Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSteeds meer coke

Steeds meer coke

381 antwoorden
50 weergaven
18-5-2026
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#1
Shitzooi zei:
Ik moet het gewoon even van me afschrijven.
sinds 3 jaar gebruik ik regelmatig coke. Terwijl ik altijd heb gezworen het nooit te gebruiken. Maar toen al mijn vriendinnen het regelmatig begonnen te gebruiken ben ik uiteindelijk ook mee gaan doen. Wat een spijt heb ik daar van zeg. Het was een hele lange tijd alleen weekenden. Heel sporadisch wel eens in me eentje. Maar tot voor kort is dat ongeveer 3x gebeurd.
in december is mij iets heel naars overkomen. Vlak voor kerst. Ik heb de hele kerst en oud en nieuw periode in me eentje en overdag zitten gebruiken. Ook tijdens het kerstdiner met me familie. Begin het nieuwe jaar ging het wel weer goed. Ik wilde degene die me wat aangedaan heeft mijn leven niet laten verpesten. Ik was weer vrolijk en voelde me gelukkig. En ineens zit ik nu al 2 weken bijna elke dag aan de zooi. De hele dag. Ochtend tot nacht. Nu 7 dagen achter elkaar al. Als ik in de spiegel kijk schrik ik me rot. Herken mezelf nu al niet meer.
ik ben zo boos op mezelf. Heb al heel lang therapie vanwege jeugdtraumas. Heb al heel veel shit meegemaakt. 2 eetstoornissen overwonnen en een flinke depressie die ik jaren heb gehad. Altijd zo hard voor mezelf gevochten voor een beter leven. En dan doe ik mezelf nu dit aan? Al dat harde werken aan mezelf voor niks..

ik heb van de week een oude vriend geappt. Toen ik hem leerde kennen was hij al 3 jaar clean. Ik had toen nog nooit drugs gebruikt. Ik ga vrijdag met hem naar een NA meeting en heb contact opgenomen met mijn therapeut en verteld wat er aan de hand is. Ook heb ik alle nummers verwijderd en mijn pinpas aan mijn moeder gegeven.
maar die troep is nu bijna op en ik voel alweer de paniek. Ik wil dit gewoon niet voor mezelf.
Klik om te vergroten...
Sterkte! Heel goed dat je naar een NA meeting gaat.

Is het ook een mogelijkheid om dit met je huidige therapeut te bespreken?
S
ShitzooiLid
01-01-2024, 00:00
#2
FredKroket zei:
Sterkte! Heel goed dat je naar een NA meeting gaat.

Is het ook een mogelijkheid om dit met je huidige therapeut te bespreken?
Klik om te vergroten...
Zeker. Ik heb het er al heel lang met hem over omdat ik ook wel inzag dat het weekend gebruik te veel was en dat ik dat niet wilde. Maar het is me duidelijk nooit echt gelukt het toen al te stoppen. Ik ben deze week ook niet naar therapie geweest vanwege geen / weinig slaap. Ik heb hem toen midden in de nacht een mail gestuurd wat er aan de hand is en dat ik me zorgen maak om mezelf.

dankjewel 😊
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#3
Shitzooi zei:
Zeker. Ik heb het er al heel lang met hem over omdat ik ook wel inzag dat het weekend gebruik te veel was en dat ik dat niet wilde. Maar het is me duidelijk nooit echt gelukt het toen al te stoppen. Ik ben deze week ook niet naar therapie geweest vanwege geen / weinig slaap. Ik heb hem toen midden in de nacht een mail gestuurd wat er aan de hand is en dat ik me zorgen maak om mezelf.

dankjewel 😊
Klik om te vergroten...
Heel goed dat je zelf al inziet dat het zo niet verder kan. Dat is een belangrijke stap naar beter worden.

Het is misschien ook zinvol om een doorverwijzing naar verslavingszorg te krijgen. Ik heb persoonlijk heel veel baat gehad bij cgt en groepstherapie.
h
hetgajulliegoedLid
01-01-2024, 00:00
#4
Goed bezig! Sterkte en succes!
S
ShitzooiLid
01-01-2024, 00:00
#5
FredKroket zei:
Heel goed dat je zelf al inziet dat het zo niet verder kan. Dat is een belangrijke stap naar beter worden.

