#1
Nu het diepste dal door, dan vooruit kijken. Super sterk gedaan het afbouwen. @De Zandman
Als je cold turkey had gegaan dan was het verhaal heel anders,nu heb je lichaam nog een supply aan metha dus de spiegel zakt geleidelijk aan en niet abrupt.De tabletten methadon hoef je maar 1 x per 24 uur in te nemen.
Deze hebben dus ook een lange halfwaardetijd.
Ik hoop dat de afkick niet te lang duurt...
Maar, de benzo afkick was erger tot nu toe.
5 weken van het padje geweest met die benzo ontwenning....ondanks de diazepam die ik kreeg.
Zie P.M.Afbouwen blijft gewoon altijd een zwaar proces! En ook voor je naaste, Tanja.
Waarom moet je worden wakker gemaakt?
Deze reactie was eigenlijk bedoeld naar de Topic opener hahaNee, ik ben er nog niet vanaf. Ik heb het geheel nog niet doorstaan dus.
Gisteren was pittig, 2,5 mg afgebouwd.
Er zijn nog 7,5 milligrammen meth af te bouwen, maar nu neem ik een tijdje rust om te stabiliseren. Zoals geadviseerd is. 4 weken rust, dus.
Wat een rotzooi is het, die meth!
Maar zonder de tramadol had ik het zeer waarschijnlijk veeeeel langzamer moeten doen. Totnogtoe is het heftig, maar redelijk goed te doen.
We gaan door!
Zodra je methadon afbouwt of stopt begint dit eigenlijk pas 24 uur later man en dat bouwt geleidelijk op de eerste week doordat het zo'n langwerkend middel is@Raver , dank je!
Even een kleine update:
Vanmiddag had ik het echt heel zwaar.
Misselijk, koortsachtig, hoofdpijn en een miserabele stemming..
De methadonduivel maakt het me flink lastig!
Hopelijk krijgen Tanja en ik een wat betere nacht.
Ik heb wel besloten om de resterende 20 mg meth langzamer af te bouwen, over een week 2,5 mg per week. Anders pijnig ik me teveel.
Rugpijn neemt wat toe helaas, maar dat was te vetwachten...
Updates volgen!
Nee, ik ben er nog niet vanaf. Ik heb het geheel nog niet doorstaan dus.Hoe gaat het nu met je? Heb je de methadon afkick doorstaan?
Jammer dat ik dit topic nu pas lees had anders wel een handvol serieus helpende tips om het proces te verzachten
Ik hoop dat je het hebt doorstaan, kunnen een paar pittige maanden zijn
Ja dat komt omdat er een vertraging zit in de klachten die je krijgt. Kwa dosering omlaag gooien.Ik kan wel zeggen dat naarmate ik verder kom in het afbouwtraject, de ontwennings verschijnselen lijken toe te nemen.
Na de laatste 2,5 mg afbouw heb ik nu na 3 dagen nog stevige afbouw verschijnselen.
Dat was met de eerste afbouw totaal anders.
Daar merkte ik bijna niets van.
Nu zit ik nog te zweten, hoofdpijn en een slechte stemming.
Zelfs Tanja merkt dit....
Dit advies volg ik op!Ja dat komt omdat er een vertraging zit in de klachten die je krijgt. Kwa dosering omlaag gooien.
Ik adviseer om niet weer op te hogen maar om wat langer te stabiliseren op deze dosis en dan wanneer je het weer aankan weer verder gaan met afbouwen
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."