Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDe laatste beetjes.... (bromazolam afbouwen)

De laatste beetjes.... (bromazolam afbouwen)

202 antwoorden
19 weergaven
18-5-2026
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#1
Jazz35 zei:
Ik heb eerlijk gezegd het idee (ik gebruik die troep al een tijdje) dat de pellets van mijn verdor behoorlijk steady zijn gedoseerd. In al die tijd nooit significante verschillen opgemerkt, dus dat lijkt me een pre.
Klik om te vergroten...
Dat komt omdat de pillen nogal hoog gedoseerd zijn, en het verschil in effect bij hoge doseringen niet zo groot is :wink:
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Neo-Shulginist zei:
Ja ik snap enerzijds de psychiater wel. Bromazolam is zo nieuw dat er geen betrouwbare informatie is over hoeveel bromazolam overeenkomt met hoeveel diazepam.

Maar ik vind wel dat ze je een beetje laten zwemmen zo. Als je het niet weet dan kun je ook beginnen met een iets hogere dosering diazepam, en vanaf daar afbouwen. Van diazepam heb je gewoon pillen bij de apotheek die wel betrouwbaar zijn. Nog vergoed door de zorgverzekering ook.

Aan de andere kant had de psychiater alternatieve medicatie voorgesteld en heb je dat zelf afgewezen..
Maar ik zou een goed gesprek hierover nog wel aanraden eigenlijk. Want dat zelf aanmodderen is zoals gezegd dus verre van ideaal.
Klik om te vergroten...
Die Valproïnezuur die ik heb 'afgewezen' is niet voor het afbouwen van de bromazolam, die is voor mijn bipolaire stoornis. Dus die heeft in principe niets met dit traject te maken.
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Neo-Shulginist zei:
Dat komt omdat de pillen nogal hoog gedoseerd zijn, en het verschil in effect bij hoge doseringen niet zo groot is :wink:
Klik om te vergroten...
Mjah, ik zit toch al best een tijd op een lage dosering van 0,75 mg. En ook daarin merk ik geen verschil. Maar je zult best gelijk hebben hoor. Honderd procent steady zal het niet zijn.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#4
Zeebats zei:
Je kunt beter gewoon diazepam kopen op darkweb. Of misschien gewoon aan je huisarts vragen, had ik ook gedaan bij laatste stukje afbouw (5mg & 2.5mg diazepam pilletjes)
Klik om te vergroten...
Ja ik snap enerzijds de psychiater wel. Bromazolam is zo nieuw dat er geen betrouwbare informatie is over hoeveel bromazolam overeenkomt met hoeveel diazepam.

Maar ik vind wel dat ze je een beetje laten zwemmen zo. Als je het niet weet dan kun je ook beginnen met een iets hogere dosering diazepam, en vanaf daar afbouwen. Van diazepam heb je gewoon pillen bij de apotheek die wel betrouwbaar zijn. Nog vergoed door de zorgverzekering ook.

Aan de andere kant had de psychiater alternatieve medicatie voorgesteld en heb je dat zelf afgewezen..
Maar ik zou een goed gesprek hierover nog wel aanraden eigenlijk. Want dat zelf aanmodderen is zoals gezegd dus verre van ideaal.
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Zeebats zei:
Je kunt beter gewoon diazepam kopen op darkweb. Of misschien gewoon aan je huisarts vragen, had ik ook gedaan bij laatste stukje afbouw (5mg & 2.5mg diazepam pilletjes)
Klik om te vergroten...
Via mijn huisarts gaat niet. De huisarts en de ApareeGGZ werken samen en mijn psychiater gaat (helaas) over de medicatie, niet de huisarts. Maar het is oké zo. Ik ga niet (meer) naar het dark web. Almost home. De eindstreep is in zicht.
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Slapen gaat nu 'goed' op 0,5 mg (wél met 75 mg quetiapine). Geen vervelende bijwerkingen vooralsnog. Dus vanavond maar eens 0,4 proberen dacht ik zo. Te optimistisch denken jullie, na een dag of vijf 0,5 mg genomen te hebben? Ik kan ook nog een dag of twee 0,5 mg pakken om te stabiliseren natuurlijk (en te proberen de quetiapine af te bouwen naar 50 mg). Of ik kan er gewoon voor gaan. Ik neig in mijn nimmer aflatende optimisme naar het laatste.

