Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBenzo Verslaving support

Benzo Verslaving support

233 antwoorden
25 weergaven
18-5-2026
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Manu76 zei:
Hmm, ok ja als je op die manier middelen gebruikt, dan heeft het weinig zin om alleen met Bromazolam te stoppen waarschijnlijk. Dan gebruik je misschien heel makkelijk een andere stof zodra je het moeilijk hebt..
Denk er maar rustig over na, maar misschien wel interessant om te stoppen met de drugs die je meeste gebruikt naast Benzodiazepines. Waarschijnlijk alcohol, maar als je alcohol vervangt door GHB dan heeft het weinig zin of is het juist een slechte stap..
Klik om te vergroten...
Ja, dat zei mijn behandelaar ook: even rustig over nadenken (want: Aaaaargh!!! Paniek! 😬) Alcohol drink ik nooit meer thuis (gulden regel) en ghb heb ik nooit in huis (ook een gulden regel), maar inderdaad, dat is NU. De kans dat ik naar iets anders grijp is gewoonweg te groot, zei hij. Ik ben te verslavingsgevoelig, er is altijd wel een achterdeurtje naar íets. En ik denk dat hij daarmee een punt heeft, als ik probeer objectief te spreken en mijn verslaafde brein even voor straf in de hoek zet. 🙈
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Jazz35 zei:
Ik ben te verslavingsgevoelig,
Klik om te vergroten...
Tja, zo kun je het bekijken.. Ik denk eerder dat je niet toekomstgericht bent, of te onzeker of "depressief"..
Ik geloof steeds minder in verslavingsgevoelig. Maar als je vast zit, iets minst, geen tastbare, nastreefbare toekomst hebt, dan kun je moeilijk loskomen van de verdovingsmiddel..
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Manu76 zei:
Tja, zo kun je het bekijken.. Ik denk eerder dat je niet toekomstgericht bent, of te onzeker of "depressief"..
Ik geloof steeds minder in verslavingsgevoelig. Maar als je vast zit, iets minst, geen tastbare, nastreefbare toekomst hebt, dan kun je moeilijk loskomen van de verdovingsmiddel..
Klik om te vergroten...
Ja, misschien óók zo hoor. Moeilijk te ontwarren soms, wat precies de oorzaken zijn. Angst is een grote drijfveer bij mij weet ik wel.
K
Koffieb00nLid
01-01-2024, 00:00
#4
Jazz35 zei:
En ik ga nu ook eens goed broeden op dat stoppen met al het andere. Want jezus wat voelt dat groot! 🤐😱
Klik om te vergroten...
Gek is dat he als je nog in gebruik zit dat je zo vastklampt aan gebruiken. Deed ik ook. Maar nu een tijd nuchter zijn de voordelen me zo duidelijk. Ik ben stabiel, helder en heb een bepaalde kalmte nu, die ik met drugs niet eens bereikte.

Gun jezelf de tijd om die andere kant ook te leren kennen en waarderen 😉
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Koffieb00n zei:
Gek is dat he als je nog in gebruik zit dat je zo vastklampt aan gebruiken. Deed ik ook. Maar nu een tijd nuchter zijn de voordelen me zo duidelijk. Ik ben stabiel, helder en heb een bepaalde kalmte nu, die ik met drugs niet eens bereikte.

