Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBeginnende hasj verslaving

Beginnende hasj verslaving

1594 antwoorden
174 weergaven
18-5-2026
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Hippie Langwaus zei:
Ik hoop dat je even wat rust kunt krijgen van waaruit je kan gaan werken aan verbetering. 💜
Klik om te vergroten...
Oxazepam voelt nu als een fucking grote pizza. Heb dit niet aan me vriendin vertelt want ik mag niet aan de medicatie van haar. Dus moet het eig stiekem doen
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#2
HA heeft weer Oxazepam voorgeschreven. Mocht dit niet voldoende zijn dan word er antideprisivvum besproken
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#3
trippymeeuw zei:
Hoe moet ik daar komen dan? Heb geen rijbewijs
Klik om te vergroten...
Trein? Bus? Taxi? Uber?
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#4
trippymeeuw zei:
HA heeft weer Oxazepam voorgeschreven. Mocht dit niet voldoende zijn dan word er antideprisivvum besproken
Klik om te vergroten...
Ik hoop dat je even wat rust kunt krijgen van waaruit je kan gaan werken aan verbetering. 💜
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#5
trippymeeuw zei:
Oxazepam voelt nu als een fucking grote pizza. Heb dit niet aan me vriendin vertelt want ik mag niet aan de medicatie van haar. Dus moet het eig stiekem doen
Klik om te vergroten...
Iets stiekem doen gaat je geen rust geven. Wat had je nu juist met je vriendin, maar ook met jezelf, afgesproken? Eerlijk zijn en ook zo snel mogelijk.

Wat denk je dat ze erger vindt? Dat je hulp hebt gevraagd bij de huisarts en oxazepam krijgt of dat je daarover liegt of het verzwijgt?
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Hippie Langwaus zei:
Iets stiekem doen gaat je geen rust geven. Wat had je nu juist met je vriendin, maar ook met jezelf, afgesproken? Eerlijk zijn en ook zo snel mogelijk.

Wat denk je dat ze erger vindt? Dat je hulp hebt gevraagd bij de huisarts en oxazepam krijgt of dat je daarover liegt of het verzwijgt?
Klik om te vergroten...
Nou ik heb vanochtend nog iets verteld wat me te binnen schoot. Want we hadden afgesproken dat we eerlijk xouden zijn dn geen leugens. Maar dst heeft geen zin want ze is er nu klaar mee. De waarheid zeggen of zwijgen beide helpt niet. Kan me spullen pakken. Ze is helemaal op, en ik accepteer het ik was een lul ze verdiend beter dsn mij. Ik verdien alles wat ik nu ga krijgen. Het is mijn straf
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
trippymeeuw zei:
Nou ik heb vanochtend nog iets verteld wat me te binnen schoot. Want we hadden afgesproken dat we eerlijk xouden zijn dn geen leugens. Maar dst heeft geen zin want ze is er nu klaar mee. De waarheid zeggen of zwijgen beide helpt niet. Kan me spullen pakken. Ze is helemaal op, en ik accepteer het ik was een lul ze verdiend beter dsn mij. Ik verdien alles wat ik nu ga krijgen. Het is mijn straf
Klik om te vergroten...
Het is klote allemaal maar zie dit nou niet als straf. Het is een gevolg van je acties, maar dit opvatten als straf helpt je niet verder, integendeel. Begrip voor jezelf en de situatie gaat je verder helpen, niet zelfkwelling met de gedachte dat dit je straf is.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#8
Antidepressiva lijken me geen heel verkeerd idee om wat rust te krijgen in je hoofd. Je blijft maar malen en malen en malen.

Ik denk dat het goed is dat je vriendin voor zichzelf kiest, zo kun jij ook met jezelf aan de slag.

En dat is geen straf, maar heel simpel oorzaak en gevolg, actie reactie. Dus nu uit de slachtofferrol, schouders eronder en een betere versie van jezelf worden!
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#9
trippymeeuw zei:
Moet wel in de buurt zijn van Groningen
Klik om te vergroten...
In deze valkuil ben ik ook getrapt met m’n nazorg. Iets in de buurt gekozen in plaats van iets goeds. Uiteindelijk is het een investering in jezelf voor de rest van je leven. Beter pak je dat goed aan dan je keuze op bijzaken te baseren.

