Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBeginnende hasj verslaving

Beginnende hasj verslaving

1594 antwoorden
170 weergaven
18-5-2026
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Manu76 zei:
Thc niet overdrijven, is oa niet hele dagen te gebruiken. Want al slaap je goed, de dag erna blijft je lichaam deels verdoofd, deels gestrest en kan het bijdragen aan depressieve gevoelens en niet kunnen stoppen met doordraaien.
En pijpje banana-kush is denk ik veel minder problematisch als Amnesia Haze bijvoorbeeld (voor die rusteloosheid)
En dan dat slaapritme.. meer proberen dagelijks op hetzelfde moment in bed te duiken en ongeveer hetzelfde moment opstaan. Duurt wel even voordat je echt in ritme zit, maar mij is het gelukt denk ik. Tussen 23h en 24h lig ik in bed en val snel in slaap ondertussen. En tussen 7 en 8h ben ik redelijk uitgerust met mijn dagboekje op de bank.
En ik laat mezelf niet langer dan 60 minuten slapen overdag.

Maar ik heb verder ook nog ongeveer die problemen die jij lijkt te hebben, maar als ik goed oppas met caffeĂŻne, gaat het redelijk. Nu net paar dagen met vakantie geweest en iets meer caffeĂŻne gehad en dan slaan de hersenen wel wat op hol.. en bij mij is er een soort van stress op de buik. (Gelukkig niet die stress op de borstkast, die ik van thc kreeg)
Klik om te vergroten...
Ik lig nu meestal tussen 1en 2 op bed om te slapen. En word rond 11/12 wakker
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Manu76 zei:
Thc niet overdrijven, is oa niet hele dagen te gebruiken. Want al slaap je goed, de dag erna blijft je lichaam deels verdoofd, deels gestrest en kan het bijdragen aan depressieve gevoelens en niet kunnen stoppen met doordraaien.
En pijpje banana-kush is denk ik veel minder problematisch als Amnesia Haze bijvoorbeeld (voor die rusteloosheid)
En dan dat slaapritme.. meer proberen dagelijks op hetzelfde moment in bed te duiken en ongeveer hetzelfde moment opstaan. Duurt wel even voordat je echt in ritme zit, maar mij is het gelukt denk ik. Tussen 23h en 24h lig ik in bed en val snel in slaap ondertussen. En tussen 7 en 8h ben ik redelijk uitgerust met mijn dagboekje op de bank.
En ik laat mezelf niet langer dan 60 minuten slapen overdag.

Maar ik heb verder ook nog ongeveer die problemen die jij lijkt te hebben, maar als ik goed oppas met caffeĂŻne, gaat het redelijk. Nu net paar dagen met vakantie geweest en iets meer caffeĂŻne gehad en dan slaan de hersenen wel wat op hol.. en bij mij is er een soort van stress op de buik. (Gelukkig niet die stress op de borstkast, die ik van thc kreeg)
Klik om te vergroten...
morgen krijg ik mijn edibles 300mg zakje sample binnen. Heb het gratis opgestuurd gekregen. Ben wel benieuwd maar wil het niet doordeweeks gebruiken. En ik heb zaterdag nacht een technofeest. Een vriend is helemaal hyped omdat het zen 1e keer xtc is. En wil dat niet voor hem verpesten, heb zelf natuurlijk ook zin in xtc maar ik weet dat dit niet het beste is. Ik ga niet met de insteek heen om het te gebruiken en mocht het gebeuren gebruik ik er maximaal 1 pil. (Normaal gebruik ik veeeel meer) en heb skip je dip in huis voor in geval dat.

Vorige keer had ik xtc vermeden en was ik maar gaan drinken. Ik weet nog niet zo goed wat ik daar ga doen. Misschien iets wat minder op de sero recepters werken
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#3
trippymeeuw zei:
morgen krijg ik mijn edibles 300mg zakje sample binnen. Heb het gratis opgestuurd gekregen. Ben wel benieuwd maar wil het niet doordeweeks gebruiken. En ik heb zaterdag nacht een technofeest. Een vriend is helemaal hyped omdat het zen 1e keer xtc is. En wil dat niet voor hem verpesten, heb zelf natuurlijk ook zin in xtc maar ik weet dat dit niet het beste is. Ik ga niet met de insteek heen om het te gebruiken en mocht het gebeuren gebruik ik er maximaal 1 pil. (Normaal gebruik ik veeeel meer) en heb skip je dip in huis voor in geval dat.

