#1
Pregabaline of Lyrica heb je ook in 25mg op verzoek, normaal geven ze 75mg capsules.Goed plan.
Ik zal die kuttige pregabaline even op 150 mg houden.
Het gaat alhoewel zwaar, toch iets beter dan gisteren.
Pregabaline of Lyrica heb je ook in 25mg op verzoek, normaal geven ze 75mg capsules.Goed plan.
Ik zal die kuttige pregabaline even op 150 mg houden.
Het gaat alhoewel zwaar, toch iets beter dan gisteren.
Nu net zoals jij, @Raver , stug blijven volhouden om niet meer te nemen!Nu het diepste dal door, dan vooruit kijken. Super sterk gedaan het afbouwen. @De Zandman
Ik vraag me af hoe het met Topic Starter @Dub Soldier gaat.
Ik hoop snel iets van hem te horen in deze toppa!
Dinsdag is hij nog online geweest dus hij is er gelukkig nog.@Dub Soldier is al een hele tijd niet meer on line geweest.
Meestal is dit een slecht teken.
Omdat ik met hetzelfde probleem zat, heb ik destijds het topic onhoog gebumpt.
Ik ben ook benieuwd hoe het met de TS gaat...
Zeg dat wel! Ik hoop dat hij er net zo goed af komt, als ik!Dinsdag is hij nog online geweest dus hij is er gelukkig nog.
Laten we hopen dat het beter gaat met hem🌻
Zelf 5mg per 3 dagen is super rap, 10% van je totale dosis dalen per maand, eenmaal dat je aan 20-30mg komt ga je per 2mg omlaag. Het is een lang taper process maar methadon WD voelt als niets de eerste 12 dagen, en dan begint het, en tegen dag 30-40 zit je door de halfwaardetijd in de peak WDs en voelt het alsof je op dag 2 van heroine afkick zit maar dan drawn out.Ik werk zelf in een afkickkliniek en hoor van de mensen die opgenomen zijn dat Methadon een van de zwaarste afkickprocessen zijn. Misschien door de lange halfwaardetijd, I don't know.
Van 50mg naar 0 mg in 3 dagen is erg snel. In de kliniek wordt er vaak afgebouwd met 5mg per 3 dagen. Soms nog langzamer.
Het is logisch dat je nu onrust in je lichaam ervaart, last van zweten hebt, rusteloze benen en emotioneel instabiel bent, dit zijn typische methadon/opiaten afkickverschijnselen.
Wel erg goed dat je er nu wel van de Methadon af bent en dat helemaal zelf hebt gedaan!
Pas wel op met de diazepam, gezien dit erg verslavend is. Je kan na twee weken dagelijks gebruik al verslaafd zijn en dan moet je daar ook weer van afkicken.
Sleep jezelf er doorheen, en zoek eventueel hulp of nabijheid als je dat nodig denkt te hebben. Je kan dit!
Waar zit je nu? Methadone is niet echt een erge afkick voor de eerste 2 weken, daarna door de langa halfwaardetijd wordt het erger en erger. Dit zijn enkel de fysieke en mentale klachten btw, neem nu methadone dat bij een normale metabolisatie zo'n 30uur halfwaardetijd heeft, OxyContin heeft er 6.3, dat is 5 keer sneller. OxyContin werkt ook maar 4-6 uur als je de XR formule breekt, dus dat is heel kortwerkend en daarom wordt je wakker in volledige ontwenning met opiaten als oxy, hero, hydromorfon etc. Maar methadon? Bij normale metabolisatie kan je letterlijk 3-4 dagen niets voelen vooraleer je zeer lichte WD symptomen voelt zoals een keer een geeuwtje, een nies, je voelt je wel lethargisch, je hebt minder honger, je denkt "is dit het maar?"Ik heb het met mijn impulsiviteit (kut Borderline) onderschat. Ben in 3 dagen van 50 naar 0 gegaan. Iemand met ervaring die ik sprak zei dat ik levensgevaarlijk bezig ben/was. Maar toch, nu dag 25. Maar voel me zwaar kut. Alles doet pijn, afgelopen nacht mbv meditatie eindelijk bijna 6 uur geslapen. En dan voel ik me even beter, ga van alles doen en een paar uur later mag ik het weer bezuren. Ach, heb al zoveel overleefd, overdoses, hepatitis-c, hartinfarct....Ik kom er wel doorheen. Maar jeetje, wat een kutspul die methadon. Wilde bewust niet meer naar een detox, geen zin aan oorlogsverhalen en drugsgebruik meer. Heb gelukkig veel steun van lieve mensen. Zonder dat zou ik het niet redden. En GEEN craving naar heroine. Mijn grootste angst. Degenen die het kennen weten wel waarover ik het heb....Maar ik geloof in mezelf, in mijn vermogen tot herstel.