Het plan is om eerst 0,4 mg bromazolam te proberen met 75 mg quetiapine om dat vervolgens gedurende een week af te bouwen naar 50 mg. Als het goed gaat op 0,4 plus 50 mg quetiapine ga ik weer een treetje omlaag naar 0,3 mg bromazolam (en hoog ik de quetiapine weer tijdelijk op naar 75 mg).

Hè bah, het lijkt wel een rekenlesje. Krijg er wiskundebenen van. :grimacing:
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#7
Jazz35 zei:
Mjah, ik zit toch al best een tijd op een lage dosering van 0,75 mg. En ook daarin merk ik geen verschil. Maar je zult best gelijk hebben hoor. Honderd procent steady zal het niet zijn.
Klik om te vergroten...
Ja ik reken eerder met farmaceutische standaarden, en die zijn héél anders, haha.

Bijvoorbeeld met alprazolam hebben ze ook pillen van 0,25 mg, en die mogen dan absoluut niet meer dan 5% afwijken.

Ik vind dus dat jij eigenlijk ook zulke betrouwbaarheid nodig hebt om goed te kunnen afbouwen. Hoe langzamer je afbouwt, des te minder klachten. Dus als het niet zo precies is dan heb je imo onnodig last van klachten.
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Neo-Shulginist zei:
Maar ik vind wel dat ze je een beetje laten zwemmen zo. Als je het niet weet dan kun je ook beginnen met een iets hogere dosering diazepam, en vanaf daar afbouwen. Van diazepam heb je gewoon pillen bij de apotheek die wel betrouwbaar zijn. Nog vergoed door de zorgverzekering ook.

Aan de andere kant had de psychiater alternatieve medicatie voorgesteld en heb je dat zelf afgewezen..
Maar ik zou een goed gesprek hierover nog wel aanraden eigenlijk. Want dat zelf aanmodderen is zoals gezegd dus verre van ideaal.
Klik om te vergroten...
Ik snap je, en ik ben het ermee eens. Maar het gesprek hierover aangaan is echt een gepasseerd station. De psychiater gaat geen diazepam voorschrijven, einde verhaal. I've tried, believe me. Momenteel voel ik mij een pitbull en ben ik vastberaden om deze laatste paar stapjes zelf te zetten. Ik ga hier geen energie meer insteken. In plaats daarvan steek ik de volledige 100% in mijn eigen herstel momenteel. Dat levert me nu meer op dan dit gevecht nog een keer aan te gaan terwijl ik volgende maand gewoon clean ben.
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Neo-Shulginist zei:
Ja ik reken eerder met farmaceutische standaarden, en die zijn héél anders, haha.

Bijvoorbeeld met alprazolam hebben ze ook pillen van 0,25 mg, en die mogen dan absoluut niet meer dan 5% afwijken.

Ik vind dus dat jij eigenlijk ook zulke betrouwbaarheid nodig hebt om goed te kunnen afbouwen. Hoe langzamer je afbouwt, des te minder klachten. Dus als het niet zo precies is dan heb je imo onnodig last van klachten.
Klik om te vergroten...
Ah ja, ik snap je! Het klinkt heel logisch en helder als je het zo zegt. En je hebt helemaal gelijk. Ik had mezelf ook een betrouwbaarder afbouwtraject gegund. Gelukkig heb ik momenteel niet echt veel last van bijwerkingen of klachten. Dat scheelt. :heartsuit:
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#10
Jazz35 zei:
Ah ja, ik snap je! Het klinkt heel logisch en helder als je het zo zegt. En je hebt helemaal gelijk. Ik had mezelf ook een betrouwbaarder afbouwtraject gegund. Gelukkig heb ik momenteel niet echt veel last van bijwerkingen of klachten. Dat scheelt. :heartsuit:
Klik om te vergroten...
Nee nouja.. dan weet je het weer voor de volgende keer he. Wat nou het grote nadeel is van de legaal verkrijgbare benzo's.
Dit dus. De afwezige betrouwbaarheid, en de onzekerheid over werkingstijden en afbouwschema's.
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Neo-Shulginist zei:
Nee nouja.. dan weet je het weer voor de volgende keer he. Wat nou het grote nadeel is van de legaal verkrijgbare benzo's.
Dit dus. De afwezige betrouwbaarheid, en de onzekerheid over werkingstijden en afbouwschema's.
Klik om te vergroten...
SCHRIJF JE NOU DE VOLGENDE KEER??? :tearsofjoy:
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#12
No fucking way dat er een volgende keer gaat komen!
Ik raak die benzooi hierna never nooit meer aan joh.
Never again!
Amen.
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#13
OtherShore zei:
Je bedoelt 0,5 mg denk ik
Klik om te vergroten...
JA!