Gun jezelf de tijd om die andere kant ook te leren kennen en waarderen 😉
Klik om te vergroten...
Ja, het is echt een wanhopig vastklampen. Ik zie het en ik voel het, maar het lukt me nog niet om het helemaal los te laten. Sommige dagen wel hoor, maar geen weken of maanden achtereen. Wél net een hardcore dansles gedaan waarbij ik met zó veel energie naar buiten liep! Lang geleden dat ik me op een feest met drugs op zó goed, energiek en uitgelaten heb gevoeld. Wat een dopamineboost! Het kán dus, weet ik, voel ik. Tóch los gaan zonder iets. Nu nog blijven geloven.
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Vandaag mijn iq test binnen gehad. Ik heb een zeer zeldzaam iq profiel. Er zit een heel groot verschil tussen het verbale en non verbaal. Non verbaal scoor ik laag. En verbaal scoor ik normaal. Ze willen meerdere onderzoeken doen om te kijken hoe mijn brein werkt. Ze willen ook hersen onderzoeken doen. Om te kijken of ik een genetische afwijking heb. Ze kunnen ook geen iq score vastleggen omdat het te veel uit elkaar ligt. Mijn psycholoog zei dat ik verbaal heel sterk ben en daarom dat mensen hele hoge verwachtingen van mij hebben. En daarom word ik snel overschat. De helft van mijn brein werkt niet zoals het zou moeten werken.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Een ding zou ik willing benadrukken:
Gelet op jouw verslavingsgevoeligheid moet je er rekening mee houden, dat straks "af en toe" gebruiken een no go voor je wordt.
Sociaal drinken of af en toe een jointje roken moet je echt uit je hoofd zetten.
Gecontroleerd gebruik is er niet meer bij, je hebt zo weer een terugval te pakken!
Dus: na het stoppen blijf dat volhouden.
Je kunt het, want ik kan het ook!
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#8
De Zandman zei:
Een ding zou ik willing benadrukken:
Gelet op jouw verslavingsgevoeligheid moet je er rekening mee houden, dat straks "af en toe" gebruiken een no go voor je wordt.
Sociaal drinken of af en toe een jointje roken moet je echt uit je hoofd zetten.
Gecontroleerd gebruik is er niet meer bij, je hebt zo weer een terugval te pakken!
Dus: na het stoppen blijf dat volhouden.
Je kunt het, want ik kan het ook!
Klik om te vergroten...
Ik snap je, maar dat idee is écht nog een brug te ver momenteel. Baby steps en dag voor dag moet, áls ik stop, volgens mij mijn motto zijn. Ik kan écht nog niet denken in termen als 'voor altijd', of 'jaren'. Jointjes rook ik gelukkig al heeeeeeel lang niet meer en drinken doe ik al tijden niet meer in huis. Ik hoor wat je zegt , écht, maar ik moet eerst nog even bevatten dat ik waarschijnlijk om los te komen uit mijn patronen met ALLES zal moeten stoppen. Dat is nogal wat om te beseffen (of nog niet helemaal te (willen) beseffen). 🤐
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Jazz35 zei:
Ik snap je, maar dat idee is écht nog een brug te ver momenteel. Baby steps en dag voor dag moet, áls ik stop, volgens mij mijn motto zijn. Ik kan écht nog niet denken in termen als 'voor altijd', of 'jaren'. Jointjes rook ik gelukkig al heeeeeeel lang niet meer en drinken doe ik al tijden niet meer in huis. Ik hoor wat je zegt , écht, maar ik moet eerst nog even bevatten dat ik waarschijnlijk om los te komen uit mijn patronen met ALLES zal moeten stoppen. Dat is nogal wat om te beseffen (of nog niet helemaal te (willen) beseffen). 🤐
Klik om te vergroten...
Ach, je moet toch ergens aan sterven? Waarom niet aan de negatieve effecten van 3m+coke+ghb+alcohol?
Is toch beter dan sterven aan verveling en ouderdom?
Gewoon lekker flesje wijn in de avonden en weekenden lekker doordraaien!! Is best vol te houden tot je 60ste en als je toch geen doel hebt, dan is het toch wel welletjes rond die leeftijd?
Maar Benzodiazepines moet je wel snel mee kappen, anders valt er echt weinig te genieten!
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Overigens is mijn partner dus een van de zeldzame voorbeelden van stoppen en héél af en toe nog een drankje kunnen nemen. Bizar, maar het bestaat. Zijn hele leven is veranderd. Hij is een ander mens. Van een zuipschuit is hij een sportman geworden en drinken doet hij misschien nog vier keer par jaar, als-ie dat al haalt.
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Manu76 zei:
Ach, je moet toch ergens aan sterven? Waarom niet aan de negatieve effecten van 3m+coke+ghb+alcohol?
Is toch beter dan sterven aan verveling en ouderdom?
Gewoon lekker flesje wijn in de avonden en weekenden lekker doordraaien!! Is best vol te houden tot je 60ste en als je toch geen doel hebt, dan is het toch wel welletjes rond die leeftijd?
Maar Benzodiazepines moet je wel snel mee kappen, anders valt er echt weinig te genieten!
Klik om te vergroten...
Het liefste kap ik met alles, alleen moet ik daarvan mijn brein nog even zien te overtuigen. Flesjes wijn in de avonden doe ik al lang niet meer aan gelukkig. De meeste dagen ben ik nuchter, op die rottige benzo's na. En daar werk ik keihard aan.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Jazz35 zei:
Overigens is mijn partner dus een van de zeldzame voorbeelden van stoppen en héél af en toe nog een drankje kunnen nemen. Bizar, maar het bestaat. Zijn hele leven is veranderd. Hij is een ander mens. Van een zuipschuit is hij een sportman geworden en drinken doet hij misschien nog vier keer par jaar, als-ie dat al haalt.
Klik om te vergroten...
Als je van sporten geniet, is drinken echt niet leuk meer. Ik dronk ook heel veel en blowde 14 joints per dag. (Verschillende periodes trouwens), maar nu geniet ik van de sportclub en geen behoefde aan alcohol of wiet.
Ik wil nog wel even een interessante baan vinden dit jaar of volgende.., maar voorlopig verveel ik me niet ofzo.
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Manu76 zei:
Ach, je moet toch ergens aan sterven? Waarom niet aan de negatieve effecten van 3m+coke+ghb+alcohol?
Is toch beter dan sterven aan verveling en ouderdom?
Gewoon lekker flesje wijn in de avonden en weekenden lekker doordraaien!! Is best vol te houden tot je 60ste en als je toch geen doel hebt, dan is het toch wel welletjes rond die leeftijd?
Maar Benzodiazepines moet je wel snel mee kappen, anders valt er echt weinig te genieten!
Klik om te vergroten...
Tering😂
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#14
AntiBenzo1312 zei:
Tering😂
Klik om te vergroten...
Ach ja, we kennen d'r maar beter om lachen. 😅😂
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Stap 1 - Ik heb m'n 3m zojuist weggeflikkerd (c en g niet in huis) en ga in ieder geval tot de 23ste niets gebruiken. Dan heb ik een feestje, maar daar ga ik nog even niet over nadenken. Dag voor dag nu.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#16
Jazz35 zei:
Haha, makkelijker gezegd....

