Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTijd van bezinning - waar?

Tijd van bezinning - waar?

1591 antwoorden
191 weergaven
18-5-2026
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#1
Koffieb00n zei:
@Mindless Het is allemaal by design. Producten met alcohol, suiker, zout en andere zooi die blijven mensen kopen omdat ze verslavend werken. En daar wordt gewoon heel veel geld aan verdiend. Het is triest, maar de enige die het kunnen veranderen is wij mensen zelf door het niet meer te kopen.
Klik om te vergroten...
Klopt maar vanuit het onderwijs zouden zulke belangrijke zaken meegegeven moeten worden. Nee daar krijg je _de schijf van vijf' en dan is het goed! 😜
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#2
Brakka Mang zei:
Mensen zijn vooral teveel afgeleid en vertrouwen teveel op een overheid die ze dat allemaal voorkauwt. In deze, er us een voedsel en waren Autoriteit dus alles wat je koopt is goedgekeurd en niet schadelijk...wat natuurlijk de grootste kul is gezien het feit dat (slok) darmkanker de meest voorkomende is. Alle allergieën die mensen hebben, auto immuunziekten enz enz. Maar mensen zijn te druk met overleven ipv leven, al denkt men van niet 😉
Klik om te vergroten...
Ja wat er allemaal door die keuring komt is schokkend.

Veel kunstmatige zoetstoffen bijvoorbeeld. Praktisch gif te noemen. Maar ook de hoeveelheid suiker in veel voedsel.

Maar voor veel mensen is een labeltje "0% suiker" genoeg om een geweten te sussen en die rotzooi in te nemen. En je lichaam en geest functioneert ook niet goed als je rommel eet. Dus blijf je lekker dom en onbewust hetzelfde doen. Wat ik volwassen mensen in hun winkelkarren zie douwen is onvoorstelbaar. Maar goed, heb het zelf ook gedaan tot bepaalde mate.
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mindless zei:
Ja wat er allemaal door die keuring komt is schokkend.

Veel kunstmatige zoetstoffen bijvoorbeeld. Praktisch gif te noemen. Maar ook de hoeveelheid suiker in veel voedsel.

Maar voor veel mensen is een labeltje "0% suiker" genoeg om een geweten te sussen en die rotzooi in te nemen. En je lichaam en geest functioneert ook niet goed als je rommel eet. Dus blijf je lekker dom en onbewust hetzelfde doen. Wat ik volwassen mensen in hun winkelkarren zie douwen is onvoorstelbaar. Maar goed, heb het zelf ook gedaan tot bepaalde mate.
Klik om te vergroten...
I concur 🤓🤣
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Helaas toch weer in gebruik. Na zo lang wachten liggen was ik er klaar mee.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Alinde zei:
Helaas toch weer in gebruik. Na zo lang wachten liggen was ik er klaar mee.
Klik om te vergroten...

Ohjee, wat ga je nu doen?

Hoe langer een terugval duurt, hoe lastiger het wordt om weer te stoppen.

Heb je er al met fellows over gebeld?
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#6
Alinde zei:
Helaas toch weer in gebruik. Na zo lang wachten liggen was ik er klaar mee.
Klik om te vergroten...
Je schrijft het in 1 zin, er zit vast meer achter.

Zoal je zelf schreef: herstellen is een werkwoord.
Misschien schreef je dit bewust.

Focus op jezelf, niet op anderen.

Sterkte!
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#7
Alinde zei:
Helaas toch weer in gebruik. Na zo lang wachten liggen was ik er klaar mee.
Klik om te vergroten...
Wat heb je gebruikt? Een benzodiazepine of alcohol?

Je kan na zo'n incident 'gewoon' weer stoppen als je wil. Sterkte @Alinde! ❤️
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Je hoeft je er niet voor te schamen, heel menselijk zijn terugvallen. Ik hoop dat je erachter komt (liefst nu), dat verder verdoven alleen maar ellende gaat geven en knokken je veel gaat bieden.

Succes!
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik heb alcohol gebruikt. Ga even de roes uit slapen.,, fijn dat jullie er zijn iig.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Het is heel licht vandaag. Ik ga slapen. Welterusten
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#11
Alinde zei:
Helaas toch weer in gebruik. Na zo lang wachten liggen was ik er klaar mee.
Klik om te vergroten...
Informeer eens bij de ggz naar slaaptherapie (cognitieve gedragstherapie insomnie - CGT-I). Het valt me op dat je enorm veel ophangt aan het slapen, waarmee je de spanning rond slapen verhoogt en dus ook de kans dat je niet kan slapen.

Je slaap(ritme) herstellen na benzo-afhankelijkheid kan lang duren. Belangrijk dus dat je leert met die slapeloosheid beter om te gaan.

Vandaag is dag 1 lieve Alinde. Just for today.
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#12
Alinde zei:
Ik alcohol gebruikt. Ga even de roes uit slapen.,, fijn dat jullie er zijn iig.
Klik om te vergroten...
Rustig je roes uitslapen. Daarna pas weer verder kijken. Rust maar even uit. ❤️
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Dankjewel. Ik heb helaas woensdag tandarts, moet dat niet vergeten…. Idd rustig slapen nu
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Jullie zijn lief!!!!
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#15
Alinde zei:
Dankjewel. Ik heb helaas woensdag tandarts, moet dat niet vergeten…. Idd rustig slapen nu
Klik om te vergroten...
Schrijf het op en plak het op de koelkast
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#16
Alinde zei:
Het is heel licht vandaag. Ik ga slapen. Welterusten
Klik om te vergroten...
Slaap lekker!
R
RnB_fanLid
01-01-2024, 00:00
#17
Alinde zei:
Ik heb alcohol gebruikt. Ga even de roes uit slapen.,, fijn dat jullie er zijn iig.
Klik om te vergroten...
Lastig, hè.. echt vervelend om te horen!

Voor mij komt deze terugval enigszins uit de lucht vallen. Heb je zelf een idee wat hier de achterliggende oorzaak van is?
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Dank je. Denk door het slaaptekort. Ik wilde zo graag slapen… toen heb ik wijn gehaald.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#19
Alinde zei:
toen heb ik wijn gehaald
Klik om te vergroten...

Heb je veel gedronken, of viel het mee?
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ja helaas veel. Gaat gelukkig nu beter.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...2526272829...80
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."