Het is misschien ook zinvol om een doorverwijzing naar verslavingszorg te krijgen. Ik heb persoonlijk heel veel baat gehad bij cgt en groepstherapie.
Klik om te vergroten...
Ik heb op dit moment groepstherapie mbt. Mijn grootste probleem is altijd geweest dat ik niet met mijn heftige emoties om kon gaan. Daardoor kreeg ik anorexia op een jonge leeftijd en daarna boulimia. Ik sneed mezelf en was suicidaal. Na dat na jaren lange therapie overwonnen te hebben en eindelijk een keer echt licht aan het einde van de tunnel te zien stort alles nu weer in.
het lijkt wel of ik alle psychische problemen op de bingokaart wil haha.

ik heb wel verslavingszorg overwogen en met mijn therapeut besproken. Maar voor nu gaan we kijken of ik er hier uit kom. Voor al omdat ik einde van de maand eindelijk een cursus start na alweer bijna 2 jaar ziektewet en nog meer therapie gewoon te veel voor mij is.
mocht het echt niet werken dan word ik door mijn therapeut verwezen naar Jelinek
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Shitzooi zei:
Ik heb op dit moment groepstherapie mbt. Mijn grootste probleem is altijd geweest dat ik niet met mijn heftige emoties om kon gaan. Daardoor kreeg ik anorexia op een jonge leeftijd en daarna boulimia. Ik sneed mezelf en was suicidaal. Na dat na jaren lange therapie overwonnen te hebben en eindelijk een keer echt licht aan het einde van de tunnel te zien stort alles nu weer in.
het lijkt wel of ik alle psychische problemen op de bingokaart wil haha.

ik heb wel verslavingszorg overwogen en met mijn therapeut besproken. Maar voor nu gaan we kijken of ik er hier uit kom. Voor al omdat ik einde van de maand eindelijk een cursus start na alweer bijna 2 jaar ziektewet en nog meer therapie gewoon te veel voor mij is.
mocht het echt niet werken dan word ik door mijn therapeut verwezen naar Jelinek
Klik om te vergroten...
Ha @Shitzooi voor wat betreft jouw verslaving weet ik precies wat je doormaakt. Ik heb zelf 10 jaar aan de coke gezeten, waarvan ik ongeveer 5 jaar geprobeerd heb om eraf te komen. Twee ambulante behandelingen, een klinische opname en nog een dagbehandeling later lijkt het me eindelijk te lukken. Nu iets meer dan 8 maanden clean. Er is echt een uitweg, maar je moet je denken grondig herzien. Daar is moed voor nodig, je moet door je weerstand heen en uit je comfort zone komen. Maar je kunt er sterker dan ooit uitkomen als je herstel op 1 zet en het 100% geeft.

Goed dat je naar NA gaat. Fijne veilige plek is dat. Blijf naar de meetings gaan ongeacht wat er gebeurt. Ga op korte termijn een sponsor zoeken, en doe wat zij je vraagt (volgens mij ben je een vrouw dus zou een sponsor ook een dame moeten zijn voor je).

Denk goed na over wat op het moment jouw grootste probleem is. Daar moet de therapie zich op richten. Dat kan betekenen dat je een lopende behandeling moet staken om naar de verslavingszorg te gaan. Jouw verslaving zal, als je je niet volledig inzet om er van af te komen, alles kapotmaken. Dat klinkt hard en zo hard is het echt. Zet herstel op 1. De rest komt later wel.

Nou dat is wel weer een lang genoeg bericht voor vandaag. M'n inbox staat voor je open als je vragen hebt of wat kwijt moet.
S
ShitzooiLid
01-01-2024, 00:00
#7
dupont zei:
Oh, die struggle herken ik maar al te goed. Ik kende de telnrs uit m’n hoofd. Uiteindelijk vindt een verslaafd hoofd altijd een manier. Als ik geen coke kon krijgen ging ik RCs bestellen online. Niet te stoppen gewoon, ondanks alle goede voornemens. En de meeste dealers geven geen fuck. Als jij bestelt komen ze. Dat zijn hun inkomsten :( Uiteindelijk hielp alleen keihard aan mezelf werken.
Klik om te vergroten...
Jup je wordt heel creatief. Herken dit echt uit mijn anorexia periode. Hoe creatief je wordt om manieren te verzinnen waar ‘normale’ mensen niet eens over na zouden denken. En omdat zij er niet meer achter zoeken kom je er weer mee weg..
S
ShitzooiLid
01-01-2024, 00:00
#8
dupont zei:
Ha @Shitzooi voor wat betreft jouw verslaving weet ik precies wat je doormaakt. Ik heb zelf 10 jaar aan de coke gezeten, waarvan ik ongeveer 5 jaar geprobeerd heb om eraf te komen. Twee ambulante behandelingen, een klinische opname en nog een dagbehandeling later lijkt het me eindelijk te lukken. Nu iets meer dan 8 maanden clean. Er is echt een uitweg, maar je moet je denken grondig herzien. Daar is moed voor nodig, je moet door je weerstand heen en uit je comfort zone komen. Maar je kunt er sterker dan ooit uitkomen als je herstel op 1 zet en het 100% geeft.

