Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsToch weer gestimfapt na twee weken gestopt te zijn met porno

Toch weer gestimfapt na twee weken gestopt te zijn met porno

146 antwoorden
29 weergaven
18-5-2026
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#1
FredKroket zei:
Praat even voor jezelf graag. Deze conservatieve houding zet mannen in een kwaad daglicht. Wat maakt het nou uit hoe veel bedpartners je hebt gehad?
Klik om te vergroten...
In een kwaad daglicht?

Ik denk dat de gefeminiseerde beta-male een duizendvoud meer schade aanricht dan de o zo toxische "conservatieve houding". Maar inderdaad, het is mijn mening, dus prima wat mij betreft.

Wat veel bedpartners hebben gehad uitmaakt? Denk je dat het toeval is dat vrouwen die veel bedpartners hebben gehad vaak zitten met een shitload aan mentale problemen en onvermogen om een gezonde relatie te behouden? Natuurlijk maakt dat uit... Acties hebben consequenties.

Dit telt ook voor mannen, maar in mindere mate omdat mannen (in de regel!) seks en emotie van elkaar kunnen scheiden.


En eigenlijk moet ik ophouden met de disclaimers, maar: ja, er zijn altijd uitzonderingen. Maar dat zijn de... uitzonderingen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...45678
W
WalteregoLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mindless zei:
Helemaal mee eens.

Het is ook lang een trend geweest (en misschien nog?): pick-up artists die "game" leren aan mannen.

Maar dat zijn allemaal maar trucjes. Onzin...

Wat écht werkt, is je mannelijke energie aanboren. Daadwerkelijk mannelijk worden in je doen en laten. Het is bovenal energetisch. Als je vanuit dát functioneert, kun je in real-time spontaan dealen met vrouwen. En niet alleen met vrouwen, maar met iedereen. Dan beginnen dingen als vanzelf te lopen.

Richt je niet op trucjes zou ik zeggen, maar op in je mannelijkheid staan. En dat kan op vele manieren bereikt/versterkt worden.
Klik om te vergroten...
Haha nou wat dat betreft zit ik een beetje in tweestrijd wat man-vrouwrollen betreft. Aan de ene kant voel ik me helemaal niet zo'n oer-man met een biologische basis om te jagen. Maar een mannelijk trekje wat ik wel heb is dat ik moeite heb met emotionele ambiguïteit. Of is dat niet mannelijk? Ik heb echt geen flauw benul wat mannelijke energie dan precies is en hoe je 'in je mannelijkheid' staat. Voor mij klinkt dat dan ook een andere manier van zeggen dat ik mezelf moet zijn maar dan op een andere manier. Dus eigenlijk niet mezelf zijn.

Dat vind ik zo lastig aan dat begin van daten. Er is een soort sociale code waar je je enerzijds wel aan moet houden, maar anderzijds mag er geen gekunsteldheid of ingestudeerde trucje zijn want dan is het niet spontaan. Ik ga dan heel erg zoeken naar wat dan wel verwacht wordt, maar dan kom ik weer onzeker over. Ja vind je het gek met al die verwarrende opdrachten xD
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mindless zei:
En eigenlijk moet ik ophouden met de disclaimers, maar: ja, er zijn altijd uitzonderingen. Maar dat zijn de... uitzonderingen.
Klik om te vergroten...
Om het toch weer even intellectueel te maken is dit precies waar de schoen wrikt als je het mij vraagt.

Man versus vrouw is een categorische indeling, een duaal systeem zou je kunnen zeggen. Je classificeert als man, óf als vrouw.
Maar in werkelijkheid is de diversiteit binnen de groep mannen en binnen de groep vrouwen zó groot, dat je je kunt afvragen of die duale indeling wel valide is. Natuurlijk kun je kijken naar gemiddelden en standaardafwijkingen, en dan een grens introduceren voor wat nog 'normaal' wordt geacht (zoals altijd gedaan wordt in de kwantitatieve wetenschap). Maar het probleem is dan dat je áltijd een groep mensen bestempelt als 'niet normaal', als 'de uitzondering' of in een andere zin afwijkend. Terwijl je eigenlijk weet dat juist die diversiteit normaal is, maar we willen een geloofsysteem introduceren wat houvast geeft voor bepaalde verwachtingen dus gaan we maar normale diversiteit denkbeeldig uitsluiten om die houvast te krijgen.

Als het op onderzoek uit zou komen dan zou ik zeggen dat de variabele 'geslacht' een andere measurement level moet hebben :tearsofjoy:
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mindless zei:
:hearteyes:

Dát!

