Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOpname ronde 2

Opname ronde 2

187 antwoorden
24 weergaven
18-5-2026
R
RnB_fanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Uit eigen ervaring weet ik opname veel goeds kan brengen, als je er zelf helemaal voor gaat. Veel succes!
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Makelifegreatagain zei:
UPDATE: Dag 14

Over een uurtje zit ik hier dagtechnisch 2 weken. Ik moet zeggen, ze zijn voorbij gevlogen! Detox dagen duurde wel wat lang, maar al met al zijn de afgelopen weken echt heel rap gegaan.

Resultaat:

Lichaam:

Gewicht van 68 naar 73 kilo, +5 kilo dus. Moet wel eerlijk bekennen dat ik dit heb gerealiseerd met 3 goede maaltijden per dag verstrekt door de kliniek, en daarnaast bunkeren van alles wat los en vast zit (autodrop is atm mijn nieuwe verslaving 😂). Weet dat dit niet helemaal oké is, maar lekker snaaien maakt zeker de eerste periode toch wat dragelijker. Ook zijn mijn bloedwaardes weer op orde, en zie ik er echt al veel frisser uit. Herken mezelf weer als ik in de spiegel kijk, heel fijn voor mijn zelfvertrouwen.

Vanaf deze week ga ik ook weer een dag of 5 per week de sportschool in, mijn fitheid weer op goed niveau brengen. De suikers en andere slechte voeding gaat vanaf nu dus ook naar een acceptabel niveau, en zal ik mijn dieet op mijn sportactiviteiten gaan inrichten.

Geest/Mentaal:

Op dit vlak zijn de grootste resultaten behaald. Bizar dat ik het allemaal 4 weken geleden niet meer zag zitten. Daarom wil ik iedereen die dit leest en met dezelfde gedachtes kampt echt op het hart drukken, doe het niet. Laat jezelf helpen, je bent jezelf niet en er is hulp!

Ik ben opgewekt, vrolijk en zie de toekomst weer met volle motivatie tegemoet. Wel heb ik soms sombere en verdrietige momenten, ik heb een hoop verkloot en de mensen die me het meest lief zijn zoveel pijn gedaan. Ik ben een ontzettende klootzak geweest en het zal een hoop tijd nodig hebben hun vertrouwen, liefde en steun terug te verdienen.

Ook tot nu toe geen last gehad van zucht/cravings, echter ben ik me er goed van bewust dat dit gaat komen.

Slaap:

Dit blijft wel een ding. Ik krijg zeer lichte slaapmedicatie en hierdoor slaap ik redelijk in (binnen een uur meestal), echter wilt doorslapen niet lukken. Ook regelmatig zeer onrustig, en uiteraard levendige dromen. Echter heb ik het ergste gehad, en weet ik dat dit over een maand ook een eind voorbij moet zijn.


Behandeling dag 13+14:

De afgelopen 2 dagen waren vrij rustig qua behandelsessies. De behandeling die er het meest uit sprong was ergotherapie, balans tussen spanning en ontspanning. Was een voorbereidende sessie, maar wel interessant en zou voor mij erg nuttig kunnen zijn. Ook word er deze week een plan opgesteld omtrent de behandeling van mijn recent gediagnosticeerde ADD, en waarschijnlijk word daaromtrent volgende week medicatie opgestart. Ik ben erg benieuwd wat dit met mij gaat doen.

Verder ben ik even een paar uur buiten de kliniek geweest voor wat zaken in mijn privésfeer, dus de dagen waren zo voorbij.

Al met al zit ik er dus lekker bij!💪

Fijne nacht allemaal👋
Klik om te vergroten...
Fijn dat je zo veel vooruitgang boekt. Lekker bezig 👍. Slaap zal zich ook wel herstellen op den duur.

Houd wel rekening met de muur-fase die er in meer of mindere mate aan komt na de roze-wolk fase 😘.
L
LifeIsAlmostGreatAgainLid
01-01-2024, 00:00
#3
dupont zei:
Fijn dat je zo veel vooruitgang boekt. Lekker bezig 👍. Slaap zal zich ook wel herstellen op den duur.

Houd wel rekening met de muur-fase die er in meer of mindere mate aan komt na de roze-wolk fase 😘.
Klik om te vergroten...