Goed dat je naar NA gaat. Fijne veilige plek is dat. Blijf naar de meetings gaan ongeacht wat er gebeurt. Ga op korte termijn een sponsor zoeken, en doe wat zij je vraagt (volgens mij ben je een vrouw dus zou een sponsor ook een dame moeten zijn voor je).

Denk goed na over wat op het moment jouw grootste probleem is. Daar moet de therapie zich op richten. Dat kan betekenen dat je een lopende behandeling moet staken om naar de verslavingszorg te gaan. Jouw verslaving zal, als je je niet volledig inzet om er van af te komen, alles kapotmaken. Dat klinkt hard en zo hard is het echt. Zet herstel op 1. De rest komt later wel.

Nou dat is wel weer een lang genoeg bericht voor vandaag. M'n inbox staat voor je open als je vragen hebt of wat kwijt moet.
Klik om te vergroten...
Wat goed 8 maanden! En wat fijn.
ik ben wel zo ver met therapie dat ik precies weet waarom ik nu gebruik en welke gevoelens ik wil weg stoppen. Ik heb toevallig net met mijn therapeut gebeld omdat ik mega in paniek was over alles en heb maar hulp gevraagd. Nu ben ik een stuk rustiger gelukkig en is het iets minder zwart allemaal (nog wel licht zwart haha).
vind dat niet hard klinken. Het is de waarheid. Heb het met me anorexia mee gemaakt. Dat beheerste me hele leven. Maar vanaf het moment dat ik in behandeling ging heb ik wel alles gegeven. Aankomen, nooit eten weigeren etc. Ik heb ietsje meer vertrouwen weer in mezelf na het gesprek met mijn therapeut. Ik ben een taaie en heb altijd hard geknokt en alles gegeven. Helaas moet het weer maar goed als ik al die andere ‘gevechten’ kon winnen kan ik dit ook!
mocht het niet lukken met me huidige therapie ga ik 100% naar jelinek. Mijn therapeut kijkt daar gelukkig ook goed naar. Als ik zo doorga kan hij mij ook niet goed meer helpen op dit moment. Want stop nu alles weer weg.
Dankjewel dat vind ik heel lief van je en altijd fijn om iemand te kunnen berichten die het snapt.
S
ShitzooiLid
01-01-2024, 00:00
#9
De coke is al eventjes op en was daardoor ook even flink in paniek. Nu is alles eindelijk een beetje gezakt. Door de maatregelen die ik heb genomen (geen nummers meer geen pinpas) kon ik niet uit paniek snel wat regelen. Doordat ik zo vertraagd ben is de drang naar coke nu gewoon helemaal weg. Ik ben op. Voel ook hoe gesloopt me lichaam nu is. Ik wil absoluut niet nog een nacht in me eentje doorhalen. Ik heb 3 uur slaap gehad in de afgelopen 2 dagen. Ik wil dit niet voor mezelf. Kan eindelijk weer beetje helder denken na 7 dagen. En nu is het tijd om wat slaap te pakken. De drang zal vast wel weer komen later of morgen of overmorgen. Maar dat zien we dan wel weer. Voor nu ben ik heel blij dat ik weer een beetje vertrouwen in mezelf heb.
enige reden waarom ik nu zou willen gebruiken (niet echt willen maar meer onzekerheid voor wat gaat komen) is omdat ik opzie tegen de komende dagen. Dit gaat een pittige nasleep worden. En die stel je het liefst nog even uit. Maar hij komt er toch wel. Dus ik ga me maar klaarmaken ervoor
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#10
Shitzooi zei:
De coke is al eventjes op en was daardoor ook even flink in paniek. Nu is alles eindelijk een beetje gezakt. Door de maatregelen die ik heb genomen (geen nummers meer geen pinpas) kon ik niet uit paniek snel wat regelen. Doordat ik zo vertraagd ben is de drang naar coke nu gewoon helemaal weg. Ik ben op. Voel ook hoe gesloopt me lichaam nu is. Ik wil absoluut niet nog een nacht in me eentje doorhalen. Ik heb 3 uur slaap gehad in de afgelopen 2 dagen. Ik wil dit niet voor mezelf. Kan eindelijk weer beetje helder denken na 7 dagen. En nu is het tijd om wat slaap te pakken. De drang zal vast wel weer komen later of morgen of overmorgen. Maar dat zien we dan wel weer. Voor nu ben ik heel blij dat ik weer een beetje vertrouwen in mezelf heb.
enige reden waarom ik nu zou willen gebruiken (niet echt willen maar meer onzekerheid voor wat gaat komen) is omdat ik opzie tegen de komende dagen. Dit gaat een pittige nasleep worden. En die stel je het liefst nog even uit. Maar hij komt er toch wel. Dus ik ga me maar klaarmaken ervoor
Klik om te vergroten...
Lekker slapen en gezond eten. Pak je vitamines en mineralen. En blijven bewegen!
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#11
Succes de komende dagen! Vrees niet teveel voor die nasleep. Die komt zoals die komt. En die kan je heus wel aan!

