Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDe laatste beetjes.... (bromazolam afbouwen)

De laatste beetjes.... (bromazolam afbouwen)

202 antwoorden
18 weergaven
18-5-2026
C
CardboardLid
01-01-2024, 00:00
#1
Zou je de tabletten ook kunnen verpulveren en de doseringen afwegen? Daar heb je wel een heel nauwkeurige weegschaal voor nodig, maar wie weet helpt het (juist) met die laatste stukjes in je afbouw..
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#2
Jazz35 zei:
Ik heb het initieel niet als slaapmiddel, maar tegen onrust ivm mijn bipolaire stoornis.
Klik om te vergroten...
Ah ok ik heb het in 25mg elke avond als slaapmiddel
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Cardboard zei:
Zou je de tabletten ook kunnen verpulveren en de doseringen afwegen? Daar heb je wel een heel nauwkeurige weegschaal voor nodig, maar wie weet helpt het (juist) met die laatste stukjes in je afbouw..
Klik om te vergroten...
Theoretisch gezien zou dat kunnen ja. Ik heb ermee geklooid, maar besloten dat ik het niet ga doen. Het stoom komt al uit m'n oren bij het idee van dat priegelwerkje alleen al. Ik weeg nu gewoon stukje van de pellets af op een nauwkeurige weegschaal. Almost home. Hier moet ik dan maar even mee dealen.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Raver zei:
Misschien toch nu even de prijs betalen voor de hogere doseringen die je hebt genomen. Kom je wel doorheen!
Klik om te vergroten...
Dit is denk ik wel het meest logisch. Is ook met een dag of wat weer voorbij, waarschijnlijk. Benzo afbouw is alleen niet altijd logisch :wink:
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#5
_shikantaza zei:
Dit is denk ik wel het meest logisch. Is ook met een dag of wat weer voorbij, waarschijnlijk. Benzo afbouw is alleen niet altijd logisch :wink:
Klik om te vergroten...
Hmmm, ik hoop niet dat dat het is, want voorlopig ben ik nog niet afgebouwd op die spannende momenten. Da's écht een apart traject. Maar goed, we gaan het zien. Benzo-afbouw kan inderdaad een grillig verloop hebben.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Jazz35 zei:
Da's écht een apart traject.
Klik om te vergroten...
Dat zeg jij volgens mij. Anderen zeggen dat je dat traject moet vergeten als ik me niet vergis..
Het is niet makkelijk in ieder geval, maar dat maakt het zo mooi als je over de finishlijn gaat.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Jazz35 zei:
Hmmm, ik hoop niet dat dat het is, want voorlopig ben ik nog niet afgebouwd op die spannende momenten. Da's écht een apart traject. Maar goed, we gaan het zien. Benzo-afbouw kan inderdaad een grillig verloop hebben.
Klik om te vergroten...
Lijkt me toch dat je clean worden niet echt los kunt zien van vervangende, gezonde coping mechanismes. Maarja ze zullen vaak wel parallel lopen. Ach, oefening baart kunst.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#8
Quetiapine is tot 50mg maar bedoelt als slaapmiddel tenminste dat zij mijn verslavingsarts
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#9
_shikantaza zei:
Lijkt me toch dat je clean worden niet echt los kunt zien van vervangende, gezonde coping mechanismes. Maarja ze zullen vaak wel parallel lopen. Ach, oefening baart kunst.
Klik om te vergroten...
Ja, de trajecten lopen parallel. Ik werk er hard aan, die vervangende gezonde coping mechanismen. En boek vooruitgang, maar kleine stapjes steeds. 😕 Hopelijk lukt het me om dat proces iets te versnellen. Ik doe er keihard mijn best voor.
Z
ZeebatsLid
01-01-2024, 00:00
#10
Jazz35 zei:
Oké, hier word ik erg kriegelig van merk ik. Dat gaat nu niet zomaar. Ik heb in januari weer shit te doen die ik niet kan afzeggen. Dus ik ga een oplossing zoeken dien wel werkt. En NU. En dat is niet een andere psychiater nemen. Ben ik dadelijk een half jaar verder joh. Ik ga dit topic sluiten nu. Thanks voor het meedenken allemaal. Dit levert me nu niets op merk ik, behalve extra stress.
Klik om te vergroten...
Zo heb je altijd wat te doen en kom er er ook nooit vanaf. Je zult toch een keer harde keuzes moeten maken. Maar ik begrijp je huidige mindset volledig, ik heb daar ook in gezeten. De mensen die je hier tips geven zijn ervarings experts en vertellen zeker geen onwaarheden, ik hoop dat je de adviezen toch een beetje in je achterhoofd houdt.
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#11
MR_CHIP zei:
Quetiapine is tot 50mg maar bedoelt als slaapmiddel tenminste dat zij mijn verslavingsarts
Klik om te vergroten...
Ik heb het initieel niet als slaapmiddel, maar tegen onrust ivm mijn bipolaire stoornis.
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Manu76 zei:
Dat zeg jij volgens mij. Anderen zeggen dat je dat traject moet vergeten als ik me niet vergis..
Het is niet makkelijk in ieder geval, maar dat maakt het zo mooi als je over de finishlijn gaat.
Klik om te vergroten...
Nou, het is in die zin een 'apart' traject dat ik met mijn verslavingsarts een afbouwtraject aan het formuleren ben apart voor die spannende gebeurtenissen, los dus van deze afbouw. Dat bedoelde ik er eigenlijk mee. Ik weet niet goed hoe jij het bedoelt.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#13
MR_CHIP zei:
Quetiapine is tot 50mg maar bedoelt als slaapmiddel tenminste dat zij mijn verslavingsarts
Klik om te vergroten...

