Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBeginnende hasj verslaving

Beginnende hasj verslaving

1594 antwoorden
202 weergaven
18-5-2026
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#1
Vind het wel dapper dat je zoveel durft te delen, denk dat een hoop mensen veel van je verhaal aan het volgen zijn.

Ik heb ook een periode gekend met angstproblemen. Als de angst er was keek ik het in de ogen aan en bleef ik net zo lang staren totdat ik kalmeerde. Ik zeg niet dat het de beste manier is, maar het heeft me wel geholpen om er mee om te gaan. Door het onder ogen te zien kon ik makkelijk beseffen dat het tussen m'n oren zit en er niet daadwerkelijk gevaar is. Als het dan weer kwam dacht ik, oke het is niets en vorige keer is het ook vanzelf weggegaan.

99% van angst is jij die bang bent om angstig te worden, angst voor angst dus. Het is zo iets geks dat ook moeilijk te beseffen is op z'n moment. Maar ik denk dat het wel helpt om dit te herhalen voor jezelf en te zeggen, néé er is echt niets aan de hand.

Het is al vaak gezegd maar met benzo's schuif je het vooral voor je uit en is het lastig om het te verwerken/er mee om te leren gaan. Op de lange termijn heb je er echt niets aan en het geeft je ook nog eens een rebound waardoor je drie stappen terug wordt gezet.

Heel veel succes in ieder geval!
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Het beste is dat je zo eerlijk mogelijk bent in hoe en wat je gebruikt als je geholpen wil worden.
Zeker om extra ellende kunnen voorkomen.

Ik snap dat je je wanhopig voelt en snel van alles af wilt zijn en hier moedeloos van word en dat het wachten zo lang duurt.
Maar zorg a.u.b goed voor jezelf en wees lief voor jezelf. 🙏🏻🙏🏻🙏🏻
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#3
Zolang je niet alles verteld gaat het niet beter worden. Je saboteert alleen maar jezelf op deze manier. Wil je wel geholpen worden?
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#4
trippymeeuw zei:
Dit moet ik vrijdag vertellen.
Klik om te vergroten...
Les voor de volgende keer: altijd complete informatie geven ipv te sturen op het resultaat dat jij wil.

Harry In De Warrie zei:
Bijzonder dat de huisarts je zet op benzo's weet niet alles wat er voor af ging, maar hij/zij zou je eigenlijk meteen al met de hasj al naar verslavingszorg moeten door verwijzen. Nu wordt het process alleen gecompliceerder.
Klik om te vergroten...
Met je eens dat de huisarts hier veel te snel en te makkelijk benzo's voorschrijft! Maargoed, Trippymeeuw vond tot gisteravond dat hij geen enkel probleem had met middelengebruik en wilde gewoon zijn benzo's, dus de schuld ligt hier maar deels bij de huisarts
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Super vage droom gehad vandaag. Mijn eerste lucide droom ooit, ik was met iemand waarvan ik niet weet wie het was. Maar we zeiden tegen elkaar we zijn aan het dromen dus we kunnen alles doen wat we willen. Dat was wel echt vet
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Geneesmiddel zei:
Vind het wel dapper dat je zoveel durft te delen, denk dat een hoop mensen veel van je verhaal aan het volgen zijn.

Ik heb ook een periode gekend met angstproblemen. Als de angst er was keek ik het in de ogen aan en bleef ik net zo lang staren totdat ik kalmeerde. Ik zeg niet dat het de beste manier is, maar het heeft me wel geholpen om er mee om te gaan. Door het onder ogen te zien kon ik makkelijk beseffen dat het tussen m'n oren zit en er niet daadwerkelijk gevaar is. Als het dan weer kwam dacht ik, oke het is niets en vorige keer is het ook vanzelf weggegaan.

99% van angst is jij die bang bent om angstig te worden, angst voor angst dus. Het is zo iets geks dat ook moeilijk te beseffen is op z'n moment. Maar ik denk dat het wel helpt om dit te herhalen voor jezelf en te zeggen, néé er is echt niets aan de hand.

