Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDiazepam en methadon

Diazepam en methadon

870 antwoorden
78 weergaven
18-5-2026
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#1
Diametha zei:
Ik doe alles in overleg met de psychiater
Maar de psychiater heeft me nu aangeraden om de methadon proberen te verlagen terwijl ik in deze staat ben en de psychiater luistert niet echt naar me het is elke keer 5 minuten praten en dan zegt ie probeer de diazepam te verlagen toen dat niet goed ging heeft hij gezegd ga terug naar je oude dosis en vrijdag heeft hij gezegd probeer de methadon te verlagen omdat ik zo een ademhalingsproblemen heb
Ik zit al een tijdje op de dosis van 70 mg methadon 9 uur en om 12 uur 2,5 mg diazepam en om 16 uur 5 mg diazepam en om 20 uur 12,5 mg diazepam en om 22 uur de mertezepine en om 23 uur de zolpidemtartraat ik zit al een tijdje op deze dosis maar voel me erg slaperig en onrustig tegelijk de hele dag door en als ik de dosis van 16 uur neem begint de huilbuien en de depressie achtig
De psychiater zegt steeds ik snap niet waarom de diazepam je onrustig maakt terwijl. Ik rustig miet worden
Ik doe echt wat de psychiater zegt maar het gaat gewoon niet
Bedankt voor jullie reacties en tips
Ik ga de methadon proberen te verlagen net als wat de psychiater zei 5 mg per week tot de 60 mg
Klik om te vergroten...
Methadon lijkt me het beste om als eerste af te bouwen inderdaad. Heb zelf geen ervaring met dit middel maar mijn gevoel zegt dat het wijs is eerst deze af te bouwen.
Diametha zei:
Ik voel dat alles wat ik heb door de medicatie komt
Want alles begint zodra ik de medicatie neem de huilbuien en de depressie komt zodra ik de diazepam neem
Geloof me er speelt iets heel ongewoons met me
Ik moet ergens opgenomen worden maar Niemand wil naar me luisteren
Bedankt allemaal naar jullie reacties
Jullie zeggen dat ik naar de psychiater moet luisteren dat ga ik ook doen ik ga morgen de methadon verlagen naar 65 mg en ik hou de diazepam gewoon hetzelfde en de mirtezepine en zolpidemtartraat ook al voelt het als een slecht idee en ik merk dat de psychiater me niet serieus neemt
Maar bedankt allemaal hoop dat ik nog van jullie blijf horen als het kan 🙏🙏🙏🙏
Klik om te vergroten...
Je zegt dat er iets heel ongewoon bij je speelt maar ergens vind ik dit wel meevallen hoor. Iedereen heeft weliswaar een ander proces maar zo gek vind ik die van jou niet. Meerdere vergelijkbare verhalen gelezen en gehoord. Je gaat door een hel dat is duidelijk en dat je veel klachten aan de middelen koppelt is ook niet gek. Echter denk ik dat de klachten groter zullen zijn als je plots deze middelen niet zou nemen. Daarbij vind ik dat je sterker overkomt dan jezelf denkt en wat ik bij vele andere heb gezien.

Daarom wat de psychiater voorsteld om nu eerst de methadon te minderen zou ik ook een logische stap vinden. Zwaar zal het voorlopig echt wel blijven en zelfs als je over maanden/jaar naar de nul toe gaat zal het een strijjd blijven. Maar echt, uiteindelijk kom je er wel hoor maar het heeft echt heel veel tijd nodig helaas. Maar hou het goede doel voor ogen en wat je nu al doorstaan hebt 💪🏼.

Ik kom echt van vele minder middelen af en ook in lagere doseringen en bij mij heeft het ook maaanden geduurd. Ben nu een maand clean van benzo's en 7 weken van wiet ( en andere rotzooi dat het weekend voorbij kwam) en voel nu pas hier en daar een lichtpuntje komen. Dat is dus ná clean zijn. De strijd tijdens afbouwen niet meegerekend.