Ja ben er ook erg blij mee dat het zo voorspoedig gaat!

De muur-fase, kan je die toelichten?
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Makelifegreatagain zei:
Ja ben er ook erg blij mee dat het zo voorspoedig gaat!

De muur-fase, kan je die toelichten?
Klik om te vergroten...
Is een fase die na een paar weken clean zijn begint, waarin veel tegen lijkt te zitten en de stemming vaak wat meer down wordt. Ik vond het waardevol om te weten wat ik (ongeveer) kon verwachten.

In de kliniek hebben we gekeken. Daar worden de fases van herstel goed in uitgelegd. Engelstalig filmpje.
L
LifeIsAlmostGreatAgainLid
01-01-2024, 00:00
#5
dupont zei:
Is een fase die na een paar weken clean zijn begint, waarin veel tegen lijkt te zitten en de stemming vaak wat meer down wordt. Ik vond het waardevol om te weten wat ik (ongeveer) kon verwachten.

In de kliniek hebben we gekeken. Daar worden de fases van herstel goed in uitgelegd. Engelstalig filmpje.
Klik om te vergroten...

Bedankt!

Nog niet de tijd gehad het hele filmpje te kijken, ik zal er vanavond eens goed voor gaan zitten!

Maar herken het idd deels wel uit m'n vorige hersteltijd, daarom doe ik dingen nu ook wel wat geleidelijker. Vorige keer wou ik te snel te veel en dacht ik al heel snel dat ik er wel was. Dat was een grote denkfout. Die ga ik deze keer (proberen) niet maken.
L
LifeIsAlmostGreatAgainLid
01-01-2024, 00:00
#6
UPDATE: DAG 21!

Vandaag alweer 3 weken in opname! Deze update duurde wat langer dan de vorige, puur omdat als je eenmaal in het ritme zit met een vaste groep je ook minder te melden hebt imo.

Ik heb een goede week achter de rug! Gewicht zit ondertussen op rond de 75 kilo, sport heb ik nu flink opgeschroefd naar 4 dagen fitness en 2 dagen voetbal, en ook heb ik uiteraard dagelijks mijn behandelingen.

Helaas nog geen opstart van medicatie voor mijn add, dat heeft te maken met de stroperigheid/interne bureaucratie van de kliniek waar iedereen zijn zegje en mening moet doen voor er daadwerkelijk iets gebeurd helaas. Idem met CGT (Cognitieve Gedrags Therapie), de vraag ligt er, alleen voor het is opgestart zullen we nog wel weken verder zijn. Wel een ergernis punt, echter moet ik leren dingen van me af te laten glijden dus dat doe ik dan ook maar.

Privé loopt het helaas minder, hierdoor wel een eye opener dat ik nog wel een periode hier moet blijven. Situatie gehad waarin ik overtuigd ben dat ik voor de bijl was gegaan als ik niet de kliniek zou hebben gehad als veilige plek.

Ondanks dat gaat het herstel prima en maak ik vorderingen!

Fijne dag allen 👋👋❤️
L
LifeIsAlmostGreatAgainLid
01-01-2024, 00:00
#7
Volgende week ga ik voor het eerst een NA-meeting bezoeken.

Kan me alleen er niet echt een voorstelling bij maken wat ik kan verwachten.

Iemand die hierover wat meer wilt vertellen?
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#8
Makelifegreatagain zei:
Volgende week ga ik voor het eerst een NA-meeting bezoeken.

Kan me alleen er niet echt een voorstelling bij maken wat ik kan verwachten.

Iemand die hierover wat meer wilt vertellen?
Klik om te vergroten...
Lees https://www.narcotics.com/narcotics...-can-they-help-me-where-can-i-find-a-meeting/ eens door. Stel vragen hier of stuur een privébericht 👍.
P
PietlulLid
01-01-2024, 00:00
#9
DR Eric Berg op youtube heeft goede clips over voeding
Aangezien hersengezondheid in verband staat tot de maag/bacteriën en lichaam etc.
Een slecht brein zorgt vaak ook snel voor heftige craving. Hier heb ik veel aan gehad
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Makelifegreatagain zei:
Volgende week ga ik voor het eerst een NA-meeting bezoeken.

Kan me alleen er niet echt een voorstelling bij maken wat ik kan verwachten.