Het is al vaak gezegd maar met benzo's schuif je het vooral voor je uit en is het lastig om het te verwerken/er mee om te leren gaan. Op de lange termijn heb je er echt niets aan en het geeft je ook nog eens een rebound waardoor je drie stappen terug wordt gezet.

Heel veel succes in ieder geval!
Klik om te vergroten...
Is ook de laatste keer dat ik die xanax heb genomen voel me nu niet chill. Continu warm gevoel en enorm onderdrukkend kan bijna niet praten.
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Vannacht geslapen zonder xanax :) dus gister maar 1x 1.0mg gehad. En had best goed geslapen, heb een mail terug gehad van de zorgbemiddelaar met best positief nieuws. De poh ggz wil mij liever niet doorverwijzen naar de vnn omdat ze het beter vind dat ik goede hulp krijg voor mijn klachten. Hoop de verwijzingen voor deze instellingen snel rond te hebben vandaag het liefst.ECF3D851-F675-4510-96BA-12E0D1EC7567.pngB03A22D3-38EA-4E45-BF8A-49086DE74B78.png
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Nu vanochtend wel 1.0mg xanax gehad. Ben vandaag van plan om te gaan hardlopen en omdat 3x per week te doen en daarnaast 2x naar ze sportschool te gaan. Ik wil weer wat meer een gezondere structuur creëeren qua sport en dagstructuur.
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#9
trippymeeuw zei:
De poh ggz wil mij liever niet doorverwijzen naar de vnn omdat ze het beter vind dat ik goede hulp krijg voor mijn klachten.
Klik om te vergroten...
Waarom zou je dat niet bij de vnn kunnen krijgen? Sowieso voor je verslaving maar ook voor je mentale problematiek vaak deels wel.

Je kunt ook twee doorverwijzingen krijgen dus na de GGZ en verslavingszorg.
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Torchic zei:
Waarom zou je dat niet bij de vnn kunnen krijgen? Sowieso voor je verslaving maar ook voor je mentale problematiek vaak deels wel.

Je kunt ook twee doorverwijzingen krijgen dus na de GGZ en verslavingszorg.
Klik om te vergroten...
Wil de poh ggz niet doen. Ze vind dat ik beter voor mijn gedrag eerst geholpen kan worden
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik ga overigens geen 1.0mg xanax meer nemen overdag ik ga de dosis halveren naar 0.5mg voel me net een zombie. Vannacht zonder geslapen.
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#12
trippymeeuw zei:
Wil de poh ggz niet doen. Ze vind dat ik beter voor mijn gedrag eerst geholpen kan worden
Klik om te vergroten...
Het hangt allemaal samen. Als je je laat doorverwijzen na VNN heb je in ieder geval eerder hulp en kun je overbruggen tot aan de GGZ. En de POH besluit niet in z’n eentje of die doorverwijzing er wel of niet komt, dat gaat in samenspraak met jou.

Ben je inmiddels wel eerlijk geweest over je verslaving aan middelen?
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Torchic zei:
Het hangt allemaal samen. Als je je laat doorverwijzen na VNN heb je in ieder geval eerder hulp en kun je overbruggen tot aan de GGZ. En de POH besluit niet in z’n eentje of die doorverwijzing er wel of niet komt, dat gaat in samenspraak met jou.

