Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMethadon afkick

Methadon afkick

123 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Gisteren middag kickte de afkick alsnog in.
Een enigzins beroerde dag verder gehad.
Slecht geslapen uiteraard, Tanja dus ook.
Vanmorgen waren de afkick verschijnselen er nog, maar goed te doen. Beetje hoofdpijn en beetje zweterig.
We zetten door!
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#2
De Zandman zei:
Gisteren middag kickte de afkick alsnog in.
Een enigzins beroerde dag verder gehad.
Slecht geslapen uiteraard, Tanja dus ook.
Vanmorgen waren de afkick verschijnselen er nog, maar goed te doen. Beetje hoofdpijn en beetje zweterig.
We zetten door!
Klik om te vergroten...
Methadon overvalt je naar een paar dagen pas maar dat had ik al verteld ,je doet het goed want van 20mg naar 5 is een hele prestatie.
Dus weer ff uitzitten en er weer voor gaan.
Dat de PTSS komt kijken is omdat je steeds meer jezelf word ,terug uit de verdoving.
Ik heb hier ook vreselijke moeite mee gehad maar op een of andere manier toch een plekje weten te geven en me te focussen op softdrugs wat ik als medicijn gebruik.
Het is ook officieel een medicatie ,luister een naar het nummer van peter tosh ,legalize it.
Hang on bro!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Soulassasins zei:
het nummer van peter tosh ,legalize it.
Hang on bro!
Klik om te vergroten...
Ik kan niet met weed of hash, net zoals met alcohol omgaan.
In mijn hoogtij dagen blowde ik 1200 euro in de maand weg....
Ik moet altijd meer, meer, meer hebben van die verdovende middelen.
Daarom begin ik niet meer aan dat spul...
Legaal, of niet. Ik ben er klaar mee.
Nu alleen nog die methadon eruit, daarna misschien de tramadol. Maar ik denk dat ik deze nodig houd voor mijn rugpijn waar verder niets meer aan te doen is...
Daar moet ik dan maar vrede mee hebben.
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#4
De Zandman zei:
Ik kan niet met weed of hash, net zoals met alcohol omgaan.
In mijn hoogtij dagen blowde ik 1200 euro in de maand weg....
Ik moet altijd meer, meer, meer hebben van die verdovende middelen.
Daarom begin ik niet meer aan dat spul...
Legaal, of niet. Ik ben er klaar mee.
Nu alleen nog die methadon eruit, daarna misschien de tramadol. Maar ik denk dat ik deze nodig houd voor mijn rugpijn waar verder niets meer aan te doen is...
Daar moet ik dan maar vrede mee hebben.
Klik om te vergroten...
Dat is indd erg veel geld ,als je niet met middelen om kan gaan is de enige manier om te genezen totale onthouding van alles.
Je eigen pijn management is veel beter dan die chemische troep ,ik loop ook nog rond met een gare rug van onder tot me nek en een heup die er op me 60e wel uit gaat denk ik.
Maar de pijn is niets meer als met pijnstiller ,beter zelfs zolder al die chemicaliën in je lijf.
Heb toevallig nog een hoop gelezen of het lichaamseigen pijn management van de week maar ben ff de bron kwijt.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Nee, ik moet niet aan middelen beginnen die verslavend zijn....
Beetje veel hoofdpijn vandaag.
Allemaal inhearent aan de methadon ontwenning. Duidelijk voelbaar. Toch helpt de zolmitriptan daar goed tegen.
Een beetje minder tramadol. Nu 150 mg ipv 200.
Hoe te minder, des te beter maar ik moet mijn rug in de gaten houden
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Slecht geslapen de laatste twee nachten. Heel erg slecht.
Om 04.00 uur eruit gegaan en beneden gaan zitten koffiedrinken.
Redelijk sterke hoofdpijn. Ook vanmorgen was het weer raak.
Een beetje koudzweet verder, de stemming is verder goed.
