Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMethadon afkick

Methadon afkick

123 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#1
N3K0 zei:
Dinsdag is hij nog online geweest dus hij is er gelukkig nog.

Laten we hopen dat het beter gaat met hem🌻
Klik om te vergroten...
Zeg dat wel! Ik hoop dat hij er net zo goed af komt, als ik!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Nog steeds clean van methadon en pregabaline. Ik heb er behalve slechte nachten geen bijwerkingen of last van.
Het boek kan dicht.
Ik zal er nooit meer aan beginnen!
Het is klaar nu.
Dank zij de tramadol was de hele afbouw best te doen. Even drie dagen wat raar en slecht gevoel bij iedere vermindering, en dat was het. Tramadol gebruik ik nog steeds, anders heb ik teveel rugpijn.
Maar van die methadon ben ik af!
En ook van de pregabaline.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#3
De benzo afkick was echt veeeeeel erger
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Raver zei:
Afbouwen blijft gewoon altijd een zwaar proces! En ook voor je naaste, Tanja.

Waarom moet je worden wakker gemaakt?
Klik om te vergroten...
Zie P.M.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Nu heb ik duidelijke ontwenningsverschijnselen, hoofdpijn en zweterigheid en een warm/ koudgevoel.
Maar het is verder goed te doen.
Ik heb nu 2,5 mg meth in de afbouw.
Dat is meer, dan de eerdere planning ja, maar ik zet er mijn tanden in.
Ik wil er zo snel mogelijk vanaf, deze zooi
Dan maar iets meer pijn.
Het moet asap voorbij zijn!
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hou je sterk man Zandman!!
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Hoe gaat het nu met je? Heb je de methadon afkick doorstaan?

Jammer dat ik dit topic nu pas lees had anders wel een handvol serieus helpende tips om het proces te verzachten

Ik hoop dat je het hebt doorstaan, kunnen een paar pittige maanden zijn
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#8
De Zandman zei:
Nee, ik ben er nog niet vanaf. Ik heb het geheel nog niet doorstaan dus.
Gisteren was pittig, 2,5 mg afgebouwd.
Er zijn nog 7,5 milligrammen meth af te bouwen, maar nu neem ik een tijdje rust om te stabiliseren. Zoals geadviseerd is. 4 weken rust, dus.
Wat een rotzooi is het, die meth!
Maar zonder de tramadol had ik het zeer waarschijnlijk veeeeel langzamer moeten doen. Totnogtoe is het heftig, maar redelijk goed te doen.
We gaan door!
Klik om te vergroten...
Deze reactie was eigenlijk bedoeld naar de Topic opener haha

Maar fijn om te lezen dat het lekker gaat man !

Inderdaad bij elke afbouwstap 4 weken lang stabiliseren is de manier!

Zolang je methadon heel langzaam afbouwt is het goed te doen, alsnog super heftig uiteraard maar het is te doen.

Het voordeel van methadon vind ik dat de klachten minder intens zijn Maar het nadeel is dan weer dat het veel langer duurt en dus lange termijn je ook kan breken op ten duur
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#9
De Zandman zei:
@Raver , dank je!
Even een kleine update:
Vanmiddag had ik het echt heel zwaar.
Misselijk, koortsachtig, hoofdpijn en een miserabele stemming..
De methadonduivel maakt het me flink lastig!
Hopelijk krijgen Tanja en ik een wat betere nacht.
Ik heb wel besloten om de resterende 20 mg meth langzamer af te bouwen, over een week 2,5 mg per week. Anders pijnig ik me teveel.
Rugpijn neemt wat toe helaas, maar dat was te vetwachten...
Updates volgen!
Klik om te vergroten...
Zodra je methadon afbouwt of stopt begint dit eigenlijk pas 24 uur later man en dat bouwt geleidelijk op de eerste week doordat het zo'n langwerkend middel is

Zou ook echt per 4 weken een afbouwstap maken, zelfs dat is eigenlijk al te snel voor je lichaam

Tramadol helpt zeker maar eigenlijk beter codeine pillen omdat tramadol ook op serotonine receptoren werkt als een anti depressiva
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#10
Paranoize. zei:
Hoe gaat het nu met je? Heb je de methadon afkick doorstaan?

Jammer dat ik dit topic nu pas lees had anders wel een handvol serieus helpende tips om het proces te verzachten

Ik hoop dat je het hebt doorstaan, kunnen een paar pittige maanden zijn
Klik om te vergroten...
Nee, ik ben er nog niet vanaf. Ik heb het geheel nog niet doorstaan dus.
Gisteren was pittig, 2,5 mg afgebouwd.
Er zijn nog 7,5 milligrammen meth af te bouwen, maar nu neem ik een tijdje rust om te stabiliseren. Zoals geadviseerd is. 4 weken rust, dus.
Wat een rotzooi is het, die meth!
Maar zonder de tramadol had ik het zeer waarschijnlijk veeeeel langzamer moeten doen. Totnogtoe is het heftig, maar redelijk goed te doen.
We gaan door!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik kan wel zeggen dat naarmate ik verder kom in het afbouwtraject, de ontwennings verschijnselen lijken toe te nemen.
Na de laatste 2,5 mg afbouw heb ik nu na 3 dagen nog stevige afbouw verschijnselen.
Dat was met de eerste afbouw totaal anders.
Daar merkte ik bijna niets van.
Nu zit ik nog te zweten, hoofdpijn en een slechte stemming.
Zelfs Tanja merkt dit....
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#12
De Zandman zei:
Ik kan wel zeggen dat naarmate ik verder kom in het afbouwtraject, de ontwennings verschijnselen lijken toe te nemen.
Na de laatste 2,5 mg afbouw heb ik nu na 3 dagen nog stevige afbouw verschijnselen.
Dat was met de eerste afbouw totaal anders.
Daar merkte ik bijna niets van.
Nu zit ik nog te zweten, hoofdpijn en een slechte stemming.
Zelfs Tanja merkt dit....
Klik om te vergroten...
Ja dat komt omdat er een vertraging zit in de klachten die je krijgt. Kwa dosering omlaag gooien.

