Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums2-mmc verslaafd (of toch tot heel even dan)

2-mmc verslaafd (of toch tot heel even dan)

58 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
s
stimkinLid
01-01-2024, 00:00
#1
Beste drugsforum,

ik schrijf dit niet als noodkreet, want de machine draait al op volle toren. Ik heb begeleiding bij de verslavingszorg, mijn huisdokter, psychiater en psychologe. Ik schrijf dit neer voor iedereen die het aanbelangt. RC's zijn niet altijd zo onschadelijk of onschuldig als sommigen denken. Ok, het moet ook gezegd worden dat er parels tussen zitten. Ik ben een poly-gebruiker, dus vind het sneu dat zovele 'goeie' middelen van de markt zijn.

Ik heb de potentie van dit middel (2-MMC) vaak zien fout gaan. Zo legde iemand, voor ik hem kon stoppen, een lijn 3-HO-PCP van zo'n 200mg. Hij is een hele nacht compleet door het lint gegaan, en toen hebben we dan toch de hulpverlening laten komen. Ze waren niet bijzonder vriendelijk, hetgeen we meestal zien als een 'junkie' op spoed terecht komt. Het enige wat ze konden aanraden was het uitzweten...

Ikzelf heb dus 2-MMC een goed jaar geleden leren kennen. Altijd bommetjes, soms een lijntje. In dat prille begin, ging alles heel goed. Ik kwam met 1-2 gram makkelijk een heel weekend toe. Maanden heb ik dit aangehouden, en was best trots op mezelf, met een stim die ik schijnbaar onder controle kon houden.

Toen brak op een paar dagen tijd de hel los. Ik ging door de week ook gebruiken, mijn tolerantie schoot flinke hoogte in, en vooral die heimelijke afkick. De eerste dagen gingen nog best goed. Ik amuseerde mij kostelijk en kon uren op bed liggen luisteren naar muziek, of gewoon gedachten genereren. Het maakte ook dat ik mij veel beter, knapper, en slimmer begon te voelen. Mijn zelfvertrouwen (dat in een zeer klein gaatje zat die periode) kreeg er een enorme boost van.

Maar dus, uiteindelijk nam deze stimulant stilaan mijn leven over. Alles (en dan ook ALLES!) ging over mijn geruik. Ik houd altijd mijn dosissen goed bij, na een sessie (sessie= in mijn geval bingen tot je haast neervalt. Ik wou ook steeds meer en meer.) Ik moest en zou compleet van de wereld zijn, en dat werkte, amai, kletsen dat ik kreeg van die 2-MMC in hoge dosissen!! Soms viel het zweet zo van mijn voorhoofd op mijn gsm, die ik in de hand had.

Ik ben altijd een liefhebber van stims (en vele andere middelen) geweest. Voor de ban heb ik nog 50g kristallen besteld. En ik had ook nog 500 pellets van 250mg liggen (gekocht in een impuls, ze ware sterk in afslag). En die eerste keer poeder was meteen raak. Bommetje van 300 erin, en na een kwartier kickte die al in. Voelde me goed, euforisch, praterig, maar vooral ook zeer kalm. Kon uren op bed liggen luisteren naar muziek. Maar toen was na een week,mijn zakje van 50g al op. Lang nagedacht, en dan toch die pellets geprobeerd. Eerst twee (gezien mijn tolerantie), dan een derde, en dan de vierde. Dit was mijn sweet spot! Hierop ging ik vrij hard (hetgeen ik altijd opzoek in stims), en voelde me geweldig. Alleen duurde het niet zo lang. Na 2-3 uur begon ik bij te nemen,dit tot diep in de nacht.

Die pellets werken totaal anders dan bommetjes/pluggen/snuiven. Je bent veel meer van de kaart, dus ook dat effect kwam bovenop de euforie, de energie,... Heerlijk was/is het. Tot het wederom fout ging. 2-MMC, bij dagelijks gebruik, bouwt zeeer snel tolerantie op. Ik begon met 250-300, toen werd het 500, dan 700, enzovoort... Die pellets zijn de laatste die ik ga kunnen krijgen, dus ik ben, met mijn begeleidster van de verslavingszorg, bezig aan een afbouwschema, om de vele effecten na zwaar gebruik, te verminderen. Er zit daar ook vaak een arts, die zie ik ten laatste volgende week. Momenteel gebruik ik nog steeds 4-5 gram per dag, in dosissen van een gram tot anderhalve gram. Die laatste geeft je wel een uppercut, daar moet je tegen kunnen (of een monstertolerantie hebben) en - bij deze - ook écht weten. Aub, doe dit zelf NOOIT.