Er zijn al veel nuttige dingen gezegd en heb daar weinig op toe te voegen.

Mocht het zwaar worden kan het misschien helpen om je focus op de ademhaling te leggen. Dan blijf je in het hier en nu en door op die manier in contact te komen met je lijf, kom je ook uit je hoofd (en daarmee ook uit paniek).

Ben je een beetje bekend met mindfulness en meditatie?
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#12
Klinkt alsof je helemaal goed handelt. Met deze houding komt het wel goed:
Shitzooi zei:
ik heb van de week een oude vriend geappt. Toen ik hem leerde kennen was hij al 3 jaar clean. Ik had toen nog nooit drugs gebruikt. Ik ga vrijdag met hem naar een NA meeting en heb contact opgenomen met mijn therapeut en verteld wat er aan de hand is. Ook heb ik alle nummers verwijderd en mijn pinpas aan mijn moeder gegeven.
maar die troep is nu bijna op en ik voel alweer de paniek. Ik wil dit gewoon niet voor mezelf.
Klik om te vergroten...

Wat je alleen beter niet kunt doen is dit:

Shitzooi zei:
ik ben zo boos op mezelf.
Klik om te vergroten...

Mensen worden boos omdat ze zich in hun belangen geschaad voelen. In die zin kan je wel even een beetje boos zijn, zo van: 'verdomme wat doe je nou, je weet toch dat je jezelf hiermee dwars zit?'

Maar het kan ook heel onproductief zijn om boos op jezelf te blijven. Je kan beter van jezelf houden.

Sterker nog, ik denk dat de problemen zoals eetstoornis, depressie, en verslaving samenhangen met een soort diepgevoelde zelfhaat vanwaaruit we allerlei ideeën ontwikkelen dat we dingen moeten doen die je niet goed laten voelen. In het geval van verslaving gaat het enerzijds om vluchten voor de nare gevoelens door chemisch geluk te zoeken, maar anderzijds jezelf daarmee ook opzadelen met enorme kutgevoelens (wat je weer wil oplossen met chemisch geluk).

Nou is het natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan: van jezelf houden. Maar uiteindelijk is dat wel de weg die je helpt om je goed te blijven voelen.
S
ShitzooiLid
01-01-2024, 00:00
#13
Dankjewel voor alle lieve reacties. Ik vind het altijd lastig te reageren op lieve woorden. Vandaar dat ik het even zo doe. Maar ik waardeer het wel enorm.
Het is dan toch mis gegaan gister avond ik heb toen die oude vriend een appje gestuurd en we hebben toen 35 min gebeld. Ik wil nog steeds zorgen dat het goed met me komt en hulp zoeken. Ik probeer nu niet al te boos op mezelf te zijn. We blijven er voor gaan!
morgen een afspraak met me therapeut wat ook wel heel fijn is.
C
CaRRitaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Er is natuurlijk al veel gezegd en ik kan je niets adviseren als het om cocaine gaat. Ik kan wel een beetje meepraten over je gevoelens willen verdoven. Maar er is een inzicht geweest dat mij pas geleden een beetje heeft wakker geschud en waardoor ik minder boos en teleurgesteld ben in mezelf. Want dat zijn bij mij de gevoelens die ik eigenlijk verdoof, mijn zelfhaat. Mijn onvermogen om 'normaal' te zijn. Er is ook een persoonlijkheidsstoornis bij mij vastgesteld.

