Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDeel 4: More will be revealed

Deel 4: More will be revealed

81 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ohja, en dit is toch gewoon fucking vet haha

1000041544.jpg
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#2
wauw :thumbsup:👌

dank je voor het delen zie goeie punten 🥰
K
Koffieb00nLid
01-01-2024, 00:00
#3
LucidLucy zei:
Ohja, en dit is toch gewoon fucking vet haha

Bekijk bijlage 59932
Klik om te vergroten...
Keihard!
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#4
LucidLucy zei:
Ohja, en dit is toch gewoon fucking vet haha

Bekijk bijlage 59932
Klik om te vergroten...
Super vet!
K
Koffieb00nLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik heb veel bewondering voor hoe jij elke dag zoveel in je herstel kunt pompen. Respect daarvoor, vind ik oprecht knap. Ik vind dat toch lastig om me daar (elke dag) toe te zetten. Naast alle verplichtingen die het leven ansich al met zich meebrengt heb ik er ook gewoon niet altijd zin in. Soms maakt me dat wel onzeker, maar andere kant denk ik weer van het is goed, eigen tempo, zolang ik het programma maar niet loslaat. Sowieso klein houden: elke dag clean in een gewonnen dag.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Koffieb00n zei:
Ik heb veel bewondering voor hoe jij elke dag zoveel in je herstel kunt pompen. Respect daarvoor, vind ik oprecht knap. Ik vind dat toch lastig om me daar (elke dag) toe te zetten. Naast alle verplichtingen die het leven ansich al met zich meebrengt heb ik er ook gewoon niet altijd zin in. Soms maakt me dat wel onzeker, maar andere kant denk ik weer van het is goed, eigen tempo, zolang ik het programma maar niet loslaat. Sowieso klein houden: elke dag clean in een gewonnen dag.
Klik om te vergroten...

Mwah het klinkt misschien als veel, maar het enige dat echt als veel voelt, is stappenwerk schrijven. Fellows bellen en meetings pakken is voor mij ook gewoon een manier geworden om te ontspannen. Het voelt niet als een verplichting, maar juist als iets waar ik naar uit kan kijken. Heeft wel ff geduurd tho, voordat dit het werd haha

Net ook een uur aan de telefoon gehangen met een fellow. Ondertussen doen we dan ook gewoon andere dingen. En tegelijkertijd kunnen we zonder schaamte over vrij diepe onderwerpen praten.

En inderdaad klein houden. Aan de basis vast blijven houden. Wat tot nu toe voor jou gewerkt heeft, werkt blijkbaar.

Ik heb met mijn sponsor de afspraak staan om elke dag even mijn stappenwerk open te slaan. Ik hoef niet eens te schrijven. Alleen even open slaan. Het werkt verrekte goed, want ik schrijf vrijwel elke dag 😂
D
DamiusLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mooi geschreven @LucidLucy , dank voor het delen. En fijn te horen dat het goed met je gaat. Bijzonder dat da NA/AA daar zo klein is. Schaamte voor verslaving zal in die cultuur ongetwijfeld ook een rol spelen. Wat betreft NA: misschien zijn Chinezen ook wel simpelweg de sjaak wanneer ze voor de dag komen met hun verslaving. Dat met oog op dat social credit system en alle sancties die daaruit volgen. De ideale burger he...
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#8
Damius zei:
Mooi geschreven @LucidLucy , dank voor het delen. En fijn te horen dat het goed met je gaat. Bijzonder dat da NA/AA daar zo klein is. Schaamte voor verslaving zal in die cultuur ongetwijfeld ook een rol spelen. Wat betreft NA: misschien zijn Chinezen ook wel simpelweg de sjaak wanneer ze voor de dag komen met hun verslaving. Dat met oog op dat social credit system en alle sancties die daaruit volgen. De ideale burger he...
Klik om te vergroten...

Ik weet niet of dat zo werkt. De overheid weet van het bestaan van die groepen en het vaste clubhuis dat ze hebben. Maar ze laten het ook gerust bestaan. Verslaafden worden daar wel naar instellingen gestuurd.

Social credit systeem is slechts nog iets dat in een pilot fase zit volgens mij. Al best lang trouwens. Maar ik heb niet het idee dat dat nu grootschalig al wordt toegepast.

Maar inderdaad. De cultuur zal daar nog meer zijn 'we lossen het eerst (binnen de familie) zelf wel op'. Daar hoeft de buitenwereld niets van mee te krijgen. Men is daar erg bang voor gezichtsverlies.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#9
You don’t deserve this fucking shit. Life is unfair.