Ben je inmiddels wel eerlijk geweest over je verslaving aan middelen?
Klik om te vergroten...
Heb morgen pas een belafspraak met de huisarts.(dan vertel ik alles over de thc alcohol heb ik niet echt een probleem mee ik hou het meestal bij 2 biertjes) Nou ik heb via de zorgbemiddelaar instellingen gekregen die maar 9 week wachttijd hebben dus ik ga regelen dat ik daar morgen doorverwezen word. Dan heb ik binnen 2week een intake. ik ga ook de vnn voorstellen bij de Huisarts ik wil gewoon doorverwezen bij alle opties en dan zie ik wel wie mij het eerst belt.
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Best wel raar ik voel me beter als die 1.0mg xanax uit is gewerkt meer energie. Met 1.0mg xanax voel ik me een zombie ik reageer vet laat of niet. Dus ga sws geen 1.0mg meer nemen.
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#15
5085D917-CB53-46F0-B81A-9AC95EA0BBEB.jpeg
Gesprek met poh ggz
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#16
trippymeeuw zei:
Geen xanax gehad sinds vanochtend. Heb vandaag alleen een glas bier gehad omdat me vriendin me mee had genomen uiteten voor me verjaardag. Vannacht probeer ik weer geen xanax te pakken. En morgen ochtend heb ik een gesprek met de huisarts waarin ik mijn THC en alcohol gebruik ga delen en ik regel de doorverwijzingen. Daarna begint om 16:00 mijn eerste dienst van mijn werk ik moet van 16:00-4:00 s'nachts. Ik denk misschien dat dat ook goede dingen voor mij kan doen. Mijn leven heeft dan weer een invulling en een doel. Nu zit ik de hele dag thuis en zie ik bijna niemand. Ik denk dat ik door te werken en met dingen bezig zijn ook weer uit bepaalde patronen kan komen. Uit onderzoeken is gebleken dat mensen met depressie die blijven werken sneller genezen dan mensne die thuis blijven.

Ik heb ook een aantal doelen gesteld wat ik dagelijks wil gaan doen.

- 3x per week hardlopen 20min
- 1a2x per week full body training in de sportschool
- Weer meer eiwitten eten
- Elke dag 2x15min mediteren (bij opstaan en op bed gaan)
- Elke avond in notities positieve dingen op schrijven van de dag
- Goed bezig zijn met therapie
Klik om te vergroten...
Goede voornemens :)

Eigenlijk een beetje reclame voor mijn topic, maar zet die doelen anders hier:

Plaats je concrete korte termijn goede voornemen(s)

Sterkte man :) Het voor altijd stoppen op wilskracht werkt praktisch nooit. Maar op een dag kun je wel gaan inzien: het dient me niet meer. Met name als je de voordelen van nuchter zijn gaat ervaren en steeds meer de nadelen van gebruiken gaat zien. Dan kan er een moment komen: het is genoeg...
drugsforum.nl drugsforum.nl


Dat topic is hiervoor gemaakt. Het werkt echt beter als je op de korte termijn concrete doelen stelt.

Voel je absoluut niet verplicht, maar wat je kunt doen is een tijd range kiezen en daar al je doelen echt concreet in zetten. Dus bijvoorbeeld:

Start datum: 22-06-2023
Eind datum: 29-06-2023

Voornemens:

- Ma, Wo, Vrij 's ochtends 20 min lopen
- Di, Do Full Body training
- Minimaal ** gram extra eiwitten per dag
- 's ochtends en 's avonds 15 minuten meditatie
- 's avonds dagboek bijhouden: positieve gebeurtenissen

Is maar een voorbeeld, maar dan heb je het duidelijk voor jezelf, is de periode behapbaar (volgende week donderdag is in dit voorbeeld het doel, dat is iets dat 'in zicht' is zeg maar, in plaats van gewoon beginnen en zien hoe ver je komt) en daarnaast zet je het ook publiekelijk neer, zodat er een (positieve) druk is om je eraan te houden.

