Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTijd van bezinning - waar?

Tijd van bezinning - waar?

1591 antwoorden
184 weergaven
18-5-2026
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Nu ben ik natuurlijk aan t stuiteren. Eerst nog ff napraten bij de meet, knuffelen, verkeerde gang, sjaal vergeten. Als het 9 uur klaar is ben ik niet 9.05 thuis zeg maar.

Kopje thee dan maar.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Manu76 zei:
Ja, geen alcohol gaat je zeker goed doen! En meetings en menselijke contacten ook.

Maar ik denk wel eens: wat doet je vreemd en wat lijk je op een compleet ander persoon als die van een aantal dagen terug. Ik denk dat je voorlopig netjes de medicatie van de professionele ondersteuning moet slikken.

Succes voorlopig want ups en downs zul je wel blijven hebben deze maanden.
Klik om te vergroten...
Ja dat is wel eerlijk. Sowieso ben ik met en zonder drank heel anders geweest maar ook die depressie waar ik telkens in en uit schiet.

Voor en na inname medicatie schijnt ook nogal een verschil te zijn. Voor de buitenwereld duidelijker dan voor mezelf. (Dat ik juist na de medicatie raar doe).
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Alinde zei:
Ja dat is wel eerlijk. Sowieso ben ik met en zonder drank heel anders geweest maar ook die depressie waar ik telkens in en uit schiet.

Voor en na inname medicatie schijnt ook nogal een verschil te zijn. Voor de buitenwereld duidelijker dan voor mezelf. (Dat ik juist na de medicatie raar doe).
Klik om te vergroten...
Niet persee raar, maar bipolair. Extreem positief en volle moed en plots volledig andere kant op, naar triest, boos... Kip of ei is dan niet duidelijk (is het deel van je ontwenning, medicijnen of gewoon onderdeel van je Bipolaire persoonlijkheid)

Komt goed, maar houd er gewoon rekening mee dat je flink schommelt!
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ja het is ook bizar soms hoe ik het totaal niet meer zie zitten en er dan een lichtpuntje is en opeens die hele zon weer gaat schijnen etc.

Soms kan een kwartiertje slapen dat verschil al maken.

Ik denk dat ik wat meer ‘pijlers’ nodig heb buiten de familie. Paar fellows in de buurt, duidelijke daginvulling Jan-Feb.
Vooral niet nu verhuizen (lang verhaal)
in ieder geval was deze avond nuttig.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#5
Alinde zei:
in ieder geval was deze avond nuttig.
Klik om te vergroten...

Neem dat vannacht mee naar je bedje.
Verder niet teveel nadenken.

Alinde zei:
duidelijke daginvulling
Klik om te vergroten...

Zal je zeker goed doen.
Is voor iedereen goed ben ik van mening.
Thuis zitten met weinig verplichtingen is niks. Mijn inziens.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik kan als het goed is weer 6 weken dagbehandeling bij ggz.
Daarna is het ergste qua benzo-na-weeën eraf als het goed gaat.

Dit zou normaal niet de bedoeling zijn om dit meerdere keren te doen. Eigenlijk 1 periode voor nood, dus ik ben een bespreekgeval. Zal ook afhangen van hoe druk… volgens mij bespreken ze het maandag.

Ja moet maar stoppen met nadenken.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#7
Alinde zei:
Ik kan als het goed is weer 6 weken dagbehandeling bij ggz.
Klik om te vergroten...

Weet je zeker dat dat helpend voor je is?
Of volg je het advies wat professionals zeggen?

Vandaar mijn vraag:
Ik heb een vrij pittige vorm van PTSS achter de kiezen. Ik zou ook dagbehandeling MGGZ kunnen doen voor een maandje of twee.
Maar ik heb er bewust voor gekozen om via de (ex) werkgever en reintergratiebureau te gaan kijken naar passend werk(zaamheden).
Ik wil namelijk niet steeds weer geconfontreerd worden met mensen die hetzelfde meegemaakt hebben als ik.
Absoluut niet ten nadelen van hen, laat ik dat voorop stellen. Maar ik denk dat de confrontatie mij niet goed zal doen.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Dank je. Dit is wel eigen keuze deze keer.

Ik snap wel wat je bedoelt. Misschien goed om een iets breder beeld te schetsen. Ik kon altijd bij mijn ouders ´hangen´ als ik mijn dag niet had. Beginnen met koffiedrinken, oh dan bleef ik wel lunchen, er moest vast nog wel iets in de tuin gebeuren, buurman kwam langs.... oh bijna avondeten. Ze wonen op t platteland dus er is altijd wel iets te doen met de dieren en de planten.

