#1
Zoals Mindless ook al zegt is dit lastig uit te leggen inderdaad aan iemand die geen ego oplossing heeft ervaren. Ik zal mijn ervaring met een ego oplossing kort verwoorden, schept misschien wat context.ZERO- zei:Sorry als ik wat dingetjes herhaal oid maar ik ben hier veel over aan het nadenken geweest de laatste tijd. Ik ben inmiddels wel tot de conclusie gekomen dat ik bewustzijn en ego los van elkaar kan zien. Maar bij non-dualiteit gaat het er toch eigenlijk om dat wij allemaal hetzelfde bewustzijn zijn? Daar kom ik (nog) niet bij. Hoe dan?
Ongeveer een jaar geleden aan de LSD kreeg ik redelijk vanuit het niets een ego oplossing, zoiets had ik in heel wat trips nog niet eerder meegemaakt. Langzaam vervaagde mijn persoonlijkheid, laagje voor laagje werd de scheiding tussen mijzelf en de rest van het universum steeds vager. Uiteindelijk bestond 'ik' niet meer. Ik was het universum en het universum was ik, alles was met elkaar verbonden. Op dat moment stond ik ook niet meer op aarde leek het, ik was nergens en overal tegelijk.
Uiteindelijk is het iets dat je zult moeten meemaken om het volledig te kunnen begrijpen denk ik.