Lijkt allemaal lang, maar achteraf zal het voorbij gevlogen zijn. Zet hem op!
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#2
dit is de 2 dag dat ik de methadon met 5 mg naar beneden heb gedaan . Ik voel me erg onrustig heel erg onrustig niet normaal onrustig en de onrust komt van me buik of zo
Ik ben heel vergeetachtig ik weet niet meer wat ik moet slikken , hoeveel en om hoe laat
Maar ik ben echt niet normaal onrustig en slaperig ik ben in de war ik hoop dat het beter wordt morgen
Ik hoop dat ik niet erger heb gemaakt
Ik weet het niet meer en de psychiater is zo onduidelijk
Ik blijf nu op deze dosis 65 mg methadon tot ik me beter voel maar het probleem is ik voelde me niet beter op de 70mg
Ik maak me zorgen om de 12,5 mg diazepam die ik in de avond neem samen met de mertezepine en de zolpidemtartraat denk dat het teveel is en dat ik daarom zo slaperig ben de hele dag
De psychiater is daar zo onduidelijk hij zegt je moet eigenlijk 10 mg nemen in de avond en als ik zeg ja maar als ik in de ochtend en middag de dosis verhoog krijg ik ademhalingsproblemen en heel veel huilbuien dan zegt ie blijf het maar zo te nemen en de psychiater is echt erg onduidelijk over alles
Ik weet het niet vooral nu ik de methadon heb verlaagd heb die erge onrust en dan denk ik alleen maar aan dat
Ik weet niet wat ik moet doen ? Ik heb de methadon verlaagd maar ben zo in de war onrustig extra onrustig die vanuit je buik komt
Ik val nog steeds elke nacht op mijn hoofd knieën en handen en dat vind hij normaal en de huisarts zegt zolang er niks gebroken kan ze niks doen ……..
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mezelf zei:
Methadon lijkt me het beste om als eerste af te bouwen inderdaad. Heb zelf geen ervaring met dit middel maar mijn gevoel zegt dat het wijs is eerst deze af te bouwen.

Je zegt dat er iets heel ongewoon bij je speelt maar ergens vind ik dit wel meevallen hoor. Iedereen heeft weliswaar een ander proces maar zo gek vind ik die van jou niet. Meerdere vergelijkbare verhalen gelezen en gehoord. Je gaat door een hel dat is duidelijk en dat je veel klachten aan de middelen koppelt is ook niet gek. Echter denk ik dat de klachten groter zullen zijn als je plots deze middelen niet zou nemen. Daarbij vind ik je sterker overkomt dan jezelf denkt en wat ik bij vele andere heb gezien.

Daarom wat de psychiater voorsteld om nu eerst de methadon te minderen zou ik ook een logische stap vinden. Zwaar zal het voorlopig echt wel blijven en zelfs als je over maanden/jaar naar de nul toe gaat zal het een strijjd blijven. Maar echt, uiteindelijk kom je er wel hoor maar het heeft echt heel veel tijd nodig helaas. Maar hou het goede doel voor ogen en wat je nu al doorstaan hebt 💪🏼.

Ik kom echt van vele minder middelen af en ook in lagere doseringen en bij mij heeft het ook maaanden geduurd. Ben nu een maand clean van benzo's en 7 weken van wiet ( en andere rotzooi dat het weekend voorbij kwam) en voel nu pas hier en daar een lichtpuntje komen. Dat is dus ná clean zijn. De strijd tijdens afbouwen niet meegerekend.

Lijkt allemaal lang, maar achteraf zal het voorbij gevlogen zijn. Zet hem op!
Klik om te vergroten...