Na een gesprek tussen Brijder en de familie 'mag' dit niet meer. Niet aanwaaien en blijven hangen en koffiedrinken en nog een kopje en ff bij de beesten kijken etc. Best wel logisch maar het is wel even wennen want hier is nooit een duidelijke grens in geweest. Dus heel concreet, hier en nu, is het elke ochtend voor mij lastig dat die optie er niet is. Om even naar het dorp te fietsen, koffie te drinken en even te kijken hoe t allemaal loopt. (want zo kun je als Wajonger best je tijd vullen)

Ik heb uiteraard mijn ambulant begeleider gesproken. Hij neemt de eerste maanden NA benzo-afbouw heel serieus en zegt dat dat niet het moment is om te solliciteren en te re-integeren. Ik had zelf gekeken voor dagbesteding via verslavingzorg, hij zei dat hij dat niet direct bij mij vindt passen. En SPV (van GGZ) zei dat ze daar ook nog in gebruik zijn (?), dat lijkt me niet zo handig.
Dagbesteding via GGZ is een optie... alleen dat is best een eind fietsen en de ervaring leert dat ik er 9 van de 10 keer niet mijn bed voor uit kom. Ik bedoel, de verslaafde in mij vindt het heerlijk om zich nog een keertje om te draaien. Staan ook verder geen sancties op, wie er niet is die is er niet. Dat is nu voor mij niet helpend.

De dagbehandeling is voor nu de beste optie. Ik val echt nog onder het kopje crisis. Vanmorgen weer gedoucht (om 5.00 uur voor de verandering) en de vorige keer was letterlijk in t oude jaar. Vraag niet wat ik eet, want ik weet het echt niet. Dat creatieve van de dagbehandeling vind ik fijn, voor nu. En het is echt dichtbij. En je MOET wel gaan.
Ze vragen hoe je geslapen hebt, wat je gaat eten. Echt de basis-dingetjes. Want ik kan best online discussie voeren over van alles, maar een boterham smeren is moeilijk. Moet ook mijn tassen van de opname nog uitpakken. Om even de situatie nu te schetsen.

Kordie heel veel succes met jouw traject. Klinkt ook niet makkelijk, goed te horen dat je toe bent aan de volgende stap.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#9
Duidelijk verhaal Alinde.
Dit lezende denk ik dat je inderdaad dat je een goeie keuze maakt.

Alinde zei:
Kordie heel veel succes met jouw traject. Klinkt ook niet makkelijk, goed te horen dat je toe bent aan de volgende stap
Klik om te vergroten...

Dankjewel.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dankjewel!

En t is natuurlijk best logisch dat je niet met 41 jaar te vaak bij je ouders moet hangen. Maar we hebben daar nooit duidelijke afspraken over gehad en ook als zij oppassen is het leuk om even langs te gaan en als het weer is om buiten te zitten etc etc etc. Sinds zij een gesprek met de Brijder gehad hebben is die route afgesloten en dat is voor mij echt een nachtmerrie als ik wakker word s nachts. Dan slaap ik tussen 2 en 3 als ik mazzel heb en dan word ik 3.00 uur wakker en dan voelt het als de hel.
(Ja ik vind benzo afbouw toch hel bij nader inzien). Ik heb dan ook even het gevoel dat ik niet naar buiten kan (kliniek-gevoel) en moet dan ff realiseren wat wel en niet klopt.

Nee, er zit geen nachtdienst, ja, ik kan gewoon naar buiten. Nee er loopt niemand op de gang. Nee ik kan niet naar ouders. Nee ik kan niet naar de buren midden in de nacht.
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#11
Alinde zei:
Yes… maar ik slik nu Antabus. De trek is er wel.

Misschien kan ik met de buurvrouw vaker afspreken.

En even bij mijn oude dagbesteding langs.
Klik om te vergroten...
Online meetings zijn er ook natuurlijk. Daar mag je gewoon zien 'bij aanschuiven '
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ze zeggen wel eens dat je er op uit moet, dat je niet kunt wachten tot er op een dag iemand bij je aanbelt om je te gaan helpen. Maar hier stond dus WEL letterlijk een fellow op de stoep donderdag om te vragen of ik mee ging.
Kun je nagaan hoe lui ik ben. Dat ik heb zitten wachten tot de hulp hier thuis bij mij kwam aankloppen. Sarcastisch uiteraard :wink:
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#13
Alinde zei:
Een soort van ouwe rocker ben ik
Klik om te vergroten...

Ik dacht dat je een meisje was met stijl blond haar tot net over de oorlellen, en een rond klein brilletje.
Mis gedacht zo te horen :wink:

Alinde zei:
Heb nieuwe kleren gekocht
Klik om te vergroten...

Goed gedaan.
En die lucht die je ruikt is niet erg. Het komt er allemaal uit. Al die liters wijn.

Alinde zei:
dat ik zo'n mooi karakter heb
Klik om te vergroten...

Ik denk dat je dat ook wel hebt.
Je mag er zijn. Denk niet teveel aan wat anderen over je denken en met je doen. Jij bent Alinde. De enige op deze hele aardbol.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Dankjewel!

soms hebben anderen wel een beetje gelijk, heel soms.

Nee lang blond haar met krullen. Geen bril. Maar zit nu te twijfelen; stuk er af of niet. Heb allemaal losse plukken vanaf dat ik in herstel ben gegaan, het is een beetje gek nu.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Voordat ik naar huis ging na de tweede opname, was ´de thuiskomst' wel even een dingetje.

