Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Ā© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTijd van bezinning - waar?

Tijd van bezinning - waar?

1591 antwoorden
186 weergaven
18-5-2026
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Houdt overigens in dat ik de muziektherapie mis maar dat vind ik niet erg. Daar zit zoveel herhaling in dat ik blij was toen het na 8 weken klaar was. Vond het in het begin wel leuk.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dagbehandeling is geregeld. Nu 2 dagen en misschien wordt het 3. Kreeg wel het idee dat er wat dingen weg bezuinigd zijn.

Vrijdag is altijd leuk met koken. Wel fijn dat dit kan want eigenlijk kun je niet telkens terug komen bij dagbehandeling. Maar ik heb tussendoor wel hard gewerkt in de kliniek. Als je thuis alleen in je bed ligt is dagbehandeling op gegeven moment klaar.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#3
Alinde zei:
Dagbehandeling is geregeld. Nu 2 dagen en misschien wordt het 3. Kreeg wel het idee dat er wat dingen weg bezuinigd zijn.

Vrijdag is altijd leuk met koken. Wel fijn dat dit kan want eigenlijk kun je niet telkens terug komen bij dagbehandeling. Maar ik heb tussendoor wel hard gewerkt in de kliniek. Als je thuis alleen in je bed ligt is dagbehandeling op gegeven moment klaar.
Klik om te vergroten...

Fijn dat je kan starten.
Weer lekker bezig zijn.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ja ben er opgelucht over. De dagen dat ik kom zit er ook een super relaxed team. Er is een hulpverleenster die ik nu bijna 19 jaar ken en dat is bijzonder, mijn hele loopbaan loopt zij met me mee.
Ik schaam mij soms dat ik nog steeds niet ā€˜beter’ ben maarja.

Ik houd mij groot maar ondertussen duizelig, wiebelig, vergeetachtig. Stond te tollen in de keuken. Bij dagbehandeling kun je dat soort dingen natuurlijk aangeven en dan kunnen zij de arts raadplegen.

Ik val ook af dus t kan de bloeddruk zijn oid.

Blij dat ik nu ook een antwoord heb op de vraag hoe het gaat. Dan zeg ik: goed, ik doe dagbehandeling. Word erg moe van de hoe-gaat-het-vandaag appjes ook al zijn ze goed bedoeld. Soms maak ik een standaard bericht. Kan ik nu ook doen met de boodschap dat ik bij de dagbehandeling zit.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik kreeg een privĆ© bericht van iemand die mijn topic volgt en zelf graag wil stoppen (verder deel ik uiteraard geen PB’s hier).

Dat vind ik wel mooi. Zelf keek ik in t begin erg op tegen anderen maar nu al kijken we mensen op naar mij. Soms schaam ik me voor mijn schrijfsels maar ik heb geen keus, het MOET er uit.

Dit weekend zal ik maar niet opruimen, maandag intake WMO. Wil niet dat ze vindt dat het niet nodig is.

Heb ook weer wat geslapen.

Soms erger ik mij aan mijn SPV maar zij kan er ook niets aan doen dat er geen vrijwillige opnames meer zijn en dat er zoveel weg bezuinigd is. Ze doet eigenlijk wat ze kan, appt zelfs wel eens op haar vrije dag. Toen ik in crisis was kwam ze langs, thuis. AB zegt ook, ze is altijd bereikbaar.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mijn moeder vraagt heel vaak naar mijn behandeling en soms ook te vaak.

Gisteren was het bang dat het er weer over zou gaan maar het viel mee. Ik bedoel, ze wil eigenlijk mijn vorige psychiater van ggz aanklagen en dat zijn vermoeiende gesprekken.

Overigens denk ik wel dat we bewijs hebben van een fout van hem maar ik gebruik mijn energie liever voor wat anders.

Gisteren vroeg ze alleen of ik die thiamine spuiten nog krijg maar verder geen ingewikkelde dingen. Mijn ouders zijn beide medisch geschoold en hebben soms ongevraagd hun mening klaar.

Ze bedoelen het goed maar het gaat altijd over psychiaters.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Vind t zo bijzonder dat op dit forum mensen in gebruik en ā€˜cleane’ mensen tegelijk schrijven. Soms vergeet ik ook dat niet iedereen wil stoppen of helemaal wil stoppen.

En mooi dat er zo ontzettend veel kennis wordt gedeeld.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#8
Alinde zei:
Soms vergeet ik ook dat niet iedereen wil stoppen of helemaal wil stoppen.
Klik om te vergroten...
Maar ook: niet willen stoppen zit een beetje ingebakken in verslaving. De meeste verslaafden zijn er erg dubbel in: ergens willen ze wel stoppen, maar ergens ook helemaal niet, en ondertussen blijven ze de verslaving voeden. Als je dan gaat wachten totdat je een duidelijke nee voelt dan ben je nog wel even bezig. Soms komt dat moment nooit, zelfs niet nadat je leven in duigen is gevallen.

Daarom heb ik er ook moeite mee als mensen zeggen ā€œHij/zij moet zelf willen stoppenā€. Ja, ergens wel waar natuurlijk, maar het moment dat iemand die verslaafd is niet meer wil gebruiken komt misschien wel nooit.

Stoppen is toch vooral een kwestie van verstand op nul en gewoon doen. Als je een tijdje nuchter bent krijg je controle over je leven weer terug.

(Ik heb het alleen over mensen die echt op het punt van verslaving aangekomen zijn. Verslaving verstoort namelijk je wil en je rationele vermogens, dus de wil wordt dan een onbetrouwbaar ding. Het verslaafde brein wil altijd gebruiken.)
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Thanks! Ik lees soms dat mensen pauze hebben van een middel. Of dat ze stoppen met hun middel en wel alcohol drinken.