Stephen Fry zei: “atheism is not just about believing whether there is a god, even in the assumption that there is one, what kind of God is he? It’s perfectly apparent that he’s monstrous and deserves no respect whatsoever”.

Het ontroert me, het doet me pijn om te zien dat iemand die zo duidelijk vol kansen zit en duidelijk heel intelligent is de pech heeft om zo door het leven te worden gegrepen.

Ik heb je altijd gemogen en dat doe ik nog steeds.

dank voor het delen. 🤝
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dirkdirk zei:
You don’t deserve this fucking shit. Life is unfair.

Stephen Fry zei: “atheism is not just about believing whether there is a god, even in the assumption that there is one, what kind of God is he? It’s perfectly apparent that he’s monstrous and deserves no respect whatsoever”.
Klik om te vergroten...
Ik ben het toch wel erg oneens met deze uitspraak. Ik geloof in een god die goed voor me zorgt en me geeft wat nodig is. Dat is niet altijd wat ik wil, maar wel wat op de lange termijn goed voor me is.

It is life that fucks me over, god is just helping me win this shit.

En inmiddels mag ik toch wel zeggen dat ik aardig veel vertrouwen heb gekregen in die liefdevolle, zorgzame God. En vertrouwen is iets dat groeit door bepaalde overwinningen. Die hogere macht heeft zich echt aan mij moeten bewijzen. But hey, it works!

Dat is niet altijd zo geweest. Drie á vier jaar geleden was ik het wèl heel erg eens geweest met die uitspraak van Fry. Er is veel gebeurd sindsdien.

Dirkdirk zei:
Het ontroert me, het doet me pijn om te zien dat iemand die zo duidelijk vol kansen zit en duidelijk heel intelligent is de pech heeft om zo door het leven te worden gegrepen.
Klik om te vergroten...
Ach, waren die dingen nooit gebeurd, had ik nooit gestaan waar ik nu sta. Geleerd wat ik nu weet. Had ik nooit zo aan mezelf gewerkt. Uiteindelijk ben ik nu beter af, dan wanneer ik een gemakkelijk, burgerlijk leventje had gehad.

Again, ik krijg niet wat ik wil, maar wat op de lange termijn toch goed voor me is ☺️

Dirkdirk zei:
Ik heb je altijd gemogen en dat doe ik nog steeds.

dank voor het delen. 🤝
Klik om te vergroten...
Thanks!
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#11
LucidLucy zei:
Ik ben het toch wel erg oneens met deze uitspraak. Ik geloof in een god die goed voor me zorgt en me geeft wat nodig is. Dat is niet altijd wat ik wil, maar wel wat op de lange termijn goed voor me is.

It is life that fucks me over, god is just helping me win this shit.

En inmiddels mag ik toch wel zeggen dat ik aardig veel vertrouwen heb gekregen in die liefdevolle, zorgzame God. En vertrouwen is iets dat groeit door bepaalde overwinningen. Die hogere macht heeft zich echt aan mij moeten bewijzen. But hey, it works!

Dat is niet altijd zo geweest. Drie á vier jaar geleden was ik het wèl heel erg eens geweest met die uitspraak van Fry. Er is veel gebeurd sindsdien.


Ach, waren die dingen nooit gebeurd, had ik nooit gestaan waar ik nu sta. Geleerd wat ik nu weet. Had ik nooit zo aan mezelf gewerkt. Uiteindelijk ben ik nu beter af, dan wanneer ik een gemakkelijk, burgerlijk leventje had gehad.

Again, ik krijg niet wat ik wil, maar wat op de lange termijn toch goed voor me is ☺️


Thanks!
Klik om te vergroten...
Je zou denken dat ik graag had gewild dat je het helemaal eens was met mij, en dat is een goed gevoel, maar dit is een antwoord wat ik veel liever heb omdat het echt is. Dank voor je eerlijkheid. Ik leer elke keer beter mezelf inleven in anderen. 21 jarige Dirk had waarschijnlijk alles gedaan om je te overtuigen van mijn gelijk. En nu vind ik het zo veel fijner om te horen dat nee niet iedereen is het met me eens. Ik heb het soms ook fout. En we kunnen naast elkaar leven.

het is oké.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#12
Dirkdirk zei:
Ik heb het soms ook fout.
Klik om te vergroten...

Fout zou ik niet zeggen. Het is ieders eigen beleving van spiritualiteit denk ik. En ik heb er inmiddels veel aan om wèl een geloof te hebben waar ik het voorheen totale onzin vond.

