Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBeginnende hasj verslaving

Beginnende hasj verslaving

1594 antwoorden
206 weergaven
18-5-2026
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Mindless zei:
Tijdens depressie lijken veel dingen die normaal relatief makkelijk lijken vaak extreem moeilijk tot onmogelijk om bij te houden.

Imo: beter op de depressie richten: de gevoelens in jezelf verkennen. Dat is primair, daarna worden andere dingen ook weer goed te doen.
Klik om te vergroten...
Ze hebben nog geen officiele diagnose gedaan wat ik heb. Ze hadden gezegd angst/panieksstoornis en een groot jeugtrauma rugzakje en depressie verleden.

Vroeger toen ik klein was was ik ook heel angstig vooral met slapen tot grote frustratie van me ouders. Op vakantie kon ik wel alleen slapen, dus toen hadden ze een tent in me kamer gezet klinkt gek maar had wel gewerkt top idee van de psycholoog toen. En ben heel erg bang voor harde wind buiten maar daar weet ik de oorzaak niet van. @Mindless
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Lang geslapen. Na mijn nachtdienst 1.0mg xanax genomen. Beetje met onrust wakker geworden, gedachtes zoals in het verleden terug gaan en twijfelen of ik dingen wel verteld hebt maar heb dat al verteld dat soort dingen komen continu terug en veroorzaken onrust. Net 0.5mg xanax genomen. Dit was de eerste week van de ophoging naar 20mg. Heb maandag weer een gesprek met de arts vanaf volgende week zit ik 4week op citalopram. Vind het zo irritant dat het verleden nog zoveel onrust oproept
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#3
Niet zo lang geleden zei je nog dat je niet meer meer dan 0.5 mg xanax ging nemen?

Onrust is niet erg. Nogmaals: ga ermee zitten, omarm het en loop het lijstje van Torchic door.

Wat wil je morgen met het gesprek met je arts?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#4
trippymeeuw zei:
Lang geslapen. Na mijn nachtdienst 1.0mg xanax genomen. Beetje met onrust wakker geworden, gedachtes zoals in het verleden terug gaan en twijfelen of ik dingen wel verteld hebt maar heb dat al verteld dat soort dingen komen continu terug en veroorzaken onrust. Net 0.5mg xanax genomen. Dit was de eerste week van de ophoging naar 20mg. Heb maandag weer een gesprek met de arts vanaf volgende week zit ik 4week op citalopram. Vind het zo irritant dat het verleden nog zoveel onrust oproept
Klik om te vergroten...
Ik maak ook maar een inschatting op wat ik hier van je lees, ik ken je natuurlijk niet echt, dus neem het allemaal ook niet persoonlijk op.

Maar het lijkt voor mij dat je teveel naar je verleden kijkt als dat wat je in de weg zit. Wat er in de werkelijkheid van dat verleden bestaat, zijn jouw gedachten en gevoelens nu, op dit moment.

En ik zeg je: als je die blijft zien als een soort obstakels die jou in de weg staan van je leven te leiden, dan blijf je ermee zitten.

Misschien ook al eerder hier gepost:

546954999029dcdf42642c8a0539675c.jpg


Deze gevoelens zijn er niet om jou te irriteren. Het is de kwaal en de genezing in 1. De manier om er "vanaf te komen", is om er niet zo vanaf te willen komen, maar er naar beginnen te luisteren:

Wat zeggen mijn gevoelens mij? Waar leiden ze me heen, als ik er mijn aandacht aan geef? En zoals met alles is ook hier: geduld een schone zaak. Je gaat het snelste, als je rustig aan doet.
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Mevrouw Pløp zei:
Niet zo lang geleden zei je nog dat je niet meer meer dan 0.5 mg xanax ging nemen?

Onrust is niet erg. Nogmaals: ga ermee zitten, omarm het en loop het lijstje van Torchic door.

Wat wil je morgen met het gesprek met je arts?
Klik om te vergroten...
Ik mag officieel 2.0mg xanax per dag hebben
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Mindless zei:
Ik maak ook maar een inschatting op wat ik hier van je lees, ik ken je natuurlijk niet echt, dus neem het allemaal ook niet persoonlijk op.

Maar het lijkt voor mij dat je teveel naar je verleden kijkt als dat wat je in de weg zit. Wat er in de werkelijkheid van dat verleden bestaat, zijn jouw gedachten en gevoelens nu, op dit moment.

