Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSEX=DRUGS

SEX=DRUGS

44 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#1
_shikantaza zei:
Nou, ik kon dat absoluut niet, en velen met mij. Nou is niet gezegd dat het dan voor iedereen geldt maar verslaving was voor mij wel echt een stuk sterker dan mijn eigen kracht. De crux voor herstel zat 'm hier in het doen van de juiste dingen, niet in het laten van de verkeerde dingen.
Klik om te vergroten...
Ik zei dan ook: zeggen/DOEN.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mindless zei:
Ik zei dan ook: zeggen/DOEN.
Klik om te vergroten...
Ik vind je een beetje trollerig overkomen, eerlijk gezegd. Je doet een aantal onbeargumenteerde statements en gaat verder nergens op in.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#3
FredKroket zei:
Ik vind je een beetje trollerig overkomen, eerlijk gezegd. Je doet een aantal onbeargumenteerde statements en gaat verder nergens op in.
Klik om te vergroten...
What’s new?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#4
FredKroket zei:
Ik vind je een beetje trollerig overkomen, eerlijk gezegd. Je doet een aantal onbeargumenteerde statements en gaat verder nergens op in.
Klik om te vergroten...
Niet als trollen bedoeld, heb gewoon amper tijd.

Ben het verder eens met @_shikantaza dat doen van de juiste dingen key is in beter worden.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mindless zei:
Niet als trollen bedoeld, heb gewoon amper tijd.

Ben het verder eens met @_shikantaza dat doen van de juiste dingen key is in beter worden.
Klik om te vergroten...
Keep it up
t
trokskyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mindless zei:
Verschrikkelijk deprimerende gedachte.

Mede dit maakt het moeilijk voor me om weer met een eventuele relatie te beginnen.

Ik begrijp het lichtzinnige denken hierover totaal niet.
Klik om te vergroten...
Ik ben hierdoor in een zware burnout beland.

Mij partner heeft me verschillende keren bedrogen... Jarenlang als een zombie in huis rond gelopen...
Was trouwens een van de redenen om met paddenstoelen of mdma te beginnen om uit die toestand te raken.
Ik heb er een trauma aan overgehouden
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
DjYella zei:
Ook iets met verslaafd aan de spanning denk ik.
Klik om te vergroten...
Terugkomend op dit:

Ik vind dit te makkelijk. Het is niet de verslaving die dit doet, het is jezelf. Je valt niet pardoes met je piemel in een kut of met je kut op een piemel. Daar zijn tientallen, honderden stappen en dus keuzemomenten in waarin je bewust zelf keer op keer de keuze maakt om uiteindelijk tot dat punt te komen je partner te bedriegen achter zijn/haar rug om, wat je geen slachtoffer van je verslaving maakt, maar de dader van je acties.
P
PlexLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mindless zei:
Terugkomend op dit:

Ik vind dit te makkelijk. Het is niet de verslaving die dit doet, het is jezelf. Je valt niet pardoes met je piemel in een kut of met je kut op een piemel. Daar zijn tientallen, honderden stappen en dus keuzemomenten in waarin je bewust zelf keer op keer de keuze maakt om uiteindelijk tot dat punt te komen je partner te bedriegen achter zijn/haar rug om, wat je geen slachtoffer van je verslaving maakt, maar de dader van je acties.
Klik om te vergroten...
Ik denk dat het eerder ligt rondom iemands psychologie rondom sex en vreemdgaan. Iemand die vreemdgaat kan die situatie in een andere graad van ernst zien dan jijzelf. Dan is die keuze dus ook sneller gemaakt. Wat de ernst van de situatie is is bovendien erg situationeel en afhankelijk van vele variabelen. Lastig te concluderen dus.