Dat is ook een beetje de grap aan geloof. Het is geen exacte wetenschap. Het is precies zoals het woord zegt: geloven. Dat is niet 'weten' of 'bewijzen'.
Was voor mij wel erg moeilijk om daar m'n weg in te vinden haha

Het is een beetje zoals Daniel Arends ook ooit zij. "Wat ik zo mooi vind aan geloof is dat je het kunt doen in iets waarvan je twijfelt of het wel zo is. Je gelooft in iets waarbij je het risico loopt dat je op de dag des oordeels met lege handen komt te staan."

Dat zou geen goed of fout geven.

Dat vind ik zo lastig aan religie, waarbij geloof dus allerlei regels krijgt en wordt gepretendeerd dat iets wel zo 'is'. En dat daar vervolgens oorlogen om worden gevoerd enzo. Beetje jammer 😅
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#13
Dirkdirk zei:
En nu vind ik het zo veel fijner om te horen dat nee niet iedereen is het met me eens. Ik heb het soms ook fout.
Klik om te vergroten...
Over dit onderwerp zou ik niet spreken in termen van goed of fout.
Persoonlijk geldt dat God en ik al lang geleden afgesproken hebben elkaar niet meer lastig te vallen. :smirk:
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#14
LucidLucy zei:
Fout zou ik niet zeggen. Het is ieders eigen beleving van spiritualiteit denk ik. En ik heb er inmiddels veel aan om wèl een geloof te hebben waar ik het voorheen totale onzin vond.

Dat is ook een beetje de grap aan geloof. Het is geen exacte wetenschap. Het is precies zoals het woord zegt: geloven. Dat is niet 'weten' of 'bewijzen'.
Was voor mij wel erg moeilijk om daar m'n weg in te vinden haha

Het is een beetje zoals Daniel Arends ook ooit zij. "Wat ik zo mooi vind aan geloof is dat je het kunt doen in iets waarvan je twijfelt of het wel zo is. Je gelooft in iets waarbij je het risico loopt dat je op de dag des oordeels met lege handen komt te staan."

Dat zou geen goed of fout geven.

Dat vind ik zo lastig aan religie, waarbij geloof dus allerlei regels krijgt en wordt gepretendeerd dat iets wel zo 'is'. En dat daar vervolgens oorlogen om worden gevoerd enzo. Beetje jammer 😅
Klik om te vergroten...
Mooi gesproken, en ook Daniel Arends erbij halen.

That is aces in my book!
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#15
Relmuis zei:
Persoonlijk geldt dat God en ik al lang geleden afgesproken hebben elkaar niet meer lastig te vallen. :smirk:
Klik om te vergroten...
Dit gaat gedisliked worden als vliegen op stront maar

Als er een after life is… noodle armpjes of niet ik beuk die “god” helemaal in elkaar.

ik ben een egoïst maar you took my best friend, mij mom and I was bullied so much I ALMOST stabbed him with a ice pick. At school.

1. God doesn’t give a shit.
2. God is not all powerful.
3. God is not merciful.
4. God, if real, better not face me because I go apeshit. Ik pis op je.

Het gaat er niet in sorry
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#16
Dirkdirk zei:
Als er een after life is… noodle armpjes of niet ik beuk die “god” helemaal in elkaar.
Klik om te vergroten...
Deze is nieuw voor me; als ik 'm tegenkom trap ik 'm eerst in z'n ballen, denk ik nog steeds regelmatig.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#17
Grappig hoe goden voor de meeste mensen altijd een entiteit aannemen in de vorm van iets tastbaars haha

Al het andere lijkt boven ons begrip te gaan. Logisch natuurlijk. Anders kan je er niet echt een beeltenis van maken.

Ik zie God meer als een soort energie van het universum die zich kenbaar maakt in kleine hints (synchroniciteit) en/of spreekt via andere mensen.
Meer dan dat eigenlijk ook niet. Dus houd ik 'm ook niet verantwoordelijk voor alle ellende die er in de wereld ontstaat. Dat lijkt er eerder te ontstaan wanneer een zieke geest (zoals bijvoorbeeld ik) zijn eigen wil gaat volgen en daarbij geen oog heeft voor de behoeftes van anderen. Je zou dat ook 'de duivel' kunnen noemen, I guess.

Een hiernamaals geloof ik eigenlijk ook niet echt in. De beeldspraak van hemel en hel valt hier op aarde zelf te creëren in hoe we als mens zelf met situaties omgaan denk ik.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#18
LucidLucy zei:
Grappig hoe goden voor de meeste mensen altijd een entiteit aannemen in de vorm van iets tastbaars haha

Al het andere lijkt boven ons begrip te gaan. Logisch natuurlijk. Anders kan je er niet echt een beeltenis van maken.