Bedankt voor je mooie woorden echt het geeft een beetje kracht
Maar veel mensen en psychiaters vinden de cocktail medicatie vreemd en ook dat de klachten zolang duren
Maar bedankt voor alles
Maar ik ben zo in de war dat ik denk dat ik zelfs medicatie vergiftiging heb omdat ik de hele dag zo slaperig ben en suf ben
Ik ben zo in de war ik weet het niet i
ik voel dat de medicatie me kapot maakt
Maaar bedankt voor alles ik weet niet wat ik moet zeggen 🙏🙏🙏
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik ben nog steeds aan het accepteren van mijn gevoelens en zeg nog steeds tegen mezelf dat het over gaat maar ik kan mezelf niet meer overtuigen. Ik ben zo slaperig overdag door de diazepam ik kan mijn ogen niet openhouden
Heb de apotheek gevraagd en die zeggen dat 20 mg diazepam aan de hoge kant zit en ik moet zo snel mogelijk met mijn psychiater de diazepam proberen af te bouwen , de psychiater en de huisarts doen er normaal over terwijl ik niet eens 1 mg kan afbouwen zonder hele heftige ontwenning
Ik ben helemaal alleen voel me aan mijn lot overgelaten echt niemand wil luisteren naar wat ik voel iedereen denkt je moet het zo doen of zo doen
Ik heb echt alles geprobeerd, ik heb naar iedereen geluisterd maar niemand weet hoe ik elke dag , het is zo verschrikkelijk hoe ik leef en het is zo verschrikkelijk dat niemand je wil geloven en dat ze deze medicijnen nog voorschrijven terwijl ze heel weinig over weten
Ik ben er kapot van echt helemaal kapot
Geloof me iedereen is anders en bij mij is de overstap van rivotril naar diazepam in een keer waar ik nog steeds klachten van heb
Wil zo graag van de diazepam af maar op dag 8 is het zo verschrikkelijk dat ik terug ga naar 20mg
En het nemen van diazepam maakt me steeds zieker ik weet niet hoe dat komt
Ik kan niet met en ik kan niet zonder
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik word helemaal gek heb de methadon met 5 mg kunnen afbouwen maar voel me er zo slecht bij en ik voel dat de psychiater me niet serieus neemt want nu wil hij dat de diazepam weer moet proberen met afbouwen terwijl ik deze heftige klachten heb het huilen vooral zo slaperig en suf en ademhalingsproblemen
Ik word helemaal gek in mijn hoofd maar ik ga toch morgen de diazepam proberen af te bouwen want daar hamert de psychiater op en dat heeft ie ook met de methadon gedaan en afgelopen vrijdag zegt ie van dat zei ik niet en toen ik hem dat slaperige en suf gedeeelte vertelde en hij zag me ook steeds weg dompelen in zijn praktijk heeft ie gezegd probeer de diazepam maar weer af te bouwen ook al heb je deze klachten dus vanaf morgen ga ik de dosis van 15 uur omlaag doen naar 4 mg in plaats van 5 mg hoop dat ik na een week niet zo erge ontwenning krijg net als die andere keren
Ik ben ten einde raad
Het lijkt wel alsof medicatie vergiftiging heb zei de apotheek toen ik ze over de ademhalinproblemen zei en de slaperige en sufheid
En de apotheek vond dat 20 mg diazepam aan de hoge kant zit en dat met de methadon zeker ademhalingsproblemen geeft
Dus morgen weer de diazepam proberen af te bouwen met 1 mg per week
Ik ben zo bang dat het alles erger gaat maken maar de psychiater weet wel beter toch?????
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#6
Weet je wat zo lastig is in jouw situatie @Diametha is dat je eigenlijk klaagt over twee dingen: (1) bijwerkingen van de medicatie die je slikt en (2) ontwenningsverschijnselen/PAWS. Als je minder medicatie gaat slikken los je (1) op — geen medicatie is geen bijwerkingen nietwaar — maar krijg je weer meer last van (2). Wellicht dat je dat met een hele voorzichtige afbouw een beetje kunt voorkomen. Laten we dat maar hopen.