Beste iedereen die op mijn berichten heeft gereageerd. dank jullie wel! Ik zal dit onderwerp voor mezelf afsluiten. Na drie maanden, ja DRIE maanden was ik eindelijk van die kut methadon af. gevierd met een feestje in Levenslang (Yamanaste all night long). Was heel erg tof. Had het echt verdiend. Maar daarna gebeurden er een paar nare zaken in mijn leven die er op emotioneel vlak nogal inhakten. Ik kwam wederom op een soort breekpunt. En ja, daar heb ik zoveel van gehad in mijn leven dat ik alle wilskracht kwijtraakte. En die maanden bijna geen slaap vanwege de methadonafkick nekten me. Viel korte tijd weer terug in de 'junk'. Na een maand of zo was ik daar toch weer klaar mee en bedacht dat ik wel weer Suboxone wilde. Alleen moest ik daar 14 (ja echt, godsallemachtig) voor worden opgenomen. Dat werd m dus niet.
Ik werd helemaal gestoord daar en kweenie, maar het lukt me niet meer om me aan te p[assen aan een groep en groepsprocessen waar ik totaal geen zin meer in had (leeftijd?). Dus na 3 dagen weer vertrokken. En ben weer terug op de metahdon. Probeer het nu maar te accepteren, tis niet anders. Ben al te lang met verslaving bezig en afkicken zit er niet (meer) in. Ben te moe ervoor. Begin nu weer wat 'rust' te vinden maar is ook volklomen kut. Allerlei oude en meer recentere trauma's staken de kop op. En wel zodanig dat ik wederom in de knoei ben geraakt. Er lijkt wel geen einde aan te komen. Anyway, via mn aardige en meewerkzame regiebehandelaar wederom weer aangemeld voor therapie. Deze keer bij Psytrec. Er zijn een paar zaken uit mijn vroege en recentere verleden die gondig moeten worden aangepakt. Vorig jaar 22 weken, 3 dagen per week, al een intensieve groepstherapie heb gedaan en met succes. Maar een aantal zaken zijn toen niet aangestipt en die hoop ik nu te kunnen tackelen. Ondanks dat ik 66 ben vind ik daar toch wel weer moed voor. Ik hoop dat het allemaal weer een beetje ok voor me gaat worden. Ben bezig met andere woonruimte, kan weer een auto kopen, geen schulden meer sinds kort. Dus das ook fijn. En ik word grootvader/opa. Echt nooit gedacht en weet nog niet goed hoe ik daarmee om moet gaan. Maar zal ook wel in orde komen.
Ik ben er nog! Maar ben nogal warrig want zat net mn verhaal beetje af te maken (eindelijk) maar volgens mij in verkeerde topic. Zal het ff checken. Nee, was wel goed. Zie hierbovenIk vraag me af hoe het met Topic Starter @Dub Soldier gaat.
Ik hoop snel iets van hem te horen in deze toppa!
Ja in Weert en Zeist. Tis voor korte maar hoogintensieve traumabehandelingSucces. Je komt van ver zo te lezen.
Psytrec hoor ik goede verhalen over.
Die zitten toch daar ergens in Limburg?
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."