#1
Uit eigen ervaring weet ik opname veel goeds kan brengen, als je er zelf helemaal voor gaat. Veel succes!
Fijn dat je zo veel vooruitgang boekt. Lekker bezig 👍. Slaap zal zich ook wel herstellen op den duur.UPDATE: Dag 14
Over een uurtje zit ik hier dagtechnisch 2 weken. Ik moet zeggen, ze zijn voorbij gevlogen! Detox dagen duurde wel wat lang, maar al met al zijn de afgelopen weken echt heel rap gegaan.
Resultaat:
Lichaam:
Gewicht van 68 naar 73 kilo, +5 kilo dus. Moet wel eerlijk bekennen dat ik dit heb gerealiseerd met 3 goede maaltijden per dag verstrekt door de kliniek, en daarnaast bunkeren van alles wat los en vast zit (autodrop is atm mijn nieuwe verslaving 😂). Weet dat dit niet helemaal oké is, maar lekker snaaien maakt zeker de eerste periode toch wat dragelijker. Ook zijn mijn bloedwaardes weer op orde, en zie ik er echt al veel frisser uit. Herken mezelf weer als ik in de spiegel kijk, heel fijn voor mijn zelfvertrouwen.
Vanaf deze week ga ik ook weer een dag of 5 per week de sportschool in, mijn fitheid weer op goed niveau brengen. De suikers en andere slechte voeding gaat vanaf nu dus ook naar een acceptabel niveau, en zal ik mijn dieet op mijn sportactiviteiten gaan inrichten.
Geest/Mentaal:
Op dit vlak zijn de grootste resultaten behaald. Bizar dat ik het allemaal 4 weken geleden niet meer zag zitten. Daarom wil ik iedereen die dit leest en met dezelfde gedachtes kampt echt op het hart drukken, doe het niet. Laat jezelf helpen, je bent jezelf niet en er is hulp!
Ik ben opgewekt, vrolijk en zie de toekomst weer met volle motivatie tegemoet. Wel heb ik soms sombere en verdrietige momenten, ik heb een hoop verkloot en de mensen die me het meest lief zijn zoveel pijn gedaan. Ik ben een ontzettende klootzak geweest en het zal een hoop tijd nodig hebben hun vertrouwen, liefde en steun terug te verdienen.
Ook tot nu toe geen last gehad van zucht/cravings, echter ben ik me er goed van bewust dat dit gaat komen.
Slaap:
Dit blijft wel een ding. Ik krijg zeer lichte slaapmedicatie en hierdoor slaap ik redelijk in (binnen een uur meestal), echter wilt doorslapen niet lukken. Ook regelmatig zeer onrustig, en uiteraard levendige dromen. Echter heb ik het ergste gehad, en weet ik dat dit over een maand ook een eind voorbij moet zijn.
Behandeling dag 13+14:
De afgelopen 2 dagen waren vrij rustig qua behandelsessies. De behandeling die er het meest uit sprong was ergotherapie, balans tussen spanning en ontspanning. Was een voorbereidende sessie, maar wel interessant en zou voor mij erg nuttig kunnen zijn. Ook word er deze week een plan opgesteld omtrent de behandeling van mijn recent gediagnosticeerde ADD, en waarschijnlijk word daaromtrent volgende week medicatie opgestart. Ik ben erg benieuwd wat dit met mij gaat doen.
Verder ben ik even een paar uur buiten de kliniek geweest voor wat zaken in mijn privésfeer, dus de dagen waren zo voorbij.
Al met al zit ik er dus lekker bij!💪
Fijne nacht allemaal👋
Fijn dat je zo veel vooruitgang boekt. Lekker bezig 👍. Slaap zal zich ook wel herstellen op den duur.
Houd wel rekening met de muur-fase die er in meer of mindere mate aan komt na de roze-wolk fase 😘.
Is een fase die na een paar weken clean zijn begint, waarin veel tegen lijkt te zitten en de stemming vaak wat meer down wordt. Ik vond het waardevol om te weten wat ik (ongeveer) kon verwachten.Ja ben er ook erg blij mee dat het zo voorspoedig gaat!
De muur-fase, kan je die toelichten?
Is een fase die na een paar weken clean zijn begint, waarin veel tegen lijkt te zitten en de stemming vaak wat meer down wordt. Ik vond het waardevol om te weten wat ik (ongeveer) kon verwachten.
In de kliniek hebben we gekeken. Daar worden de fases van herstel goed in uitgelegd. Engelstalig filmpje.
Lees https://www.narcotics.com/narcotics...-can-they-help-me-where-can-i-find-a-meeting/ eens door. Stel vragen hier of stuur een privébericht 👍.Volgende week ga ik voor het eerst een NA-meeting bezoeken.
Kan me alleen er niet echt een voorstelling bij maken wat ik kan verwachten.
Iemand die hierover wat meer wilt vertellen?
Laat het maar gewoon gebeuren. Je wordt letterlijk met open armen ontvangen.Volgende week ga ik voor het eerst een NA-meeting bezoeken.
Kan me alleen er niet echt een voorstelling bij maken wat ik kan verwachten.
Iemand die hierover wat meer wilt vertellen?
Dat kan, maar ik zou hem later verwachten. Dat je opeens in een dip komt. Dat je motivatie omtrent herstel weggaat, weer negatieve/depressieve gedachtes krijgt. Minder fit kunt zijn of slecht slapen. Je verliest de positieve vooruit uit het oog en ziet alleen nog maar de downs waar je in zit. En het duurt maar en het duurt maar......Begin wel te merken dat alles me een beetje tegen gaat staan (zou dat dan toch die muur fase zijn, @dupont ? 😅).
Dat is wel wat vroeg. Ik vermoed dat het een beetje de sleur zal zijn. Het nieuwe is er wel af na 6 weken. Blijf er aan werken 👍.Begin wel te merken dat alles me een beetje tegen gaat staan (zou dat dan toch die muur fase zijn, @dupont ? 😅).

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."