Mijn gevoel zegt dat het nog te vroeg is voor afbouwen want ik denk dat je nog steeds niet helemaal stabiel bent. Totdat je stabiel bent moet je de bijwerkingen op de koop toe nemen, maar waarschijnlijk gaat je dat niet lukken. Ik heb je via dit forum niet leren kennen als iemand die vervelende bijwerkingen kan accepteren. Ik wens je veel sterkte met je proces, maar ik denk dat je een zekere mate van ongemak moet accepteren als je verder wil komen in je proces. Of met de bijwerkingen of met de ontwenningsverschijnselen zul je waarschijnlijk een beetje moeten leven, maar ik heb je leren kennen als iemand die dat erg moeilijk vindt.
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#7
OtherShore zei:
Weet je wat zo lastig is in jouw situatie @Diametha is dat je eigenlijk klaagt over twee dingen: (1) bijwerkingen van de medicatie die je slikt en (2) ontwenningsverschijnselen/PAWS. Als je minder medicatie gaat slikken los je (1) op — geen medicatie is geen bijwerkingen nietwaar — maar krijg je weer meer last van (2). Wellicht dat je dat met een hele voorzichtige afbouw een beetje kunt voorkomen. Laten we dat maar hopen.

Mijn gevoel zegt dat het nog te vroeg is voor afbouwen want ik denk dat je nog steeds niet helemaal stabiel bent. Totdat je stabiel bent moet je de bijwerkingen op de koop toe nemen, maar waarschijnlijk gaat je dat niet lukken. Ik heb je via dit forum niet leren kennen als iemand die vervelende bijwerkingen kan accepteren. Ik wens je veel sterkte met je proces, maar ik denk dat je een zekere mate van ongemak moet accepteren als je verder wil komen in je proces. Of met de bijwerkingen of met de ontwenningsverschijnselen zul je waarschijnlijk een beetje moeten leven, maar ik heb je leren kennen als iemand die dat erg moeilijk vindt.
Klik om te vergroten...
Bedankt voor je reactie maar jij denkt dat ik met normale klachten zit van ontwenning en je denkt misschien ook wat een pussy hij kan die dingen niet aan
Maar geloof me ik kamp met klachten die ik nog nooit heb gevoeld . Ik heb in november tot februari met ontwenning gelopen niet normale onrust , kon niet een seconde stil zitten , sliep dagen niet ,dat was zo erg , heb mertezepine gehad hielp niet toen Quetiapine hielp ook niet , ik was niet normaal onrustig toen
Maar geloof me wat ik nu meemaak sinds ik de overstap heb gemaakt van rivotril naar diazepam en sinds ik de methadon naar 70 mg heb verhoogd , geloof me dit is iets heel anders wat ik meemaak en ik moest afbouwen weer proberen van de psychiater en ben gisteren begonnen met de dosis van de middag te verlagen met 1 mg diazepam want hij zag hoe slaperig ik was
Mensen geloof me ik heb onrust en slapeloosheid en angstig meegemaakt toen ik niks slikte van november tot februari
Maar geloof me wat ik nu meemaak is iets heel anders echt heel anders
Ik heb psychiaters in België en Duitsland en hier op psychose net en dokters .nl gechat en die zeggen bijna allemaal hetzelfde iedereen is anders en jij hebt de pech om deze bijwerkingen te moeten meemaken van deze combinatie van medicatie plus de overstap van rivotril naar diazepam is heel moeilijk als je het geleidelijk doet laat staan in 1 keer en sommige zeggen dat je misschien de diazepam niet verdraagt maar als je terug gaat naar rivotril kan je ergere klachten krijgen
Dus geloof me als ik zeg wat ik meemaak is zo erg en ik heb de pech dat ik deze medicatie niet kan verdragen
Geloof me want ik had allang stabiel moeten zijn.