Ter info: ik gebruik het meest in binges (ik ga dan enkele dagen heel hard door, waarbij er tot 20-25 gram - of nog meer - door kan gaan, en dan stop ik een paar dagen, om te bekomen, te rusten, te eten, enzovoort... Momenteel heb ik de binges al weggelaten, maar gebruik ik nog steeds 4-5 gram per dag. Het afbouwschema gaan we voorzichtig aanpakken, en er zo'n acht weken voor uittrekken. Ik zie het schema zeker zitten, alsook het moment dat ik weer clean ga zijn/blijven. Ik ga nog twee feestjes/festivals doen deze zomer. Eentje met een enkel pilletje x en een jointje (doe ik ook enkel bij x, dus een paar keer per jaar), en op een ander feestje misschien enkel een paar biertjes...

Laat dit een waarschuwing zijn voor al wie rc's uit wil testen: stay safe en hou jezelf (eerlijk!) in de gaten. arylcyclohexylamines (disso's), 6apb, ongeveer 1-2 keer per jaar wat ketamine, en soms een bromazolam, gebruik ik nog steeds (die stinkerd moet er ook uit, ik weet het), en deze heb ik totaal geen problemen mee. Heb onlangs een half grammetje 3-HO-PCP en 0-PCE besteld. 3-HO is fantastisch! O-pce ga ik volgend weekend eens proberen, samen met een goed vriend/psychonaut. Die twee halve grammetjes gaan waarschijnlijk jaren meegaan...

De afkick van 2-MMC - initiëel en in mijn geval - komt niet meteen. Het lijkt in 2 stappen te gaan. De eerste dagen slaap ik vooral veel. Het is pas na een kleine week later dat ik mij depressief, psychotisch, onrustig en slapeloos kan voelen. Ik ga dan ook slaapwandelen, of met de stemmen in mij hoofd praten. Maar nogmaals, heb een heel goed team aan hulpverleners naast mij, die de boel mee opvolgen. Ik ben ook altijd bloedeerlijk tegen hen. Cathinonen heb ik in het verleden al met kilo's gebruikt, en ik weet hoe hard de afkick kan/zal zijn. Daarom dus: afbouwen. De dagen (soms een hele week) dat ik niet gebruik valt het allemaal nog reuze mee. Veel drinken, wandelen, schrijven, serietje kijken, en ook vooral goed eten om aan te sterken. Want ik ben momenteel zo'n dikke tien kilo kwijt.

Sorry voor dit lange bericht, en antwoord graag op jullie feedback
Groetjes en dank,
stimkin
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#2
Maar vind je jezelf verslaafd of een gebruiker. Want dat kun je alleen voor jezelf definiëren.
D
DamiusLid
01-01-2024, 00:00
#3
stimkin zei:
Dag twee cold turkey...
Veel onrust, veel cravings, veel slapen.
But going strong!!
Klik om te vergroten...
Goed bezig! Ben je ook echt nuchter, of gebruik je benzo's om te onderdrukken?
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Raver zei:
Denk dat de verslavingszorg overspoeld raakt met benzo verslaafde als ze plots de rc benzo's verbieden.
Klik om te vergroten...
Dat denk ik ook ja. De hel die dan losbreekt... oef. Persoonlijk erg blij dat de 2mmc uit de handel is. Dat ik de batch die ik nog heb komende week kan opmaken en er daarna mee kan kappen. Want man man, wat een verraderlijk spul is het. :dizzy:
C
CellaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Jazz35 zei:
Dat denk ik ook ja. De hel die dan losbreekt... oef. Persoonlijk erg blij dat de 2mmc uit de handel is. Dat ik de batch die ik nog heb komende week kan opmaken en er daarna mee kan kappen. Want man man, wat een verraderlijk spul is het. :dizzy:
Klik om te vergroten...
Mee eens.
C
CellaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ga zelf nu drie weken op vakantie en hoop dat de cravings daarna voorbij zijn 😩
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Cella zei:
Ga zelf nu drie weken op vakantie en hoop dat de cravings daarna voorbij zijn 😩
Klik om te vergroten...
Ervaring leert dat de cravings (althans bij mij) na een paar dagen wel verdwijnen. Maar ik weet natuurlijk niet hoe diep het rabbit hole is waar je in zit qua gebruik. Sterkte ermee!
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#8
Cella zei:
Ga zelf nu drie weken op vakantie en hoop dat de cravings daarna voorbij zijn 😩
Klik om te vergroten...
Reken er maar niet op. Tijdens je vakantie zullen ze wel verdwijnen maar zodra je thuis bent ga je gewoon weer verder waar he gebleven was. Zo werkte dat bij mij ten minste.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#9
_shikantaza zei:
Reken er maar niet op. Tijdens je vakantie zullen ze wel verdwijnen maar zodra je thuis bent ga je gewoon weer verder waar he gebleven was. Zo werkte dat bij mij ten minste.
Klik om te vergroten...

