Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDe laatste beetjes.... (bromazolam afbouwen)

De laatste beetjes.... (bromazolam afbouwen)

202 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ja ik heb nog best last van trek. Beter nog even benzo's gebruiken dan terugvallen. Ook ik ben trouwens bipolair, herkenbaar.
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#2
OtherShore zei:
Even kijken of ik het goed begrijp: Je neemt nu 0,75 mg bromazolam per dag (voor de nacht) en daar bovenop extra bromazolam voor spannende gebeurtenissen als nodig?

Afbouwen en af en toe extra nemen gaan over het algemeen niet zo goed samen, maar daar heb je vast al over nagedacht.
Klik om te vergroten...
Ja, precies dat doe ik inderdaad. Ik weet dat het niet aan te raden is en vond het daarom ook zo jammer dat ik niet mocht worden overgezet op diazepam. Maar ik doe dit al best lang op deze manier en het is me tóch zelfstandig gelukt om af te bouwen van 6-9 mg tot 0.75. Bij spanning nam ik 1,5 tot 3 mg. Nu 0.5 tot max 1,5. Ideaal? Nee. Verre van. Maar tot nu toe gaat het. Uiteraard probeer ik het zoveel mogelijk te beperken met spannende gebeurtenissen. Het liefst gebruik ik niets, maar soms lukt me dat gewoonweg nog niet helaas.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Goed bezig @Jazz35 en daar mag je trots op zijn.

Als ik je 1 ding aan zou mogen raden om de afbouw te vergemakkelijken: laat het doel van de kerst gaan en bouw af aan de hand van hoe je je voelt en/of slaapt. Als je je dosis niet ophoogt heeft dat een betere kans van slagen dan met een deadline werken.

Verder ben ik erg benieuwd naar jouw reis. Of je door aan jezelf te werken meer rust kunt vinden. Ik ben er van overtuigd dat dat in jou zit.

Good luck :)

PS: zijn er opnames van jouw stand-up comedy optreden?
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#4
_shikantaza zei:
Goed bezig @Jazz35 en daar mag je trots op zijn.

Als ik je 1 ding aan zou mogen raden om de afbouw te vergemakkelijken: laat het doel van de kerst gaan en bouw af aan de hand van hoe je je voelt en/of slaapt. Als je je dosis niet ophoogt heeft dat een betere kans van slagen dan met een deadline werken.

Verder ben ik erg benieuwd naar jouw reis. Of je door aan jezelf te werken meer rust kunt vinden. Ik ben er van overtuigd dat dat in jou zit.

Good luck :)

PS: zijn er opnames van jouw stand-up comedy optreden?
Klik om te vergroten...
Lief, dank voor je steun! En bedankt voor de waardevolle tip ook. I'll keep that in mind. :heartsuit:

En ja, er zijn opnames van mijn optreden, maar GODZIJGEPREZEN slingeren die naar mijn weten niet rond op het wereldwijde web. :tearsofjoy:
Het was best tof hoor, maar ik sloeg HE-LE-MAAL door in die periode. Dat optreden was echt zó niet gezond voor mij. Maar in mijn oneindige overmoedigheid dacht ik: fuck it. Doet ze gewoon. En ik had me probleemloos binnengeluld bij die club, want madam kende natuurlijk de eigenaar weer. Naja, zo dus. Vreselijk. 🙈
D
DamiusLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hey wat “mooi” om jouw verhaal zo eens te lezen. Dank voor het delen. Links en rechtsom zag ik je wel eens wat posten rond het verslavingsubforum. Maar nogmaals: bijzonder om nu eens meer in detail je verhaal te lezen en moedig dat je het deelt. Volgens mij ben je echt al flink aan de weg aan het
timmeren. Daar mag je trots op zijn!!
Jazz35 zei:
Sorry, wordt een onsamenhangend verhaal lees ik al. Mijn brein wil telkens zijweggetjes inslaan. Ik zal het beknopt houden.
Klik om te vergroten...
Nee hoor, in tegendeel. Je verhaal is hartstikke samenhangend en je komt ook op mij als lezer over alsof je precies weet wat je wilt bereiken én waar je vandaan komt / wat voor jou onderliggende mechanismen zijn in jouw doen en laten. Doe jezelf niet te kort. Als je lekker van je af wilt schrijven, maak het zo lang je wilt. Dit is jouw topic.