Maar mooi punt. Ik probeer het! Hmmm... 🤔 Misschien iets minder hard proberen. 😅
Klik om te vergroten...
Yes! Het zit al in je. Let it go!
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik wil even een korte update geven hoe het met me gaat.
Ik ben helemaal van de benzo’s af, ik heb een druk leven, sport, school, stage, en werk. Ik heb eigenlijk vrijwel niemand dicht in de buurt waar ik mee omga. En ik begin mij eigenlijk super eenzaam te voelen. Ik ben sowieso iemand die moeilijk contacten legt door mijn verleden met afwijzing. (Vroeger wouden andere kinderen nooit met mij spelen). Ik heb nu ook eigenlijk geen meid meer waarmee ik echt afspreek. Begin mij echt super alleen te voelen. En dat brengt soms ook de negatieve gedachtes met zich mee. Ben bijna altijd thuis aan het gamen of aan het sporten. Ik ga niet uit, ik ga niet naar plekken toe.
Tinder heb ik al geprobeerd maar daarop word het je gewoon onmogelijk gemaakt. Ik krijg dan bijvoorbeeld likes van meiden die helemaal niet terug praten of likes die ik helemaal niet te zien krijg. En na een periode van een paar dagen krijg helemaal geen likes meer. Dit maakt mij super onzeker, en angstig en verdrietig. Ik ga waarschijnlijk wel met een vriend op vakantie in de zomer. Maar hij woont best ver van mij vandaag dus we spreken elkaar eig alleen online. Ik wil dit ook met mijn psycholoog bespreken. Ik weet het niet als dit over 5jaar nog zo is. Dan kan je wel alles hebben, vaste werk, huisje, auto, eigen zzp bedrijf. Maar ja als je thuis komt en er is helemaal niemand voor je.
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Even een toevoeging ik heb eerder wel vrienden gehad maar dit waren verkeerde vrienden. Denk aan veel drinken veel gebruiken. En ja die mensen gebruikten mij eig altijd gewoon voor mijn huis voor feestjes. Ik ben de vertrouwen in de mensheid volledig verloren. Ik weet niet eens wat vriendschap is. Ik zou niet eens weten hoe je nieuwe vrienden maakt
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Jeetje @AntiBenzo1312 , dat is niet niks zeg. Wat verdrietig voor je, en wat goed dat je dit deelt. Een pasklare oplossing heb ik zo 1 2 3 niet voor je helaas. Sporten doe je al veel, maar doe je ook lessen of train je alleen? Bij mij zijn de sportlessen wel een plek om nieuwe fijne mensen tegen te komen. En hoe zit het met je werk? Of is dat ik geen omgeving waarin je veel (nieuwe) mensen ontmoet? Geen goed en fijn contact met bepaalde familieleden ook? Broers, zussen, neefs, nichten of zo...? Wél verstandig trouwens, dat ie je oude en 'verkeerde' vrienden mijdt. Maar gezelliger wordt het leven er ook niet van. 🙁 Veel sterkte! ♥️
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#20
AntiBenzo1312 zei:
Even een toevoeging ik heb eerder wel vrienden gehad maar dit waren verkeerde vrienden. Denk aan veel drinken veel gebruiken. En ja die mensen gebruikten mij eig altijd gewoon voor mijn huis voor feestjes. Ik ben de vertrouwen in de mensheid volledig verloren. Ik weet niet eens wat vriendschap is. Ik zou niet eens weten hoe je nieuwe vrienden maakt
Klik om te vergroten...
Ik ben ook een hele tijd eenzaam geweest, toen al mijn beste vrienden kinderen kregen. Mijn oplossing? Drugs gebruiken. Eenzaamheid was ook een onderwerp bij de psycholoog waar ik toen liep. Uiteraard verzweeg ik mijn drugsgebruik als een echte verslaafde. Therapie heeft mij uiteindelijk geholpen. Ga eens langs de huisarts ermee.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...89101112
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."