Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums2-mmc verslaafd (of toch tot heel even dan)

2-mmc verslaafd (of toch tot heel even dan)

58 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
s
stimkinLid
01-01-2024, 00:00
#1
_shikantaza zei:
Met de Ashton Manual in de hand is het goed te doen hoor. Het meeste lijden dat ik hier lees komt door te snel afbouwen, of afbouwen met kortwerkende Benzo's.

Lees je in, @stimkin vaak weten artsen weinig van afbouwen van Benzo's (maar ook van Antidepressiva, opiaten, etc etc).
Klik om te vergroten...
Idem hier:

Ben al van veel hogere dosissen benzo's afgekickt. Is zeer zeker een moeilijke. Maar daarom dus de keuze om te taperen. Zo ging het tijdens een vorige afkick perfect. Ik weet hoe het moet, maar laat me toch gewillig bij staan door de verslavingszorg...
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#2
merelkerel12 zei:
vind het daarom bizar dat er nog RC benzodiazepines verkocht worden, maar middelen als 6APB direct de markt af.. lekker krom
Klik om te vergroten...
Volgens mij heb ik die nu allemaal.
N
NathanielLid
01-01-2024, 00:00
#3
Holy Shit 18mg per dag!?

Dan ga ik ervanuit dat de eerste keer max 3mg was en dit middel werkt lang toch?

Maar je zit weer op de goede weg lees ik😊

Fysiek verslaafd lijkt me zo ontzettend zwaar!

Je moet daarna wel ook opzoek naar de bron van de geestelijke verslaving. Alleen stoppen en vermijden is niet genoeg. Er is iets waarvoor jij jezelf "medicatie" bent gaan toedienen.
Dat kan 9 van de 10 opgelost worden met betere en meer controleerbare medicatie of een aantal fikse sessies ouwehoeren over jezelf met wat feedback en oefeningen hoe je met dingen om kan gaan zonder verslaafd te raken.

Maar lekker bezig, you got this!😎🤎
s
stimkinLid
01-01-2024, 00:00
#4
Nathaniel zei:
Holy Shit 18mg per dag!?

Dan ga ik ervanuit dat de eerste keer max 3mg was en dit middel werkt lang toch?

Maar je zit weer op de goede weg lees ik😊

Fysiek verslaafd lijkt me zo ontzettend zwaar!

Je moet daarna wel ook opzoek naar de bron van de geestelijke verslaving. Alleen stoppen en vermijden is niet genoeg. Er is iets waarvoor jij jezelf "medicatie" bent gaan toedienen.
Dat kan 9 van de 10 opgelost worden met betere en meer controleerbare medicatie of een aantal fikse sessies ouwehoeren over jezelf met wat feedback en oefeningen hoe je met dingen om kan gaan zonder verslaafd te raken.

Maar lekker bezig, you got this!😎🤎
Klik om te vergroten...
De arts bij de verslavingszorg zei dat broma's momenteel de sterkste RC benzo's op de markt zijn. En idd, ze werken heel lang. Maar tolerantie groeit razendsnel als je ze 4-5 keer per week neemt...

Dat van die zelfmedicatie klopt ook helemaal. Ik zit met veel trauma's, en heb weinig draagkracht. Psychedelica, entactogenen, disso's, ze helpen allemaal. En die heb ik ook goed onder controle. Nooit problemen mee gehad. Alleen stims... Die brengen mij gewoon zoveel rust... Maar als ik een tijdje nuchter ben gaan we een overleg plannen, met mijn psychologe, mijn psychiater, en de mensen van de verslavingszorg, om te kijken of medicatie voor mijn ADD geen oplossing zou kunnen zijn.

Bedankt voor je bericht! ❤️
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#5
stimkin zei:
Ben al van veel hogere dosissen benzo's afgekickt. Is zeer zeker net moeilijke. Maar daarom dus de keuze om te taperen. Zo ging het tijdens een vorige afkick perfect. Ik weet hoe het moet, maar laat me toch gewillig bij staan door de verslavingszorg...
Klik om te vergroten...
Je weet hoe het moet, maar valt desalniettemin terug in zwaar gebruik. Weet je dan echt hoe het moet? :thinking: Er gaat wel degelijk iets niet helemaal zoals gepland natuurlijk, als je na 18 mg via van 0 toch ineens weer op 12 mg Bromazolam zit. Tijdens mijn Bromazolam-afkick vertelde Trimbos me dat 1 mg (vermoedelijk ongeveer) gelijk staat aan 10 mg diazepam, dus tel uit je winst. In jouw geval écht geen overbodige luxe dat je bijgestaan wordt door verslavingszorg. De hoeveelheden die je naar binnen werkt en de nonchalance waarmee je erover spreekt bewijzen mijns inziens dat je die begeleiding absoluut nodig hebt.