En ik zeg je: als je die blijft zien als een soort obstakels die jou in de weg staan van je leven te leiden, dan blijf je ermee zitten.

Misschien ook al eerder hier gepost:

Bekijk bijlage 52259


Deze gevoelens zijn er niet om jou te irriteren. Het is de kwaal en de genezing in 1. De manier om er "vanaf te komen", is om er niet zo vanaf te willen komen, maar er naar beginnen te luisteren:

Wat zeggen mijn gevoelens mij? Waar leiden ze me heen, als ik er mijn aandacht aan geef? En zoals met alles is ook hier: geduld een schone zaak. Je gaat het snelste, als je rustig aan doet.
Klik om te vergroten...
Klopt alleen dit probeer ik al zolang. Dingen opschrijven, het proberen het te formuleren. Ik probeer het te relativeren. Het lijk gewoon alsof het me vast heeft een nooit meer los laat. Het blijft doorgaan de gedachtes en dan komen er gelijk gevoelens een heel zwaar gevoel alsof je een moord hebt gepleegd en er liggen lijken in je tuin zo voel ik mij elke dag. Dan heb je ongeveer een voorbeeld van hoe ik me voel.
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Had een poging gedaan om mij af te melden voor werk. Maar ik moet toch heen, dus ik ga gewoon. Zijn maar 3uurtjes. Hoop dat ik binnenkort wat van de citalopram ga merken. Dat het een beetje ingaat spelen op mijn angstgedachtesz
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#8
trippymeeuw zei:
Ik mag officieel 2.0mg xanax per dag hebben
Klik om te vergroten...
Ik ga weer op mijn handen zitten.

Fijne avond!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#9
trippymeeuw zei:
Klopt alleen dit probeer ik al zolang. Dingen opschrijven, het proberen het te formuleren. Ik probeer het te relativeren. Het lijk gewoon alsof het me vast heeft een nooit meer los laat. Het blijft doorgaan de gedachtes en dan komen er gelijk gevoelens een heel zwaar gevoel alsof je een moord hebt gepleegd en er liggen lijken in je tuin zo voel ik mij elke dag. Dan heb je ongeveer een voorbeeld van hoe ik me voel.
Klik om te vergroten...
Het is ook een lastig iets. En het is ook niet zo dat je op een dag zoiets hebt van: ik ga het anders zien en dan is het vanaf dan altijd anders. Nee, het is meer: steeds terugkomen naar de basis. Dit zijn diep uitgesleten patronen die eerst doorzien en dan herschreven moeten worden.

Ik zou als ik jou was dit niet zien als iets dat overkomen moet worden, waarna je dan eindelijk vrij zonder die lastige gedachten kunt leven. Dat is wat verdoving eigenlijk doet.

Maar deze gevoelens kunnen je leiden naar inzichten over jezelf en je juist doen laten groeien. Uiteindelijk kan het je verrijken, is wat ik eigenlijk wil zeggen.

Cruciaal is denk ik om je gevoelens niet als je kwelgeesten te zien, maar je helpers. Ze kunnen beide zijn, afhankelijk van je perspectief. En meestal werkt het niet zo dat je perspectief ineens nooit meer je gedachten als kwelgeesten ziet, maar nu heb je dan tenminste elke keer de mogelijkheid weer te denken: nee, het is er om me te helpen.

Het is een vertrouwen dat je opbouwt. Een vertrouwen in jezelf eigenlijk.
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Mindless zei:
Het is ook een lastig iets. En het is ook niet zo dat je op een dag zoiets hebt van: ik ga het anders zien en dan is het vanaf dan altijd anders. Nee, het is meer: steeds terugkomen naar de basis. Dit zijn diep uitgesleten patronen die eerst doorzien en dan herschreven moeten worden.

Ik zou als ik jou was dit niet zien als iets dat overkomen moet worden, waarna je dan eindelijk vrij zonder die lastige gedachten kunt leven. Dat is wat verdoving eigenlijk doet.

Maar deze gevoelens kunnen je leiden naar inzichten over jezelf en je juist doen laten groeien. Uiteindelijk kan het je verrijken, is wat ik eigenlijk wil zeggen.

