Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTijd van bezinning - waar?

Tijd van bezinning - waar?

1591 antwoorden
192 weergaven
18-5-2026
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Die man is best autistisch en het is voor hem iets heel anders dan voor mij. Hij moest in de buurt zijn (hij schrijft ook waar) en had zijn auto hier in de wijk geparkeerd en was zelf daar waarschijnlijk heel blij mee.

Hij is hier lang geleden eens geweest. Ik woon eigenlijk in een heel veilige buurt dus t verbaast me al dat niemand hem de steeg uit gejaagd heeft. Met zijn camera.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik dacht bij de buren een nieuwe hond te zien. Maar die doet het dus niet…
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik merk dat de Ca meeting van laatst me echt goed gedaan heeft. Zulke frisse gezonde mensen. Alles wat ik niet verwacht had eigenlijk.
Sportief.

En zo anders dan wanneer je een ggz ruimte in komt waar 95% van de mensen gedrogeerd is.

Iemand liet zich ontglippen dat de medicatie ooit bedoeld was om de mensen op de opname-afdeling rustig en hanteerbaar te houden.

Een ex-verslaafde vertelde mij dat hij bij de kliniek (afkick) had leren praten.
Mij is juist geleerd om mijn kop te houden.

Vrijdag weer gesprek bij GGZ, ik hoop niet dat ze weer gaan drammen over meer medicatie. Ze kunnen het me niet door de strot douwen.
Deze keer niet.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dank je. Hij doet ook wel zijn best maar de planning is out of his hands.

Hij heeft misschien een prijs gewonnen dus dat is ook gewoon mooi. Maar dan moet hij er wel zijn.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Best apart dat ik dacht alles redelijk onder controle te hebben en dat er dan zo’n kerel in de steeg staat.

Verder gaat mijn broer voor t werk naar Londen op de dag van mijn intake bij Brijder. Ik wil hem er wel heel graag bij hebben.
Dus even kijken nog. Dit is even overmacht.

Misschien kan hij vertrekken na het gesprek maar t wordt wat krap allemaal. Broer kan veel maar op 2 plekken tegelijk zijn kan hij vlg mij niet…
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Thanks voor meedenken. Dan zit hij mogelijk net in trein of vliegtuig. En t is erg privacy-gevoelig, zij hadden me ‘gevonden’.

Ik begreep dat het programma nog niet duidelijk was en daarmee ook de heenreis nog niet.

Toch maar ff wachten, hij weet het deze week.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#7
De hele behandeling voelt als een schaakspel waarin in op het juiste moment, de juiste zetten moet doen.

Dat ik de vorige psychiater heb kunnen ‘wegspelen’ is de beste zet geweest.

Maar als je t niet goed speelt, net het verkeerde zegt, krijg je pillen.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#8
Alinde zei:
Thanks voor meedenken. Dan zit hij mogelijk net in trein of vliegtuig. En t is erg privacy-gevoelig, zij hadden me ‘gevonden’.

Ik begreep dat het programma nog niet duidelijk was en daarmee ook de heenreis nog niet.

Toch maar ff wachten, hij weet het deze week.
Klik om te vergroten...
ik duim voor je dat hij bij je kan zijn
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Redelijk geslapen.

Merk dat ik - zoals gisteren- stress heb als de medicatie nog niet geregeld is. Het ligt nu in porties per dag bij mijn ouders. De Corona is over en moeder denkt dat ik het dan ‘gewoon even’ kan halen maar ik ben daar een uur mee bezig.
Zal met broer overleggen of het soms ook daar kan.

Anders weer bij ggz.

Het lieve leven begint weer n beetje. Zaterdag komt een broer (ja weer een andere) dagje helpen met klussen etc. En zaterdag 21 twee vrienden.

Ik vind het lastig wat ik nu van WMO kan vragen. Ik weet nu wat ze allemaal niet doen maar weet niet meer zo goed wat ze wel doen. Zal morgen proberen open het gesprek aan te gaan.

Misschien vanmiddag even zwemmen in open water.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#10
T komt ff weer terug. Hoe ik buiten kwam en alles kwijt was.
Mijn woonplaats, mijn plekje, mijn vrienden, mijn gezondheid.
De zomer.
Mijn hele volwassen bestaan.

Ongelofelijk hoe ze een mens die niets misdaan heeft zo kunnen straffen.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Dus op 7 oktober 2005 zetten ze je buiten en 18 jaar later ga je huilen.