Bovendien is de invloed en werking van verslaving bij ieder mens anders. De filosofie en soiciologie rondom vreemdgaan en verslaving is iets constant ontwikkelends in ieder mens. Je kan lastig conclusies trekken dus. Bovendien kunnen mensen wel degelijk op langere termijn beĂŻnvloed worden door hun verslaving. Ook dit is weer simpelweg afhankelijk van het persoon in kwestie. Uiteraard komen sommige situaties vaker voor dan andere, maar er kan zoveel achter zitten dat we het simpelweg niet zeker kunnen weten. Al helemaal niet van iemand online.
F
Frenk070Lid
01-01-2024, 00:00
#9
je kunt er natuurlijk ook voor kiezen om allebei niet monogaam te zijn. in de homo wereld is dit vrij algemeen. en ik zeg: gelukkig maar.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#10
Plex zei:
Ik denk dat het eerder ligt rondom iemands psychologie rondom sex en vreemdgaan. Iemand die vreemdgaat kan die situatie in een andere graad van ernst zien dan dan jijzelf. Dan is die keuze dus ook sneller gemaakt. Wat de ernst van de situatie is is bovendien erg situationeel en afhankelijk van vele variabelen. Lastig te concluderen dus.

Bovendien is de invloed en werking van verslaving bij ieder mens anders. De filosofie en soiciologie rondom vreemdgaan en verslaving is iets constant ontwikkelends in ieder mens. Je kan lastig conclusies trekken dus. Bovendien kunnen mensen wel degelijk op langere termijn beĂŻnvloed worden door hun verslaving. Ook dit is weer simpelweg afhankelijk van het persoon in kwestie. Uiteraard komen sommige situaties vaker voor dan andere, maar er kan zoveel achter zitten dat we het simpelweg niet zeker kunnen weten. Al helemaal niet van iemand online.
Klik om te vergroten...
Als dit zo is, waarom zijn ze er niet gewoon transparant over.

Omdat ze WETEN dat ze fout zitten. Dat geeft dan waarschijnlijk ook grotendeels de kick, maar dat is dus die keuze: "ik verkies die kick/plezier voor mezelf boven de trouw aan mijn partner."

Het is uiteindelijk denk ik niet zo ingewikkeld: je diepere zelf weet heel goed dat je fout zit, maar je kiest er vanuit je ego voor om overspel te plegen. Je kiest voor jezelf ten koste van de ander. Daar komt het op neer.

Je acties bepalen wie je bent in deze wereld en de balans zal een keer opgemaakt worden.
P
PlexLid
01-01-2024, 00:00
#11
Mindless zei:
Als dit zo is, waarom zijn ze er niet gewoon transparant over.

Omdat ze WETEN dat ze fout zitten. Dat geeft dan waarschijnlijk ook grotendeels de kick, maar dat is dus die keuze: "ik verkies die kick/plezier voor mezelf boven de trouw aan mijn partner."
Klik om te vergroten...
Vaak kan je de fouten die je maakt pas volledig zien na je ze gemaakt hebt. Je weet dan achteraf dat je fout zit en krijgt schaamte en verteld het dus niet. Als mensen van te voren wisten als ze fouten maakte dan zou het hele concept "leren van je fouten" niet bestaan, aangezien je dan zou leren van de fouten die je niet maakt. Als je eenmaal die fout hebt gemaakt is de draad al doorbroken, dan kan men denken "ik heb de fout nu toch al gemaakt, dus kan ik het net zo goed nog een keer doen". Zo gaat het ook vrij vaak met drugsverslavingen. Uiteraard komen de situaties die jij benoemd vaak genoeg voor, ik zeg ook niet dat dit niet gebeurd. Maar ik probeer te zeggen dat dit vaak kan verschillen. Daarom het argument dat we die conclusie simpelweg niet kunnen trekken.

Mindless zei:
denk ik niet zo ingewikkeld: je diepere zelf weet heel goed dat je fout zit, maar je kiest er vanuit je ego voor om overspel te plegen. Je kiest voor jezelf ten koste van de ander. Daar komt het op neer.