Mannen zijn zulke simpele wezens eigenlijk... Als vrouwen eens wisten hoe easy jullie ons gelukkig kunnen maken. Stoppen met die spelletjes bijvoorbeeld, een heel klein beetje interesse tonen (als je die ook echt hebt uiteraard), zorgzaam/lief zijn, etc.



Oftewel: een hoer dus.

Sommigen zullen dit waarschijnlijk oordelend van mijn kant vinden, maar ik denk echt dat veel vrouwen niet goed beseffen wat ze eigenlijk verkopen als ze dat doen.

Als vrouw ben je de gatekeeper van seks. Jouw waarde (in de ogen van een man!) is direct gerelateerd aan hoe easy en vaak je je lichaam hebt gegeven aan met name andere mannen. Zeker als je bereid bent je lichaam te verkopen. Misschien dat vrouwen dit niet weten, maar wij mannen hebben een zesde zintuig voor hoeren/sletten. Wij zien het wanneer er teveel over je heen zijn geweest. Als vrouw is jouw puurheid een groot deel van jouw waarde (in de ogen van een man). Het was je taak (als poortwachter van seks) om die puurheid zoveel mogelijk te behouden. Net zoals wij mannen de poortwachters van relaties zijn.

Op dit ultra-progressieve forum zullen er vast zijn waarbij dit wat ik hier zei in het verkeerde keelgat schoot, maar so be it. Ik denk dat hier een tastbare realiteit aan zit op een dieper niveau, dieper dan je culturele opvattingen over bijvoorbeeld "seksuele vrijheid".


Ik zou het dan ook niet doen, een hoer bezoeken.

Je hebt al fysiek contact gehad met vrouwen. Misschien dat dat prostituee bezoek een optie is voor een man die maagd is en even over die drempel heen moet.

Jouw issue ligt (zo te lezen) meer bij het vergroten van zelfvertrouwen/zelfrespect/zelfliefde, zodat je op die energie zit waarin je als man op een natuurlijke wijze intimiteit met een vrouw kunt ervaren, omdat je in je mannelijkheid staat. Mannelijkheid en vrouwelijkheid trekken elkaar aan. Sta jij meer in je mannelijkheid, dan begin je van nature te harmoniseren met vrouwelijke energie.
Klik om te vergroten...

Wat voor vrouwen komen er op jullie pad zeg? Ik speel echt geen spelletjes met mannen bij mijn weten hoor. :’) Net zoals niet alle mannen op seks uit zijn (noem maar wat), spelen ook niet alle vrouwen manipulatieve spelletjes met anderen.

Je hebt echt altijd een soort stelligheid hierin die mij verbaast. Jij weet niet wat iedere man op de wereld denkt en ik weet niet wat iedere vrouw op de wereld denkt, je kunt dit niet generaliseren.
W
WalteregoLid
01-01-2024, 00:00
#5
Roze Olifant zei:
Wat voor vrouwen komen er op jullie pad zeg? Ik speel echt geen spelletjes met mannen bij mijn weten hoor. :’) Net zoals niet alle mannen op seks uit zijn (noem maar wat), spelen ook niet alle vrouwen manipulatieve spelletjes met anderen.
Klik om te vergroten...

Ja.. ik heb ook wel een huisgenote die vindt dat je hard-to-get moet spelen als vrouw, en dat de man verantwoordelijk is voor het versierwerk. Maar tegelijkertijd is ze dan ook weer hard over mannen die haar proberen te versieren, en over grensoverschrijdend gedrag. Terwijl haar instelling nou juist de mannen aantrekt die gericht zijn op het overschrijden van de grenzen die ze aangeeft. Dat denk ik dan.

Maar dan zie ik tegelijkertijd ook wel dat ze op een gegeven moment iemand tegenkomt voor wie dat allemaal niet geldt. En dat is dan nu haar huidige vriend.