Iemand die hierover wat meer wilt vertellen?
Klik om te vergroten...
Laat het maar gewoon gebeuren. Je wordt letterlijk met open armen ontvangen.
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Heel veel sterkte! Goed bezig jij! 💪😘
L
LifeIsAlmostGreatAgainLid
01-01-2024, 00:00
#12
UPDATE: Dag 28

Goedemorgen iedereen!

Ondertussen alweer mijn 28e dag in opname, morgen ga ik alweer mijn 5e week in.

Afgelopen week heb ik een gesprek gehad met behandelend team (regie, pb, ambulant regie etc) omtrent de vorderingen. Allemaal erg positief, ze vinden dat ik het programma volg zoals moet en overal gemotiveerd aan meedoe. Ook vinden ze het goed dat ik zelf veel initiatief toon omtrent zaken die ik buiten de kliniek op / aan moet gaan pakken.

Vanwege bovenstaande ook besproken wat ik nog uit de opname wil halen, en wat het nog als toegevoegde waarde kan bieden. Dit is oa opstart medicatie ad(h)d, dit is vandaag opgestart. Ben benieuwd wat dat met me gaat doen, dit is namelijk de eerste keer dat ik daar medicatie voor krijg.

Ook is mijn einddatum besproken, dit gaat eind oktober zijn. Al met al nog een ruime 2 weken dus. Uiteindelijk zal mijn opname dan zo'n 7 weken duren.

Ook heb ik gisterenavond voor het eerst een meeting bezocht, ik was dit eigenlijk nooit van plan om te doen maar eigenlijk heeft @dupont door zijn herhaalde berichten hierover in diverse topics hier mij toch dat zetje gegeven.

Ik vond het een bijzondere avond. Gelukkig gaven ze zelf ook al wel aan dat het in het begin wellicht wat sekte achtig aan kan voelen, en dat deed het ook.

Echter denk ik wel dat dit mij in de toekomst houvast kan bieden en ik geloof zeker dat dit van toegevoegde waarde kan zijn voor mijn herstel. Ik ben dan ook van plan dit in ieder geval de komende tijd te blijven doen.

Voor nu wens ik jullie allen een fijne dinsdag! 👋👋❤️
F
FliflafluffyLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik heb eerlijk gezegd niet alles gelezen.

Echter is mijn ervaring in een kliniek het zelfde als dat op school.

Namelijk het werkt niet voor mij en ik heb niet het
idee dat we direct aandacht besteden aan waar ik echt iets van leer.

Daarnaast vind ik het ook echt verschrikkelijk als ik s'ochtends
tegen iemand ze bakkus aan moet kijken droog brood met saai beleg eet
en die gene helemaal blij doet.

Maar sowieso zijn er 2 vragen die belangrijk zijn die ze veel meer zouden
moeten behandelen:

Wat heb je verder in je leven en wat vind je leuk.

Zonder een heldere identiteit of een besef van wat je gelukkig
maakt is drugs natuurlijk extra verleidelijk. (ik bedoel het is spannend
en helpt tegen verveling)

Daarnaast is de vraag ook wat is de reden dat je gebruikt.
(nouja dat is een hele moeilijke natuurlijk)

Maar ik heb zeker me verleden met drugs gehad en de laatste
Tijd was het ook weer wat meer dan normaal.

De vraag is echter hoe diep wil je in jezelf kijken en met je gevoelens.

Dat is afhankelijk van persoonlijkheid en wat je aan kunt maar in inprincipe
weet ik 1 iets als me gebruik weer even uit de hand loopt. (of de neiging
overdreven sterk is)

Er is iets niet goed.... alsof het leven al niet gecompliceerd genoeg
is word je dan gedwongen er mee te dealen...

Ach een wit poedertje wat je energie en zelfvertrouwen geeft
en sex geweldig maakt wie had ooit gedacht dat daar een downside aan was....

Beetje offtopic heel erg eigenlijk nouja hoop dat je er iets aan hebt...

Heel veel succes daar en ik hoop dat je naast het programma
ook genoeg aandacht besteed aan dingen die jij echt leuk en boeiend vind.
F
FliflafluffyLid
01-01-2024, 00:00
#14
Gabor mate verteld heel veel intressanten dingen over verslaving
youtube hem een keer.

