#1
Methadon lijkt me het beste om als eerste af te bouwen inderdaad. Heb zelf geen ervaring met dit middel maar mijn gevoel zegt dat het wijs is eerst deze af te bouwen.Ik doe alles in overleg met de psychiater
Maar de psychiater heeft me nu aangeraden om de methadon proberen te verlagen terwijl ik in deze staat ben en de psychiater luistert niet echt naar me het is elke keer 5 minuten praten en dan zegt ie probeer de diazepam te verlagen toen dat niet goed ging heeft hij gezegd ga terug naar je oude dosis en vrijdag heeft hij gezegd probeer de methadon te verlagen omdat ik zo een ademhalingsproblemen heb
Ik zit al een tijdje op de dosis van 70 mg methadon 9 uur en om 12 uur 2,5 mg diazepam en om 16 uur 5 mg diazepam en om 20 uur 12,5 mg diazepam en om 22 uur de mertezepine en om 23 uur de zolpidemtartraat ik zit al een tijdje op deze dosis maar voel me erg slaperig en onrustig tegelijk de hele dag door en als ik de dosis van 16 uur neem begint de huilbuien en de depressie achtig
De psychiater zegt steeds ik snap niet waarom de diazepam je onrustig maakt terwijl. Ik rustig miet worden
Ik doe echt wat de psychiater zegt maar het gaat gewoon niet
Bedankt voor jullie reacties en tips
Ik ga de methadon proberen te verlagen net als wat de psychiater zei 5 mg per week tot de 60 mg
Je zegt dat er iets heel ongewoon bij je speelt maar ergens vind ik dit wel meevallen hoor. Iedereen heeft weliswaar een ander proces maar zo gek vind ik die van jou niet. Meerdere vergelijkbare verhalen gelezen en gehoord. Je gaat door een hel dat is duidelijk en dat je veel klachten aan de middelen koppelt is ook niet gek. Echter denk ik dat de klachten groter zullen zijn als je plots deze middelen niet zou nemen. Daarbij vind ik dat je sterker overkomt dan jezelf denkt en wat ik bij vele andere heb gezien.Ik voel dat alles wat ik heb door de medicatie komt
Want alles begint zodra ik de medicatie neem de huilbuien en de depressie komt zodra ik de diazepam neem
Geloof me er speelt iets heel ongewoons met me
Ik moet ergens opgenomen worden maar Niemand wil naar me luisteren
Bedankt allemaal naar jullie reacties
Jullie zeggen dat ik naar de psychiater moet luisteren dat ga ik ook doen ik ga morgen de methadon verlagen naar 65 mg en ik hou de diazepam gewoon hetzelfde en de mirtezepine en zolpidemtartraat ook al voelt het als een slecht idee en ik merk dat de psychiater me niet serieus neemt
Maar bedankt allemaal hoop dat ik nog van jullie blijf horen als het kan 🙏🙏🙏🙏
Daarom wat de psychiater voorsteld om nu eerst de methadon te minderen zou ik ook een logische stap vinden. Zwaar zal het voorlopig echt wel blijven en zelfs als je over maanden/jaar naar de nul toe gaat zal het een strijjd blijven. Maar echt, uiteindelijk kom je er wel hoor maar het heeft echt heel veel tijd nodig helaas. Maar hou het goede doel voor ogen en wat je nu al doorstaan hebt 💪🏼.
Ik kom echt van vele minder middelen af en ook in lagere doseringen en bij mij heeft het ook maaanden geduurd. Ben nu een maand clean van benzo's en 7 weken van wiet ( en andere rotzooi dat het weekend voorbij kwam) en voel nu pas hier en daar een lichtpuntje komen. Dat is dus ná clean zijn. De strijd tijdens afbouwen niet meegerekend.
Lijkt allemaal lang, maar achteraf zal het voorbij gevlogen zijn. Zet hem op!