Ik adviseer om niet weer op te hogen maar om wat langer te stabiliseren op deze dosis en dan wanneer je het weer aankan weer verder gaan met afbouwen
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#13
Paranoize. zei:
Ja dat komt omdat er een vertraging zit in de klachten die je krijgt. Kwa dosering omlaag gooien.

Ik adviseer om niet weer op te hogen maar om wat langer te stabiliseren op deze dosis en dan wanneer je het weer aankan weer verder gaan met afbouwen
Klik om te vergroten...
Dit advies volg ik op!
Eerst stabiliseren nu. Vandaag gaat het ietsje beter gelukkig.
Nu kan ik dus even opnieuw afbouwen niet aan.
Het is heftig allemaal, maar lang niet zo zwaar als een benzo afkick die ik heb mogen ervaren. Dat was veeeeeel erger.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#14
Vannacht ging het redelijk goed, dat vond Tanja ook.
Zij heeft maar één keer op moeten treden.
Overdag heb ik bijna geen ontwennings verschijnselen nu, behalve wat hoofdpijn en een beetje zweterig.
Ik blijf nog zeker 3 weken op deze dagdosis van 7,5 mg meth zitten om goed te stabiliseren.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#15
Wat een kutnacht was het weer.
Tanja en ik zaten om 03.00 uur alweer beneden, want de slaap was kennelijk op
Onbeschrijflijk hoe je je dan voelt ook met die pregabaline.
Overdag gaat het redelijk goed. Echte ontwenningsverschijnselen heb ik nu niet meer....
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#16
De Zandman zei:
Wat een kutnacht was het weer.
Tanja en ik zaten om 03.00 uur alweer beneden, want de slaap was kennelijk op
Onbeschrijflijk hoe je je dan voelt ook met die pregabaline.
Overdag gaat het redelijk goed. Echte ontwenningsverschijnselen heb ik nu niet meer....
Klik om te vergroten...
Nadeel van methadon is dat bij een dosis verlaging de echte afkick pas na 2 tot 3 dagen inkickt en tot 10 dagen kan pieken voor je echt een verbetering voelt.
Die lyrica maakt je alleen maar zieker erbij ,ik werd er bezopen van alsof ik een kratje jupiler had gedronken.
Je heb ook nog Gabapentine maar die is weinig beter ,ook lyrisch spul maar ook effectief bij zenuwpijnen.
Maandje pauze is wel op zijn plaats nu.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#17
Die maand gaat er beslist komen, en daarn̈a ga ik weer verder.
Nu even niet nee. Eerst stabiliseren.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik ben eigenwijs.
Ik heb gisteren weer 2,5 mg meth afgebouwd, omdat ik me goed en sterk genoeg voel.
Ik wil van de rotzooi af!
Hoe sneller, hoe beter.
Nu zijn er nog 5 milligrammen over van de 20
Dat gaat me vast wel lukken
Gisteren zware hoofdpijn en een warm/koudgevoel.
Nu ben ik vermoeid qua gevoel en een beetje zwaar op de hand. Dat wel, maar de vorige 2,5 mg waren veel lastiger. Typisch, nietwaar?
Nu dus de tanden erin en doorzetten!
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#19
De Zandman zei:
Ik ben eigenwijs.
Ik heb gisteren weer 2,5 mg meth afgebouwd, omdat ik me goed en sterk genoeg voel.
Ik wil van de rotzooi af!
Hoe sneller, hoe beter.
Nu zijn er nog 5 milligrammen over van de 20
Dat gaat me vast wel lukken
Gisteren zware hoofdpijn en een warm/koudgevoel.
Nu ben ik vermoeid qua gevoel en een beetje zwaar op de hand. Dat wel, maar de vorige 2,5 mg waren veel lastiger. Typisch, nietwaar?
Nu dus de tanden erin en doorzetten!
Klik om te vergroten...
Hoe dichter bij de 0 hoe erger het word ,stel je voor dat je nog op 1mg zit en die gaat kicken.
Dan kom je in een hel alsof je 100mg kickt ,de afkick blijft immers hetzelfde dus absoluut een bitch.
Zo is dat met veel medicatie die verslavend werken ,die laatste loodjes wegen het zwaarste ,maar als jij van 20 naar 5 weet te gaan neem ik me petje af.
Ik zou zeggen hou vol en neem wanneer het echt slecht gaat een pauze tot je je weer net als gister weer sterk genoeg voelt om verder te gaan.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#20
De Zandman zei:
Ik ben eigenwijs.
Ik heb gisteren weer 2,5 mg meth afgebouwd, omdat ik me goed en sterk genoeg voel.
Ik wil van de rotzooi af!
Hoe sneller, hoe beter.
Nu zijn er nog 5 milligrammen over van de 20
Dat gaat me vast wel lukken
Gisteren zware hoofdpijn en een warm/koudgevoel.
Nu ben ik vermoeid qua gevoel en een beetje zwaar op de hand. Dat wel, maar de vorige 2,5 mg waren veel lastiger. Typisch, nietwaar?
Nu dus de tanden erin en doorzetten!
Klik om te vergroten...
Kalm aan kerel. Laat je niet misleiden door je hoofd. Slow & Steady wins the race.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...7
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."