maar bedankt voor je reactie ik ben je zo dankbaar
Ik zit sinds november met ongemak en dan bedoel ik onrust, slapeloosheid en toen onrust en angst en toen onrust en slaperig tegelijk, angst , huilbuien, in de war , vergeetachtig, twijfelachtig, depressief somber achtig , kan nergens op concentreren, elke nacht dingen doen waar ik me ‘s ochtends niks van herinner, vallen op mijn knieën , hoofd en handen , slaap Max 4 uurtjes en dat constant echt constant heb geen één uur rust gehad
Dus geloof me a.u.b. als ik zeg ik doe mijn best en geloof me als ik zeg dat ik in een hel leef
Maar bedankt voor je reactie echt enorm bedankt 🙏
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#8
Diametha zei:
Bedankt voor je reactie maar jij denkt dat ik met normale klachten zit van ontwenning en je denkt misschien ook wat een pussy hij kan die dingen niet aan
Maar geloof me ik kamp met klachten die ik nog nooit heb gevoeld . Ik heb in november tot februari met ontwenning gelopen niet normale onrust , kon niet een seconde stil zitten , sliep dagen niet ,dat was zo erg , heb mertezepine gehad hielp niet toen Quetiapine hielp ook niet , ik was niet normaal onrustig toen
Maar geloof me wat ik nu meemaak sinds ik de overstap heb gemaakt van rivotril naar diazepam en sinds ik de methadon naar 70 mg heb verhoogd , geloof me dit is iets heel anders wat ik meemaak en ik moest afbouwen weer proberen van de psychiater en ben gisteren begonnen met de dosis van de middag te verlagen met 1 mg diazepam want hij zag hoe slaperig ik was
Mensen geloof me ik heb onrust en slapeloosheid en angstig meegemaakt toen ik niks slikte van november tot februari
Maar geloof me wat ik nu meemaak is iets heel anders echt heel anders
Ik heb psychiaters in België en Duitsland en hier op psychose net en dokters .nl gechat en die zeggen bijna allemaal hetzelfde iedereen is anders en jij hebt de pech om deze bijwerkingen te moeten meemaken van deze combinatie van medicatie plus de overstap van rivotril naar diazepam is heel moeilijk als je het geleidelijk doet laat staan in 1 keer en sommige zeggen dat je misschien de diazepam niet verdraagt maar als je terug gaat naar rivotril kan je ergere klachten krijgen
Dus geloof me als ik zeg wat ik meemaak is zo erg en ik heb de pech dat ik deze medicatie niet kan verdragen
Geloof me want ik had allang stabiel moeten zijn.
maar bedankt voor je reactie ik ben je zo dankbaar
Ik zit sinds november met ongemak en dan bedoel ik onrust, slapeloosheid en toen onrust en angst en toen onrust en slaperig tegelijk, angst , huilbuien, in de war , vergeetachtig, twijfelachtig, depressief somber achtig , kan nergens op concentreren, elke nacht dingen doen waar ik me ‘s ochtends niks van herinner, vallen op mijn knieën , hoofd en handen , slaap Max 4 uurtjes en dat constant echt constant heb geen één uur rust gehad
Dus geloof me a.u.b. als ik zeg ik doe mijn best en geloof me als ik zeg dat ik in een hel leef
Maar bedankt voor je reactie echt enorm bedankt 🙏
Klik om te vergroten...
Ik heb familie in België en Duitsland en die maken zich enorm zorgen om me en die hebben psychiater gecontacteerd voor me vandaar die uitleg
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#9
Diametha zei:
jij denkt dat ik met normale klachten zit van ontwenning en je denkt misschien ook wat een pussy hij kan die dingen niet aan
Maar geloof me ik kamp met klachten die ik nog nooit heb gevoeld
Klik om te vergroten...
Kijk, er zijn twee dingen: aan de ene kant die onrust of die ongemakkelijke gevoelens en aan de andere kant die stem die zegt “Dit kan zo niet langer. Dit is niet te doen. Dit is niet vol te houden”. Aan die onaangename gevoelens kun je niet veel veranderen, maar je kunt wel veel veranderen aan die stem. Je moet een soort acceptatie of berusting vinden in jouw gevoel. Het is al vaker gezegd, maar daar is echt enorm veel winst te behalen.