Nogmaals: voel je niet verplicht hè. Is maar een idee.
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Geen xanax gehad sinds vanochtend. Heb vandaag alleen een glas bier gehad omdat me vriendin me mee had genomen uiteten voor me verjaardag. Vannacht probeer ik weer geen xanax te pakken. En morgen ochtend heb ik een gesprek met de huisarts waarin ik mijn THC en alcohol gebruik ga delen en ik regel de doorverwijzingen. Daarna begint om 16:00 mijn eerste dienst van mijn werk ik moet van 16:00-4:00 s'nachts. Ik denk misschien dat dat ook goede dingen voor mij kan doen. Mijn leven heeft dan weer een invulling en een doel. Nu zit ik de hele dag thuis en zie ik bijna niemand. Ik denk dat ik door te werken en met dingen bezig zijn ook weer uit bepaalde patronen kan komen. Uit onderzoeken is gebleken dat mensen met depressie die blijven werken sneller genezen dan mensne die thuis blijven.

Ik heb ook een aantal doelen gesteld wat ik dagelijks wil gaan doen.

- 3x per week hardlopen 20min
- 1a2x per week full body training in de sportschool
- Weer meer eiwitten eten
- Elke dag 2x15min mediteren (bij opstaan en op bed gaan)
- Elke avond in notities positieve dingen op schrijven van de dag
- Goed bezig zijn met therapie
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#18
trippymeeuw zei:
Omdat ze daar mij niet gaan helpen met de onderliggende problemen
Klik om te vergroten...
Dit ligt echt in je eigen handen... Zij willen je zo snel mogelijk helpen, en alles wat niet hoeft besparen ze. Dus vooral veel aangeven, aansturen wat je wilt bereiken en je niet zomaar over laten lopen want dat kan gebeuren. Ik hoop echt dat je de juiste behandeling kunt vinden, dat is ook mogelijk in een keer.

Geef vooral aan wat je doel is, en ook je volgende doel. Als je bijvoorbeeld aangeeft aan je depressie te willen werken, zal je ook in het verleden moeten. En daarmee beginnen ze eigen zelden. Meestal is het emotie regulatie, anders leren denken ( je negatieve gedachten inzien) en sporten. Misschien komt de depressie voort uit dingen die je hebt meegemaakt, en dan is PTSS het hoofdprobleem i.p.v de depressie. (Dit was als voorbeeld)

Ik stel voor eerst goed onderzoek te doenom te weten wat je nodig hebt , kun je zelf ook al voorbereiden deels, en daarop een plan van aanpak maken. En wat ik aanraad, laat je niet zomaar gezond praten, want als je eenmaal weg bent kun je weer lang wachten. Doe zeker niet te gehaast, want misschien heb je ineens over een tijdje nieuwe ontdekkingen gedaan waar je last van hebt en kun je dat nog aanpakken.

Ikzelf heb meerdere sGGZ geprobeerd, en het verschilt enorm hoe mensen met je werken.
Ik heb helaas wel 2/3 keer te vroeg afgerond, maar ik had destijds al zoveel vooruitgang geboekt dat ik dacht, hier red ik het mee. Niet dus. Je kunt ook in je eigen idee vergissen.
Ik zou zeggen, wees op je hoede laat niet zomaar over je heen lopen en sta open voor alles, al bevalt het niet. Het beste en ik lees graag dit topic. Groetjes
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#19
trippymeeuw zei:
Vriendin heeft wel benoemd dat ik vandaag afstandelijk was en dat ze me gedrag vervelend vond. Had dit zelf niet door. Merk aan mezelf dat ik wat sneller geprikkeld was en snel geïrriteerd was. Ben ook best wel vermoeid en suf kan van de verhoging komen.
Klik om te vergroten...
Dat is dus juist het tegenovergestelde van emotieloos.

Hoe gaat het met het niet gebruiken van thc en alcohol? Lukt het een beetje of is het zwaar?
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Torchic zei:
Dat is dus juist het tegenovergestelde van emotieloos.

Hoe gaat het met het niet gebruiken van thc en alcohol? Lukt het een beetje of is het zwaar?
Klik om te vergroten...
Thc is easy. Alcohol minder makkelijk vooral met de warme dagen. Mijn vriendin en ik vinden het leuk om ergens te eten en dan nemen we vaak cocktails. Dat vind ik wel moeilijk.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...5859606162...80
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."