Vorige keer had ik xtc vermeden en was ik maar gaan drinken. Ik weet nog niet zo goed wat ik daar ga doen. Misschien iets wat minder op de sero recepters werken
Klik om te vergroten...
Enjoy, je bent nog jong en kunt veel aan en ritme is op jouw leeftijd veel minder belangrijk als voor mij nu.. Maar een XTC feestje kan zeker bijdragen aan depressie en angststoornissen en die vriend van jouw niet in de steek willen laten, terwijl die het nog nooit gedaan heeft... Klopt niets van, je kunt hem beter uitleggen, dat dergelijke middelen alleen gebruikt moeten worden, als je sterk in je schoenen staat.. en dat doe jij niet echt deze tijd.. Maar, vooral doen, wat je niet kunt laten :wink:
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#4
trippymeeuw zei:
Ik wil iedereen bedanken, dat iedereen zo betrokken is in mijn topic. Mag ook gezegd worden :). Als ik me vaak kut voel keer ik even terug naar DF.
Klik om te vergroten...
En daar ben je ook hartstikke welkom!❀
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Manu76 zei:
Enjoy, je bent nog jong en kunt veel aan en ritme is op jouw leeftijd veel minder belangrijk als voor mij nu.. Maar een XTC feestje kan zeker bijdragen aan depressie en angststoornissen en die vriend van jouw niet in de steek willen laten, terwijl die het nog nooit gedaan heeft... Klopt niets van, je kunt hem beter uitleggen, dat dergelijke middelen alleen gebruikt moeten worden, als je sterk in je schoenen staat.. en dat doe jij niet echt deze tijd.. Maar, vooral doen, wat je niet kunt laten :wink:
Klik om te vergroten...
Ja ik heb wel zin in een technofeestje. Alleen die dip wil ik eig niet. Daarom heb ik skipjedip gehaald en wil ik echt mijn dosering echt tot het minimale beperken als ik het ga doen. Mijn strategie gaat zijn dat ik sws de eerste paar uur nuchter op dat feest sta.
Maar ik zat er ook over na te denken om aan de speed te gaan (heb ik nog nooit gedaan). Maar omdat dat niet zo bind aan je serotonine. Denk ik.. correct me if I am wrong.

Maar OT als ik mij die dag echt niet goed erbij voel dan doe ik het niet
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#6
speed : 1684182353722.png
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#7
MR_CHIP zei:
omg wat een emoties om dit allemaal mee te lezen in dit topic denken aan zelfmoord einde relatie heftige dingen allemaal
ik bewonder wel dat je toch doorzet en nog onder ons bent :)
Klik om te vergroten...
We zijn nog bij elkaar. Hebben afspraken gemaakt, dat we vanaf nu eerlijk zijn. En dat ik gelijk zeg wat er in mijn hoofd afspeelt. En zodra ik toch meer herinner weer dan moet ik dat gelijk zeggen en niet opkroppen.

Had zelf echt verwacht dat dit klaar was. Maar ze blijft nog steeds ik heb echt respect voor haar ondanks wat er is gebeurd en mijn mentale stand blijft ze toch. Hoop dat ze ook blijft als ik weer terugval of een dag vol stress heb. Want ik heb gewoon hulp nodig. En ik moet de emoties accepteren en gewoon aangaan. En erna luisteren emoties en pijnlijke gedachtes zijn er niks voor niks. Ik denk dat dat ze gehoord willen worden omdat ze pijn doen.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#8
ik had nog niet alles gelezen sorry maar dacht reaggeer alvast 😑, 👍
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#9
MR_CHIP zei:
speed : Bekijk bijlage 51233
Klik om te vergroten...
Dat heeft dus ook geen zin😂. Of ik houd het bij alcohol of een geminimaliseerde dosis mdma. Alleen ik ken mezelf als ik die mdma voel dan is de beest los. En dan snuif ik alles op. Thc edibles is ook nog een optie.
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#10
MR_CHIP zei:
ik had nog niet alles gelezen sorry maar dacht reaggeer alvast 😑, 👍
Klik om te vergroten...
WelkomđŸ’ȘđŸŒâ€ïž fijn om te zien dat er veel mensen komen
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Ben nog steeds angstig hoor om haar kwijt te raken, en zij mij ook. We hebben daar beide dezelfde angst in. Zij is bang dat ik het niet meer trek. En ik ben bang dat zij het niet meer trekt als ik het lastig heb
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Al vanaf zondag niks gebruikt geen hasj niks. Ook geen oxaze. Alleen melatonine, vannacht wat minder geslapen voor me idee. Maar in de ochtend nog een 5mg mela gepakt en toen toch doorgeslapen tot 12:30.

