Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMethadon afkick

Methadon afkick

123 antwoorden
14 weergaven
18-5-2026
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#1
@De Zandman
Denk dat we het eens zijn op per mg afbouwen ,de snelheid licht totaal aan hoe snel je hersteld en stabiel ben voor de volgende stap.
Dat is voor iedereen verschillend ,gezien methadon nog een stukje erger is dan bruin kicken is het niet vreemd dat het ook langer duurt met onttrekking uit je lichaam.
Bruin geeft direct na 6 uur al een afkick die gemiddeld 3 tot max 5 dagen duurt ,Methadon doet daar nog een schepje bovenop vanwege de inkickt van ontwenning pas na 24 uur officieel bij vloeibare.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#2
De tabletten methadon hoef je maar 1 x per 24 uur in te nemen.
Deze hebben dus ook een lange halfwaardetijd.
Ik hoop dat de afkick niet te lang duurt...
Maar, de benzo afkick was erger tot nu toe.
5 weken van het padje geweest met die benzo ontwenning....ondanks de diazepam die ik kreeg.
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#3
De Zandman zei:
De tabletten methadon hoef je maar 1 x per 24 uur in te nemen.
Deze hebben dus ook een lange halfwaardetijd.
Ik hoop dat de afkick niet te lang duurt...
Maar, de benzo afkick was erger tot nu toe.
5 weken van het padje geweest met die benzo ontwenning....ondanks de diazepam die ik kreeg.
Klik om te vergroten...
Als je cold turkey had gegaan dan was het verhaal heel anders,nu heb je lichaam nog een supply aan metha dus de spiegel zakt geleidelijk aan en niet abrupt.
Denk dat daarom de klachten milder van aard zijn,en ik denk goed te doen aangezien je al een eindje op weg bent.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Vannacht was het kut. Tanja heeft me 2 x wakker moeten maken, en de slaap was slecht. Wat hoofdpijn nu. Thats all op dit moment, naast her gevoel van slaapgebrek.
Ik wacht totdat deze slaap stabieler is, dan bouw ik 1,2 mg meth weer af.
Toch voel ik me redelijk goed nu
Maar de weg is nog lang!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik ga jullie advies opvolgen, en bouw straks verder af met 1,2 mg per week.
Vannacht heeft Tanja mij niet wakker hoeven maken en kreeg ik dus 2 uur meer slaap.
Vlgs mij heeft de tramadol een effect van het verminderen van malaise door de vermindering van de meth.
Ik voel mij op dit moment redelijk goed.
Even stabiliseren nu, het is de derde dag na de tweede afbouw van 5 mg.
Nog 4 dagen zo houden, daarna gaat er dus 1,2 mg af.
Updates volgen nog
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Vannacht ging het iets beter.
Om 06.00 uur werd ik voor de tweede keer wakker, en Tanja dus ook na 1 x optreden, en voelde ik mij goed genoeg om 1,2 mg meth af te gaan bouwen. 1/4 deel van een tabletje van 5 mg.
Eens kijken hoe dit gaat.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#7
Afbouwen blijft gewoon altijd een zwaar proces! En ook voor je naaste, Tanja.

Waarom moet je worden wakker gemaakt?
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Raver zei:
Afbouwen blijft gewoon altijd een zwaar proces! En ook voor je naaste, Tanja.

Waarom moet je worden wakker gemaakt?
Klik om te vergroten...
Zie P.M.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#9
Nu heb ik duidelijke ontwenningsverschijnselen, hoofdpijn en zweterigheid en een warm/ koudgevoel.
Maar het is verder goed te doen.
Ik heb nu 2,5 mg meth in de afbouw.
Dat is meer, dan de eerdere planning ja, maar ik zet er mijn tanden in.
Ik wil er zo snel mogelijk vanaf, deze zooi
Dan maar iets meer pijn.
Het moet asap voorbij zijn!
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#10
Hou je sterk man Zandman!!
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Hoe gaat het nu met je? Heb je de methadon afkick doorstaan?

Jammer dat ik dit topic nu pas lees had anders wel een handvol serieus helpende tips om het proces te verzachten

Ik hoop dat je het hebt doorstaan, kunnen een paar pittige maanden zijn
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#12
De Zandman zei:
Nee, ik ben er nog niet vanaf. Ik heb het geheel nog niet doorstaan dus.
Gisteren was pittig, 2,5 mg afgebouwd.
Er zijn nog 7,5 milligrammen meth af te bouwen, maar nu neem ik een tijdje rust om te stabiliseren. Zoals geadviseerd is. 4 weken rust, dus.
Wat een rotzooi is het, die meth!
Maar zonder de tramadol had ik het zeer waarschijnlijk veeeeel langzamer moeten doen. Totnogtoe is het heftig, maar redelijk goed te doen.
We gaan door!
Klik om te vergroten...
Deze reactie was eigenlijk bedoeld naar de Topic opener haha

Maar fijn om te lezen dat het lekker gaat man !

Inderdaad bij elke afbouwstap 4 weken lang stabiliseren is de manier!

Zolang je methadon heel langzaam afbouwt is het goed te doen, alsnog super heftig uiteraard maar het is te doen.

