#1
Zou je de tabletten ook kunnen verpulveren en de doseringen afwegen? Daar heb je wel een heel nauwkeurige weegschaal voor nodig, maar wie weet helpt het (juist) met die laatste stukjes in je afbouw..
Ah ok ik heb het in 25mg elke avond als slaapmiddelIk heb het initieel niet als slaapmiddel, maar tegen onrust ivm mijn bipolaire stoornis.
Theoretisch gezien zou dat kunnen ja. Ik heb ermee geklooid, maar besloten dat ik het niet ga doen. Het stoom komt al uit m'n oren bij het idee van dat priegelwerkje alleen al. Ik weeg nu gewoon stukje van de pellets af op een nauwkeurige weegschaal. Almost home. Hier moet ik dan maar even mee dealen.Zou je de tabletten ook kunnen verpulveren en de doseringen afwegen? Daar heb je wel een heel nauwkeurige weegschaal voor nodig, maar wie weet helpt het (juist) met die laatste stukjes in je afbouw..
Dit is denk ik wel het meest logisch. Is ook met een dag of wat weer voorbij, waarschijnlijk. Benzo afbouw is alleen niet altijd logischMisschien toch nu even de prijs betalen voor de hogere doseringen die je hebt genomen. Kom je wel doorheen!
Hmmm, ik hoop niet dat dat het is, want voorlopig ben ik nog niet afgebouwd op die spannende momenten. Da's écht een apart traject. Maar goed, we gaan het zien. Benzo-afbouw kan inderdaad een grillig verloop hebben.Dit is denk ik wel het meest logisch. Is ook met een dag of wat weer voorbij, waarschijnlijk. Benzo afbouw is alleen niet altijd logisch![]()
Dat zeg jij volgens mij. Anderen zeggen dat je dat traject moet vergeten als ik me niet vergis..Da's écht een apart traject.
Lijkt me toch dat je clean worden niet echt los kunt zien van vervangende, gezonde coping mechanismes. Maarja ze zullen vaak wel parallel lopen. Ach, oefening baart kunst.Hmmm, ik hoop niet dat dat het is, want voorlopig ben ik nog niet afgebouwd op die spannende momenten. Da's écht een apart traject. Maar goed, we gaan het zien. Benzo-afbouw kan inderdaad een grillig verloop hebben.
Ja, de trajecten lopen parallel. Ik werk er hard aan, die vervangende gezonde coping mechanismen. En boek vooruitgang, maar kleine stapjes steeds. 😕 Hopelijk lukt het me om dat proces iets te versnellen. Ik doe er keihard mijn best voor.Lijkt me toch dat je clean worden niet echt los kunt zien van vervangende, gezonde coping mechanismes. Maarja ze zullen vaak wel parallel lopen. Ach, oefening baart kunst.
Zo heb je altijd wat te doen en kom er er ook nooit vanaf. Je zult toch een keer harde keuzes moeten maken. Maar ik begrijp je huidige mindset volledig, ik heb daar ook in gezeten. De mensen die je hier tips geven zijn ervarings experts en vertellen zeker geen onwaarheden, ik hoop dat je de adviezen toch een beetje in je achterhoofd houdt.Oké, hier word ik erg kriegelig van merk ik. Dat gaat nu niet zomaar. Ik heb in januari weer shit te doen die ik niet kan afzeggen. Dus ik ga een oplossing zoeken dien wel werkt. En NU. En dat is niet een andere psychiater nemen. Ben ik dadelijk een half jaar verder joh. Ik ga dit topic sluiten nu. Thanks voor het meedenken allemaal. Dit levert me nu niets op merk ik, behalve extra stress.
Ik heb het initieel niet als slaapmiddel, maar tegen onrust ivm mijn bipolaire stoornis.Quetiapine is tot 50mg maar bedoelt als slaapmiddel tenminste dat zij mijn verslavingsarts
Nou, het is in die zin een 'apart' traject dat ik met mijn verslavingsarts een afbouwtraject aan het formuleren ben apart voor die spannende gebeurtenissen, los dus van deze afbouw. Dat bedoelde ik er eigenlijk mee. Ik weet niet goed hoe jij het bedoelt.Dat zeg jij volgens mij. Anderen zeggen dat je dat traject moet vergeten als ik me niet vergis..
Het is niet makkelijk in ieder geval, maar dat maakt het zo mooi als je over de finishlijn gaat.
Quetiapine is tot 50mg maar bedoelt als slaapmiddel tenminste dat zij mijn verslavingsarts
Helemaal gelijk in. Het wordt helaas wel vaak zo voorgeschreven en nu wordt er door mijn psych ook weer gezegd dat ik 'zo nodig' mag bijnemen om het slapen te vergemakkelijken.Het is in geen enkele dosering bedoeld als slaapmiddel.
Off label welHet is in geen enkele dosering bedoeld als slaapmiddel.
Ja, en het werkt goed bij je geloof ik hè? Gelukkig maar! Het kan alleen wel echt andere bijwerkingen hebben. Dus het is eigenlijk een beetje vreemd dat ze het zo gemakkelijk voorschrijven als slaapmiddel. @Raver heeft daar onlangs een topic over geopend volgens mij, (aandachtspunten bij quetiapine).Ah ok ik heb het in 25mg elke avond als slaapmiddel
Ik zag het idd ik houd het lekker bij 25mg en ga ook niet omhoogJa, en het werkt goed bij je geloof ik hè? Gelukkig maar! Het kan alleen wel echt andere bijwerkingen hebben. Dus het is eigenlijk een beetje vreemd dat ze het zo gemakkelijk voorschrijven als slaapmiddel. @Raver heeft daar onlangs een topic over geopend volgens mij, (aandachtspunten bij quetiapine).
Als het voor nu werkt voor je: prima en lekker zo houden.Ik zag het idd ik houd het lekker bij 25mg en ga ook niet omhoog
Wat ik wil zeggen is dat je volgens mij per 24 uur alleen maar omlaag moet gaan om te kunnen stoppen met dit soort medicatie. Als je een spannende momenten pil nodig hebt, kan dat dan niet dezelfde soort pil zijn die je probeert af te bouwen. Dat was wat ik probeerde te zeggen, maar als de verslavingsspecialist en jij het wel zien zitten dan heb ik niets gezegd.Nou, het is in die zin een 'apart' traject dat ik met mijn verslavingsarts een afbouwtraject aan het formuleren ben apart voor die spannende gebeurtenissen, los dus van deze afbouw. Dat bedoelde ik er eigenlijk mee. Ik weet niet goed hoe jij het bedoelt.
Ja, dit is dus gewoon het kuttige van die FUCKING HEKS. Ze heeft er geen kaas van gegeten en ze laat me maar aanmodderen. Om doodziek van te worden. Ik snap dat dit verre van een ideale situatie is. Ik zou wellicht beter gewoon met de bromazolam kunnen stopen en tijdelijk een andere rc benzo met een kortere halfwaardetijd kunnen pakken voor dat traject van de afbouw, zodat ik deze situatie een beetje kan omzeilen.Wat ik wil zeggen is dat je volgens mij per 24 uur alleen maar omlaag moet gaan om te kunnen stoppen met dit soort medicatie. Als je een spannende momenten pil nodig hebt, kan dat dan niet dezelfde soort pil zijn die je probeert af te bouwen. Dat was wat ik probeerde te zeggen, maar als de verslavingsspecialist en jij het wel zien zitten dan heb ik niets gezegd.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."