Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTijd van bezinning - waar?

Tijd van bezinning - waar?

1591 antwoorden
185 weergaven
18-5-2026
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dankjewel. Net als twee weken geleden in de kliniek, koorts is koorts, ziek is ziek. Toch ff accepteren.

Ah ik wist niet dat je daar wel je roots hebt. Ja heerlijk zou er ook goed kunnen wonen daar.

Wonen je ouders er ook nog? Niet antwoorden als ik teveel vraag. Hier zit m ook de crux in t woordje ‘platteland’. Ik vind t leven in de stad moeilijk en ga daarom regelmatig naar ouders. Toen ik zelf op platteland woonde had ik dit niet. Eind februari een gesprek met ouders plus broers plus een prof over ‘mijn casus’.

vanmorgen croissantjes gehaald, sap etc. T advies is om dezelfde etenstijden aan te houden als in de kliniek.

Die mensen kennen mij echt niet meer als ‘die ene die altijd om 7 uur wijn haalt’. De stad heeft ook voordelen 😉
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Alinde zei:
Dankjewel. Net als twee weken geleden in de kliniek, koorts is koorts, ziek is ziek. Toch ff accepteren.

Ah ik wist niet dat je daar wel je roots hebt. Ja heerlijk zou er ook goed kunnen wonen daar.

Wonen je ouders er ook nog? Niet antwoorden als ik teveel vraag. Hier zit m ook de crux in t woordje ‘platteland’. Ik vind t leven in de stad moeilijk en ga daarom regelmatig naar ouders. Toen ik zelf op platteland woonde had ik dit niet. Eind februari een gesprek met ouders plus broers plus een prof over ‘mijn casus’.

vanmorgen croissantjes gehaald, sap etc. T advies is om dezelfde etenstijden aan te houden als in de kliniek.

Die mensen kennen mij echt niet meer als ‘die ene die altijd om 7 uur wijn haalt’. De stad heeft ook voordelen 😉
Klik om te vergroten...
Jazeker, die wonen er.

Vast ritme is belangrijk, zeker voor Bipolairen. Zelfde tijd opstaan, zelfde tijd naar bed, ongeacht weekend, feestdag, verjaardag, werkdag, etc.

Ben je al van plan om voor je verslaving een kliniek in te gaan?
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Overigens heb ik in de nacht van woensdag op donderdag nog tegen die pillen-automaat van de apotheek staan schoppen voor mijn ‘gewone pillen ‘. Ben toch een junkie dat dat opeens midden in de nacht moet.

Bedoel je raakt ook verslaafd aan dat schimmige, dat stiekeme. En aan de angst dat er opeens dingen op zijn of niet leverbaar. Tijd om terug te gaan naar een normaal leven met croissantjes.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#4
Heb je een lange termijn doel Alinde?
Dat heeft mij goed geholpen; waar wil je staan over een jaar bv. Dan nemen je gedachtes dat vaak / hopelijk over op den duur
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Alinde zei:
Overigens heb ik in de nacht van woensdag op donderdag nog tegen die pillen-automaat van de apotheek staan schoppen voor mijn ‘gewone pillen ‘. Ben toch een junkie dat dat opeens midden in de nacht moet.

Bedoel je raakt ook verslaafd aan dat schimmige, dat stiekeme. En aan de angst dat er opeens dingen op zijn of niet leverbaar. Tijd om terug te gaan naar een normaal leven met croissantjes.
Klik om te vergroten...
Verslavingsgedrag gaat veel verder dan middelen. Eten, gokken, liefde, andere obsessies. Maar ook "ik wil het nu!" en "het moet perfect" en dat soort gedachtengangen. Goed dat je dat al opmerkt. Heb je al plannen om de kliniek in te gaan voor je verslaving?
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#6
dupont zei:
Jazeker, die wonen er.

Vast ritme is belangrijk, zeker voor Bipolairen. Zelfde tijd opstaan, zelfde tijd naar bed, ongeacht weekend, feestdag, verjaardag, werkdag, etc.

Ben je al van plan om voor je verslaving een kliniek in te gaan?
Klik om te vergroten...
Thanks. Oh fijn zeg, die regio en bij familie.wellicht iets minder meetings dan bij ons.

Ik heb vrienden in jouw regio. Althans… ze zouden het leuk vinden als ik weer eens bel. Ze proberen mijn verhaal te begrijpen maar is nog ff lastig.

Daarom was t ook fijn bij ouders: het ritme. Het is nu echt ff zoeken met die insomnia. Hoe lang blijf je liggen, overdag nog ff terug of niet? Mijn arts is ook aan t puzzelen van waar zit dat randje voor crisis?

