Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBeginnende hasj verslaving

Beginnende hasj verslaving

1594 antwoorden
155 weergaven
18-5-2026
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#1
_shikantaza zei:
Goed bezig. Blijf praten.
Klik om te vergroten...
Ja dat sowieso.
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Word ook doorverwezen naar een hersenspecialist om bepaalde testen te doen voor een zeldzame genetische afwijking.
D
DamiusLid
01-01-2024, 00:00
#3
AntiBenzo1312 zei:
Word ook doorverwezen naar een hersenspecialist om bepaalde testen te doen voor een zeldzame genetische afwijking.
Klik om te vergroten...
Goede zaak dat je serieus medisch onderzocht wordt. Maar nog belangrijker: dat je praat over je angst, problemen en gevoelens. Ik zou je adviseren om je pijlen vooral te richten tot datgene waar je invloed op hebt: namelijk middelengebruik en de regulatie van je eigen gemoedstoestand. Ik spreek uit ervaring dat het maanden kan duren voordat paniek en (sociale) angst na algehele abstinentie daadwerkelijk verdwijnt. Tijd is je grootste vriend (hoewel dat in het begin niet zo lijkt).
D
DamiusLid
01-01-2024, 00:00
#4
AntiBenzo1312 zei:
Merk aan het stoppen met blowen minder eetlust, sneller vol. Meer moe aan de einde van de dag.
Klik om te vergroten...
Heb je de precieze werking van THC al eens onderzocht? Slim om je in te verdiepen voor zover nog niet gedaan. Dan zul je veel zaken herkennen. Herkenning kan leiden tot gemoedsrust en minder angst.

Bron jellinek:

ANANDAMIDE​

Enige jaren geleden is een overdrachtstof ontdekt, die van nature in de hersenen voorkomt en waarvan de effecten veel lijken op die van cannabis. Deze stof heet anandamide. Als cannabis de hersenen bereikt, imiteert het de werking van anandamide. In bepaalde gebieden van de hersenen zitten veel receptoren (CB-receptoren) waaraan anandamide en dus ook cannabis zich kan binden.

Gebieden in de hersenen met veel anadamide receptoren zijn o.a.:

  • hypothalamus (reguleert de eetlust, voor meer informatie zie: Hoe komt het dat je een vreetkick krijgt van blowen? en Val je van blowen af?)
  • hippocampus (geheugen)
  • amygdala (emotie en angst)
  • cerebellum (spiercoordinatie)
  • basale ganglia (controle en plannen van beweging)
  • neocortex (cognitieve functies, integratie van zintuiglijke input)
  • beloningscentrum (ontstaan van lekkere gevoelens)
Op deze hersengebieden zal cannabis dus invloed uitoefenen. Een bekend effect van cannabis is bijvoorbeeld dat je dingen die net gebeurd zijn niet onthoudt. Zo weet je soms halverwege een zin niet meer wat je wilde gaan zeggen. De hippocampus is een plek die van groot belang is voor het geheugen. Binding van THC aan de anandamide receptoren verstoort de geheugenfunctie. Het wordt dan lastig recente gebeurtenissen te onthouden.

Sommige wetenschappers beschouwen de werking van anandamide als de noodrem van het brein die als functie heeft de zenuwcellen te beschermen tegen stress.

Moraal van bovenstaande tekst: vergelijkbaar met ander type verslavingen ben je je receptoren aan het ‘resetten’. Jouw brein moet nu zelf aan de slag om een gezonde balans te vinden wat betreft anandamide afgifte en opname. Die disbalans die je in het begin voelt, is een gevolg van jouw innerlijke neurologische zoektocht. Daar zul je even doorheen moeten. Dat is niet makkelijk, maar toon vooral begrip en liefde naar jezelf. Dan komt dit vanzelf beter in balans.
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Nachtmerrie gehad lichaam vol angst en stress…
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#6
AntiBenzo1312 zei:
Nachtmerrie gehad lichaam vol angst en stress…
Klik om te vergroten...
Geknipt en geplakt vanuit PTSS psycho educatie. De rest van de informatie bewust even weg gelaten, hoeft namelijk niet op jou van toepassing te zijn :)