Ik ga nu wat langer op 5 mg zitten.
Ik wil eerst qua slaap verbetering zien, enige tijd verder stabiliseren.
Daarna gaat er weer 2,5 mg af.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Nu nog steeds op 5 mg.
Ik wacht nu nog even af, een paar dagen, daarna als mijn slaap verbeterd is, gaat er een kwart tabletje af. 1,25 mg dus.
Ik wil nu niet meer 3 dagen ziek zijn, zeker nu met het laatste beetje niet, dus ga ik minder in 1 x afbouwen. Dit hebben enkelen mij reeds geadviseerd om te doen.
Ik heb nu nog last van veel hoofdpijn, ook omdat ik met die pregabaline aan het stoppen ben.
Het levert me niets meer op, deze rotzooi, behalve vreetkicks en hoofdpijn.
Dus, ophouden met deze zooi pregabaline!
Even stabiliseren nog.
Dan weer meth afbouw.
Dit wat langzamer, dus.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Koudzweet aanvallen op dit moment.
Ik neem aan, dat dit van de pregabaline afkick afkomstig is, het is iets anders, dan bij de meth afkick gebeurd is.
Nu moet ik dus van twee middelen af...
Tsja, op één been kan je niet staan zegt men wel
Maar de hoofdpijn die ik met zolmitriptan niet weg kan krijgen, spreekt boekdelen.
Ik wil asap van de pregabaline af....
Ik ben met 150 mg van de 300 mg pregabaline gestopt. Tweede dag nu.
Eens zien hoe lang deze ontwenningsverschijnselen gaan duren.
Lyrica schijnt verslavend te zijn, zo heb ik gelezen.
We gaan door!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#9
Zeer slechte nacht gehad. Tanja dus ook.
Ik liep om 04.00 uur al met haar buiten...
Op dit moment na 1 zolmitriptan gaat het redelijk goed al voel ik me wel gekraakt door
Te weinig slaap. Maar dit was te verwachten na het stoppen met de lyrica.
Rustig dagje houden vandaag....
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#10
De Zandman zei:
Koudzweet aanvallen op dit moment.
Ik neem aan, dat dit van de pregabaline afkick afkomstig is, het is iets anders, dan bij de meth afkick gebeurd is.
Nu moet ik dus van twee middelen af...
Tsja, op één been kan je niet staan zegt men wel
Maar de hoofdpijn die ik met zolmitriptan niet weg kan krijgen, spreekt boekdelen.
Ik wil asap van de pregabaline af....
Ik ben met 150 mg van de 300 mg pregabaline gestopt. Tweede dag nu.
Eens zien hoe lang deze ontwenningsverschijnselen gaan duren.
Lyrica schijnt verslavend te zijn, zo heb ik gelezen.
We gaan door!
Klik om te vergroten...
Nee dit is zeer waarschijnlijk gewoon de metha. de pregabaline maskert dit heel goed dus als je daarmee stopt voel je de afkick verschijnselen een stuk sterker
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Dat is dan kut.
Toch ga ik door met afbouwen van de meth
Morgen 1,25 mg minder weer.
Tramadol maskeert bij mij de meth afkick ook heel goed, anders had ik dit lang niet zo snel gekund.
Pregabaline is ook rotzooi, daar ben ik nu wel achter. Hoofdpijn, vraatzucht en last van mijn maag krijg ik ervan en pijnstilling? Slaap? Slecht zien, ook al zo vervelend.
Niets van deze redenen tot voorschrijven! En daarvoor kreeg ik het. Slaap en pijnstilling dus.
Exit pregabaline!
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#12
Paranoize. zei:
Nee dit is zeer waarschijnlijk gewoon de metha. de pregabaline maskert dit heel goed dus als je daarmee stopt voel je de afkick verschijnselen een stuk sterker
Klik om te vergroten...