Reactievermogen niet super.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik mis ook een geliefde.

Heb op Tinder gezeten maar ook dat werkte verslavend. Sprak sporadisch af en dan wel om elkaar te leren kennen. Niet puur seksueel.

Maar continu swipen, chatten, swipen, chatten, het was vreselijk. Misschien was ik zelf ook vreselijk.

In de winter dook een oude liefde weer op. Maar zoals eerder, hij verdween plotseling weer. Dat was waar het mis ging. Ik dacht, ik zeg twee dagen alles af. Twee dagen klote voelen en weer door. Maar ik stond niet meer op na die twee dagen.

En een paar weken later is de crisisdienst gebeld. The rest is history.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Weer ziek. Of nog steeds. Er ging nog een virusje rond.
Diarree, bah. Voel me echt beroerd.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Alinde zei:
Dus op 7 oktober 2005 zetten ze je buiten en 18 jaar later ga je huilen.

Reactievermogen niet super.
Klik om te vergroten...
Beter laat dan nooit @Alinde

Niet zo streng voor jezelf 😘
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Dank je wel 😘

Gisteren bij mijn ouders ging ook niet soepel. Was niet leuk.
Ik moest erheen voor de pillen. Zeiknat geregend en de gesprekken waren ook niet leuk. Mijn moeder wil nu weten wat ik doe de hele week en welke dagen ik dan kan komen voor de pillen.
Maar ik plan niet altijd alles. En kan dan ook niets plannen als ik dat dagdeel weer naar hun moet.

Jongste broer zegt dat we Brijder ook met zijn 2 kunnen, we gaan het iig niet verplaatsen.
Denk dat hij wel gelijk heeft. Ik trek dit niet meer.

Vandaag zo ellendig. Denk t andere virus ook opgepikt.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ziek zijn gaat beter met een beetje drank erbij. Ik ga t niet halen maar t is wel zo.
U
UlixesLid
01-01-2024, 00:00
#17
Alinde zei:
Ziek zijn gaat beter met een beetje drank erbij. Ik ga t niet halen maar t is wel zo.
Klik om te vergroten...
Dat is dus echt niet zo 🤗
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik was even je topic aan het bij lezen @Alinde en toen viel me dit op. Aan de ene kant zeg je dingen als:
Alinde zei:
En zo anders dan wanneer je een ggz ruimte in komt waar 95% van de mensen gedrogeerd is.
Klik om te vergroten...
Alinde zei:
Iemand liet zich ontglippen dat de medicatie ooit bedoeld was om de mensen op de opname-afdeling rustig en hanteerbaar te houden.
Klik om te vergroten...
Alinde zei:
Maar als je t niet goed speelt, net het verkeerde zegt, krijg je pillen.
Klik om te vergroten...
Maar aan de andere kant:
Alinde zei:
Merk dat ik - zoals gisteren- stress heb als de medicatie nog niet geregeld is.
Klik om te vergroten...
Voor een buitenstaander zoals mezelf voelt dit toch een beetje dubbel. Ik vind benzodiazepines ook een stuk aangenamer dan hoge dosissen antipsychotica, maar met benzodiazepines ben ik evengoed ‘gedrogeerd’.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#19
OtherShore zei:
Ik was even je topic aan het bij lezen @Alinde en toen viel me dit op. Aan de ene kant zeg je dingen als:



Maar aan de andere kant:

Voor een buitenstaander zoals mezelf voelt dit toch een beetje dubbel. Ik vind benzodiazepines ook een stuk aangenamer dan hoge dosissen antipsychotica, maar met benzodiazepines ben ik evengoed ‘gedrogeerd’.
Klik om te vergroten...
Nou ik snap ‘m uit ervaring wel. Geen Benzo’s willen maar gevangen zitten want niet nemen kan een soort van hel opleveren. Om het nog lastiger te maken weten artsen vaak niet hoe een afbouw goed geregeld kan worden.

Dus ern soort gevangenis.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#20
Overigens zie ik wel een groot verschil tussen jou en mij @Alinde en dat is dat je benzodiazepines voorgeschreven krijgt. Dus dat rechtvaardigt het gebruik van voorgeschreven benzodiazepines wel een beetje. En dat lijkt me erg lastig. Dat zal de tweestrijd wel vergroten.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...2425262728...80
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."