Maar nu las ik dit: Er zijn mensen met een persoonlijkheidsstoornis (of welk psychiatrisch label dan ook) die van mening zijn dat zij helemaal niet gestoord zijn. Zij zeggen dat zij heel normaal reageren op gestoorde situaties. Bij mij klopt dat helemaal. Ik heb mijn jeugd doorgebracht met 2 compleet gestoorde ouders, die mij en mijn broer totaal geen veiligheid, liefde, steun en begrip konden geven. Dus met mij is eigenlijk niets mis. Ik heb gewoon, normaal, goed en passend gereageerd op een zeer traumatische situatie.

Jij zegt dat in december iets afschuwelijks is gebeurd. Misschien kwalificeert dit ook wel als zo'n traumatische en gestoorde situatie. En reageer jij dus ook eigenlijk normaal. Niet met te heftige emoties, maar met de emoties die gewoon bij jouw temperament passen.
Bij mij heeft deze realisatie ervoor gezorgd dat ik niet meer zo wanhopig bezig ben om mezelf te willen veranderen. Want ik snap nu dat ik misschien wel een beetje anders ben dan anderen, maar niet gestoord. En daardoor heb ik minder zelfhaat en ben ik minder boos en teleurgesteld in mezelf, waardoor ik langzamerhand ook wat beter voor mezelf kan gaan zorgen.

Ik dacht, ik vertel dit gewoon maar , misschien heb je er wat aan. Ik wil je in ieder geval ook sterkte wensen voor morgen als je naar de NA meeting gaat. Succes shitzooi!
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#15
Shitzooi zei:
En me belangrijkste motivatie is nu ook dat ik 28 feb begin met een cursus om barbier te worden. Zit bijna 2 jaar in de ziektewet en heb sinds me 17e veel gefaald met werk en opleidingen. Dit ga ik niet weer laten gebeuren. Dikke schop onder me kont! We gaan weer door.
Klik om te vergroten...
Vergeet niet lief voor jezelf te zijn.

Houd er ook rekening mee dat je door langdurig cocaïnegebruik last kunt krijgen van onrustige gevoelens, verveling en impulsiviteit. Dat komt omdat je brein nu is gewend aan te veel dopamine. Daardoor voelt een normale hoeveelheid dopamine al snel als te weinig. Daardoor is het belangrijk om te zoeken naar gezonde manieren om bevredigende gevoelens te krijgen. Een vriend van me is daarom bijvoorbeeld gaan mountainbiken, omdat het ook een kick geeft. Wat voor jou werkt kan soms even een zoektocht zijn. Maar probeer daar wel werk van te maken, want anders geef je jezelf niet wat je nodig hebt. En dan is de kans groot dat je de prikkels alsnog in drugs gaat zoeken.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#16
Neo-Shulginist zei:
het kan ook heel onproductief zijn om boos op jezelf te blijven. Je kan beter van jezelf houden.
Klik om te vergroten...
Neo-Shulginist zei:
Sterker nog, ik denk dat de problemen zoals eetstoornis, depressie, en verslaving samenhangen met een soort diepgevoelde zelfhaat vanwaaruit we allerlei ideeën ontwikkelen dat we dingen moeten doen die je niet goed laten voelen. In het geval van verslaving gaat het enerzijds om vluchten voor de nare gevoelens door chemisch geluk te zoeken, maar anderzijds jezelf daarmee ook opzadelen met enorme kutgevoelens (wat je weer wil oplossen met chemisch geluk).
Klik om te vergroten...
Mooi gesproken. Zolang je niet van jezelf houdt kun je niet ontsnappen en zul je in kringetjes blijven rondlopen. Wát je ook zoekt in drugs, het is duidelijk dat die drugs je dat niet gaan geven.
S
ShitzooiLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik heb het uiteindelijk weg kunnen leggen en ben om 1 uur me bed in gegaan. Om half 2 me ogen dicht gedaan en heel eigenwijs dicht gehouden tot ik in slaap viel. Denk dat ik pas om 5 een beetje in slaap gekomen ben want zag nog dat het licht buiten werd. Dus wel moe maar het had veel erger gekund.
S
ShitzooiLid
01-01-2024, 00:00
#18
LucidLucy zei:
Succes de komende dagen! Vrees niet teveel voor die nasleep. Die komt zoals die komt. En die kan je heus wel aan!