Ik zag ook Oxazepam voorbij komen. Ik gun je echt de rust maar pas er mee op. Niet langer dan veertien dagen nemen anders ben je slechter af dan waar het allemaal om begon.

Ga aan jezelf werken dan krijg je weer meer positiviteit in je leven. 😘
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#10
dupont zei:
In deze valkuil ben ik ook getrapt met m’n nazorg. Iets in de buurt gekozen in plaats van iets goeds. Uiteindelijk is het een investering in jezelf voor de rest van je leven. Beter pak je dat goed aan dan je keuze op bijzaken te baseren.

Ik zag ook Oxazepam voorbij komen. Ik gun je echt de rust maar pas er mee op. Niet langer dan veertien dagen nemen anders ben je slechter af dan waar het allemaal om begon.

Ga aan jezelf werken dan krijg je weer meer positiviteit in je leven. 😘
Klik om te vergroten...
Doe ik. Zo naar me vriendin toe zal een heftige dag worden. Had liever de oxazepam opgehaald. Ben eerlijk geweest naar me vriendin over oxazepam ze is er niet mee eens en heeft me ouders ingelicht die zijn ook boos nu.

Heb al haar spullen mee die hier in mijn huis lagen. Tot vrijdag blijf ik er.
C
CaRRitaLid
01-01-2024, 00:00
#11
Jeetje man! Ik heb je even een tijdje niet gevolgd, maar nu ik het allemaal zo lees vind ik het echt heel erg klote voor je.

Je zegt dat je heel veel hebt meegemaakt en dat je 'overgevoelig' bent (maar eigenlijk is dat super alert) dan kan het heel goed zo zijn dat je complexe ptsd hebt. Ik heb dat ook. Ik heb jarenlang niet geweten wat er met me aan de hand was, omdat ik eigenlijk nooit een helemaal kloppend verhaal kon vinden. Maar nu weet ik wat er is. Het heeft mij echt geholpen om een naam te hebben en ik dacht misschien herken jij er ook iets van.

Dit zijn de symptomen daarvan (van de website: Parnassiagroep):

Vermijding:

  • je gaat als een soort zelfbescherming situaties uit de weg die je aan die traumatische gebeurtenis doen denken.
  • je wilt niet praten over wat er gebeurd is ( te pijnlijk). Je sluit je ook af voor mensen om je heen.
  • je ontkent voor jezelf wat er gebeurd is en vlucht weg in bijvoorbeeld je werk of in drinken.
Gedrag en gevoelens

  • Soms is je gevoel helemaal weg en doe je alles op de automatische piloot,
  • je hebt concentratieproblemen,
  • je hebt vaak hoofdpijn en ontwikkelt andere lichamelijke problemen (rug- en nekpijn, maagproblemen, menstruatieproblemen),
  • je verliest snel je geduld, wordt snel boos tot woedeaanvallen aan toe,
  • je bent voortdurend gespannen en komt ‘opgefokt’ of gestrest over,
  • je bent overgevoelig voor licht en/of (onverwachte) geluiden,
  • hoewel je doodmoe bent, kun je toch niet goed slapen,
  • je schrikt snel en reageert overdreven op onverwachte situaties en gebeurtenissen,
  • je hebt last van somberheid en/of last van huilbuien,
  • je vlucht in alcohol en/of drugsgebruik (zie ook vermijding),
  • je zoekt bewust risico’s op (te hard of roekeloos rijden).

Complexe PTSS​

Complexe PTSS heeft dezelfde symptomen als PTSS, maar er zijn daarnaast ook nog andere symptomen. Mensen met complexe ptss hebben ook dissociatieve momenten. Dat betekent dat deze mensen bepaalde gedachten, herinneringen, emoties en waarnemingen buiten het bewustzijn worden geplaatst. Dat wil zeggen dat deze tijdelijk niet 'oproepbaar' zijn of ze vertonen minder samenhang. We zien ook vaak dat mensen met complexe ptss een emotieregulatie-probleem hebben. Ze raken snel overspoeld, emoties nemen dus de overhand, en ze zijn moeilijk te kalmeren. Sommige mensen proberen emoties weer de baas te worden door zich risicovol te gedragen of zichzelf te beschadigen.
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#12
CaRRita zei:
Jeetje man! Ik heb je even een tijdje niet gevolgd, maar nu ik het allemaal zo lees vind ik het echt heel erg klote voor je.