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Sorry othershore je zegt dat ik niet met ontwenning of bijwerkingen kan leven maar heb een tijdje met erge ontwenning gelopen zonder dat ik heb geklaagd
Ik klaag nu omdat het zo erg is geloof me dit is niet de ontwenning of de bijwerkingen die jij kent
En als het normale ontwenning was of bijwerkingen dan had het tenminste nu wat minder moeten zijn als het niet stabiel had moeten zijn
Dus geloof me dit wat ik meemaak komt heel weinig voor en trouwens ik heb nog steeds niemand gevonden die dezelfde combinatie van medicatie neemt terwijl het PAWS METHADON is
Ik had meteen methadon moeten krijgen en niet rivotril , mirtezepine en zolpidemtartraat en dan toch methadon en dan terwijl de methadon steeds verhoogd werd me in 1 keer over laten stappen van 1 mg rivotril naar 15 mg diazepam wat eigenlijk te laag is en dan de diazepam verhogen naar 20 mg en dan nog de methadon verhogen tot70 mg
Als jij iemand kent die zoiets heeft meegemaakt wil ik graag advies van hem als het kan
Ik kan heel veel hebben maar dan moet er ook een plan zijn van wat er gaat gebeuren of tenminste iets waar ik hoop van kan halen
Maar de psychiater weet het niet de huisarts ook niet ik krijg geen second opinion ze willen me niet naar een verslavingszorg doorverwijzen of naar een verslavingsarts
Dus ik zit met mijn klachten en heb nergens hulp en krijg nergens hulp dat maakt het ook erger
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#11
OtherShore zei:
Kijk, er zijn twee dingen: aan de ene kant die onrust of die ongemakkelijke gevoelens en aan de andere kant die stem die zegt “Dit kan zo niet langer. Dit is niet te doen. Dit is niet vol te houden”. Aan die onaangename gevoelens kun je niet veel veranderen, maar je kunt wel veel veranderen aan die stem. Je moet een soort acceptatie of berusting vinden in jouw gevoel. Het is al vaker gezegd, maar daar is echt enorm veel winst te behalen.
Klik om te vergroten...
Ik waardeer jouw hulp echt maar ik zweer het ik doe niks anders dan positief te denken en te accepteren echt geloof me
Maar je hebt sommige cases die dat niet helpt
En je moet ook hoop hebben je moet ergens naartoe leven bij mij is er niks
Dus ben ik sinds gisteren op advies van mijn psychiater de diazepam aan het afbouwen met 1 mg per week
Want hij wil me ook niet naar een verslavingszorg sturen of een second opinion aanvragen wat ik eigenlijk wil desnoods opgenomen worden bij de crisis dienst of bij een gekke huis of maakt niks uit waar maar niemand die daar gehoor aan wil geven
Ik snap jou wel maar jij moet ook snappen dat ik mijn best heb gedaan aan alles en nog steeds doe maar jij moet ook accepteren dat ik een geval apart ben ik weet niet door wat ( door mijn dna of door de alles wat ik heb genoemd de paws en de overstap of door bijwerkingen van deze combi medicatie) geloof me ik ben alleen aan het lopen of zitten op een bankje in de park en denk alleen het moet overgaan geef het tijd je gaat er niet aan dood je bent sterker dan dit
Maar helaas
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Brakka Mang zei:
Ik blijf van mening dat de combinatie mirtazapine de basis van deze ellende is. Ook snap ik de 12,5 dia en zolpidem savonds niet? Kan me bijna geen situatie voorstellen waarin dit wordt voorgeschreven al helemaal niet icm methadon. Bijna niemand schrijft hoge dosering methadon voor met een dergelijke benzo combi.
Klik om te vergroten...