Ik denk zelf dat ik vroeger een beetje te veel heb geluisterd naar wat vrouwen (tegen mij als man) zeggen wat ze willen. Op basis daarvan heb ik mezelf allerlei leefregels opgelegd, maar dat is allemaal een illusie. Het maakt ook niet echt uit wat die andere vrouwen hebben gezegd wat ze wel of niet zouden willen.
Roze Olifant zei:
Jij weet niet wat iedere man op de wereld denkt en ik weet niet wat iedere vrouw op de wereld denkt, je kunt dit niet generaliseren.
Klik om te vergroten...
Het maakt uit wat die ene vrouw wil en of dat past bij wat ik wil. Misschien dat ik mijn eigen wensen daarin wel wat meer centraal kan stellen. Ik denk dat ik nog wel merk dat ik vaak denk vanuit 'wat ik kan krijgen'. In die zin vind ik het makkelijker om mijn eigen verwachtingen aan te passen.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mindless zei:
Wat veel bedpartners hebben gehad uitmaakt? Denk je dat het toeval is dat vrouwen die veel bedpartners hebben gehad vaak zitten met een shitload aan mentale problemen en onvermogen om een gezonde relatie te behouden? Natuurlijk maakt dat uit... Acties hebben consequenties.
Klik om te vergroten...
Op basis waarvan leg jij daar een causaal verband tussen?
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#7
@Walterego, ik kwam met mijn vorige reactie misschien een beetje lomp jouw topic binnenvallen. Ik vind het wel een interessant onderwerp en ben niet helemaal bijgelezen, ga dat op een later tijdstip even doen. Dus kan zijn dat ik over wat nuances heb heengelezen, maar vond de reactie van @Mindless (zoals vaker als het over vrouwen gaat) generaliserend, en schrok ook wel van het stuk ‘wij mannen hebben een zesde zintuig voor sletten’, voor mij komt dat niet over als een normaal vrouwbeeld. Ik kom er later even op terug, nu weinig tijd.

Leuk om nog eens een PhD-student op het forum tegen te komen, die zie je hier weinig, ik heb ‘t in januari (thank God) afgerond maar wil je wel veel succes wensen met je promotietraject, al ging je topic daar niet over. :)
W
WalteregoLid
01-01-2024, 00:00
#8
Roze Olifant zei:
@Walterego, ik kwam met mijn vorige reactie misschien een beetje lomp jouw topic binnenvallen. Ik vind het wel een interessant onderwerp en ben niet helemaal bijgelezen, ga dat op een later tijdstip even doen.
Klik om te vergroten...
Geen probleem, bedankt voor je bijdrage! ^_^

Ik ben nog maar net begonnen met mijn PhD-traject, maar de eerste frustraties en identiteitscrises zijn al wel binnen :tearsofjoy:
Jij succes nog met de laatste loodjes Dr. Olifant :wink:
W
WalteregoLid
01-01-2024, 00:00
#9
Roze Olifant zei:
Maar dit is wel echt 100% waar (voor mij). Een needy man is NIET aantrekkelijk, echt niet.
Klik om te vergroten...
En hoe herken je dat? Aan de onderstaande kenmerken, of juist eerdere red flags?
Roze Olifant zei:
Needy mannen worden vaak stalky, pushy en opdringerig, zelfs claimerig, uit onzekerheid, en dat werkt zó ontzettend averechts.
Klik om te vergroten...
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#10
HuisbaasBob zei:
Komt dat zelfvertrouwen wel van binnenuit? Of is het een projectie van wat door de Alpha bro's is gedefinieerd als "mannelijke energie"

Ik vind veel opvattingen van je namelijk echt het totaal tegenovergestelde presenteren van zelfverzekerdheid.
Klik om te vergroten...
Ik heb nooit geclaimd dat ik altijd in mijn zelfvertrouwen sta.

Het is voor mij vaak een uitdaging om vanuit die (imo weldegelijk echte) energie te komen. Door fixatie op verleden, stress/spanning, etc. Waardoor het makkelijk is om van het echte ding te degraderen naar ideeën erover. Het is een proces.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#11
Walterego zei:
En hoe herken je dat? Aan de onderstaande kenmerken, of juist eerdere red flags?
Klik om te vergroten...

Even kort antwoord: ligt er aan waar in het datingsproces je bent. Iemand die té graag wil. Ik weet niet zo goed hoe ik dit moet duiden.

Walterego zei:
En hoe herken je dat? Aan de onderstaande kenmerken, of juist eerdere red flags?
Klik om te vergroten...

Maar vooral dit. Eerdere red flags kunnen zijn: te snel (veel) teveel bombarderen met berichten, maar ik vind dat lastig om te concretiseren, want bij wederzijdse interesse van mijn kant uit zou dit niet eens perse heel vervelend hoeven zijn. Het is aanvoelen (ja, vaag woord...). Ik vind het ook niet aantrekkelijk als een man 'speelt' dat-ie ongeïnteresseerd is, omdat-ie ergens heeft gelezen dat hard to get zijn werkt. Dat probeer ik andersom dus ook niet te doen als ik iemand leuk zou vinden. Moet nu even uitloggen, maar kom later weer even terug in dit topic. Hier worstelen meer mensen mee hoor. Dit is niet alleen man-eigen, al kan ik me voorstellen dat het als man zijnde dating-wise gewoon nog net even wat moeilijker is.
H
HuisbaasBobLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik denk dat de 'needy' radar vooral afgaat wanneer je eigenlijk niet geïnteresseerd bent in de persoon zelf maar meer in het idee van een relatie.
Vandaar het cliche 'als je het zoekt vind je het niet'

Een relatie moet een gevolg zijn, geen doelstelling. Ik krijg meer het idee dat jij al de relatie in je hoofd hebt, en je daar alleen nog een geschikte vrouw bij moet zoeken.