Ik ben nu nog met verzekering aan t puzzelen. Ben weg bij dsw en moet deze maand andere regelen. Verder was ik echt ff kliniek-moe en kon ik niet in december naar triora, ik was op.

GGZ solutions hoor ik nu ook goede dingen over. Ben er wel mee bezig en vader kijkt ook mee.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Kordie zei:
Heb je een lange termijn doel Alinde?
Dat heeft mij goed geholpen; waar wil je staan over een jaar bv. Dan nemen je gedachtes dat vaak / hopelijk over op den duur
Klik om te vergroten...
Thanks. Wel dingen als rijbewijs, leukste tante van de wereld worden… maar dat is tegelijk ook niet zo concreet. Dan weet ik nog steeds niet waar ik op maandag om 9 uur naartoe moet.

wacht ik kruip ff achter de laptop.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik heb dat concrete doel eigenlijk niet.

Ik word echt soort heen en weer geslingerd tussen hoop en vrees. Enerzijds mensen die vorige maand hebben geconcludeerd dat ik ´niet voor mijzelf kan zorgen´ en dat er een traject is aangezwengeld voor beschermd wonen.

Anderzijds dat in de kliniek iemand gezegd heeft, laat je hier onderzoeken en dan kan waarschijnlijk je diagnose gewoon weg (bipolair) en je medicatie ook en dan ben je er weer. (Een van de profs).

Dit is nu weer een heel passief antwoord want op deze manier weet ik zelf al vanaf 2005 niet waar ik de lat kan leggen. Ben ik zwaar psychiatrisch patiënt? Ben ik medicijnverslaafd? Kan ik nog steeds arts worden of word ik vrijwilliger op de kinderboerderij en wat zit er eigenlijk tussen? (allebei leuk, haha).
Ik kan mijn leven helemaal vol zetten met GGZ dingen of verslavingshulp. Ik hoef nooit geld te verdienen, heb oude Wajong.

En ja het zou wel heel goed zijn als ik wel een concreter doel zou hebben. Ten eerste.... wil ik hier wonen, kan ik hier wonen... heb ik nu ongemerkt al getekend voor dat begeleid wonen? Is dat geldig na 60 mg valium? (sorry ik ben niet zo concreet meer). Ik vind het een heel goede vraag.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik heb trouwens een CV vol met allemaal leuke projecten die ik grotendeels vrijwillig heb gedaan. Echt leuke dingen. Tegelijk ALS je iets betaalds wilt doen, is dat soms lastig. Omdat elke werkgever weet dat ze je ook gratis kunnen hebben. Die oude Wajong is heel dubbel.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Zat te denken, vind jullie soms wel hard maar nooit respectloos. Dat is de mooiste combinatie. Vind dit zo'n mooi forum. Vanavond meeting en degene met wie ik ga, daar zou ik niet tegen liegen over gebruik. Zal ook zeggen dat mijn gebruik tm gisteren aangehouden heeft, ik merkte dat diegene dacht dat ik vorige week gestopt was.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#11
Alinde zei:
Thanks. Oh fijn zeg, die regio en bij familie.wellicht iets minder meetings dan bij ons.

Ik heb vrienden in jouw regio. Althans… ze zouden het leuk vinden als ik weer eens bel. Ze proberen mijn verhaal te begrijpen maar is nog ff lastig.

Daarom was t ook fijn bij ouders: het ritme. Het is nu echt ff zoeken met die insomnia. Hoe lang blijf je liggen, overdag nog ff terug of niet? Mijn arts is ook aan t puzzelen van waar zit dat randje voor crisis?

Ik ben nu nog met verzekering aan t puzzelen. Ben weg bij dsw en moet deze maand andere regelen. Verder was ik echt ff kliniek-moe en kon ik niet in december naar triora, ik was op.

GGZ solutions hoor ik nu ook goede dingen over. Ben er wel mee bezig en vader kijkt ook mee.
Klik om te vergroten...
Triora past denk ik wel bij je. Ik heb daar ook gezeten. Was te soft voor mij maar er is wel ruimte voor yoga, strandwandeling en meditatie enzo. Solutions is strenger maar heb ik zelf niet gezeten. Hoor er wel goede verhalen over.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Soort punker ben je?
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#13
Alinde zei:
Soort punker ben je?
Klik om te vergroten...
"Ouwe ru..."
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Hhaahhaha ok. Dat kan ook!
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Heb nieuwe kleren gekocht, volgens de laatste mode. Lang geleden dat ik mijzelf dit gunde!
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik houd wat overhangend vel bij mijn buik. Tenzij het met sporten nog weg trekt. Een jaar geleden woog ik rond de 95 kg en nu rond de 82. Het schommelt wat rond de menstruatie.