Je zegt dat je heel veel hebt meegemaakt en dat je 'overgevoelig' bent (maar eigenlijk is dat super alert) dan kan het heel goed zo zijn dat je complexe ptsd hebt. Ik heb dat ook. Ik heb jarenlang niet geweten wat er met me aan de hand was, omdat ik eigenlijk nooit een helemaal kloppend verhaal kon vinden. Maar nu weet ik wat er is. Het heeft mij echt geholpen om een naam te hebben en ik dacht misschien herken jij er ook iets van.

Dit zijn de symptomen daarvan (van de website: Parnassiagroep):

Vermijding:

  • je gaat als een soort zelfbescherming situaties uit de weg die je aan die traumatische gebeurtenis doen denken.
  • je wilt niet praten over wat er gebeurd is ( te pijnlijk). Je sluit je ook af voor mensen om je heen.
  • je ontkent voor jezelf wat er gebeurd is en vlucht weg in bijvoorbeeld je werk of in drinken.
Gedrag en gevoelens

  • Soms is je gevoel helemaal weg en doe je alles op de automatische piloot,
  • je hebt concentratieproblemen,
  • je hebt vaak hoofdpijn en ontwikkelt andere lichamelijke problemen (rug- en nekpijn, maagproblemen, menstruatieproblemen),
  • je verliest snel je geduld, wordt snel boos tot woedeaanvallen aan toe,
  • je bent voortdurend gespannen en komt ‘opgefokt’ of gestrest over,
  • je bent overgevoelig voor licht en/of (onverwachte) geluiden,
  • hoewel je doodmoe bent, kun je toch niet goed slapen,
  • je schrikt snel en reageert overdreven op onverwachte situaties en gebeurtenissen,
  • je hebt last van somberheid en/of last van huilbuien,
  • je vlucht in alcohol en/of drugsgebruik (zie ook vermijding),
  • je zoekt bewust risico’s op (te hard of roekeloos rijden).

Complexe PTSS​

Complexe PTSS heeft dezelfde symptomen als PTSS, maar er zijn daarnaast ook nog andere symptomen. Mensen met complexe ptss hebben ook dissociatieve momenten. Dat betekent dat deze mensen bepaalde gedachten, herinneringen, emoties en waarnemingen buiten het bewustzijn worden geplaatst. Dat wil zeggen dat deze tijdelijk niet 'oproepbaar' zijn of ze vertonen minder samenhang. We zien ook vaak dat mensen met complexe ptss een emotieregulatie-probleem hebben. Ze raken snel overspoeld, emoties nemen dus de overhand, en ze zijn moeilijk te kalmeren. Sommige mensen proberen emoties weer de baas te worden door zich risicovol te gedragen of zichzelf te beschadigen.
Klik om te vergroten...
Ik heb meer dingen dat ik herken bij PTSS. Maar ik vind mezelf zo’n loser want ik heb alles zelf gedaan. Ik ben echt een jankerd. Een zwakkeling
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#13
trippymeeuw zei:
Maar ik vind mezelf zo’n loser want ik heb alles zelf gedaan. Ik ben echt een jankerd. Een zwakkeling
Klik om te vergroten...
Nee dat ben je niet. Je bent ziek en je hebt hulp nodig. En die ga je ook krijgen. Je hebt er niet voor gekozen om verslaafd te worden maar je kunt er wel voor kiezen om niet meer zielig te zijn maar aan jezelf te werken. En als je je volledig inzet kom je er uit en bovendien word je een betere versie van jezelf.
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#14
697F4457-BC94-41A2-AA57-EE0A782F7F8A.png
Begonnen met dit boek
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#15
FredKroket zei:
Je ondermijnt jezelf op alle fronten.
Klik om te vergroten...
Dat zie ik ook terug in bijna alle berichten. Mn psycholoog zou hebben gezegd: "You shoot yourself in the foot!"

Wat mij wel hielp is vooral bij mezelf nagaan: is dit nou helpend, wat ik denk, doe of van plan ben?

Vaak was het antwoord nee en wilde ik een soort zieke vorm van wraak nemen. Zodat anderen me zielig zouden vinden in de hoop dat er vanzelf iemand zou aan komen waaien die het even voor me oplost of zodat ik op een verknipte manier even kon vluchten.