Heel veel succes en ik zal je topic zeker blijven volgen.
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Damius zei:
Hey wat “mooi” om jouw verhaal zo eens te lezen. Dank voor het delen. Links en rechtsom zag ik je wel eens wat posten rond het verslavingsubforum. Maar nogmaals: bijzonder om nu eens meer in detail je verhaal te lezen en moedig dat je het deelt. Volgens mij ben je echt al flink aan de weg aan het
timmeren. Daar mag je trots op zijn!!

Nee hoor, in tegendeel. Je verhaal is hartstikke samenhangend en je komt ook op mij als lezer over alsof je precies weet wat je wilt bereiken én waar je vandaan komt / wat voor jou onderliggende mechanismen zijn in jouw doen en laten. Doe jezelf niet te kort. Als je lekker van je af wilt schrijven, maak het zo lang je wilt. Dit is jouw topic.

Heel veel succes en ik zal je topic zeker blijven volgen.
Klik om te vergroten...
Dank voor je lieve en bemoedigende woorden. :heartsuit:

Ik heb al snel het idee dat ik te veel lul, terwijl mijn openingspost uiteraard slechts het topje van een gigantische ijsberg is die eronder zit. Als ik die hele ijsberg op tafel leg, wordt het een onoverzichtelijke bende. Dus keuzes maken. Niet mijn sterkste kant. Een topic openen voelt dan ook enigszins alsof ik mezelf op een dating site in vijf kreten en een paar kiekjes probeer te beschrijven.

Maar je hebt gelijk: ik begin steeds beter in kaart te brengen hoe het komt dat ik ben waar ik ben en dat ik ben wíe ik ben. En met name ook waar ik straks wil zijn en welke weg ik wil bewandelen om daar te raken. Ook begin ik er voor het eerst in jaren vertrouwen in te krijgen dat het gaat lukken mezelf te bevrijden! Dat geeft me zó veel moed!
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#7
Jazz35 zei:
Ik heb al snel het idee dat ik te veel lul
Klik om te vergroten...
Nee hoor, helemaal niet.

Jazz35 zei:
Dat geeft me zó veel moed!
Klik om te vergroten...
Fijn om te lezen!
En goed bezig!
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Dank je voor het delen van je verhaal. Nee hoor je lult niet teveel, het is juist leuk om te lezen. Je schrijft heel vlot.

Weet iemand hoe je bromazolam kunt omrekenen naar diazepam? Ik zie in de tabellen alleen bromazepam staan.
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Alinde zei:
Dank je voor het delen van je verhaal. Nee hoor je lult niet teveel, het is juist leuk om te lezen. Je schrijft heel vlot.

