#1
Vind het wel dapper dat je zoveel durft te delen, denk dat een hoop mensen veel van je verhaal aan het volgen zijn.
Ik heb ook een periode gekend met angstproblemen. Als de angst er was keek ik het in de ogen aan en bleef ik net zo lang staren totdat ik kalmeerde. Ik zeg niet dat het de beste manier is, maar het heeft me wel geholpen om er mee om te gaan. Door het onder ogen te zien kon ik makkelijk beseffen dat het tussen m'n oren zit en er niet daadwerkelijk gevaar is. Als het dan weer kwam dacht ik, oke het is niets en vorige keer is het ook vanzelf weggegaan.
99% van angst is jij die bang bent om angstig te worden, angst voor angst dus. Het is zo iets geks dat ook moeilijk te beseffen is op z'n moment. Maar ik denk dat het wel helpt om dit te herhalen voor jezelf en te zeggen, néé er is echt niets aan de hand.
Het is al vaak gezegd maar met benzo's schuif je het vooral voor je uit en is het lastig om het te verwerken/er mee om te leren gaan. Op de lange termijn heb je er echt niets aan en het geeft je ook nog eens een rebound waardoor je drie stappen terug wordt gezet.
Heel veel succes in ieder geval!
Ik heb ook een periode gekend met angstproblemen. Als de angst er was keek ik het in de ogen aan en bleef ik net zo lang staren totdat ik kalmeerde. Ik zeg niet dat het de beste manier is, maar het heeft me wel geholpen om er mee om te gaan. Door het onder ogen te zien kon ik makkelijk beseffen dat het tussen m'n oren zit en er niet daadwerkelijk gevaar is. Als het dan weer kwam dacht ik, oke het is niets en vorige keer is het ook vanzelf weggegaan.
99% van angst is jij die bang bent om angstig te worden, angst voor angst dus. Het is zo iets geks dat ook moeilijk te beseffen is op z'n moment. Maar ik denk dat het wel helpt om dit te herhalen voor jezelf en te zeggen, néé er is echt niets aan de hand.
Het is al vaak gezegd maar met benzo's schuif je het vooral voor je uit en is het lastig om het te verwerken/er mee om te leren gaan. Op de lange termijn heb je er echt niets aan en het geeft je ook nog eens een rebound waardoor je drie stappen terug wordt gezet.
Heel veel succes in ieder geval!