Dankjewel dat probeer ik te zeggen al een hele tijd
De combinatie van medicatie maakt me alleen maar zieker geloof me
Ik weet wat ik voel maar niemand wil me geloven
Ik ben degene die alles voelt
Ik wil niemand de schuld geven van niks het enige wat ik wil is een oplossing en niemand is er die er wat aan kan doen
Daarom hamer ik op een opname of een second opinion maar de psychiater wil het niet en mijn huisarts stuurt me steeds terug naar hem toe omdat hij de medicatie heeft voorgeschreven
Geloof me mensen ik word hier helemaal gek
Geloof me wat ik voel is geen normale ontwenning of zo is iets heel anders
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik slik 20 mg diazepam omdat ik moest overstappen van rivotril en 1 mg rivotril is gelijk aan 20 mg diazepam
Dat is de reden van de hoge dosis van diazepam en ik slik 70 mg methadon en dat is omdat ik eerst 40 mg slikte en toen ik de overstap maakte van rivotril naar diazepam kreeg ik deze heftige klachten dus dacht de psychiater dat ik te laag op methadon zat dus werd dat steeds verhoogd tot 70 mg
Toen kreeg ik ook vette ademhalingsproblemen echt alsof iemand mijn keel dichtknijpt en dat heb ik nog elke ochtend als ik de methadon neem voor één uur en daarna als ik de diazepam neem van 5 mg
Geloof me mensen als ik zeg ik doe mijn uiterste best om mijn gevoelens te accepteren en ik denk steeds positief van het is tijdelijk hou vol het komt goed maar als het constant is zonder pauzes , na een tijdje word je gewoon gek en dat ben ik , ik ben gek geworden
B
Beyond MachineLid
01-01-2024, 00:00
#14
Nou hoe gaat het nu?
V
Vinidi84Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Diametha zei:
Ik slik 20 mg diazepam omdat ik moest overstappen van rivotril en 1 mg rivotril is gelijk aan 20 mg diazepam
Dat is de reden van de hoge dosis van diazepam en ik slik 70 mg methadon en dat is omdat ik eerst 40 mg slikte en toen ik de overstap maakte van rivotril naar diazepam kreeg ik deze heftige klachten dus dacht de psychiater dat ik te laag op methadon zat dus werd dat steeds verhoogd tot 70 mg
Toen kreeg ik ook vette ademhalingsproblemen echt alsof iemand mijn keel dichtknijpt en dat heb ik nog elke ochtend als ik de methadon neem voor één uur en daarna als ik de diazepam neem van 5 mg
Geloof me mensen als ik zeg ik doe mijn uiterste best om mijn gevoelens te accepteren en ik denk steeds positief van het is tijdelijk hou vol het komt goed maar als het constant is zonder pauzes , na een tijdje word je gewoon gek en dat ben ik , ik ben gek geworden
Klik om te vergroten...
De combinatie is gewoon teveel. Onbegrijpelijk dat ze jou zo laten doodmartelen, wat ongelofelijk naar voor je. Je hebt een zeer deskundige verslavingsarts nodig die verstand heeft van de werkingen van deze combi aan medicijnen. Kun je niet terug naar de rivotril 1 mg?
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#16
Dat vroeg ik me ook al af.
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#17
Het gaat nog steeds slecht
Ben heel erg slaperig en het huilen
Ik ben nog steeds hetzelfde alleen nu ben ik zo slaperig en kom het huis niet meer uit
Ik probeer te bidden want alleen God kan me helpen
Ik slik dezelfde dosis en dezelfde medicatie op dezelfde tijdstip nu al maanden maar wil niet stabiel worden
Niemand die naar me luistert iedereen die zijn eigen conclusies trekt terwijl ik weet dat het door bijwerkingen of wat dan ook de medicatie, ik kan niet afbouwen want dan gaat alles zo slecht ( hartkloppingen angst bangheid huilen echt niet normaal onrust en slaperig vooral door de hartkloppingen moet ik steeds de diazepam weer op mijn oude dosis nemen 20 mg ) ik weet wat ik voel maar niemand wil luisteren