Maar als ik er even bij stilstond kon ik ook wel zien met welke keuze ik niet mezelf in mijn voet zou schieten.

dupont zei:
Nee dat ben je niet. Je bent ziek en je hebt hulp nodig. En die ga je ook krijgen. Je hebt er niet voor gekozen om berslaafd te worden maar je kunt er wel voor kiezen om niet meer zielig te zijn maar aan jezelf texwerken. En als je je volledig inzet kom je er uit en bovendien word je een betere versie van jezelf.
Klik om te vergroten...
Dit! Je bent niet verantwoordelijk voor je ziekte, wèl voor je herstel.

En verschillende instanties benaderen om sneller geholpen te worden, lijkt me in dat geval geen slecht begin.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Zet hem op, vergeet vooral niet, dat iedere dag je laatste kan zijn en wees dankbaar voor alles wat je mag meemaken. Ook die dramatische gebeurtenissen.
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Torchic zei:
Gewoon benieuwd, maar ik lees al een tijd mee waar je op dit moment mee dealt qua psychische klachten is het dan niet beter om de MDMA, alcohol, hasj, oxazepam etcetera te laten staan?

Ik snap heel goed dat het ook voor plezier kan zorgen en tijdelijke verlichting van je klachten maar dit gaat je herstel zeker niet ten goede helpen. Je bent gemotiveerd om in behandeling te gaan maar met alles wat je gebruikt zal dat alleen maar tegen gaan werken of je klachten zelfs verergeren. Dan kun je wel in behandeling gaan maar zal het weinig effect hebben.

Ben je al eens in behandeling geweest bij verslavingszorg?
Klik om te vergroten...
Ik ga niet naar de verslavingszorg. Ik wil hulp van de ggz.
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#18
trippymeeuw zei:
Ik ga niet naar de verslavingszorg. Ik wil hulp van de ggz.
Klik om te vergroten...
Eerlijk gezegd, ik denk dat de ggz gaat zeggen dat je eerst maar aan je problemen moet gaan werken met middelen en je daarna pas welkom bent voor behandeling.

En persoonlijk denk ik dat er al heel wat problemen zullen verdwijnen als je stopt met gebruiken.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#19
trippymeeuw zei:
daarns van 01:00-7:00 een technofeest.
Klik om te vergroten...
Dat lijkt me één van de laatste dingen die je op dit moment moet willen. Naar een plek met veel drugs en je dag/nacht ritme overhoop gooien.

Keuzes maken wordt heel belangrijk als je wilt gaan herstellen van verslaving. Alles dat je belangrijker maakt dan je herstel ga je kwijt raken.
L
LifeIsAlmostGreatAgainLid
01-01-2024, 00:00
#20
Torchic zei:
Eerlijk gezegd, ik denk dat de ggz gaat zeggen dat je eerst maar aan je problemen moet gaan werken met middelen en je daarna pas welkom bent voor behandeling.
Klik om te vergroten...
Klopt, dat gaan ze zeggen.

Als ik naar mezelf kijk heb ik dan totaal andere klachten, maar ik moet opnieuw diagnose ADD krijgen (uit mijn tienerjaren is niet meer geldig blijkbaar).

Dit wou ik behandeld hebben tijdens klinische opname, echter moest ik eerst clean zijn van de middelen en dan pas zou de diagnose gesteld kunnen worden en een behandeling gestart kunnen worden.

Nu ruim een maand clean en volgende week eerste gesprek omtrent de ADD.

Dus to kan beter eerst een klinische opname gaan regelen alvorens hij zijn andere mentale problemen aan kan gaan pakken.

Ontopic:

Ik lees dat je het ontzettend zwaar hebt to, en wens je veel sterkte toe. Ik lees alleen nog wel veel ontkenning en tegenstrijdigheden in je posts.

Geef gewoon toe dat je verslaafd bent aan diverse middelen en pak het aan. Na jaren zwaar coke en wiet/hasj gebruik heb ik ruim een maand geleden de stap gezet en ik kan zeggen dat het dd beste keuze is die ik had kunnen maken. In korte tijd zal je je al zoveel beter voelen en meer energie hebben, waardoor je dan je andere problemen ook veel beter aan zal kunnen pakken.

Ga gewoon op zoek naar een kliniek, indien niet in de buurt dan is dat maar zo. Je hebt hulp nodig en die hulp is er, je moet er alleen wel naar gaan vragen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...3031323334...80
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."