Weet iemand hoe je bromazolam kunt omrekenen naar diazepam? Ik zie in de tabellen alleen bromazepam staan.
Klik om te vergroten...
Trimbos zegt dat 1 mg bromazolam gelijk staat aan 10 mg diazepam.
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Zelf heb ik nooit diazepam gebruikt, dus ik durf niet te zeggen hoe accuraat dit is. Blijft nattevingerwerk natuurlijk, met die rc's.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Bij mij voelde diazepam ook heel anders dan lorazepam. Maar dan heb ik een beetje een idee. Ik zit nu op 2 mg lorazepam wat vertaald wordt naar 10 mg diazepam. Dan gaan we bijna gelijk op met de afbouw. Ik ga pas in januari verder afbouwen. Vind december een stressmaand en ben nog niet zo lang clean van alcohol.
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Alinde zei:
Bij mij voelde diazepam ook heel anders dan lorazepam. Maar dan heb ik een beetje een idee. Ik zit nu op 2 mg lorazepam wat vertaald wordt naar 10 mg diazepam. Dan gaan we bijna gelijk op met de afbouw. Ik ga pas in januari verder afbouwen. Vind december een stressmaand en ben nog niet zo lang clean van alcohol.
Klik om te vergroten...
Snap ik. Dat is ook al een enorme stap van je! Even pas op de plaats is dan heel logisch.
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#13
Goed dat je toch nog een eigen topic opent. Ik volg jouw proces al een tijd natuurlijk en ik heb er echt vertrouwen in dat je dat laatste stukje ook zelf nog gaat redden. Al blijft ik het stom vinden dat je niet overgezet kon worden op Diazepam.
Heel veel succes💪
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Jazz35 zei:
Zelf heb ik nooit diazepam gebruikt, dus ik durf niet te zeggen hoe accuraat dit is. Blijft nattevingerwerk natuurlijk, met die rc's.
Klik om te vergroten...
Het is ook een persoonlijk ding hoor. Maar ik geloof dat @Raver en @MyLittlePonyPack ervaring hebben met precies die overstap plus afbouw.
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#15
_shikantaza zei:
Het is ook een persoonlijk ding hoor. Maar ik geloof dat @Raver en @MyLittlePonyPack ervaring hebben met precies die overstap plus afbouw.
Klik om te vergroten...

Bij mij in de kliniek was het helaas ook natte vinger werk en eigenlijk veel te weinig qua Diazepam.
Ik nam toen gemiddeld 27mg Bromozolam per dag en werd op maar 40 mg Diazepam overgezet.
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#16
MyLittlePonyPack zei:
Bij mij in de kliniek was het helaas ook natte vinger werk en eigenlijk veel te weinig qua Diazepam.
Ik nam toen gemiddeld 27mg Bromozolam per dag en werd op maar 40 mg Diazepam overgezet.
Klik om te vergroten...
Ja, echt compleet van de pot gerukt was dat zeg! Nowhere NEAR enough. Wát een hel moet dat geweest zijn.
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Damius zei:
@Jazz35 ik vroeg mij later vandaag af; hoe uit jouw angststoornis zich / waar ben je bang voor? Als je daar liever niet op in wilt gaan, dan begrijp ik dat goed hoor. Voel je niet verplicht als je het een vervelend topic vindt.
Klik om te vergroten...
Hier reageer ik zo thuis even op, ipv met mijn step aan mijn hand, een podcast luisterend, in de metro op weg van werk naar huis. 😅
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#18
_shikantaza zei:
Het is ook een persoonlijk ding hoor. Maar ik geloof dat @Raver en @MyLittlePonyPack ervaring hebben met precies die overstap plus afbouw.
Klik om te vergroten...

Ik heb de overstap nooit echt als heel lastig ervaren. Ik denk dat het kloten met bromazolam doseringen lastiger is dan het overzetten. Ik zou gewoon in dat geval even een paar MG boven de uitgerekende dosis zitten. Dan komt het echt wel goed. 👍

In de detox ben ik in 1 keer omgezet.

Ambulant heb ik het in 3 stapjes gedaan.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#19
Jazz35 zei:
Ik krijg hier dus acuut stress van. :grimacing:
Klik om te vergroten...
Oei dat is niet de bedoeling.

Jazz35 zei:
Maar goed ook.
Klik om te vergroten...
Full disclosure 😅 Ik slik dagelijks voorgeschreven benzos. Dus ik ben wel bromazolam vrij (of rc benzo in het algemeen vrij), maar ik slik elke dag benzos.
D
DamiusLid
01-01-2024, 00:00
#20
@Jazz35 ik vroeg mij later vandaag af; hoe uit jouw angststoornis zich / waar ben je bang voor? Als je daar liever niet op in wilt gaan, dan begrijp ik dat goed hoor. Voel je niet verplicht als je het een vervelend topic vindt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...11
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."