01-01-2024, 00:00
#9
@Mindless Het is allemaal by design. Producten met alcohol, suiker, zout en andere zooi die blijven mensen kopen omdat ze verslavend werken. En daar wordt gewoon heel veel geld aan verdiend. Het is triest, maar de enige die het kunnen veranderen is wij mensen zelf door het niet meer te kopen.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#10
Koffieb00n zei:
@Mindless Het is allemaal by design. Producten met alcohol, suiker, zout en andere zooi die blijven mensen kopen omdat ze verslavend werken. En daar wordt gewoon heel veel geld aan verdiend. Het is triest, maar de enige die het kunnen veranderen is wij mensen zelf door het niet meer te kopen.
Klik om te vergroten...
Klopt ja.

Het is eigenlijk ook onrealistisch en te idealistisch om te verwachten dat het vanuit goede intenties voor het volk gaat veranderen.

Een volk krijgt de samenleving die het verdient. Hard maar waar. Het is nog steeds jammer dat het zo moet gaan, maar tegelijkertijd is het ook zo dat mensen hier zelf voor kiezen. Zouden mensen gezondheid verkiezen boven vluchtig plezier/escapisme, dan zouden de supermarkten vol liggen met gezond spul.

Ben zelf dan blijkbaar ook wat idealistisch want ik zou als ik het voor het zeggen had mijn volk graag wat in de richting sturen van betere lichamelijke en geestelijke gezondheid. Zoals een goede ouder ook het beste wil voor zijn kind. Maar zo werkt de maatschappij niet. Iedereen zal zelf de goede keuze moeten maken voor zichzelf in deze wereld.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#11
Mindless zei:
Een volk krijgt de samenleving die het verdient. Hard maar waar. Het is nog steeds jammer dat het zo moet gaan, maar tegelijkertijd is het ook zo dat mensen hier zelf voor kiezen. Zouden mensen gezondheid verkiezen boven vluchtig plezier/escapisme, dan zouden de supermarkten vol liggen met gezond spul.
Klik om te vergroten...
Gelukkig gebruiken wij 'gezonde' drugs...
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#12
Casrus zei:
Gelukkig gebruiken wij 'gezonde' drugs...
Klik om te vergroten...
Er is imo best een middenweg mogelijk met eens in de zoveel tijd een niet zo gezond middel of niet zo gezonde voeding. Dat is heel wat anders dan je lichamelijke en geestelijke gezondheid stelselmatig om zeep helpen met drugs en/of ongezonde voeding.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#13
Laten we niet vergeten dat de rotzooi in de supermarkt goedkoper is dan de gezonde voeding....en daarom ligt de supermarkt er vol mee.
Het draait allemaal om geld.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#14
Alinde zei:
Opgenomen weer
Klik om te vergroten...

Veel sterkte!
Balen van de terugval. Maar goed dat je deze stap (wederom) zet.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#15
Alinde zei:
Opgenomen weer
Klik om te vergroten...
Jammer, daar was ik al een beetje bang voor. In een ggz-instelling?
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Verslaving kliniek
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Vriendin zij ze zijn boos op situatie. Ik zie nu hoe vaak ik naar winkel ben geweest, had daar geen idee meer van.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#18
@Alinde ik zie dat je het steeds hebt over externe factoren, maar ga op jezelf letten en onderneem actie om het voor jou fijner te maken, los van wat anderen doen of wat je behandelaars voor plannen hebben (volg die wel maar ook daar is ruimte voor aanpassingen). Als jij het je best doet is het goed genoeg.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#19
Alinde zei:
Verslaving kliniek
Klik om te vergroten...
Okay, fijn dat je zo snel weer terug kon komen. Hoe is het daar?
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Moeilijk de familie is boos

ik was doorgedraaid van slaaptekort

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...2223242526...80
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."