Mensen willen graag als individu behandeld worden, en uit onderstaande uitspraken blijkt dat nou niet bepaald. Ik snap dat het meer als grap bedoeld was maar dit zijn nou typische rode vlaggen van je insteek in daten


Walterego zei:
Dus bedankt voor de tip, maar ik wilde vooral even ranten over hoe kut vrouwen en datingplatforms en daten in het algemeen zijn
Klik om te vergroten...

Walterego zei:
Nee natuurlijk niet. Dan zouden ze ineens als een soort godswonder daadwerkelijk zeggen wat ze bedoelen.
Klik om te vergroten...

Walterego zei:
Nou ik moet zeggen dat ik veel heb geluisterd naar vrouwen die klagen dat ze steeds allerlei vormen van mysogynie over zich heen krijgen. En ik snap dat steeds beter. Die mannen dan he. 😂
Klik om te vergroten...
W
WalteregoLid
01-01-2024, 00:00
#13
Haha thanks! Ik wacht geduldig af :wink:

Roze Olifant zei:
(..)al kan ik me voorstellen dat het als man zijnde dating-wise gewoon nog net even wat moeilijker is.
Klik om te vergroten...
Het zijn andere uitdagingen. Ik word niet voor rotte vis uitgemaakt als ik een keer met de verkeerde naar bed ga.
W
WalteregoLid
01-01-2024, 00:00
#14
HuisbaasBob zei:
Ik denk dat de 'needy' radar vooral afgaat wanneer je eigenlijk niet geïnteresseerd bent in de persoon zelf maar meer in het idee van een relatie.
Vandaar het cliche 'als je het zoekt vind je het niet'

Een relatie moet een gevolg zijn, geen doelstelling. Ik krijg meer het idee dat jij al de relatie in je hoofd hebt, en je daar alleen nog een geschikte vrouw bij moet zoeken.
Klik om te vergroten...

Mijn grootste frustratie op Tinder is dus dat dat platform helemaal niet bedoeld is om elkaar oprecht te leren kennen.
H
HuisbaasBobLid
01-01-2024, 00:00
#15
Walterego zei:
Mijn grootste frustratie op Tinder is dus dat dat platform helemaal niet bedoeld is om elkaar oprecht te leren kennen.
Klik om te vergroten...
Tja, je moet ook je tuin niet willen harken met een dweil
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#16
Walterego zei:
Mijn grootste frustratie op Tinder is dus dat dat platform helemaal niet bedoeld is om elkaar oprecht te leren kennen.
Klik om te vergroten...
Daar zijn dates voor.
W
WalteregoLid
01-01-2024, 00:00
#17
FredKroket zei:
Daar zijn dates voor.
Klik om te vergroten...
Moet je er eerst een hebben 😂
H
HuisbaasBobLid
01-01-2024, 00:00
#18
Walterego zei:
Moet je er eerst een hebben 😂
Klik om te vergroten...
Nou, ga mensen leren kennen die je kunt vragen
C
CeeCeeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik lees geïntrigeerd mee.

Ik heb mijn huidige partner (nu inmiddels 2,5 jaar samen) zowaar op Lexa ‘ontmoet’.

Toen nog met de redenatie ‘als een man ervoor betaald dan is hij waarschijnlijk net zo serieus op zoek zijn naar iets langdurigs en heeft vast dezelfde beste intenties’

Nou bleken wij gelukkig al snel een succes verhaal echter kwam ik natuurlijk tot de realisatie dat ik zelf in het verleden ook wel eens betaald heb voor porno.
Met toen een compleet andere mindset en motivatie 😂

Dus dat betalen om gesprekken te voeren niet vanzelfsprekend gelijk staat aan hoe je de situatie vanuit eigen perspectief benaderd.

Tinder of andere apps heb ik overigens nooit voor betaald. Iets aan Lexa stelde me op een of andere manier gerust of straalde ‘wat anders’ uit.

De gevoerde gesprekken op Lexa waren overigens ook op een hoger niveau dan op Tinder( no offense)
H
HuisbaasBobLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik ken mijn vriendin via drugsforum. Die daarvoor ook trouwens😂
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."