Ik bedoelde 0,5 waar ik 5 zei.

STOP DE TIJD!
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#14
Jazz35 zei:
SCHRIJF JE NOU DE VOLGENDE KEER??? :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...
Haha ja we weten allemaal dat je nu denkt "OMG dit ga ik NoOiT MeER DoEN", maar geloof me, over een paar jaar zijn de herinneringen aan het helse afbouwtraject vervaagd. En dan komt er weer een rc-benzo op je pad. En precies dan moet je nog maar eens deze thread teruglezen en denken "ohja, DAT was het nadeel van deze middelen!"
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#15
Neo-Shulginist zei:
Milligramweegschalen kunnen eigenlijk pas vanaf de 20 milligram accuraat afwegen.
Klik om te vergroten...
Enig idee hoeveel een pellet bromazolam weegt? Ik heb er geen bij de hand 😅
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Neo-Shulginist zei:
Ja, dat gaat dus niet werken. Daarom vraag ik het eigenlijk ook. Milligramweegschalen kunnen eigenlijk pas vanaf de 20 milligram accuraat afwegen. Dat betekent dus eigenlijk dat je 10 doseringen in één keer moet afwegen, die oplossen in vloeistof, en dan een tiende van die vloeistof innemen.

Benzo's lossen alleen helaas niet goed op in water. Dus je hebt propyleenglycol nodig (wat ook wat voor rookmachines en e-sigaretten wordt gebruikt). Even au bin marie verwarmen om de bromazolam poeder erin op te lossen...

En dan heb je nog pipetten nodig om de milliliters goed af te meten.

Het is dus best een klus om dit soort hoeveelheden af te meten. En als je dat niet doet dan gaat het afbouwen dus niet lekker. Juist die laatste beetjes zijn best lastig omdat je lichaam dan vrijwel geen chemische hulp meer krijgt. Als juist dan de ingenomen hoeveelheid steeds schommelt dan heb je onnodig veel last van klachten.
Klik om te vergroten...
Ah, ik lees deze nu pas. Heldere info. Thnx. Dan ga ik dat project misschien maar niet aan gewoon.
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#17
_shikantaza zei:
Jarenlang mijn eigen recepten verzonnen :wink:
Klik om te vergroten...
Mijn kookkunsten heb ik nog steeds ,het is net als fietsen dat verleer je ook niet meer hahaha
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#18
Soulassasins zei:
Mijn kookkunsten heb ik nog steeds ,het is net als fietsen dat verleer je ook niet meer hahaha
Klik om te vergroten...
Coke kunsten zeker 😇
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#19
_shikantaza zei:
Coke kunsten zeker 😇
Klik om te vergroten...
Coke is klaar ik ben me gister heel erg tegen gekomen en het is gewoon klaar met spitten.
Lekker bij me wietje houden dacht ik zo ,veel medicatie heb ik ook al afgebouwd waaronder escitalopram ,xanax,olanzapine dus als ik zeg stop is het ook echt hooo!
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#20
Jazz35 zei:
Slapen gaat nu 'goed' op 0,5 mg (wél met 75 mg quetiapine). Geen vervelende bijwerkingen vooralsnog. Dus vanavond maar eens 0,4 proberen dacht ik zo. Te optimistisch denken jullie, na een dag of vijf 0,5 mg genomen te hebben? Ik kan ook nog een dag of twee 0,5 mg pakken om te stabiliseren natuurlijk (en te proberen de quetiapine af te bouwen naar 50 mg). Of ik kan er gewoon voor gaan. Ik neig in mijn nimmer aflatende optimisme naar het laatste.

Het plan is om eerst 0,4 mg bromazolam te proberen met 75 mg quetiapine om dat vervolgens gedurende een week af te bouwen naar 50 mg. Als het goed gaat op 0,4 plus 50 mg quetiapine ga ik weer een treetje omlaag naar 0,3 mg bromazolam (en hoog ik de quetiapine weer tijdelijk op naar 75 mg).

Hè bah, het lijkt wel een rekenlesje. Krijg er wiskundebenen van. :grimacing:
Klik om te vergroten...
1 middel tegelijk afbouwen. Anders weet je niet meer wat de oorzaak is als er toch iets mis gaat. En ga niet spelen met de dosis zonder overleg met je psychiater.

Neem eerst nog maar een week 0,5mg Bromazolam, daarna kun je naar 0,4. Je geduld zal worden beloond.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...7891011
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."