Het is in geen enkele dosering bedoeld als slaapmiddel.
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Raver zei:
Het is in geen enkele dosering bedoeld als slaapmiddel.
Klik om te vergroten...
Helemaal gelijk in. Het wordt helaas wel vaak zo voorgeschreven en nu wordt er door mijn psych ook weer gezegd dat ik 'zo nodig' mag bijnemen om het slapen te vergemakkelijken.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#15
Raver zei:
Het is in geen enkele dosering bedoeld als slaapmiddel.
Klik om te vergroten...
Off label wel
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#16
MR_CHIP zei:
Ah ok ik heb het in 25mg elke avond als slaapmiddel
Klik om te vergroten...
Ja, en het werkt goed bij je geloof ik hè? Gelukkig maar! Het kan alleen wel echt andere bijwerkingen hebben. Dus het is eigenlijk een beetje vreemd dat ze het zo gemakkelijk voorschrijven als slaapmiddel. @Raver heeft daar onlangs een topic over geopend volgens mij, (aandachtspunten bij quetiapine).
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#17
Jazz35 zei:
Ja, en het werkt goed bij je geloof ik hè? Gelukkig maar! Het kan alleen wel echt andere bijwerkingen hebben. Dus het is eigenlijk een beetje vreemd dat ze het zo gemakkelijk voorschrijven als slaapmiddel. @Raver heeft daar onlangs een topic over geopend volgens mij, (aandachtspunten bij quetiapine).
Klik om te vergroten...
Ik zag het idd ik houd het lekker bij 25mg en ga ook niet omhoog
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#18
MR_CHIP zei:
Ik zag het idd ik houd het lekker bij 25mg en ga ook niet omhoog
Klik om te vergroten...
Als het voor nu werkt voor je: prima en lekker zo houden.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Jazz35 zei:
Nou, het is in die zin een 'apart' traject dat ik met mijn verslavingsarts een afbouwtraject aan het formuleren ben apart voor die spannende gebeurtenissen, los dus van deze afbouw. Dat bedoelde ik er eigenlijk mee. Ik weet niet goed hoe jij het bedoelt.
Klik om te vergroten...
Wat ik wil zeggen is dat je volgens mij per 24 uur alleen maar omlaag moet gaan om te kunnen stoppen met dit soort medicatie. Als je een spannende momenten pil nodig hebt, kan dat dan niet dezelfde soort pil zijn die je probeert af te bouwen. Dat was wat ik probeerde te zeggen, maar als de verslavingsspecialist en jij het wel zien zitten dan heb ik niets gezegd.
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Manu76 zei:
Wat ik wil zeggen is dat je volgens mij per 24 uur alleen maar omlaag moet gaan om te kunnen stoppen met dit soort medicatie. Als je een spannende momenten pil nodig hebt, kan dat dan niet dezelfde soort pil zijn die je probeert af te bouwen. Dat was wat ik probeerde te zeggen, maar als de verslavingsspecialist en jij het wel zien zitten dan heb ik niets gezegd.
Klik om te vergroten...
Ja, dit is dus gewoon het kuttige van die FUCKING HEKS. Ze heeft er geen kaas van gegeten en ze laat me maar aanmodderen. Om doodziek van te worden. Ik snap dat dit verre van een ideale situatie is. Ik zou wellicht beter gewoon met de bromazolam kunnen stopen en tijdelijk een andere rc benzo met een kortere halfwaardetijd kunnen pakken voor dat traject van de afbouw, zodat ik deze situatie een beetje kan omzeilen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...56789...11
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."