Ik kan dat sowieso niet. Dan is het hek weer van de dam. Met alcohol kon ik eerst nog wel stoppen of minderen maar dat kan niet meer. 1 glas en ik sla op hol, ik word helemaal gek. Broers zeggen dat ze dan een ander persoon treffen. Ik lieg, bedrieg, steel, ik ken geen schaamte meer.

Los daarvan zou ik de meetings missen. Stel dat ik nu zeg, ik gebruik geen alcohol en benzo’s meer maar wel speed.

Maar wel fijn dat het niet een soort lotgenoten- toestand is hier. Dat gaat soms alleen nog maar over problemen.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Herinner mij nu opeens dat ik in 2012, terwijl ik al 2 jaar droog stond, de voorraad van mijn verjaardag er doorheen gejaagd heb. En dat was veel.. ik kon met de seroquel ook geen maat meer houden. Op een gegeven moment ging ik hallucineren en heb ik de crisisdienst gebeld.

Voor de omgeving is dit onopgemerkt gebleven. Ze waren op vakantie en ik ben een week mijn huis niet uit geweest.

Wel apart dat ik in de jaren daarna nog redelijk maat heb weten te houden met alcohol. Die ene keer was echt niet normaal, had geen idee meer wat voor dag het was.

Als ik nu drankvoorraad zou hebben thuis zou het weer mis gaan. Hebben jullie het is huis, voor bezoek oid?
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#11
IMG_20240120_103257.jpgIMG_20240120_103247.jpgIMG_20240120_103238.jpgIMG_20240120_103229.jpgIMG_20240120_103214.jpgIMG_20240120_103211.jpgIMG_20240120_103201.jpgIMG_20240120_103200.jpg
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Heb ook nog een vraag over diagnostiek.

GGZ blijft hameren op onderzoek voor een 2e diagnose. Ik heb steeds gezegd dat ik dat pas wil als de medicatie er af is. Want als de medicatie er nog op zit, heb je sowieso allerlei rare afwijkingen.
Maarja dat moment is nu.
Ik zei voor de grap eens dat het lijkt of ze een bonus krijgen als ze een diagnose stellen maar toen zei iemand uit het werkveld dat dat daadwerkelijk zo is.

Dan hebben we Roos die bij Brijder werkt. Zij is verpleging in de kliniek. Zij zei juist dat de diagnose er soms af kan na verloop van tijd, en dat ik een MDO kan doen. Ik denk dat voordeel van onderzoek binnen Brijder is, dat ze me al 5 weken geobsedeerd en gerapporteerd hebben. Daarin staan ook de rapportage van de nachtdienst.

Onderzoek bij GGZ zie ik niet zo zitten want ik vind dat ze spijkers op laag water zoeken.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ze hebben het over beschermd wonen gehad… maar wat ik op een ander topic lees vind ik dat iets te intensief.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ja sorry Mister ben wel blij dat je het programma hebt gedeeld!
Maar had in kliniek al zoiets, wanneer mogen we een dagje vrij?
Zou dat geen 365 per jaar willen haha. Misschien werkt het voor anderen wel hoor.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ja zeker. Het is jammer dat de maandag en woensdag vol zitten anders had ik al kunnen beginnen.

Ik zit te twijfelen of ik met dit slaaptekort nog een week door kan tot AB er weer is. Of het goed is om de verpeegkundig specialist van Brijder om advies te vragen of iig morgen even aan te kijken.

Ben duizelig en vergeetachtig. Bij ggz leidt het snel tot nieuwe pillen. VS weet beter wanneer je er gewoon doorheen moet en wanneer dat niet meer gaat.

Ben nu ook gespannen voor hele menselijke dingen.

Het is zo lastig dat ggz altijd lijkt aan te sturen op meer diagnoses en meer pillen. Ik hoor dat zo vaak.

Mentaal gaat t nog wel. Zie er best gezond uit, heel helder. Maar mijn lijf is zo moe.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Wim van WMO had laatst ook gezien dat ik bij GGZ heel erg gespannen ben. Gelukkig heb ik daar maar op 1 verdieping last van.

De dagbehandeling zit boven en daar heb ik het niet.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#17
Alinde zei:
Ik zit te twijfelen of ik met dit slaaptekort nog een week door kan tot AB er weer is. Of het goed is om de verpeegkundig specialist van Brijder om advies te vragen
Klik om te vergroten...

Ik zou vandaag gewoon bellen voor advies.
Dat kan nooit kwaad. Wellicht kunnen jullie dan later deze week nog eens bellen hoe het gaat.
Duizelig, vergeetachtig en gespannen zijn wel indicaties waarmee je altijd de VS mag bellen.
Dus schaam je niet.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Wat ook wennen is, is dat ik bij mijn ouders niet meer welkom ben zoals eerst.

Zij hebben ook contact met Brijder en ik ben daar niet bij. Ik mag er koffie drinken als het uit komt maar niet ā€˜hangen’ of slapen. De communicatie daaromtrent was voor mij wat vreemd.

Die escape was dus ook opeens weg. Nouja still standing.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#19
wow das wel lastig , dat je daar niet welkom bent
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ja denk dat daar de terugval ook door kwam. Ik zal het nog bespreken. Eerst wilden ze zelf dat ik daar kwam en later is het af gekapt.

De baby is er. Ik heb mixed feelings en dat mag. Fellow zegt, kom naar de meeting, spreek je uit.

Het mag. Alles mag er zijn.

Behalve wijn.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...2122232425...80
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."