Dit gezegd hebbende wens ik je alle sterkte en kracht toe die je de komende dagen, weken, maanden, jaren nodig zult hebben. Want dit is er eentje van de lange adem. Clean worden is één, clean blijven is waar het om draait. Nu eerst maar even die stims. Dag voor dag. Succes! En houd ons op de hoogte (als je wilt). 🍀
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#6
stimkin zei:
De arts bij de verslavingszorg zei dat broma's momenteel de sterkste RC benzo's op de markt zijn. En idd, ze werken heel lang. Maar tolerantie groeit razendsnel als je ze 4-5 keer per week neemt...

Dat van die zelfmedicatie klopt ook helemaal. Ik zit met veel trauma's, en heb weinig draagkracht. Psychedelica, entactogenen, disso's, ze helpen allemaal. En die heb ik ook goed onder controle. Nooit problemen mee gehad. Alleen stims... Die brengen mij gewoon zoveel rust... Maar als ik een tijdje nuchter ben gaan we een overleg plannen, met mijn psychologe, mijn psychiater, en de mensen van de verslavingszorg, om te kijken of medicatie voor mijn ADD geen oplossing zou kunnen zijn.

Bedankt voor je bericht! ❤️
Klik om te vergroten...
De oplossing (groot woord, want oplossen ga je dit nooit natuurlijk) gaat 'm uiteindelijk liggen in jouw omgang met je demonen uit het verleden. Ook ADD-medicatie gaat jouw trauma's niet 'oplossen' helaas. Het kan je hooguit een steuntje in de rug geven. Maar zonder drastische verandering in jouw coming mechanismen, gaat verslaving altijd op de loer blijven liggen. Echt, de oplossing zit in jouzelf. :kissingheart:
s
stimkinLid
01-01-2024, 00:00
#7
Jazz35 zei:
Je weet hoe het moet, maar valt desalniettemin terug in zwaar gebruik. Weet je dan echt hoe het moet? :thinking: Er gaat wel degelijk iets niet helemaal zoals gepland natuurlijk, als je na 18 mg via van 0 toch ineens weer op 12 mg Bromazolam zit. Tijdens mijn Bromazolam-afkick vertelde Trimbos me dat 1 mg (vermoedelijk ongeveer) gelijk staat aan 10 mg diazepam, dus tel uit je winst. In jouw geval écht geen overbodige luxe dat je bijgestaan wordt door verslavingszorg. De hoeveelheden die je naar binnen werkt en de nonchalance waarmee je erover spreekt bewijzen mijns inziens dat je die begeleiding absoluut nodig hebt.

Dit gezegd hebbende wens ik je alle sterkte en kracht toe die je de komende dagen, weken, maanden, jaren nodig zult hebben. Want dit is er eentje van de lange adem. Clean worden is één, clean blijven is waar het om draait. Nu eerst maar even die stims. Dag voor dag. Succes! En houd ons op de hoogte (als je wilt). 🍀
Klik om te vergroten...
Bedankt om de tijd te nemen voor dit bericht. Ik ken de benzo-afkick, en hoe je moet taperen. Vooral langzaamaan afbouwen is de boodschap. De eerste stap is de stims weg, ondertussen moet ik verspreid over de dag 12mg per dag aanhouden, als eerste stap. Dit al zeker voor de komende twee weken. Voorlopig mocht ik ook de bromazolam blijven nemen, waarschijnlijk wordt het inderdaad diazepam of tranxene (ben ik ook eens mee afgekicked. Ging toen heel goed).
s
stimkinLid
01-01-2024, 00:00
#8
Jazz35 zei:
De oplossing (groot woord, want oplossen ga je dit nooit natuurlijk) gaat 'm uiteindelijk liggen in jouw omgang met je demonen uit het verleden. Ook ADD-medicatie gaat jouw trauma's niet 'oplossen' helaas. Het kan je hooguit een steuntje in de rug geven. Maar zonder drastische verandering in jouw coming mechanismen, gaat verslaving altijd op de loer blijven liggen. Echt, de oplossing zit in jouzelf. :kissingheart:
Klik om te vergroten...
Is waar. Maar ik voel dat het goed gaat komen. Dag voor dag, stap voor stap... Ik ben al uit diepere dalen gekropen.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#9
Hoe vaker je afkickt van benzo's deste zwaarder.

Mijn eerste 2 keer waren ook best te doen. Zwaar , maar te doen. Zo maakte ik 3 jaar geleden de keuze dat benzo's de oplossing waren voor mijn overspannenheid.