Verslaving is geen kwestie van tijd. Maar voor altijd.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Raver zei:
Verslaving is geen kwestie van tijd. Maar voor altijd.
Klik om te vergroten...
Yup. Vakantie is geen herstel.
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#11
_shikantaza zei:
Reken er maar niet op. Tijdens je vakantie zullen ze wel verdwijnen maar zodra je thuis bent ga je gewoon weer verder waar he gebleven was. Zo werkte dat bij mij ten minste.
Klik om te vergroten...
Hehe, hier krijgen we de eeuwige discussie weer. ♥️ Bij sommige mensen kan een stop van drie werken écht wel werken, jommens. Niet iedere gebruiker is voor eens en altijd een junk. Bij mij werkt een pauze vaak prima in het stoppen of drastisch terugdringen van het gebruik. Helpt in dit geval ook mee dat het via het internet niet meer te bestellen is straks.

Maar @Cella ! Neem zéker ter harte wat deze ervaringsdeskundigen zeggen!! Want die zijn door veel schade en schande wijs geworden. ✨
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Raver zei:
Maar vind je jezelf verslaafd of een gebruiker. Want dat kun je alleen voor jezelf definiëren.
Klik om te vergroten...
A thin line. Bij sommigen kraakhelder, bij anderen minder makkelijk te definiëren. Maar bij twijfel beter voorzichtig zijn en uitgaan van het slechtste in jezelf.
D
DamiusLid
01-01-2024, 00:00
#13
Jazz35 zei:
Bij sommige mensen kan een stop van drie werken écht wel werken, jommens.
Klik om te vergroten...
Helemaal mee eens. Wel had ik het idee dat hierboven twee zaken met elkaar vermengd raken / door elkaar liepen. Enerzijds is er de factor 'tijd'. De ernst van de verslaving en daarmee ook de intensiteit en duur van de cravings kan verschillen. Anderzijds is er de factor 'ruimte'. Verslavingsgedrag is vaak ook geconditioneerd aan de leefomgeving. Jezelf onttrekken uit die omgeving kan leiden tot een gevoel van schijnveiligheid. En dat is denk ik waar @_shikantaza op doelde: eenmaal thuis en de conditionering komt direct weer om de hoek kijken, met een terugval als gevolg. Tijdelijk jezelf onttrekken aan de leefomgeving die de verslaving in stand houdt kan behulpzaam zijn om een acute gedragsverandering te weeg te brengen, maar dan moet er in die tijd ook een plan worden gemaakt hoe om te gaan in de situatie van terugkeer / thuiskomst.
s
stimkinLid
01-01-2024, 00:00
#14
Damius zei:
Helemaal mee eens. Wel had ik het idee dat hierboven twee zaken met elkaar vermengd raken / door elkaar liepen. Enerzijds is er de factor 'tijd'. De ernst van de verslaving en daarmee ook de intensiteit en duur van de cravings kan verschillen. Anderzijds is er de factor 'ruimte'. Verslavingsgedrag is vaak ook geconditioneerd aan de leefomgeving. Jezelf onttrekken uit die omgeving kan leiden tot een gevoel van schijnveiligheid. En dat is denk ik waar @_shikantaza op doelde: eenmaal thuis en de conditionering komt direct weer om de hoek kijken, met een terugval als gevolg. Tijdelijk jezelf onttrekken aan de leefomgeving die de verslaving in stand houdt kan behulpzaam zijn om een acute gedragsverandering te weeg te brengen, maar dan moet er in die tijd ook een plan worden gemaakt hoe om te gaan in de situatie van terugkeer / thuiskomst.
Klik om te vergroten...
Vandaar mijn beslissing om te verhuizen, begin volgend jaar. Plan is dan om daar, binnen die muren, en zeker alleen, NOOIT middelen te gebruiken. Dan link ik die plek alvast niet met gebruik of misbruik...
s
stimkinLid
01-01-2024, 00:00
#15
Damius zei:
Goed bezig! Ben je ook echt nuchter, of gebruik je benzo's om te onderdrukken?
Klik om te vergroten...
Goed punt! Nee, nog steeds paar benzo's per dag. Ik nam gemiddeld 18mg bromazolam per dag. De arts en mijn begeleidster bij de verslavingszorg willen dat ik eerst van de 2-mmc ben, en dan na enkele weken van nuchterheid geleidelijk de benzo's afbouwen. Ik volg hen hierin.