Je acties bepalen wie je bent in deze wereld en de balans zal een keer opgemaakt worden.
Klik om te vergroten...
Ik geloof dat morele waarde op zichzelf al iets zeer complex is en dus meer gebaseerd op perspectief in plaats van feiten.
Je kan jezelf daarom ook afvragen: gaat het meer om wat iemand doet of waarom diegene dat doet? Gaat het meer om het process of het resultaat?

Mindless zei:
Je acties bepalen wie je bent in deze wereld en de balans zal een keer opgemaakt worden.
Klik om te vergroten...
Hier ben ik het wel mee eens, je identiteit is op vele manieren gevormd en je acties zijn een reflectie daarvan. Maar het gaat niet altijd om de letterlijke actie maar de reden achter die actie. Net als het gezegde: "het gaat om het gebaar". Het gaat niet alleen maar om het directe resultaat, dat is maar een deel van het verhaal. Het gaat ook om de reden achter een bepaalde actie, het gebaar dus.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#12
Plex zei:
Vaak kan je de fouten die je maakt pas volledig zien na je ze gemaakt hebt. Je weet dan achteraf dat je fout zit en krijgt schaamte en verteld het dus niet. Als mensen van te voren wisten als ze fouten maakte dan zou het hele concept "leren van je fouten" niet bestaan, aangezien je dan zou leren van de fouten die je niet maakt. Als je eenmaal die fout hebt gemaakt is de draad al doorbroken, dan kan men denken "ik heb de fout nu toch al gemaakt, dus kan ik het net zo goed nog een keer doen". Zo gaat het ook vrij vaak met drugsverslavingen. Uiteraard komen de situaties die jij benoemd vaak genoeg voor, ik zeg ook niet dat dit niet gebeurd. Maar ik probeer te zeggen dat dit vaak kan verschillen. Daarom het argument dat we die conclusie simpelweg niet kunnen trekken.


Ik geloof dat morele waarde op zichzelf al iets zeer complex is en dus meer gebaseerd op perspectief in plaats van feiten.
Je kan jezelf daarom ook afvragen: gaat het meer om wat iemand doet of waarom diegene dat doet? Gaat het meer om het process of het resultaat?
Klik om te vergroten...
Tja, oneens.

Ik denk dat iedereen dondersgoed weet dat met je buurman/buurvrouw neuken of whatever achter de rug van je partner om verkeerd is.

We kunnen het achteraf helemaal gaan rationaliseren, maar in het moment heb je je intuĂŻtie en als ego hebben we de keuze die te negeren. Dat is de keuze die je maakt om dingen te kunnen doen waarvan je weet dat ze niet goed zijn.


Plex zei:
Hier ben ik het wel mee eens, je identiteit is op vele manieren gevormd en je acties zijn een reflectie daarvan. Maar het gaat niet altijd om de letterlijke actie maar de reden achter die actie. Net als het gezegde: "het gaat om het gebaar". Het gaat niet alleen maar om het directe resultaat, dat is maar een deel van het verhaal. Het gaat ook om de reden achter een bepaalde actie, het gebaar dus.
Klik om te vergroten...
De intentie erachter ja.

En wat is de intentie van je partner bedriegen? Probeer je met je bedrog op de een of andere manier toch ergens goed te doen? De actie is slecht, maar de intentie erachter niet? Nee, beiden zijn fout. Je weet wel dat het fout is, daarom doe je het stiekem. Je liegt tegen je partner én tegen jezelf.


I'm not buying any of this. We zijn complexe wezens maar op dit vlak ook weer heel simpel: uit zelfzuchtigheid voor jezelf kiezen ten koste van de ander. En dit kunnen doen omdat je het tegenover jezelf kunt rationaliseren (goedpraten, liegen).
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#13
Plex zei:
Vaak kan je de fouten die je maakt pas volledig zien na je ze gemaakt hebt. Je weet dan achteraf dat je fout zit en krijgt schaamte en verteld het dus niet. Als mensen van te voren wisten als ze fouten maakte dan zou het hele concept "leren van je fouten" niet bestaan, aangezien je dan zou leren van de fouten die je niet maakt. Als je eenmaal die fout hebt gemaakt is de draad al doorbroken, dan kan men denken "ik heb de fout nu toch al gemaakt, dus kan ik het net zo goed nog een keer doen". Zo gaat het ook vrij vaak met drugsverslavingen. Uiteraard komen de situaties die jij benoemd vaak genoeg voor, ik zeg ook niet dat dit niet gebeurd. Maar ik probeer te zeggen dat dit vaak kan verschillen. Daarom het argument dat we die conclusie simpelweg niet kunnen trekken.


