@Revolutionair
Ik kan me daar wel in vinden. De mens heeft de balans in de natuur verstoord en de natuur probeert die balans te herstellen. En dat gaat vrij vlotjes ondanks al onze technologie en kennis omdat er te veel mensen op deze aardkloot te dicht op elkaar wonen en de mens niet in staat is met zijn allen een eenduidige aanpak te kiezen waar alle mensen zich aan houden.
Ik bedoel, in China was de aanpak goed. Hun maatregelen waren uiterst ingrijpend, en werden goed opgevolgd, mede doordat er daar nog respect is voor de overheid. Ruim 81500 besmettingen lijkt veel, maar als je dat afsteekt tegen de 1,4 miljard mensen die daar wonen is maar 1 op de 17.000 mensen besmet geweest en hebben ze de zaak daar alweer onder controle.
Wij wisten wat er te wachten stond, we waren gewaarschuwd, en toch is het probleem hier vele male groter geworden dan waar het probleem is ontstaan. En nu zijn we veel te laat en gaat de regering er van uit dat we allemaal Corona krijgen, terwijl dat in China (alsmede een paar andere landen) absoluut niet het geval is (hoewel dat nog wel kan komen omdat door onze laksheid het virus ook daar weer voet aan aarde zal zetten.
Om even te verduidelijken, hieronder een lijst met het meeste aantal besmettingen per land.
81.591 China
69.176 Italy
55.231 US
42.058 Spain
32.991 Germany
24.811 Iran
22.635 France
9.877 Switzerland
9.137 Korea, South
8.164 United Kingdom
5.585 Netherlands
5.283 Austria
4.269 Belgium
2.866 Norway
2.792 Canada
2.362 Portugal
2.318 Australia
2.299 Sweden
2.247 Brazil
1.930 Israel
En dan doet Europa het vrij slecht met 12 landen in de top 10. Nog schrikbarender wordt het als je het aantal besmettingen afzet tegen het aantal bewoners van een land. Dan krijg je een heel ander lijstje:
Italy 1/852
Switzerland 1/867
Spain 1/1117
Austria 1/1590
Norway 1/1870
Germany 1/2424
Belgium 1/2693
France 1/2960
Iran 1/3014
Nederland 1/3066
Sweden 1/4349
Portugal 1/4657
Israel 1/4766
US 1/5576
Korea, South 1/5636
United Kingdom 1/7900
Australia 1/10353
Canada 1/12839
China 1/17000
Brazil 1/92567
Conclusie: Als we nou een beetje de ernst van de situatie hadden ingezien en gehandeld hadden zoals in China dan had het hier wel 2 maanden helemaal platgelegen maar waren we er dan wel vanaf, met in totaal maar rond de 1000 besmettingen (als we dezelfde cijfers van China hadden gehaald) en ongeveer 50 doden. Maar nee, 'wij' wisten het weer beter, dus zitten we nu op 1 besmetting per 3000 Nederlanders (officieel dan, want er wordt niet meer getest dus ik denk eerder aan 1 op de 1500 mensen)
Het verwachte aantal doden in Nederland valt ook te berekenen, 5.585 besmettingen zorgt voor 277 doden. Als 70% van de Nederlanders Corona krijgt (wat Rutte en zijn vriendjes ons zeggen) dan zullen er in Nederland in totaal 70% van 17.000.000 inwoners = 11.900.000 besmettingen gaan zijn terwijl het sterftecijfer in Nederland bij Corona maar liefst ongeveer 5% bedraagt en uiteindelijk maar liefst 595.000 mensen aan Corona zullen gaan overlijden. Gelukkig ligt het sterftecijfer een stuk lager aangezien er niet meer echt getest wordt, maar met een sterftecijfer van 1% heb je alsnog ruim 100.000 doden in Nederland, terwijl wij er niet in een maand of 3 vanaf zijn maar we daar een heel jaar over zullen gaan doen.
Nee, dan hadden ze het in China toch wat beter gedaan denk ik zo.