Lyrica =een Anti-epileptica die een Gaba-werking in je lichaam heb dus in feite een benzo effect en ook erg gevaarlijk ,Valium is immers ook een anti epileptica van oorsprong.
Maar de afkick van lyrica is echt next level en erger dan benzo mzeg maar een horse afkick die weken duurt.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#13
De Zandman zei:
Dat is dan kut.
Toch ga ik door met afbouwen van de meth
Morgen 1,25 mg minder weer.
Tramadol maskeert bij mij de meth afkick ook heel goed, anders had ik dit lang niet zo snel gekund.
Pregabaline is ook rotzooi, daar ben ik nu wel achter. Hoofdpijn, vraatzucht en last van mijn maag krijg ik ervan en pijnstilling? Slaap? Slecht zien, ook al zo vervelend.
Niets van deze redenen tot voorschrijven! En daarvoor kreeg ik het. Slaap en pijnstilling dus.
Exit pregabaline!
Klik om te vergroten...
Bouw 1 middel tegelijk af kerel. Methadon afbouwen is al lastig zat op zichzelf.
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#14
_shikantaza zei:
Bouw 1 middel tegelijk af kerel. Methadon afbouwen is al lastig zat op zichzelf.
Klik om te vergroten...
Indd 1 probleem tegelijk aan pakken en geen meerdere ,zo word je dus echt kei ziek als een junk.
De lyrica kan je na meth afbouwen ,of even stoppen waar je ben met afbouw want dit trekt niemand.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Soulassasins zei:
Lyrica =een Anti-epileptica die een Gaba-werking in je lichaam heb dus in feite een benzo effect en ook erg gevaarlijk ,Valium is immers ook een anti epileptica van oorsprong.
Maar de afkick van lyrica is echt next level en erger dan benzo mzeg maar een horse afkick die weken duurt.
Klik om te vergroten...
Klopt maar lyrica helpt heel goed bij opiatenontwenning het maskert een hoop symptomen veel beter dan benzo's doen

En aangezien methadon afkick heel lang duurt, haal de lyrica weg en je zult merken dat het zweten en de onrust en slapeloosheid ineens weer veel sterker terug komen

Vandaar hoogstwaarschijnlijk nog steeds de methadon afkick na jaren moeten afbouwen dan uitgaan van een heftige lyrica afkick na een paar weken gebruik, dat is mijn vermoeden
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik laat de lyrica nu even stabiel zijn, ik bouw eerst nu de meth af.
Vandaag start ik met 1,25 mg meth minder.
Langzamer, de afbouw van de meth dus.
Als ik van de meth af ben, en redelijk stabiel ben, dan komt de lyrica aan de beurt.
Van allebei tegelijk afbouwen word ik idd erg ziek. Te ziek, zelfs.
Eerst de meth, nu!
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#17
Paranoize. zei:
Vandaar hoogstwaarschijnlijk nog steeds de methadon afkick na jaren moeten afbouwen dan uitgaan van een heftige lyrica afkick na een paar weken gebruik, dat is mijn vermoeden
Klik om te vergroten...
Dit is ook precies waar ik op doel ,het is nu een 1+1=3 effect met die lyrica afbouw erbij.
Dan moet je echt superman zijn wil je dit doorstaan.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#18
Nee. Ik bouw nu alleen de meth af voorlopig.
Anders wordt het idd te zwaar.
Even vrrstandig blijven!
Langzaam nu de meth eraf. Dat hoop ik in een week of 4 wel voor elkaar te hebben.
Nu geen 300 mg lyrica meer, maar 150
Die eerste 150 mg i.c.m de meth was idd niet erg leuk nee.
Nu dus 3,75 mg meth is het wat de klok slaat.
Eens zien wat dit voor ontwenning geeft, 1,25 mg meth eraf...
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik ben ook benieuwd hoe het met @Dub Soldier gaat.
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#20
@Dub Soldier hoe gaat het nu met je?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234567
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."