Cruciaal is denk ik om je gevoelens niet als je kwelgeesten te zien, maar je helpers. Ze kunnen beide zijn, afhankelijk van je perspectief. En meestal werkt het niet zo dat je perspectief ineens nooit meer je gedachten als kwelgeesten ziet, maar nu heb je dan tenminste elke keer de mogelijkheid weer te denken: nee, het is er om me te helpen.

Het is een vertrouwen dat je opbouwt. Een vertrouwen in jezelf eigenlijk.
Klik om te vergroten...
Ik doe echt mijn best. Ik probeer alles te doen mocht dit mijn hele leven doorgaan ga ik het echt niet volhouden. Voelt alsof ik een moord heb gepleegd. Ik voel me een psychopaat
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#11
trippymeeuw zei:
Ik doe echt mijn best. Ik probeer alles te doen mocht dit mijn hele leven doorgaan ga ik het echt niet volhouden. Voelt alsof ik een moord heb gepleegd. Ik voel me een psychopaat
Klik om te vergroten...
Zo klinkt het ook, dat je je best doet. Maar met iets als dit is het niet een vechten hè. Het is niet simpelweg hard zwoegen om er doorheen te komen. Het begint eerder met jezelf wat speling te geven: "misschien was het begrijpelijk dat ik zo handelde, ook al heb ik er nu spijt van en (misschien) schaam ik me ervoor"

Het zijn die kleine begrip dingetjes over jezelf, die het verschil maken. Hoe corny het misschien ook klinkt, het is alleen liefde dat dit kan doen. En liefde houdt begrip en ook geduld in, voor jezelf dus.

Dit is niet iets om te rushen, maar juist iets om je volle aandacht aan te geven.

Je komt op mij over als iemand met een vechtersmentaliteit. Dat is een heel goede kwaliteit om te hebben. Maar kanaliseer dat in de juiste richtingen. Dezelfde energie waar je helemaal gek van wordt omdat het elke kant op wil in je hoofd, kan gebundeld worden tot een focus, waarin je die energie aan kunt: kunt hebben.

Maar ik weet het man. Het is niet makkelijk.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mevrouw Pløp zei:
Ik ga weer op mijn handen zitten.

Fijne avond!
Klik om te vergroten...
🤐
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#13
dupont zei:
🤐
Klik om te vergroten...
Zeg me wat moet ik dan he! Ik doe focking erg me best en ik noteer alles wat jullie zeggen. Continu lijden dit is de enige manier waarop ik me leven nog beetje normaal kan leven
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Alles wat je aandacht geeft groeit. Dus als je iets wilt loslaten moet je er geen aandacht aan geven.

Alles mag er zijn. Maar als dingen teveel zijn en gevoelens lopen op kan het goed zijn om wat anders te gaan doen...

Gedachten kun je sturen. Het is soms ook gewoon STOP zeggen tegen jezelf.

En je moet hoe vervelend ook alles zelf doen en uitproberen en uitzoeken en kijken wat voor jou werkt.
En dingen "oefenen" in tijden dat emoties niet all over the place zijn.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#15
also
hoe langer je de benzo samen neemt met de citalopram hoe langer het duurt eerdat je wat "voelt" van de citalopram dankzij je benzo
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Mindless zei:
Zo klinkt het ook, dat je je best doet. Maar met iets als dit is het niet een vechten hè. Het is niet simpelweg hard zwoegen om er doorheen te komen. Het begint eerder met jezelf wat speling te geven: "misschien was het begrijpelijk dat ik zo handelde, ook al heb ik er nu spijt van en (misschien) schaam ik me ervoor"

Het zijn die kleine begrip dingetjes over jezelf, die het verschil maken. Hoe corny het misschien ook klinkt, het is alleen liefde dat dit kan doen. En liefde houdt begrip en ook geduld in, voor jezelf dus.

Dit is niet iets om te rushen, maar juist iets om je volle aandacht aan te geven.

Je komt op mij over als iemand met een vechtersmentaliteit. Dat is een heel goede kwaliteit om te hebben. Maar kanaliseer dat in de juiste richtingen. Dezelfde energie waar je helemaal gek van wordt omdat het elke kant op wil in je hoofd, kan gebundeld worden tot een focus, waarin je die energie aan kunt: kunt hebben.