Vriendelijke groetjes.

iemand.
L
LifeIsAlmostGreatAgainLid
01-01-2024, 00:00
#15
UPDATE: Dag 36

Weer even een update.

Nog steeds in opname, ondertussen bezig aan mijn 6e week.

Alles loopt goed! Medicatie begint zijn spiegel op te bouwen en dosering word gemonitord en bijgesteld, fijn dat ik dit in een klinische omgeving kan doen.

Daarnaast CGT therapie opgestart, voor de tweede keer een meeting bezocht en ben ik begonnen met voorbereidingen te treffen voor als ik uit opname kom.

Begin wel te merken dat alles me een beetje tegen gaat staan (zou dat dan toch die muur fase zijn, @dupont ? 😅).

Volgende week heb ik mijn tweede evaluatie, in dat gesprek zal er ook een ontslagdatum worden vastgesteld, die vind dan binnen 2 weken na dat gesprek plaats. Dat betekent dus dat ik nog maximaal 3 weken in opname zal zijn, en ik mijn vizier langzaamaan kan gaan richten op mijn herstel buiten de kliniek.

Over een week oid post ik weer een update.

Fijne dag allemaal👋👋
K
Koffieb00nLid
01-01-2024, 00:00
#16
Makelifegreatagain zei:
Begin wel te merken dat alles me een beetje tegen gaat staan (zou dat dan toch die muur fase zijn, @dupont ? 😅).
Klik om te vergroten...
Dat kan, maar ik zou hem later verwachten. Dat je opeens in een dip komt. Dat je motivatie omtrent herstel weggaat, weer negatieve/depressieve gedachtes krijgt. Minder fit kunt zijn of slecht slapen. Je verliest de positieve vooruit uit het oog en ziet alleen nog maar de downs waar je in zit. En het duurt maar en het duurt maar......

Gebruiken weer een optie wordt, omdat je het gaat verheerlijken en meer gaat focusen op de mooie momenten ervan en het wel eens de oplossing zou kunnen zijn voor waarom je je zo KUT voelt de laatste tijd.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#17
Makelifegreatagain zei:
Begin wel te merken dat alles me een beetje tegen gaat staan (zou dat dan toch die muur fase zijn, @dupont ? 😅).
Klik om te vergroten...
Dat is wel wat vroeg. Ik vermoed dat het een beetje de sleur zal zijn. Het nieuwe is er wel af na 6 weken. Blijf er aan werken 👍.
L
LifeIsAlmostGreatAgainLid
01-01-2024, 00:00
#18
Het is idd niet mbt herstel, het is inderdaad meer dat alles in de kliniek me tegen begint te staan. Merk dat mijn focus steeds meer buiten de kliniek begint te liggen als daarbinnen.

Maar ik weet ook dat ik nog even vol moet houden en dat er nog wel wat dingen te halen zijn daar mbt herstel.
L
LifeIsAlmostGreatAgainLid
01-01-2024, 00:00
#19
UPDATE: Dag 44

Weer even een update.

Alles gaat nog steeds goed met me! Ben nog in opname, echter komt het eind nu in zicht. Zeer waarschijnlijk begin volgende week word mijn klinische opname afgerond, dan heb ik in totaal ruim 7 weken in opname gezeten.

Uiteraard is mijn behandeling dan nog niet voorbij en begint het echte werk dan pas, maar ik heb het gevoel en vertrouwen dat ik deze keer meer bagage op zak heb om die strijd te kunnen blijven leveren en uiteindelijk te (over)winnen. De begeleiding/arts geven aan dat ik alles uit mij opname heb gehaald en daar ben ik trots op. Morgen mijn laatste evaluatie, dan een keer proefslapen thuis en daarna ontslag. Mocht ik merken dat ik bij het proefslapen toch nog heel veel zucht ervaar heb ik de mogelijkheid nog een tweetal weken langer in opname te blijven.

Zodra ik uit opname start mijn ambulante traject op, bestaande uit:

-Cognitieve gedragstherapie
-Ergotherapie
-Gesprekken met ambulant begeleider
-NA meetings

Ik zal ook als ik uit opname ben blijven updaten om jullie op de hoogte te houden van mijn herstel.

Fijne dag iedereen👋👋👋

Screenshot_20231026_090940.jpg
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#20
ging ik er teveel in meee ???

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...10
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."