Inmiddels bijna 10 maanden van de benzo's af en sindsdien ben ik niet meer hetzelfde. Wat heeft dat veel schade aangebracht.

Moraal van het verhaal, onderschat het niet en doe rustig aan!
s
stimkinLid
01-01-2024, 00:00
#10
Raver zei:
Hoe vaker je afkickt van benzo's deste zwaarder.

Mijn eerste 2 keer waren ook best te doen. Zwaar , maar te doen. Zo maakte ik 3 jaar geleden de keuze dat benzo's de oplossing waren voor mijn overspannenheid.

Inmiddels bijna 10 maanden van de benzo's af en sindsdien ben ik niet meer hetzelfde. Wat heeft dat veel schade aangebracht.

Moraal van het verhaal, onderschat het niet en doe rustig aan!
Klik om te vergroten...
Bedankt voor je bericht. Ik onderschat het zeker niet. Maar ik ben ooit teruggekomen van 30-40 benzo's per dag, dus dit zal wel lukken. Ben goed omringd, dus dat is ook al ok. En ik volg de dokters hierin, ga heus niet aan het experimenteren...
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Jeetje @Raver bijna tien maanden alweer. Time flies! Straks tik je gewoon een jaar aan. 😍
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#12
Hallucinant en degoutant om te lezen.
Leef je in je eigen fantasiewereld gebouwd op leugens waar je zelf in geloofd?
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#13
Raver zei:
Denkt iemand dat dan?
Klik om te vergroten...
Helaas echt schrikbarend veel. “Oh is legaal o nou prima dan toch!!!!!”

Ze Herbs Mang zei:
Ik zou uitstappen en je afvragen of je niet weer naar het beginsstation moet. Ik zou dan niet de trein terug nemen daarnaartoe maar er rustig heen lopen en nadenken wat je echt wilt en ondertussen een goede verslavingskliniek zoeken en je dan aanmelden voor je weer in de trein stapt .
Klik om te vergroten...
wat een mooie beeldspraak voor verslaving eigenlijk💕
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#14
stimkin zei:
word dan ook niet 'psychotisch' na 'gewoon' 2-mmc, het probleem is dat ik bij stims niet te stoppen ben. Die lichte psychotische aanvallen komen er pas na 15-20 gram.
Klik om te vergroten...
Zo hey, is dat dan nog een leugen of eerder een waanvoorstelling? Misschien waren die “psychoses” na een paar lijntjes dan toch een excuus geweest om je levenspartner te kunnen blijven manipuleren. Maar ja, nu is ze dood. Lekker convenient voor je. Dat zal ik je nooit vergeven. Echt vies dit allemaal.
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#15
ljuv zei:
Helaas echt schrikbarend veel. “Oh is legaal o nou prima dan toch!!!!!”


wat een mooie beeldspraak voor verslaving eigenlijk💕
Klik om te vergroten...
Grammaticaal redelijk rock bottom 🤣 Altijd weer die punten en komma's die je in je gedachten wel intypt maar nooit op het beeld verschijnen 🤪

Hoe gaat het nu eigenlijk @stim?
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#16
Brakka Mang zei:
Grammaticaal redelijk rock bottom 🤣 Altijd weer die punten en komma's die je in je gedachten wel intypt maar nooit op het beeld verschijnen 🤪

Hoe gaat het nu eigenlijk @stim?
Klik om te vergroten...
Poging op moedermoord.
Contactverbod met kinderen en moeder.
Momenteel zit hij in een psychiatrisch ziekenhuis.
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#17
Snuffelaar zei:
Poging op moedermoord.
Contactverbod met kinderen en moeder.
Momenteel zit hij in een psychiatrisch ziekenhuis.
Klik om te vergroten...
Maar zn partner is dood? Ik heb eea gemist volgens mij
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#18
Brakka Mang zei:
Maar zn partner is dood? Ik heb eea gemist volgens mij
Klik om te vergroten...
Klopt.

Het was een heel goeie vriendin van mij.
Ze is overleden op 16 januari dit jaar in verdachte omstandigheden. Het onderzoek is nog altijd niet afgerond.

@geflipt / @stimkin was 5 jaar lang zoals een broer voor mij.

Ik ben 2 goede vrienden verloren.
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#19
Snuffelaar zei:
Klopt.

Het was een heel goeie vriendin van mij.
Ze is overleden op 16 januari dit jaar in verdachte omstandigheden. Het onderzoek is nog altijd niet afgerond.

@geflipt / @stimkin was 5 jaar lang zoals een broer voor mij.

Ik ben 2 goede vrienden verloren.
Klik om te vergroten...
Ooh Jezus...sorry man 🙏

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."