Ik zie God meer als een soort energie van het universum die zich kenbaar maakt in kleine hints (synchroniciteit) en/of spreekt via andere mensen.
Meer dan dat eigenlijk ook niet. Dus houd ik 'm ook niet verantwoordelijk voor alle ellende die er in de wereld ontstaat. Dat lijkt er eerder te ontstaan wanneer een zieke geest (zoals bijvoorbeeld ik) zijn eigen wil gaat volgen en daarbij geen oog heeft voor de behoeftes van anderen. Je zou dat ook 'de duivel' kunnen noemen, I guess.

Een hiernamaals geloof ik eigenlijk ook niet echt in. De beeldspraak van hemel en hel valt hier op aarde zelf te creëren in hoe we als mens zelf met situaties omgaan denk ik.
Klik om te vergroten...
Tegen het woord God heb ik altijd weerstand gehad. Langzaam aan wordt het minder. Wat mij erg heeft geholpen was toen iemand vertelde dat het middel waaraan hij verslaafd was een destructieve kracht was, en dat voor zijn herstel hij een constructieve kracht daar tegenover heeft gezet. Voor mij zijn dat mijn vrienden en fellows. Ik weet dat zij altijd het beste met mij voor hebben, ook al zijn we het niet altijd met elkaar eens. Noem het god vs de duivel voor mijn part. Ik beschouw mijzelf nog steeds als niet-religieus. Hoe het leven ook loopt, ik kan het niet echt beïnvloeden, alleen hanteerbaar proberen te houden door mijn kijk erop aan te passen, kritisch in de gaten te houden voor mijn welzijn, en hulp vragen (en geven uiteraard). Vroeger vond ik mijzelf agnost (bewijs het maar dat 'ie bestaat!) maar dat bracht me niet verder. Ik wilde altijd overal bewijs voor hebben. Waarschijnlijk had dat allemaal te maken met mijn onzekerheden.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#19
_shikantaza zei:
Tegen het woord God heb ik altijd weerstand gehad. Langzaam aan wordt het minder. Wat mij erg heeft geholpen was toen iemand vertelde dat het middel waaraan hij verslaafd was een destructieve kracht was, en dat voor zijn herstel hij een constructieve kracht daar tegenover heeft gezet. Voor mij zijn dat mijn vrienden en fellows. Ik weet dat zij altijd het beste met mij voor hebben, ook al zijn we het niet altijd met elkaar eens. Noem het god vs de duivel voor mijn part. Ik beschouw mijzelf nog steeds als niet-religieus. Hoe het leven ook loopt, ik kan het niet echt beïnvloeden, alleen hanteerbaar proberen te houden door mijn kijk erop aan te passen, kritisch in de gaten te houden voor mijn welzijn, en hulp vragen (en geven uiteraard). Vroeger vond ik mijzelf agnost (bewijs het maar dat 'ie bestaat!) maar dat bracht me niet verder. Ik wilde altijd overal bewijs voor hebben. Waarschijnlijk had dat allemaal te maken met mijn onzekerheden.
Klik om te vergroten...

Ik ook enorme weerstand. Ik kan nu wel zeggen dat die weerstand bijna helemaal weg is. Toch heeft die hogere macht nog niet zoveel plek in mijn leven als ik bij andere fellows vaak zie. Maar ook daarin geldt denk ik dat dat groeit met het vertrouwen.

'Bewijs maar dat ie bestaat' was inderdaad een beetje m'n lijfspreuk haha

Het is voor mij ook echt stapsgewijs gegaan. Ik was er eerst heel praktisch en tastbaar in.
Hogere macht = macht groter dan ikzelf
Twee fellows = groter dan ikzelf
Twee (of meer) fellows = hogere macht

Dus als ik ergens advies over vroeg en twee fellows zeiden beiden iets anders dan wat ik in eerste instantie wilde doen. Dan kon ik maar beter luisteren, want dan was dat waarschijnlijk gezonder dan hetgeen ik zelf had bedacht.

Bewijs voor een meer abstracte hogere macht heb ik voor mezelf ook wel gekregen. Ik was daar ook echt wel zoekende naar. Maar er zijn wel wat 'toevalligheden' gebeurd die me in een goede richting hebben gestuurd.

Ik vond het zelf vooral heel lastig dat het iets ontastbaars is wat ik niet begrijp. Nog steeds soms weleens.
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Er is niks anders dan god 😇💜

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."