Mijn overgewicht kwam direct door de alcohol en indirect door de medicatie. Mijn gewicht zou gezond zijn rond de 75 kg dus er mag nog best wat af. Maar ik hoop niet zo´n veel te ruime huid over te houden dus het hoeft echt niet zo snel.

Heb een leuke trui gekocht en bijpassende schoenen. Een basic shirt en oorbellen. En toen begon ik de kattenpis-lucht weer te ruiken en toen kon ik verder niets meer passen, vond ik.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#17
De laatste dagen klinken de woorden van mijn haat-en-liefde-maatje van de kliniek weer door mijn hoofd. Hij kwam op dezelfde dat als ik en hij is de enige die ik bij het afscheid geen hand heb willen geven. Hij had twee weken lang het bloed onder mijn nagels vandaan gehaald. Dit is niet de enge man van de bedreiging en ook niet de fietsvriend. Nouja whatever.

Zijn laatste avond hadden wij dit gesprek in de woonkamer, schreeuwend:
- Net ook weer met Koos enzo, Alinde: Wat maak je je DRUK!
- Wat heb jij met mij en Koos te maken?
- [ heel lang verhaal]
- Heeft iemand jou wel eens verteld dat je lang van stof bent?
- Heeft iemand jou wel eens verteld dat je ongelooflijk veel energie vreet op het moment dat het jou uitkomt?

- NEE

Vervolgens hebben we om de beurt een tijd op kantoor gezeten volgens mij, stoom afblazen. Maar hij zal vast gelijk hebben. Iets eerder op de avond had een nieuwe jongen gezegd dat ik zo'n mooi karakter heb. Het is altijd een spiegeling. Anyway ik heb het allemaal meegenomen.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#18
Alinde zei:
Een soort van ouwe rocker ben ik
Klik om te vergroten...

Ik dacht dat je een meisje was met stijl blond haar tot net over de oorlellen, en een rond klein brilletje.
Mis gedacht zo te horen :wink:

Alinde zei:
Heb nieuwe kleren gekocht
Klik om te vergroten...

Goed gedaan.
En die lucht die je ruikt is niet erg. Het komt er allemaal uit. Al die liters wijn.

Alinde zei:
dat ik zo'n mooi karakter heb
Klik om te vergroten...

Ik denk dat je dat ook wel hebt.
Je mag er zijn. Denk niet teveel aan wat anderen over je denken en met je doen. Jij bent Alinde. De enige op deze hele aardbol.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Dankjewel!

soms hebben anderen wel een beetje gelijk, heel soms.

Nee lang blond haar met krullen. Geen bril. Maar zit nu te twijfelen; stuk er af of niet. Heb allemaal losse plukken vanaf dat ik in herstel ben gegaan, het is een beetje gek nu.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Voordat ik naar huis ging na de tweede opname, was ´de thuiskomst' wel even een dingetje.

Ik wist dat er ongeveer 30 lege flessen stonden. Ik wist dat dat allemaal van rode wijn was. Ik wist dat ik in bed had gepoept. Ik wist dat ik nog een keer het toilet niet had gehaald. Dat de wc zo'n beetje zwart was, inclusief de vloer.
Dat er nog een makreel in de koelkast lag.

Dat ik een pakje kipfilet had, waar ik twee keer een hap van had genomen.
Dat ik eieren had gekocht.

Dat mijn broer boodschappen had gedaan, allemaal lekkere verse dingen en dat ik dat niet had opgegeten.
Dat hier en daar een rijstwafel moest liggen.

Dat ik in een bakje had gespuugd en het weer had opgedronken, het leek gluhwein (sorry).

Nouja wie nodig je dan uit voor je thuiskomst, liever niemand. Ik kon verlenging krijgen mits ik iets zou regelen voor mijn thuiskomst. Ik had tijdens de feestdagen wel even contact gehad met een kennis en zij wilde ook wel met mijn sleutel even schoonmaken voordat ik kwam maarja. Dat is ook zo prive. Uiteindelijk ben ik vaag tegen haar gebleven en kwamen we er niet uit.

Later bleek dat moeder en oudste broer al hadden opgeruimd op de dag van mijn opname. En dat ze het daarbij zelfs gezellig hebben gehad. Mijn matras is redelijk gespaard gebleven, behalve een wijnvlek bij mijn hoofdkussen. Gemorst of gespuugd dat weet ik niet. Maar niet in bed gepoept iig.

Sorry dit hoort er allemaal bij.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...2021222324...80
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."