Ik geloof dat morele waarde op zichzelf al iets zeer complex is en dus meer gebaseerd op perspectief in plaats van feiten.
Je kan jezelf daarom ook afvragen: gaat het meer om wat iemand doet of waarom diegene dat doet? Gaat het meer om het process of het resultaat?


Hier ben ik het wel mee eens, je identiteit is op vele manieren gevormd en je acties zijn een reflectie daarvan. Maar het gaat niet altijd om de letterlijke actie maar de reden achter die actie. Net als het gezegde: "het gaat om het gebaar". Het gaat niet alleen maar om het directe resultaat, dat is maar een deel van het verhaal. Het gaat ook om de reden achter een bepaalde actie, het gebaar dus.
Klik om te vergroten...

Mindless zei:
Tja, oneens.

Ik denk dat iedereen dondersgoed weet dat met je buurman/buurvrouw neuken of whatever achter de rug van je partner om verkeerd is.

We kunnen het achteraf helemaal gaan rationaliseren, maar in het moment heb je je intuĂŻtie en als ego hebben we de keuze die te negeren. Dat is de keuze die je maakt om dingen te kunnen doen waarvan je weet dat ze niet goed zijn.



De intentie erachter ja.

En wat is de intentie van je partner bedriegen? Probeer je met je bedrog op de een of andere manier toch ergens goed te doen? De actie is slecht, maar de intentie erachter niet? Nee, beiden zijn fout. Je weet wel dat het fout is, daarom doe je het stiekem. Je liegt tegen je partner én tegen jezelf.


I'm not buying any of this. We zijn complexe wezens maar op dit vlak ook weer heel simpel: uit zelfzuchtigheid voor jezelf kiezen ten koste van de ander. En dit kunnen doen omdat je het tegenover jezelf kunt rationaliseren (goedpraten, liegen).
Klik om te vergroten...
Ben het met beide eens eigenlijk. Bedriegen in deze vorm is in mijn ogen zo goed als nooit goed te praten. Maar de situatie, de rede en wat er aan vooraf is gegaan, (het gebaar) speelt toch wel eens mee.

Daarbij vind ik alles wat jij noemt @Mindless zeer vergelijkbaar als met een verslaving hoor. Daarbij weet je ook dat je het eigenlijk niet moet doen, dat het veel gevallen alleen maar kwaad doet. Zoals het leed wat je naasten vaak hiermee aandoet. Het vele liegen dat vaak gepaard gaat met een drugsverslaving. Enz.

Maakt het niet minder erg maar in "enkele" situaties wel begrijpelijkER.
C
Curieuze89Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Dit maakt nogal wat los… @Damius hoe ik nu met mijn echtgenoot in het (sex-) leven sta is niet van belang in deze context maar wederzijds uitstekend.

voortschrijdend inzicht: vreemdgaan schaadt het vertrouwen en dat terugwinnen duurt best lang en heeft vergevingsgezindheid en ruimdenkendheid nodig… en zelfs dan bijt het je af en toe (terecht) in de staart. Maar liefde draait om meer dan sex.