Neem nu elke dag nog 12mg, verspreid over de dag.
D
DamiusLid
01-01-2024, 00:00
#16
stimkin zei:
Goed punt! Nee, nog steeds paar benzo's per dag. Ik nam gemiddeld 18mg bromazolam per dag. De arts en mijn begeleidster bij de verslavingszorg willen dat ik eerst van de 2-mmc ben, en dan na enkele weken van nuchterheid geleidelijk de benzo's afbouwen. Ik volg hen hierin.

Neem nu elke dag nog 12mg, verspreid over de dag.
Klik om te vergroten...
Dank voor je open- en eerlijkheid. Niet om je te ontmoedigen: jouw grootste uitdaging staat je nog te wachten. Afkicken van 12mg bromazolam gaat een stuk zwaarder worden dan de 2mmc. En veel langer duren. Ik hoop dat je ter zijner tijd mentaal weerbaar genoeg bent om te starten met de afbouw van je benzo's. Herstellen en normaliseren na overmatig stimulantengebruik is al pittig en kan leiden tot de nodige gevoelens van depressie, angst, motivatiestoornissen. Deze worden nu nog onderdrukt door de benzo's. Benzo afkick schijnt hel te zijn. Dat gezegd hebbende: petje af dat je dit gevecht aangaat. Waar een wil is, is een weg.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#17
Damius zei:
Dank voor je open- en eerlijkheid. Niet om je te ontmoedigen: jouw grootste uitdaging staat je nog te wachten. Afkicken van 12mg bromazolam gaat een stuk zwaarder worden dan de 2mmc. En veel langer duren. Ik hoop dat je ter zijner tijd mentaal weerbaar genoeg bent om te starten met de afbouw van je benzo's. Herstellen en normaliseren na overmatig stimulantengebruik is al pittig en kan leiden tot de nodige gevoelens van depressie, angst, motivatiestoornissen. Deze worden nu nog onderdrukt door de benzo's. Benzo afkick schijnt hel te zijn. Dat gezegd hebbende: petje af dat je dit gevecht aangaat. Waar een wil is, is een weg.
Klik om te vergroten...
Met de Ashton Manual in de hand is het goed te doen hoor. Het meeste lijden dat ik hier lees komt door te snel afbouwen, of afbouwen met kortwerkende Benzo's.

Lees je in, @stimkin vaak weten artsen weinig van afbouwen van Benzo's (maar ook van Antidepressiva, opiaten, etc etc).
s
stimkinLid
01-01-2024, 00:00
#18
Damius zei:
Dank voor je open- en eerlijkheid. Niet om je te ontmoedigen: jouw grootste uitdaging staat je nog te wachten. Afkicken van 12mg bromazolam gaat een stuk zwaarder worden dan de 2mmc. En veel langer duren. Ik hoop dat je ter zijner tijd mentaal weerbaar genoeg bent om te starten met de afbouw van je benzo's. Herstellen en normaliseren na overmatig stimulantengebruik is al pittig en kan leiden tot de nodige gevoelens van depressie, angst, motivatiestoornissen. Deze worden nu nog onderdrukt door de benzo's. Benzo afkick schijnt hel te zijn. Dat gezegd hebbende: petje af dat je dit gevecht aangaat. Waar een wil is, is een weg.
Klik om te vergroten...
Ben al van veel hogere dosissen benzo's afgekickt. Is zeer zeker net moeilijke. Maar daarom dus de keuze om te taperen. Zo ging het tijdens een vorige afkick perfect. Ik weet hoe het moet, maar laat me toch gewillig bij staan door de verslavingszorg...
s
stimkinLid
01-01-2024, 00:00
#19
_shikantaza zei:
Met de Ashton Manual in de hand is het goed te doen hoor. Het meeste lijden dat ik hier lees komt door te snel afbouwen, of afbouwen met kortwerkende Benzo's.

Lees je in, @stimkin vaak weten artsen weinig van afbouwen van Benzo's (maar ook van Antidepressiva, opiaten, etc etc).
Klik om te vergroten...
Idem hier:

Ben al van veel hogere dosissen benzo's afgekickt. Is zeer zeker een moeilijke. Maar daarom dus de keuze om te taperen. Zo ging het tijdens een vorige afkick perfect. Ik weet hoe het moet, maar laat me toch gewillig bij staan door de verslavingszorg...
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#20
merelkerel12 zei:
vind het daarom bizar dat er nog RC benzodiazepines verkocht worden, maar middelen als 6APB direct de markt af.. lekker krom
Klik om te vergroten...
Volgens mij heb ik die nu allemaal.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."