Het voordeel van methadon vind ik dat de klachten minder intens zijn Maar het nadeel is dan weer dat het veel langer duurt en dus lange termijn je ook kan breken op ten duur
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#13
De Zandman zei:
@Raver , dank je!
Even een kleine update:
Vanmiddag had ik het echt heel zwaar.
Misselijk, koortsachtig, hoofdpijn en een miserabele stemming..
De methadonduivel maakt het me flink lastig!
Hopelijk krijgen Tanja en ik een wat betere nacht.
Ik heb wel besloten om de resterende 20 mg meth langzamer af te bouwen, over een week 2,5 mg per week. Anders pijnig ik me teveel.
Rugpijn neemt wat toe helaas, maar dat was te vetwachten...
Updates volgen!
Klik om te vergroten...
Zodra je methadon afbouwt of stopt begint dit eigenlijk pas 24 uur later man en dat bouwt geleidelijk op de eerste week doordat het zo'n langwerkend middel is

Zou ook echt per 4 weken een afbouwstap maken, zelfs dat is eigenlijk al te snel voor je lichaam

Tramadol helpt zeker maar eigenlijk beter codeine pillen omdat tramadol ook op serotonine receptoren werkt als een anti depressiva
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#14
Paranoize. zei:
Hoe gaat het nu met je? Heb je de methadon afkick doorstaan?

Jammer dat ik dit topic nu pas lees had anders wel een handvol serieus helpende tips om het proces te verzachten

Ik hoop dat je het hebt doorstaan, kunnen een paar pittige maanden zijn
Klik om te vergroten...
Nee, ik ben er nog niet vanaf. Ik heb het geheel nog niet doorstaan dus.
Gisteren was pittig, 2,5 mg afgebouwd.
Er zijn nog 7,5 milligrammen meth af te bouwen, maar nu neem ik een tijdje rust om te stabiliseren. Zoals geadviseerd is. 4 weken rust, dus.
Wat een rotzooi is het, die meth!
Maar zonder de tramadol had ik het zeer waarschijnlijk veeeeel langzamer moeten doen. Totnogtoe is het heftig, maar redelijk goed te doen.
We gaan door!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik kan wel zeggen dat naarmate ik verder kom in het afbouwtraject, de ontwennings verschijnselen lijken toe te nemen.
Na de laatste 2,5 mg afbouw heb ik nu na 3 dagen nog stevige afbouw verschijnselen.
Dat was met de eerste afbouw totaal anders.
Daar merkte ik bijna niets van.
Nu zit ik nog te zweten, hoofdpijn en een slechte stemming.
Zelfs Tanja merkt dit....
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#16
De Zandman zei:
Ik kan wel zeggen dat naarmate ik verder kom in het afbouwtraject, de ontwennings verschijnselen lijken toe te nemen.
Na de laatste 2,5 mg afbouw heb ik nu na 3 dagen nog stevige afbouw verschijnselen.
Dat was met de eerste afbouw totaal anders.
Daar merkte ik bijna niets van.
Nu zit ik nog te zweten, hoofdpijn en een slechte stemming.
Zelfs Tanja merkt dit....
Klik om te vergroten...
Ja dat komt omdat er een vertraging zit in de klachten die je krijgt. Kwa dosering omlaag gooien.

Ik adviseer om niet weer op te hogen maar om wat langer te stabiliseren op deze dosis en dan wanneer je het weer aankan weer verder gaan met afbouwen
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#17
Paranoize. zei:
Ja dat komt omdat er een vertraging zit in de klachten die je krijgt. Kwa dosering omlaag gooien.

Ik adviseer om niet weer op te hogen maar om wat langer te stabiliseren op deze dosis en dan wanneer je het weer aankan weer verder gaan met afbouwen
Klik om te vergroten...
Dit advies volg ik op!
Eerst stabiliseren nu. Vandaag gaat het ietsje beter gelukkig.
Nu kan ik dus even opnieuw afbouwen niet aan.
Het is heftig allemaal, maar lang niet zo zwaar als een benzo afkick die ik heb mogen ervaren. Dat was veeeeeel erger.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#18
Vannacht ging het redelijk goed, dat vond Tanja ook.
Zij heeft maar één keer op moeten treden.
Overdag heb ik bijna geen ontwennings verschijnselen nu, behalve wat hoofdpijn en een beetje zweterig.
Ik blijf nog zeker 3 weken op deze dagdosis van 7,5 mg meth zitten om goed te stabiliseren.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#19
Wat een kutnacht was het weer.
Tanja en ik zaten om 03.00 uur alweer beneden, want de slaap was kennelijk op
Onbeschrijflijk hoe je je dan voelt ook met die pregabaline.
Overdag gaat het redelijk goed. Echte ontwenningsverschijnselen heb ik nu niet meer....
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#20
Dank voor de tips!
Ik heb geen goede weegschaal meer, maar ik kan het tabletje wel in vieren delen.
Dan heb ik 1,2 mg.
Daarmee zou het moeten lukken imo
Eerst nu even herstellen van 5 mg minder.
Dat is heftig, kan ik wel zeggen ja
Mijn slaap is nog zeker niet goed maar Tanja en ik hebben het weleens vaker moeilijk gehad.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...7
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."