Ik irriteer me wel aan mezelf dat ik niet zoals altijd hard bezig ben met voeding en sport. Maar ik heb daar nu ook geen belang bij. Ik kan het even niet opbrengen. Het sporten zou wel leuken maar het disciplinaire voeding wat ik jaren heb gedaan dat lukt mij simpelweg niet nu.

Nu vooral veel gedachtes over alle gesprekken die ik in het verleden heb gehad. En continu nadenken over er nog meer is. Maarja eerlijk wat veranderd het nou aan het verleden helemaal niks, het beste is nu gewoon doorgaan. En ervan leren, en liefde geven. Het verleden is geweest en is overleden waar ik de controle over heb is de toekomst. Ik probeer veel te leren van mijn nieuwe boek gister heb ik geleerd dat je altijd terug kan gaan naar je ademhaling. Dat je door stress gedachtes of paniek je ademhaling onbewust versneld. Als ik last heb van een bepaald gevoel, zorg ik ervoor dat ik mijn ademhaling vertraag. Als ik dat niet doe kan ik er nog dieper in gaan waardoor ik situaties creëer want totaal onnodig is.

En over het SSRI verhaal heb mij er gisteren veel over ingelezen. Het lijkt mij eigenlijk wel het proberen waard over 2week. Ik ben mijn hele leven al heel angstig en stressvol, impulsief. En dit belemmert alles in mijn leven. Mijn carriere, mijn studie, mijn relatie. Mocht zoiets een toevoeging zijn, waarom niet? Ik vond het wel bij mij passen.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#13
trippymeeuw zei:
En over het SSRI verhaal heb mij er gisteren veel over ingelezen. Het lijkt mij eigenlijk wel het proberen waard over 2week. Ik ben mijn hele leven al heel angstig en stressvol, impulsief. En dit belemmert alles in mijn leven. Mijn carriere, mijn studie, mijn relatie. Mocht zoiets een toevoeging zijn, waarom niet? Ik vond het wel bij mij passen.
Klik om te vergroten...
Misschien dat je deze even wilt lezen:

eenvandaag.avrotros.nl

1,2 miljoen Nederlanders slikken antidepressiva, dat zijn meer mensen dan ooit: 'Medisch model wordt te snel toegepast'

1,2 miljoen Nederlanders slikken antidepressiva. Dat zijn meer mensen dan ooit, blijkt uit actuele cijfers die EenVandaag heeft ingezien. "Het medisch model ...
eenvandaag.avrotros.nl eenvandaag.avrotros.nl


Uiteraard klinkt het op het eerste gehoor aantrekkelijk: iets slikken dat me beter doet laten voelen. Dat spreekt aan: snel effect, snel uit deze narigheid. Begrijp me niet verkeerd, er zijn mensen waarbij antidepressiva succesvol een opstapje hebben gegeven naar zelfstandig zonder behulp van middelen niet depressief zijn. Maar er zijn ook veel mensen die heel veel problemen hebben met de bijwerkingen en ook met het afbouwen ervan. En daarnaast, die mensen die het succesvol hebben weten toe te passen, hebben dat gedaan met behulp van therapie. Het is de therapie en het echte werken aan jezelf dat je beter zal maken. Niet het middel.

Het lijkt me verstandig om je heel goed in te lezen over dit alles alvorens de stap te nemen antidepressiva te nemen.