Wat ik wilde adresseren was mijn fascinatie voor wat Sex kan doen en hoe vergelijkbaar de cravings… en behoefte er aan kan zijn. Iets wat ik ook in drank & drugs tref. Het doen op elke plek en elk moment dat zich aandient. En momenten creëeren om het te “scoren” een slaaf van verlangen naar de volgende keer. Kortom mijn hardste drug is echte en gemeende sex (dus geen porno).

wie herkent dit? Zoals ik in mijn eerste bericht al vroeg. (Dat er een oordeel over is is mij inmiddels duidelijk maar doet voor mijn vraag niet terzake)
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#15
@Mindless ik wil je graag even herinneren aan je eigen post van gisteren. Je mening is duidelijk, erover door blijven gaan nadat TS heeft verzocht te stoppen met oordelen in zijn topic draagt niet bepaald bij aan de sfeer op het forum of aan de veiligheid voor leden om wat te delen zonder daar keihard op veroordeeld te worden.

Een betere wereld... Juist ja.
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Frenk070 zei:
je kunt er natuurlijk ook voor kiezen om allebei niet monogaam te zijn. in de homo wereld is dit vrij algemeen. en ik zeg: gelukkig maar.
Klik om te vergroten...
Wij zijn op een gegeven moment ook voor een open relatie gegaan. Fijn, dat dat bestaat.♥️ Zal vast niet voor iedereen werken, maar als het in openheid en met wederzijds vertrouwen en respect gebeurt, is het mooi.

Ik herken best veel van wat TS zegt. Inmiddels zie ik in hoeveel verschillende dingen een verslaving zich kan manifesteren. Sporten, eten, flirten, aandacht, seks, spanning... Ik ken ze allemaal tot op zekere hoogte. Dus seks als drugs: ja, ik snap 'm wel.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#17
Mevrouw Pløp zei:
@Mindless ik wil je graag even herinneren aan je eigen post van gisteren. Je mening is duidelijk, erover door blijven gaan nadat TS heeft verzocht te stoppen met oordelen in zijn topic draagt niet bepaald bij aan de sfeer op het forum of aan de veiligheid voor leden om wat te delen zonder daar keihard op veroordeeld te worden.

Een betere wereld... Juist ja.
Klik om te vergroten...

Eens, echt ontzettend storend. TS is hier om in een niet-veroordelende omgeving zijn verhaal te kunnen doen. We kennen de mening van @Mindless inmiddels wel, gaaap.
M
ManPaardKrokodilLid
01-01-2024, 00:00
#18
Een erg interessant boek over dit onderwerp is: The Molecule of More (How a Single Chemical in Your Brain Drives Love, Sex, and Creativity--and Will Determine the Fate of the Human Race).

het leg heel mooi uit hoe dopamine (anders dan alle andere hormonen) juist je beslissingen beĂŻnvloed voor bevrediging op langere termijn, ook al zitten er soms veel stappen tussen waarbij je zou moeten weten dat je eigenlijk echt niet moet doorgaan op deze weg. Geen excuus, wel een verklaring. Aanrader

​

C
Curieuze89Lid
01-01-2024, 00:00
#19
ManPaardKrokodil zei:
Een erg interessant boek over dit onderwerp is: The Molecule of More (How a Single Chemical in Your Brain Drives Love, Sex, and Creativity--and Will Determine the Fate of the Human Race).

het leg heel mooi uit hoe dopamine (anders dan alle andere hormonen) juist je beslissingen beĂŻnvloed voor bevrediging op langere termijn, ook al zitten er soms veel stappen tussen waarbij je zou moeten weten dat je eigenlijk echt niet moet doorgaan op deze weg. Geen excuus, wel een verklaring. Aanrader

​

Klik om te vergroten...
Die ga ik eens even lezen! Maar wat ik er al uit haal: De dopamine-balans vinden… überhaupt een balans vinden… da’s best lastig. Of dat nu uit jezelf of de middelen komt. Wellicht komt dat naarmate je ouder & wijzer wordt? En ook niet bij iedereen?
M
ManPaardKrokodilLid
01-01-2024, 00:00
#20
Mee eens, en met je dopamine balans klooien kan op veel manieren, drugs, porno, social media, parachute springen, vreemd gaan....

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."