Ik wist dat er ongeveer 30 lege flessen stonden. Ik wist dat dat allemaal van rode wijn was. Ik wist dat ik in bed had gepoept. Ik wist dat ik nog een keer het toilet niet had gehaald. Dat de wc zo'n beetje zwart was, inclusief de vloer.
Dat er nog een makreel in de koelkast lag.

Dat ik een pakje kipfilet had, waar ik twee keer een hap van had genomen.
Dat ik eieren had gekocht.

Dat mijn broer boodschappen had gedaan, allemaal lekkere verse dingen en dat ik dat niet had opgegeten.
Dat hier en daar een rijstwafel moest liggen.

Dat ik in een bakje had gespuugd en het weer had opgedronken, het leek gluhwein (sorry).

Nouja wie nodig je dan uit voor je thuiskomst, liever niemand. Ik kon verlenging krijgen mits ik iets zou regelen voor mijn thuiskomst. Ik had tijdens de feestdagen wel even contact gehad met een kennis en zij wilde ook wel met mijn sleutel even schoonmaken voordat ik kwam maarja. Dat is ook zo prive. Uiteindelijk ben ik vaag tegen haar gebleven en kwamen we er niet uit.

Later bleek dat moeder en oudste broer al hadden opgeruimd op de dag van mijn opname. En dat ze het daarbij zelfs gezellig hebben gehad. Mijn matras is redelijk gespaard gebleven, behalve een wijnvlek bij mijn hoofdkussen. Gemorst of gespuugd dat weet ik niet. Maar niet in bed gepoept iig.

Sorry dit hoort er allemaal bij.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik moet morgen echt die medicatie in orde gaan maken.

Mijn broer kan ieder moment zijn derde kindje krijgen. Ik weet hiervan niet de precieze datum (hoewel deze er in principe wel is, geplande3 keizdersnede)

EN HOEWEL WIJ HIER GRAPJES OVER GEMAAKT HEBBEN, BROER EN SCHOONZUS ZIJN DUS STRAKS EVEN ECHT NIET BESCHIKBAAR. sORRY MIJN CAPSLOCK. HET KAN STRAKS NIET ZO ZIJN DAT ZIJ LIGT TE BEVALLEN EN MIJN MEDICATIE IS OP. BOZE BROER WORDT NU EVEN UIT HET SYSTEEM GEHAALD ALS CONTACTPERSOON DUS DEZE IS ER STRAKS OOK GEWOON EEN TIJDJE NIET.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Sorry soms doen de toetsen niet wat ik wil.

Broer belt ´gewoon´ mijn psychiater op zijn privé nummer als er iets is. Ik doe altijd via het secretariaat zoals het hoort. Ik zie net dat ik ook niet eens een 06 van hem heb.

Ik realiseerde me wel, ik moet gewoon voor januari mijn medicatie op orde hebben. Zal bij Brijder ook aan mijn ambulant begeleider vragen wat die daarin voor advies geeft. Het is nu zo gelopen dat broer sinds aug 2022 mee kijkt met de medicatie maar dit zou niet nodig moeten zijn. En ik had hem gevraagd mijn voorraden mee te nemen omdat ik in de war was en destructief maar ook dit zou niet nodig moeten zijn. Ondertussen heb ik bijna niets meer nodig, maar dat wat ik nodig heb dat moet er wel zijn.

Het wordt allemaal nog spannend met de baby maar de medicatie moet gewoon klaar liggen.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#18
Medicatie in zakje niks voor je?

Baxterrol dispensers -

www.medimpex.nl www.medimpex.nl

Kun je iedere week de rol halen bij de apotheek. Ieder inname moment is een zakkie
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ja die heb ik!

Alleen nu komt er een seroquel zo nodig bij en die kon niet meer mee op de rol. Ik snap ook wel dat ik erg lastig ben. Maar het is voor mij ook nieuwe situatie dat ik geen benzo´s meer heb. En geen voorraden meer dus want die heb ik laten meenemen door de familie. Of hebben ze zelf meegenomen.

Het gaat eigenlijk heel goed maar als ik bijv niet slaap en er gaat iets mis met de baby dan is het wel gevarenzone. Ik bedoel, stel dat de broer die mij nu helpt, even niet beschikbaar is. Ik moet gewoon de medicatie op orde hebben.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#20
Alinde zei:
Ja die heb ik!

Alleen nu komt er een seroquel zo nodig bij en die kon niet meer mee op de rol. Ik snap ook wel dat ik erg lastig ben. Maar het is voor mij ook nieuwe situatie dat ik geen benzo´s meer heb. En geen voorraden meer dus want die heb ik laten meenemen door de familie. Of hebben ze zelf meegenomen.

Het gaat eigenlijk heel goed maar als ik bijv niet slaap en er gaat iets mis met de baby dan is het wel gevarenzone. Ik bedoel, stel dat de broer die mij nu helpt, even niet beschikbaar is. Ik moet gewoon de medicatie op orde hebben.
Klik om te vergroten...
Ligt toch niet aan jou. "zo nodig" kan praktisch gezien nou eenmaal niet in een baxter. Of nouja het zou natuurlijk kunnen maar als je 1 keer in de maand noodzaak hebt om te nemen zit je met 27+ pillen "voor niks".

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...1819202122...80
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."