Eerlijk gezegd, ik denk dat de ggz gaat zeggen dat je eerst maar aan je problemen moet gaan werken met middelen en je daarna pas welkom bent voor behandeling.
Klopt, dat gaan ze zeggen.
Als ik naar mezelf kijk heb ik dan totaal andere klachten, maar ik moet opnieuw diagnose ADD krijgen (uit mijn tienerjaren is niet meer geldig blijkbaar).
Dit wou ik behandeld hebben tijdens klinische opname, echter moest ik eerst clean zijn van de middelen en dan pas zou de diagnose gesteld kunnen worden en een behandeling gestart kunnen worden.
Nu ruim een maand clean en volgende week eerste gesprek omtrent de ADD.
Dus to kan beter eerst een klinische opname gaan regelen alvorens hij zijn andere mentale problemen aan kan gaan pakken.
Ontopic:
Ik lees dat je het ontzettend zwaar hebt to, en wens je veel sterkte toe. Ik lees alleen nog wel veel ontkenning en tegenstrijdigheden in je posts.
Geef gewoon toe dat je verslaafd bent aan diverse middelen en pak het aan. Na jaren zwaar coke en wiet/hasj gebruik heb ik ruim een maand geleden de stap gezet en ik kan zeggen dat het dd beste keuze is die ik had kunnen maken. In korte tijd zal je je al zoveel beter voelen en meer energie hebben, waardoor je dan je andere problemen ook veel beter aan zal kunnen pakken.
Ga gewoon op zoek naar een kliniek, indien niet in de buurt dan is dat maar zo. Je hebt hulp nodig en die hulp is er, je moet er alleen wel naar gaan vragen.