Maar ik weet het man. Het is niet makkelijk.
Klik om te vergroten...
Ik probeer echt alles te doen wat je zegt door er naar te luisteren maar het blijft maar me leven en emoties overnemen het is alsof ik er geen controle over heb. Klopt ik ben een vechter, zal ook altijd doorgaan maar dit is echt meest fockedup wat ik ooit ben geweest. De depressie die ik had in corona tijd is hier helemaal niks bij dit neemt alles over. Mijn focus mijn concentratie het enige waar ik in zit is gevangen in mijn eigen hoofd. Het kan ook zo zijn dat ik het zo heftig ervaar omdat ik mijn citalopram pas laat innam pas om 18:30 en normaal rond 10:00. Maar ik sliep omdat ik nachtdienst had
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#17
N3K0 zei:
Alles wat je aandacht geeft groeit. Dus als je iets wilt loslaten moet je er geen aandacht aan geven.

Alles mag er zijn. Maar als dingen teveel zijn en gevoelens lopen op kan het goed zijn om wat anders te gaan doen...

Gedachten kun je sturen. Het is soms ook gewoon STOP zeggen tegen jezelf.
Klik om te vergroten...
Ja dat doe ik maar het blijft om mij afvuren het stopt niet. Ik wil het loslaten maar het blijft maar doorgaan mijn poh ggz zegt vaak dat je dit gewoon moet verdragen en dat het dan zijn kracht vanzelf verliest omdat je hoofd dan inziet dat het niet echt een gevaar is.
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#18
N3K0 zei:
Alles wat je aandacht geeft groeit. Dus als je iets wilt loslaten moet je er geen aandacht aan geven.

Alles mag er zijn. Maar als dingen teveel zijn en gevoelens lopen op kan het goed zijn om wat anders te gaan doen...

Gedachten kun je sturen. Het is soms ook gewoon STOP zeggen tegen jezelf.

En je moet hoe vervelend ook alles zelf doen en uitproberen en uitzoeken en kijken wat voor jou werkt.
En dingen "oefenen" in tijden dat emoties niet all over the place zijn.
Klik om te vergroten...
Ik probeer ook het namen spel in mijn gedachtes. Weet niet meer wie dit had geschreven maar ik doe dan in mijn hoofd allemaal mannen namen bedenken met de letter A en als ik niks meer weet ga ik naar de B dit helpt mii ook met in slaap vallen.
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#19
trippymeeuw zei:
Ja dat doe ik maar het blijft om mij afvuren het stopt niet. Ik wil het loslaten maar het blijft maar doorgaan mijn poh ggz zegt vaak dat je dit gewoon moet verdragen en dat het dan zijn kracht vanzelf verliest omdat je hoofd dan inziet dat het niet echt een gevaar is.
Klik om te vergroten...
Ja dat klopt jij zal dat alles idd moeten verdragen.. En dat kan jij....
Het verleden is niet meer... Het is er alleen als jij er aandacht aan geeft... En jij "moet" nu de persoon zijn voor jouzelf die jij toen nodig had... Dat kunnen wij niet voor jou...Meer geloven in jouzelf!!!

Jij zal echt zelf moeten gaan uitzoeken wat kan helpen voor jou...
Sporten.. Schrijven.. meditatie.. praten met echte mensen... Hobby's... Lezen... of gewoon even niks....

Lief zijn voor jouzelf, dat je kan gaan zitten met je emoties. Het is goed als je je "slecht" voelt. Boos/verdriet is verwerking van vroeger....

Zitten met gevoel bedoel ik mee.. Alles voelen zonder daar een oordeel over te hebben.. Ik voel me gespannen... ooh komt door vroeger enz... Probeer daar van weg te blijven... Benoem je gevoel en kijk wat je nodig hebt... Wil je verbinding, wil je veiligheid, wil je gehoord worden enz...
Hoe kan je jezelf dat geven...

Gedachten is weg gaan van gevoel. Verklaren is weg gaan van gevoel....

Gevoel wil er zijn.... Liefde begrip aandacht.
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#20
dupont zei:
Gooi de Xanax weg kerel.
Klik om te vergroten...
Ja helemaal mee eens. Echt dit maakt veel meer kapot dan jij nu inde gaten hebt.

Maja je mag benzo's maar max 4 weken achter elkaar slikken dus daar zit je volgens mij al aan of bijna. 😇

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...5960616263...80
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."