Er zijn al veel nuttige dingen gezegd en heb daar weinig op toe te voegen.

Mocht het zwaar worden kan het misschien helpen om je focus op de ademhaling te leggen. Dan blijf je in het hier en nu en door op die manier in contact te komen met je lijf, kom je ook uit je hoofd (en daarmee ook uit paniek).

Ben je een beetje bekend met mindfulness en meditatie?
Klik om te vergroten...
Ja! Heb DGT behandeling gehad waar we dat deden. Maar moet zeggen dat het voor mij nooit zo goed werkte haha. Heb het nog vaak geprobeerd. Weet wel dat het voor mij goed helpt om een stuk met me hond te lopen. Dan is de spanning vaak snel gezakt.
S
ShitzooiLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik heb 15 uur geslapen en voel me eigenlijk best wel prima. Heb geen mega dip, ben rustig en heb geen behoefte om te gebruiken.
gister avond nog wel. Toen zat ik er nog even goed doorheen en dacht ik dat alles al verpest was. Dat ik me weer zo intens ongelukkig en verdrietig zou voelen de komende tijd. Dat gevoel had ik gister in de middag voor het eerst na jaren. Dat bracht echt grote angst voor me. Ik heb jaren geleden zo diep in een depressie gezeten en het was precies dat gevoel. Het deed gewoon weer zo veel pijn het verdriet dat ik voelde. Daar wil ik nooit meer naar terug. Ik heb daar ook zo hard voor gewerkt. Maar gelukkig zie ik het licht weer aan het einde van de tunnel.
Nu een plan maken om te zorgen dat ik me weer gelukkig ga voelen. Zondag naar het strand met de honden en een vriendin. Lekker op tijd me bed in en vanaf maandag eindelijk weer naar de sportschool. Heb ik ook enorm gemist. 7 dagen mezelf helemaal geïsoleerd en in bed gelegen. Is helemaal niks leuks aan. Tijd om de dingen weer te doen die ik leuk vind!
En me belangrijkste motivatie is nu ook dat ik 28 feb begin met een cursus om barbier te worden. Zit bijna 2 jaar in de ziektewet en heb sinds me 17e veel gefaald met werk en opleidingen. Dit ga ik niet weer laten gebeuren. Dikke schop onder me kont! We gaan weer door.
S
ShitzooiLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik moet het gewoon even van me afschrijven.
sinds 3 jaar gebruik ik regelmatig coke. Terwijl ik altijd heb gezworen het nooit te gebruiken. Maar toen al mijn vriendinnen het regelmatig begonnen te gebruiken ben ik uiteindelijk ook mee gaan doen. Wat een spijt heb ik daar van zeg. Het was een hele lange tijd alleen weekenden. Heel sporadisch wel eens in me eentje. Maar tot voor kort is dat ongeveer 3x gebeurd.
in december is mij iets heel naars overkomen. Vlak voor kerst. Ik heb de hele kerst en oud en nieuw periode in me eentje en overdag zitten gebruiken. Ook tijdens het kerstdiner met me familie. Begin het nieuwe jaar ging het wel weer goed. Ik wilde degene die me wat aangedaan heeft mijn leven niet laten verpesten. Ik was weer vrolijk en voelde me gelukkig. En ineens zit ik nu al 2 weken bijna elke dag aan de zooi. De hele dag. Ochtend tot nacht. Nu 7 dagen achter elkaar al. Als ik in de spiegel kijk schrik ik me rot. Herken mezelf nu al niet meer.
ik ben zo boos op mezelf. Heb al heel lang therapie vanwege jeugdtraumas. Heb al heel veel shit meegemaakt. 2 eetstoornissen overwonnen en een flinke depressie die ik jaren heb gehad. Altijd zo hard voor mezelf gevochten voor een beter leven. En dan doe ik mezelf nu dit aan? Al dat harde werken aan mezelf voor niks..

ik heb van de week een oude vriend geappt. Toen ik hem leerde kennen was hij al 3 jaar clean. Ik had toen nog nooit drugs gebruikt. Ik ga vrijdag met hem naar een NA meeting en heb contact opgenomen met mijn therapeut en verteld wat er aan de hand is. Ook heb ik alle nummers verwijderd en mijn pinpas aan mijn moeder gegeven.
maar die troep is nu bijna op en ik voel alweer de paniek. Ik wil dit gewoon niet voor mezelf.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...20
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."