Ik ben aan het doodgaan heb uitslag op mijn lichaam , heb witte ontlasting, heb overal pijn aan mijn buik van links naar rechts van boven naar beneden , zweet niet normaal , moet om de paar dagen overgeven heb alleen geen koorts
Maar huisarts kan niks ergs in mijn bloed zien van 3 maanden geleden en zolang ik geen koorts heb gaat alles vanzelf over
Psychiater zegt dat ik een uitdaging ben en hij kan niet zoveel doen
Ik wil hier ook jullie niet meer lastig vallen want merk dat jullie het ook niet kunnen helpen en sommige van jullie denkt steeds dat ik of overdrijf of dat ik een pussy ben
Terwijl ik echt geen normale cases ben er is iets ergs met me en het is niet normaal
Ik kom ook niet meer zo vaak hier omdat ik nergens meer kan concentreren . Ik ben aan het doodgaan beetje bij beetje
Dus mijn advies is niet iedereen is hetzelfde en wat mijn is overkomen is door de medicatie en nu zit ik ermee heb àlles geprobeerd
Opname is geen optie volgens mijn psychiater dus dan maar zo
Ik heb dit in 4 uurtjes getypt omdat ik niet meer kan en het heeft niks met je gevoelens accepteren mindfulness yoga afleiding zoeken
Het is allemaal bijwerkingen van mirtazepine en methadon gaan niet samen of diazepam en Mertazepine en zolpidemtartraat zijn teveel dat ik zo slaperig ben
Maar bedankt allemaal 🙏🙏
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ontlasting al 8 dagen
Nee jeukt niet maar als ik het aanraak lijkt op brandwond gevoel
Zie foto
Ik leef in een hel ben zo slaperig echt niet normaal
Heb verschillende psychiaters op e spreekuur gesproken en die vinden het zorgelijk en die zeggen allemaal dat ik mijn huisarts moet contacteren voor een oplossing want deze psychiater is niet de juiste voor mij
Hij zegt ook dat ik een uitdaging ben voor hem
Ik heb de hoop opgegeven
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#19
Als het een normale ontwenning is of PAWS
DAN HAD IK. AL LANG STABIEL MIETEN ZIJN
IK HEB IETS DOOR DE MEDICATIE MAAR NIEMAND WIL LUISTEREN DAN KAN IK OOK NIET GEHOLPEN WORDEN
IK HEB NAAR IEDEREEN GELUISTERD VAN OVERSTAPPEN NAAR DIAZEPAM TOT AAN AFWACHTEN HET KOMT GOED TOT AAN ACCEPTEER JE GEVOELENS , afleiding zoeken getafeltennist, heb geprobeerd te joggen maar door ademhalingsproblemen kon ik niet , heb echt alles geprobeerd wat me aangeraden is . Maar nu wil niemand naar mij luisteren
Als ik de psychiater zeg het komt door de overstap dan zegt ie nee en hij sluit het af , ik denk onderzoek het tenminste misschien is dat het wel of als ik tegen hem zeg bijwerking van medicatie zegt is nee misschien moet je nog een medicatie ad proberen en dan zeg ik gaat het zeker helpen dan zegt ie dat weet ik niet zeker en je moet het tijd geven en misschien werkt het uiteindelijk niet dan zeg ik nee ik wil niks erbij hebben , laten we het probleem afbouwen van medicatie aanpakken kijk hoe ik kan afbouwen of kijk welke medicatie ik moet afbouwen dan zegt ie je bent te gevoelig voor medicatie je bent een uitdaging
Ik weet het niet meer daarom wil ik ook niet meer hier op deze forum komen omdat ik merk dat mensen hier ook niet mij geloven en ze denken dat het makkelijk is Ooh probeer afleiding, probeer er niet aan te denken , probeer te accepteren. Geloof me ik heb dat allemaal geprobeerd maar niks lukt
Dus ik kan jullie alleen maar bedanken voor het meedenken en advies 🙏
Maar iedereen is anders en ik heb iets wat blijkbaar zo ingewikkeld is
Ik hoop dat jullie dat willen geloven en ik weet het niet meer
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik wil alleen maar iemand tegen komen die 70 mg methadon 5mg diazepam 5mg diazepam 10 mg diazepam 7,5 mg mirtezepine en 10 mg zolpidemtartraat neemt om hem voor advies vragen

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...3435363738...44
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."