#1
Ja ik heb nog best last van trek. Beter nog even benzo's gebruiken dan terugvallen. Ook ik ben trouwens bipolair, herkenbaar.
Ja, precies dat doe ik inderdaad. Ik weet dat het niet aan te raden is en vond het daarom ook zo jammer dat ik niet mocht worden overgezet op diazepam. Maar ik doe dit al best lang op deze manier en het is me tóch zelfstandig gelukt om af te bouwen van 6-9 mg tot 0.75. Bij spanning nam ik 1,5 tot 3 mg. Nu 0.5 tot max 1,5. Ideaal? Nee. Verre van. Maar tot nu toe gaat het. Uiteraard probeer ik het zoveel mogelijk te beperken met spannende gebeurtenissen. Het liefst gebruik ik niets, maar soms lukt me dat gewoonweg nog niet helaas.Even kijken of ik het goed begrijp: Je neemt nu 0,75 mg bromazolam per dag (voor de nacht) en daar bovenop extra bromazolam voor spannende gebeurtenissen als nodig?
Afbouwen en af en toe extra nemen gaan over het algemeen niet zo goed samen, maar daar heb je vast al over nagedacht.
Lief, dank voor je steun! En bedankt voor de waardevolle tip ook. I'll keep that in mind.Goed bezig @Jazz35 en daar mag je trots op zijn.
Als ik je 1 ding aan zou mogen raden om de afbouw te vergemakkelijken: laat het doel van de kerst gaan en bouw af aan de hand van hoe je je voelt en/of slaapt. Als je je dosis niet ophoogt heeft dat een betere kans van slagen dan met een deadline werken.
Verder ben ik erg benieuwd naar jouw reis. Of je door aan jezelf te werken meer rust kunt vinden. Ik ben er van overtuigd dat dat in jou zit.
Good luck
PS: zijn er opnames van jouw stand-up comedy optreden?
Nee hoor, in tegendeel. Je verhaal is hartstikke samenhangend en je komt ook op mij als lezer over alsof je precies weet wat je wilt bereiken én waar je vandaan komt / wat voor jou onderliggende mechanismen zijn in jouw doen en laten. Doe jezelf niet te kort. Als je lekker van je af wilt schrijven, maak het zo lang je wilt. Dit is jouw topic.Sorry, wordt een onsamenhangend verhaal lees ik al. Mijn brein wil telkens zijweggetjes inslaan. Ik zal het beknopt houden.
Dank voor je lieve en bemoedigende woorden.Hey wat “mooi” om jouw verhaal zo eens te lezen. Dank voor het delen. Links en rechtsom zag ik je wel eens wat posten rond het verslavingsubforum. Maar nogmaals: bijzonder om nu eens meer in detail je verhaal te lezen en moedig dat je het deelt. Volgens mij ben je echt al flink aan de weg aan het
timmeren. Daar mag je trots op zijn!!
Nee hoor, in tegendeel. Je verhaal is hartstikke samenhangend en je komt ook op mij als lezer over alsof je precies weet wat je wilt bereiken én waar je vandaan komt / wat voor jou onderliggende mechanismen zijn in jouw doen en laten. Doe jezelf niet te kort. Als je lekker van je af wilt schrijven, maak het zo lang je wilt. Dit is jouw topic.
Heel veel succes en ik zal je topic zeker blijven volgen.
Nee hoor, helemaal niet.Ik heb al snel het idee dat ik te veel lul
Fijn om te lezen!Dat geeft me zó veel moed!
Trimbos zegt dat 1 mg bromazolam gelijk staat aan 10 mg diazepam.Dank je voor het delen van je verhaal. Nee hoor je lult niet teveel, het is juist leuk om te lezen. Je schrijft heel vlot.
Weet iemand hoe je bromazolam kunt omrekenen naar diazepam? Ik zie in de tabellen alleen bromazepam staan.
Snap ik. Dat is ook al een enorme stap van je! Even pas op de plaats is dan heel logisch.Bij mij voelde diazepam ook heel anders dan lorazepam. Maar dan heb ik een beetje een idee. Ik zit nu op 2 mg lorazepam wat vertaald wordt naar 10 mg diazepam. Dan gaan we bijna gelijk op met de afbouw. Ik ga pas in januari verder afbouwen. Vind december een stressmaand en ben nog niet zo lang clean van alcohol.
Het is ook een persoonlijk ding hoor. Maar ik geloof dat @Raver en @MyLittlePonyPack ervaring hebben met precies die overstap plus afbouw.Zelf heb ik nooit diazepam gebruikt, dus ik durf niet te zeggen hoe accuraat dit is. Blijft nattevingerwerk natuurlijk, met die rc's.
Het is ook een persoonlijk ding hoor. Maar ik geloof dat @Raver en @MyLittlePonyPack ervaring hebben met precies die overstap plus afbouw.
Ja, echt compleet van de pot gerukt was dat zeg! Nowhere NEAR enough. Wát een hel moet dat geweest zijn.Bij mij in de kliniek was het helaas ook natte vinger werk en eigenlijk veel te weinig qua Diazepam.
Ik nam toen gemiddeld 27mg Bromozolam per dag en werd op maar 40 mg Diazepam overgezet.
Hier reageer ik zo thuis even op, ipv met mijn step aan mijn hand, een podcast luisterend, in de metro op weg van werk naar huis. 😅@Jazz35 ik vroeg mij later vandaag af; hoe uit jouw angststoornis zich / waar ben je bang voor? Als je daar liever niet op in wilt gaan, dan begrijp ik dat goed hoor. Voel je niet verplicht als je het een vervelend topic vindt.
Het is ook een persoonlijk ding hoor. Maar ik geloof dat @Raver en @MyLittlePonyPack ervaring hebben met precies die overstap plus afbouw.
Oei dat is niet de bedoeling.Ik krijg hier dus acuut stress van.![]()
Full disclosure 😅 Ik slik dagelijks voorgeschreven benzos. Dus ik ben wel bromazolam vrij (of rc benzo in het algemeen vrij), maar ik slik elke dag benzos.Maar goed ook.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."