Schrikwekkend trouwens, hoeveel Nederlanders aan de antidepressiva zitten. 1,2 miljoen...
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Mindless zei:
Misschien dat je deze even wilt lezen:

eenvandaag.avrotros.nl

1,2 miljoen Nederlanders slikken antidepressiva, dat zijn meer mensen dan ooit: 'Medisch model wordt te snel toegepast'

1,2 miljoen Nederlanders slikken antidepressiva. Dat zijn meer mensen dan ooit, blijkt uit actuele cijfers die EenVandaag heeft ingezien. "Het medisch model ...
eenvandaag.avrotros.nl eenvandaag.avrotros.nl


Uiteraard klinkt het op het eerste gehoor aantrekkelijk: iets slikken dat me beter doet laten voelen. Dat spreekt aan: snel effect, snel uit deze narigheid. Begrijp me niet verkeerd, er zijn mensen waarbij antidepressiva succesvol een opstapje hebben gegeven naar zelfstandig zonder behulp van middelen niet depressief zijn. Maar er zijn ook veel mensen die heel veel problemen hebben met de bijwerkingen en ook met het afbouwen ervan. En daarnaast, die mensen die het succesvol hebben weten toe te passen, hebben dat gedaan met behulp van therapie. Het is de therapie en het echte werken aan jezelf dat je beter zal maken. Niet het middel.

Het lijkt me verstandig om je heel goed in te lezen over dit alles alvorens de stap te nemen antidepressiva te nemen.

Schrikwekkend trouwens, hoeveel Nederlanders aan de antidepressiva zitten. 1,2 miljoen...
Klik om te vergroten...
Benzo’s 1.7miljoen. Niet gek ook als je geen hulp krijgt, je word gewoon niet serieus genomen.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#15
trippymeeuw zei:
Benzo’s 1.7miljoen. Niet gek ook als je geen hulp krijgt, je word gewoon niet serieus genomen.
Klik om te vergroten...
Dat ja, maar ik denk daarnaast dat het probleem veel dieper ligt, structureel in onze maatschappij. Zulke enorme aantallen mensen die (vaak ernstige) problemen hebben.

Dat ligt niet alleen aan dat er niet voldoende hulp is.

Edit:

Benzo's nu 1,7 miljoen!? Ik weet nog dat dat een aantal jaren geleden op de 1 miljoen zat. Gaat lekker zo.
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Mindless zei:
Dat ja, maar ik denk daarnaast dat het probleem veel dieper ligt, structureel in onze maatschappij. Zulke enorme aantallen mensen die (vaak ernstige) problemen hebben.

Dat ligt niet alleen aan dat er niet voldoende hulp is.

Edit:

Benzo's nu 1,7 miljoen!? Ik weet nog dat dat een aantal jaren geleden op de 1 miljoen zat. Gaat lekker zo.
Klik om te vergroten...
Nou het is meer dat er nog meer druk op je word gelegd als je deze problemen aangeeft ook door je eigen omgeving.

Dit is bij mij ook zo, vaak word het gezegd ach je stelt je aan. Of laat het nou maar los. Je hebt altijd wat. Ik sportte bijv veel en ben altijd goed in shape elke zomer. En let goed op mijn voeding en train veel. Dit kan ik nu niet opbrengen, zelfs daar legt de maatschappij druk op. “ oh ben je niet bezig met afvallen” “ooh je sport ook niet meer zoveel he”
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#17
trippymeeuw zei:
Nou het is meer dat er nog meer druk op je word gelegd als je deze problemen aangeeft ook door je eigen omgeving.

Dit is bij mij ook zo, vaak word het gezegd ach je stelt je aan. Of laat het nou maar los. Je hebt altijd wat. Ik sportte bijv veel en ben altijd goed in shape elke zomer. En let goed op mijn voeding en train veel. Dit kan ik nu niet opbrengen, zelfs daar legt de maatschappij druk op. “ oh ben je niet bezig met afvallen” “ooh je sport ook niet meer zoveel he”
Klik om te vergroten...
Ik bedoel dat er ĂŒberhaupt zo krankzinnig veel mensen met geestelijke problemen zijn.