Screenshot_2024-04-10-11-52-41-136-edit_com.mi.globalbrowser.jpg
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Medicatie is verhoogd nu naar 30mg citalopram en daarna door naar 40mg en ik krijg 25mg quetiapine voor in de avond
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#8
AntiBenzo1312 zei:
Medicatie is verhoogd nu naar 30mg citalopram en daarna door naar 40mg en ik krijg 25mg quetiapine voor in de avond
Klik om te vergroten...
hopelijk gaat het helpen
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#9
AntiBenzo1312 zei:
Medicatie is verhoogd nu naar 30mg citalopram en daarna door naar 40mg en ik krijg 25mg quetiapine voor in de avond
Klik om te vergroten...
Klinkt als een mogelijke manier om wat te slapen in de nacht en wat positiever denken. Maar alleen vertrouwen op medicijnen moet je niet doen. Ik raad echt aan even een periode zonder wiet en alcohol.
En ook iets doen aan je sociale leven.
Succes in ieder geval!
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Manu76 zei:
Klinkt als een mogelijke manier om wat te slapen in de nacht en wat positiever denken. Maar alleen vertrouwen op medicijnen moet je niet doen. Ik raad echt aan even een periode zonder wiet en alcohol.
En ook iets doen aan je sociale leven.
Succes in ieder geval!
Klik om te vergroten...
Gister dus van werk was er een meid die daar ook stage loopt daar die bood aan om een stukje samen te fietsen na stage. Dat was wel leuk.
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Stoppen met social media heeft mij ook wel wat meer rust gegeven
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#12
AntiBenzo1312 zei:
Medicatie is verhoogd nu naar 30mg citalopram en daarna door naar 40mg en ik krijg 25mg quetiapine voor in de avond
Klik om te vergroten...

25 mg quetiapine is nog een erg lage dosis....
Voor te slapen krijg ik ( 73 kg) 100 mg.
Maar ieder lichaam is anders.
Ik hoop voor je dat die 25 mg voldoende is!
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#13
De Zandman zei:
25 mg quetiapine is nog een erg lage dosis....
Voor te slapen krijg ik ( 73 kg) 100 mg.
Maar ieder lichaam is anders.
Ik hoop voor je dat die 25 mg voldoende is!
Klik om te vergroten...
tot 50mg is voor slapen dacht ik
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#14
De Zandman zei:
25 mg quetiapine is nog een erg lage dosis....
Voor te slapen krijg ik ( 73 kg) 100 mg.
Maar ieder lichaam is anders.
Ik hoop voor je dat die 25 mg voldoende is!
Klik om te vergroten...
Jij krijgt volgens mij mega dosis voor slapen @De Zandman . Het is een vreemd medicament. Als je hoge hoeveelheden krijgt, is het geheel weer niet om te slapen als ik me niet vergis.
Ik sliep al veel te diep en werd bijna niet meer wakker de dag erna met 25 mg.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#15
Zoals ik al zei, ieder lichaam is anders....ik kreeg eerst 200 mg, daarvan heb ik 100 mg kunnen afbouwen.
Nu is het wel zo, dat ik een slaapstoornis heb en wellicht heb ik daardoor wat meer quetiapine nodig.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#16
De Zandman zei:
Zoals ik al zei, ieder lichaam is anders....ik kreeg eerst 200 mg, daarvan heb ik 100 mg kunnen afbouwen.
Nu is het wel zo, dat ik een slaapstoornis heb en wellicht heb ik daardoor wat meer quetiapine nodig.
Klik om te vergroten...
ach als het goed bij je werkt en je ervaart geen vervelende dingen oid
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#17
De Zandman zei:
Ik krijg 100 mg voor te slapen.
Klik om te vergroten...
Nee dit is leuke info voor een overgevoelige jongen 😅
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Manu76 zei:
Jij krijgt volgens mij mega dosis voor slapen @De Zandman . Het is een vreemd medicament. Als je hoge hoeveelheden krijgt, is het geheel weer niet om te slapen als ik me niet vergis.
Ik sliep al veel te diep en werd bijna niet meer wakker de dag erna met 25 mg.
Klik om te vergroten...
Ja ik ben benieuwd vnv proberen
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#19
Manu76 zei:
Ik sliep al veel te diep en werd bijna niet meer wakker de dag erna met 25 mg.
Klik om te vergroten...
Gewenning speelt ook een rol. Ik ben zelf ook ooit begonnen op 25 mg maar na een tijdje ging ik omhoog naar 50 en uiteindelijk zelfs naar 75. Ik vind 100 mg dus ook geen extreem hoge dosis. Maar ja, hoe minder hoe beter natuurlijk.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#20
OtherShore zei:
Gewenning speelt ook een rol. Ik ben zelf ook ooit begonnen op 25 mg maar na een tijdje ging ik omhoog naar 50 en uiteindelijk zelfs naar 75. Ik vind 100 mg dus ook geen extreem hoge dosis. Maar ja, hoe minder hoe beter natuurlijk.
Klik om te vergroten...
Daar ging het mij niet om :). Iemand die 25 mg van de psychiater krijgt, moet je niet vertellen dat 100 mg waarschijnlijk beter is 😂. Ik heb gewenning bij mij nooit de kans gegeven en ben na een week of 2 gestopt omdat ik me constant te moe voelde.
Maar anderen slikken 400 mg van dit spul en doen alsof het niets is en gebruiken het dan ook niet om te slapen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...1617181920...80
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."