Dat wijst er toch op dat er iets structureel verkeerd zit in de maatschappij.
C
CaRRitaLid
01-01-2024, 00:00
#18
Mindless zei:
Dat wijst er toch op dat er iets structureel verkeerd zit in de maatschappij.
Klik om te vergroten...
Ja, er is zeker iets verschrikkelijk mis in de maatschappij. Als je de cijfers van zelfdoding hoort... dat kan toch niet waar zijn, denk ik dan.
Ieder jaar doen ongeveer 100 000 volwassenen in Nederland een zelfmoordpoging. Daarvan ‘slaagt’ ruim 1,5 procent. Zo’n 9 200 Nederlanders komen na een mislukte poging in het ziekenhuis terecht. Maar dat zijn alleen maar de gevallen die ‘zichtbare’ zijn. Van veel pogingen weten we niet eens dat deze er was. bron: https://ik-wil-dood.nl/achtergrond/cijfers-over-zelfmoord/
Klik om te vergroten...
Maar het is geen groot onderwerp. We maken ons druk over van alles en nog wat, maar niet over het aantal mensen dat elke dag het leven verlaat. Het zijn er 5 per dag. En dat zijn dan de mensen waarbij het 'lukt'. Als je dan verder denkt.. die mensen hebben allemaal weer andere mensen die diep geraakt worden door hun zelfdoding. Partners, kinderen, andere familie en vrienden natuurlijk. Maar ook collega's, medestudenten, buren, sportmaatjes... En toch stoppen we liever miljarden in bijv. de oorlog in OekraĂŻne dan in ons zorgstelsel, in ons onderwijs, in fijn wonen, in een eerlijker verdeling van de welvaart. Ja, er is echt veel mis in de samenleving.

Maar ja, zolang het zo is, denk ik: slik alles wat voorkomt dat je op treinrails gaat staan.
C
CaRRitaLid
01-01-2024, 00:00
#19
trippymeeuw zei:
Maar ik vind mezelf zo’n loser want ik heb alles zelf gedaan. Ik ben echt een jankerd. Een zwakkeling
Klik om te vergroten...
Dit is misschien wel het grootste kenmerk van CPTSS. Jezelf de schuld geven en jezelf onderuit halen.

NatĂșĂșrlijk heb je niet alles zelf gedaan. Je reageert toch ergens op als je veel hebt meegemaakt? Als je echt alles zelf had gedaan, had je echt geen rot gevoel gehad. En dan had je het ook wel onder controle gehad. Dan had je bewust gekozen om negatieve dingen te doen, gewoon, omdat je het leuk vond. Dan was je simpelweg een psychopaat geweest.

Alleen... psychopaten slapen over het algemeen goed. Ze staan niet bij de treinrails. Dus dat ben je gewoon niet. Je bent iemand die op een bepaalde manier reageert op pijnlijke gebeurtenissen. Dat doen veel mensen. Ik ook bijvoorbeeld.
Jezelf onderuit halen is niet normaal of gezond. En het is iets wat je kunt veranderen. Dus dit is misschien al iets om meteen te proberen. Geef jezelf eens een schouderklop. Gewoon, om te kijken hoe het voelt om eens aardig tegen jezelf te zijn.
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#20
CaRRita zei:
Dit is misschien wel het grootste kenmerk van CPTSS. Jezelf de schuld geven en jezelf onderuit halen.

NatĂșĂșrlijk heb je niet alles zelf gedaan. Je reageert toch ergens op als je veel hebt meegemaakt? Als je echt alles zelf had gedaan, had je echt geen rot gevoel gehad. En dan had je het ook wel onder controle gehad. Dan had je bewust gekozen om negatieve dingen te doen, gewoon, omdat je het leuk vond. Dan was je simpelweg een psychopaat geweest.

Alleen... psychopaten slapen over het algemeen goed. Ze staan niet bij de treinrails. Dus dat ben je gewoon niet. Je bent iemand die op een bepaalde manier reageert op pijnlijke gebeurtenissen. Dat doen veel mensen. Ik ook bijvoorbeeld.
Jezelf onderuit halen is niet normaal of gezond. En het is iets wat je kunt veranderen. Dus dit is misschien al iets om meteen te proberen. Geef jezelf eens een schouderklop. Gewoon, om te kijken hoe het voelt om eens aardig tegen jezelf te zijn.
Klik om te vergroten...
Mooie tip, ik probeer nu al vaak in mijn hoofd te herhalen ik wil het ik kan het ik doe het. Ik kan mezelf als extra een schouderklopje geven voor het gevoel. En als ik het zwaar heb op mijn ademhaling letten.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...2930313233...80
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."